Hey! :), Skal se film med en veninde i aften og søger derfor nogle film hvor man virkelig får nogle enorme chock!!!! :).
gider ikke de old gamle gysere ! :)
Bedste gyserfilm!
Sidste Time
gik på skolen hvor den blev optaget, nok derfor den har traumatiseret mig så meget
er vel paradise hotel finale i aften?? Bliver vel ikke meget mere skræmmende, end at se blomsten af dansk ungdom efterligne de værdier folkene i de programmer står for...
"rec" (Den originale spanske version, som er blevet hollywood filmatiseret for nylig under navnet "Quarantine") Den originale er selv kun cirka 2år gammel.
SAW 1-5 duer også. The Others er da også ganske udmærket, selvom den ikke er SÅ uhyggelig.
@Scootie7
The Shining er da ret kedelig imo :)
@proletaren
Så fatter du da minus af hvad en god film er.. Du var sikkert vild med den seneste Die hard film.
The Ring
1408
Den foerste Alien (selvom det ikke er decideret gyser)
Event Horizon
Mange har sagt det Shining så den skal ses :D,
Pokereheh@, Jeg har set 1408, og var meget skuffet. Kun et tidspunkt fik jeg et chock, og det var da den der psyko klovn kom.. Og jeg synes slutningen var rigtig ringe..
The ring :D? Syntes den er så tam som nogen film kan blive :)
1408 er ganske god :)
Er en rigtig fed gyser film jeg ikke kan huske, er noget med en familie som flytter til et hus. Hvor nogle er døde, og manden så bliver lettere forstyrret oppe i toppen. Er noget med at der er noget i kælderen, i huset som gør at han bliver som han er. Efter at han vælger at sove nede i kælderen
ville faktisk blive glad hvis nogen kan huske navnet på filmen :D?
Personlig kunne jeg godt lide Gothika - og The Shining er da en klassiker...
Og som Ellum siger, er Børnehjemmet også ret god...
@ Dem, der siger Event Horizon
Please - den er ikke tæt på at være god... Den er vel egentligt ikke engang en gyser - mere sci-fi-splatter-agtig...
@ scootie7
Die Hard 4 er sq ok...? Den leverer da i hvert fald, hvad man forventer...
sidste time FTW...
ellers er der:
the ring
nattevagten (den danske version)
IT
saw etc etc etc
The Ring (amerikansk version)
Den vildeste gyser jeg nogensinde har set
@scootie7
jaja :) Synes stadig det er en ringe film, og der er ingen choks i som OP søger.
Okay forstår ikke hvorfor folk er så vilde med the ring, er jo hverken chok effecter i den eller noget :) ?
Fed nok 'fortælling' men savner bare nogle gys, noget skræmmende i den.
1408 har flere forskellige slutninger alt efter hvilken edition man ser. Biografversionen til det amerikanske publikum var ret sloej.
Synes ikke the ring var tam overhovedet, men nuvel.
Blair Witch Project var sloej, men der var mange der hoppede i stolen da jeg saa den i biografen, saa maaske det kunne vaere et bud..
Hahaha jeg ved godt hvad du prøver på. The Descent er 100% filmen du leder efter. Har selv lavet listepikken til den film et par gange efterhånden. Lige når de mindst venter det, boom!
@incrazy
så se The ring 2, hvis du går efter chok effekt.
The Ring 1 er dog MEGET bedre, og er en super gyser rent psykologisk.
The Descent er i oevrigt en horribel film. Men chok-effekter skal der nok vaere :)
@incrazy
Er det ikke The Amityville Horror du tænker på?
The Amityville Horror
Nightmare on Elm Street ( alle syv film er klasse)
@Taxfreeman
Jo :D Fuck den film er også fed :)
The Amityville Horror, er da så gennemført elendig, at det gør helt ondt. Generelt synes jeg at det er meget få gysere der leverer varen, heller ikke at jeg gør mig specielt meget i denne filmgenre.
The Orphanage (Børnehjemmet), er et godt bud på en film med både dybde og gys.
Gysere:
A Nightmare on Elm Street
Hellraiser
Uhygge:
The ninth gate
The stand (tv-serie i 4 afsnit)
Mange "gode" er nævnt. Jeg kan stadig få kuldegysninger af (jeg vil næsten ikke tænke på den) en dukkefilm fra 70'erne hvor døden banker på hos en kvinde. De har indgået en eller anden aftale hvor han bla på et tidspunkt gør hende blind osv. DEN ER SÅ FUCKING UHYGGELIG AT JEG IKKE FATTER DET. Jeg undgår helst at tænke på den. Tal om et traume fra barndommen o_O
Men ellers, er der en hitchcock film, med en sygeplejerske der er en mand i forklædning. DAAAMN.
Zodiac med Jake Gyllenhall havde nogle creepy scener med en tyk uhyggelig stemning.
Hellraiser, er uhyggelig. Heh, jeg løser tit rubiks terningen når jeg sidder og venter på et eller andet, og så i forbindelse med det at man kan få en hellraiser "puzzle box" rubiks cube, daaamn jeg ville ikke turde samle den. Tænk hvis der pludselig bankede på døren, eller en bils lygter lyste gennem gardinet tilfældigvis IDET man løser den... lol!
Jeg er mest til spændings gysere end blodige gysere, men har ikke set The Strangers endnu.
5thave: den var pisse god den mini serie, The Stand =)
Visse Twilight Zone episoder var creepy.
Jeg tror at det du søger ikke nødvendigvis (i mine øjne) er en 'rigtig' horror-film. Men en film med ekstremt mange chok-effekter. Det er i hvertfald mine erfaringer at det er dem der virker godt på tøse-pige-børnene.
I så fald, vil jeg anbefale:
- The Strangers - Baseret på virkelige hændelser, og mennesker med masker der gør skumle ting er altid en succes
- The Descent - Foregår i en mørk 'grotte', ekstremt mange chok-effekter
- REC (Spansk version please, du skal IKKE servere hende den amerikanske 'Quarantine) - se den, jeg har aldrig haft så meget paranoia, som efter jeg så denne film
- Saw filmene virker også nogenlunde - imo er det dog mest pga de klamme fælder, som samtidig får pigen/veninden til at holde dig i hånden (hvis dette altså er intentionen)
- Scream - Pas dog på med denne, imo skal den kun bruges hvis intelligensniveauet eller alderen er lav
-----
Af andre gysere skal du selvfølgelig se:
- The Shining (Ondskabens Hotel)
- Alien (helst dem alle)
- 1408
- It
- American Psycho (ingen chok-effekter, men en genial psykologisk thriller/horror film)
@pingeling
Du tænker på "Historien om en moder" af H.C. Andersen og "Det åbne vindue" af Hitchcock.
En god gyser er "Den nye lejer" af Roman Polanski.
"Face of death" - En underground film af ældre dato.
Har ikke selv set edn, men har hørt fra folk at det skulle være den mest skræmmende film de har set.
Brijorg: uden tvivl, håber at jeg glemmer den igen =)
jgram66: Det er en "dokumentar" om henrettelser og uheld osv. Men det er senere hen kommet frem at mange af scenere er fakede (heldigvis). Den er mere ulækker end uhyggelig.
Noget der kan få mig til at se ting der bevæger sig ud af øjenkrogene og koldsvede osv. er hvis jeg er alene hjemme og der er noget om overnaturlige fænomener (spøgelser) på eksempelvis discovery. Men kun om aftenen, om dagen er jeg bedøvende ligeglad.
hide and seek med robert de niro....ved ikke om den er god turde ikke se den færdig:-)
Jeg så The Descent og FUCK i helvede hvor var der mange Chock efter!. Den virkede til et 12 tal !.
Og målet med filmen virkede også ! ;) Mange tak alle sammen. Rigtig mange gode film jeg vil kigge på !
@Pingeling
Den med hitchcock og den mandelige sygeplejeske....er det hvor de er nogle rigtige sygeplejesker der passer en syg gammel mand i et stort klamt hus??
For den har jeg ledt efter i mange år og aner ik hva den hedder.
Ved ikke om de er nævnt men, The Grudge 1,2,3 ? har kune set glip af 1'eren da den gik i biografen fordi jeg blev lokket med ... og er ret dårlig til at se gyserfilm ..
Så skulle Quarentine vist være ret klam .
er der kommet en 3'er Mortensen ? : )
I såfald skal den helt sikkert ses, da jeg har set de andre :D
Braindead af Peter Jackson.
www.imdb.com/title/tt0103873/
lol
PN ♥
Ahle & Zeeto THX! :),
Film med mange chock efekter virker always !.
mest uhyggelige film jeg har set længe er Gravedancers.. Nogen der har set den ?? Den er über CHOK på CHOK !
Andre der kan anbefales er :
Fuglene (hitchcock)
Excorsisten ?
Cecilie (dansk gys når det er bedst)
Midsommer (-ll-)
huckleb
Det er jo mere komedier end det er gysere.. :)
I love AOD though..
Er The Strangers baseret på virkelige begivenheder? Fattede aldrig slutningen. "Because you're home" somebody explain? Den er dog fed!
Ellers El Orphanando!
The Mist:
Vi slukkede den grundet, den var så MEGA ringe.
Aldrig har jeg set en så elendig film på det grafiske?
Men hvad med the grudge 1 +2'eren.
Jeg har set mange gysere, men lige netop den (de) gyser får mig op med nakkehårene, grundet den kører meget på det psykiske.
1408, er da noget tam ;D? Men kan nok ske fordi jeg første gang så den på bærbar på vej på ferie.
Knap så uhyggeligt som at se den på et større TV med okay højtalere ;)
The Strangers:
Synes ikke der er nogen chokeffekter, eller den som sådan er uhyggelig. Dog lidt vammelt at de bare kommer vandrende rundt omkring, men det er ikke sådan "AAAAAAAARH" effekter.
Ellers se boogeyman 3 ;)
Saw 1 er også klart genial.
Men efterfølgerne er lidt svage, 100 % 1'eren der er den bedste.
Passengers skulle vidst også være ok klam ;o har ikke set den desværre.
The Ring er så fed, men hold dig for guds skyld fra den amerikanske version den er ikke i nærheden af at være uhyggelig, men den japanske...
Af klassiske gysere, som SKAL ses, kan nævnes: Carrie, Misery, Rosemary's Baby, Don't Look Now (Rødt chok) og så selvfølgelig Texas Chainsaw Massacre i den mere morbide ende, alle virkelig fede gysere!
jgram66
Faces of Death er da ikke uhyggeligt!
Det er "Dokumentar/optalgelser" af folk, som kommer ud for ulykker, og tortur.
Intet uhyggeligt, bare mere klamt!
Mener der er 6 eller 7 af slagsen, ikke noget man har så let ved at få fat i.
1408
saw
number 23
secret window (thriller
hide and seek (thriller
The Machinist ( christians bale bedste perform. han tabte sig omkring halvdelen af sin vægt for den rolle.)
the grudge
pennewise (den der ældre klovne film) den er meget skummel:)
et par stykker.
ondskabens hotel.
skal det være kvallitets gyser/thriller må det være seven. ondskabens øjne. copycat. ondskaben hotel. skal det være budget/splatter helt sikkert, evil death. the ring
resident evil 1-2-3
Kan ikke huske etteren ret godt, men mener den er fed.
2eren er relativ scary.
3eren er lidt scary, men genrelt en fremragende film.
Filmene bliver ofte kritiseret af anmeldere, men jeg synes de er fede
@Incrazy Stir of echoes med Kevin Bacon
@OP
House on Haunted Hill er fed
@ huckleb30-05-2009 23:07
"Hvorfor har ingen nævnt "The Evil Dead" og "Army of Darkness"..? "
Hehe... det er jo om muligt verdens ringeste film :)
Kan anbefale "The Strangers" og "The Orphanage". 2 ret nye film....
Hvad sker der for, at I kalder Saw-filmene for gysere.. De er klamme og ulækre, men synes overhovedet ikke de er uhyggelige.. Men møgfede er de :)
Ved ikke om de er blevet nævnt, men kan også anbefale Shallow Ground og The Skeleton Key..
@ZoNNi - Blev du seriøst bange da du så Fuglene? :D
Matador .. Uhh