Hvor er EB dog bare nogle er de laveste svin i dette samfund.
De vil så gerne svine folk til uden nødvendigvis at være sikre på det de skriver/siger.
Find en syndebuk og så sakl de have vedkommende helt ned med nakken før de bukker under.
se bare her: ekstrabladet.dk/112/article1201147.ece
Synes det er så fandens lavt.
EB svin
Nå, jeg tænkte nu mere på den med, at EB har været i Irak og spørge myndighederne om en af de afviste irakere er i fare, hvis han vender hjem. Det siger den lokale politidirektør pudsigt nok, at han ikke er. Jeg troede fan'me dårligt mine egne øjne, da jeg læste artiklen.
Fy for helvede, hvor har EB's journalistik efterhånden nået nye lavpunkter på det seneste.
Hvorfor er det lavt at eb skriver at et af jetsetterne er blevet bustet med 140g kokain.
Det er vel derers job at skrive om det.
Det er skuda mere latterligt at lave et navne forbud, når navnet har været ude i diverse medier en halv dag.
@ vista:
Jeg tvivler på de prøver at få nogen ned med nakken med det formål at få dem til at bukke under.
Det de gør at at give nyheder om samfundet til samfundet.
Jeg synes det er fint hvis kendte mennesker dummer sig og det bliver offentlig gjort.
De har jo selv truffet deres valg (at have 140g coke på sig) og burde derfor også kende konsekvenserne af en eventuel opdagelse.
Jeg synes det er lavmålet da EB ikke har nogen ide om det er sandt.
De kaster sig frådende over mennesker sålænge der er salg i det, udstiller folk uden grundlag osv osv osv.
Jeg brækker mig over deres moral og etik.
Jeg er da RAGENDE ligeglad om hun er blevet taget med kokain eller ej, det må sgu da være et job for politiet og domstolene.
Hvorfor helvede skal hun udstilles for det, specielt når de ikke aner om det er hold i det.
Igen ikke noget EB finder på. Jeg synes nu deres research er rimelig velbegrundet:
"Inden offentligheden blev smidt ud blev det dog røbet, at det er politiets opfattelse, at de 140 gram som man sigter hende for at have været i besiddelse af, ikke skulle sniffes i millionærens egne næsebor.
Faktisk er det politiets opfattelse, at damen der ernærer sig ved at være professionel bestyrelseskvinde, har fungeret som en slags kurer. Flere gange har hun modtaget narko hos en kontakt i København. Hver gang var det meningen, at det skulle videredistribueres."
Hvis du er i tvivl om hvad et medies formål er så er det at viderbringe nyheder til samfundet.
Jeg synes da det er ret væsentligt at man får a vide om en politiker har kørt sprit kørsel, eller en politibetjent har nuppet af beslaglagte penge etc.
Ellers ender det med at folk med magt nemt kan slippe uden om mange ting.
Politikken citerede EB at det er Rigmor Zobel, præ navne forbud.
@ Vista
LOL, de fleste af de artikler de har bragt i denne dag, er noget nær copypastet fra Ritzau, og de fleste andre online medier har bragt præcis de samme artikler.
At stille spørgsmål ved navneforbudet er i min optik kun fair. Det sælger selvfølgelig aviser, at en af de rigeste kvinder i Danmark er ved at blive afsløret som narkokurer. Hvis hun ikke ønsker sit navn frem i den sag, burde man som udgangpunkt ikke være i besiddelse af 140g coke i den position!!.........
lol - alle medier har fjernet hendes navn fra "sagen". Det har de gjort, dels af juridiske årsager, og dels for ikke at skulle betale en kæmpe erstatning til den sigtede nordsjællandske jetsetter.
Måske skulle en moderator fra PN lige se at få rystet sengehalmen af sig og gøre det samme.
@Vista:
Get real - du er way off.
@EB LOVERS
I gør den umoralske/uetiske presse en tjeneste.
De lever pga jer. En verden er mennesker der SUGER platte/latterlige/uestiske/umoralske og ikke mindst sladder til sig.
Lad os få noget ordentligt journalistik istedet for.
@Vista:
Slap da helt af. Du er jo virkelig way-off. :-)
Vista @
Skynd dig og skriv dem en mail om at det skal slettes:
avisen.dk/rigmor-zobel-tidligere-i-politiets-soegelys_111360.aspx
@Vista
"Hvor er EB dog bare nogle er de laveste svin i dette samfund."
Jeg vil nu mene, at de mennesker, som vælger at begå narkokriminalitet, hører bedre under den kategori.
Jeg har i det hele taget svært ved at se, hvorfor en avis skal klandres for at bringe en nyhed om en navngiven offentlig kendt kvinde, som har begået narkorelateret kriminalitet. Straffen er altid større for de kendte, da de har et omdømme at kære om, men det bør ikke retfærdiggøre et navneforbud af den grund alene. De kunne jo fks. have valgt at overholde den gældende danske lovgivning.
Hvis din kritik udelukkende går på, at deres research er dårlig, så har jeg svært ved at følge dig. Det kræver ikke megen journalistisk tæft at troppe op til et grundlovsforhør og se, hvem det drejer sig om. Dagbladene får som regel også et tip fra politiet, når de ringer til vagthavende eller den presseansvarlige for at høre, hvad der er sket den pågældende dag.
Var jeg Ekstra Bladets journalist i retslokalet, ville jeg i øvrigt også have kæret dommerens navneforbud. Det har jeg forsøgt en enkel gang før, men når først der er blevet kendt navneforbud, er det sjældent, at den bliver omstødt ved en kæring.
---
www.raybandk.blogspot.com
"Jeg vil nu mene, at de mennesker, som vælger at begå narkokriminalitet, hører bedre under den kategori."
Lidt distribution af kokain til venner, bekendte og kongelige? pfft det kunne ske for enhver.
EB. Avisen som op til mødet i København mellem alle landes statsledere (efterhånden en del år siden), dagen FØR Fidel Castro landede, kunne vise billeder af ham gående på strøget i den sædvanlige camouflage uniform. Det var selvføglelig ikke sandt, da EB selv havde sendt en gut udklædt som Castro ned af Strøget.
Lav at synke for at lave en spiseseddel og en forside!
Ekstra bladet er fucked up i deres hoved:)
Da jeg var 17 år ca..godt og vel 10 år siden..
Jokede jeg inde på et chat forum,at jeg ville sælge stoffer
(i ved ung og dum)
det viste sig så det var en ekstra bladet journalist
som var i den anden ende..og jeg endte med
at fylde begge midtersiderne i ekstra bladet..
Med mine Initialer osv..alle vidste ihvertfald det var mig de skrev om
ekstra bladet havde så snakket med politiet,og politiet havde bedt eb om
ikke at trykke noget,før de havde fået afklaring på sagen..
men det sked ekstra bladet på(så jeg blev hængt ud i EB)På
en løgn..
ekstra bladet bør lære at udforske sagen,istedenfor bare at trykke
sagen på papir..
der var jo ingen hold i det som unge mig,havde skrevet på nettet
dengang:)
Mvh mick
Lol Agrassiv - du forstår at finde problemerne!
:)
Jamen jeg skal da lige sige det,nu der alligevel er en tråd om EB:)
så folk ikke Æder alt hvad der står i EB,selvfølgelig har de som
det meste udforsket sagen,men det hænder altså os de bare
skriver noget,som de ikke har den fjerneste ide om er rigtigt..
Det er ikke altid lige velformuleret og veldokumenteret det EB fremturer, men jeg mener ikke det danske samfund kan klare sig uden en vagthund som dem.
Der skal være nogen som dem til at holde øje med politikere, fodblodbosser, industrimagnater, rockere, narkohandlere, og andet godtfolk.
@agrassiv
Maake skulle du lade vaere med at joke paa et offentligt forum om at saelge narko. Maaske du saa ikke ville vaere en buschauffoer i dag, som er tvunget til at tigge om 300 kr. til mad paa et fucking pokerforum ?
Maaske ?
Allan
@Lasse
Det var Ritzau der citerede EB.
Et navneforbud skal altid respekteres især i en sag hvor strafferammenn maksimalt er et halvt års fængsel. I straffesager må navnet kun nævnes når straffen er over 4,5 år (såvidt jeg husker) - der er selvfølgelig undtagelser i sager hvor det har en samfundsmæssig betydning etc..
@ane
Du har fuldstændig ret i at den artikel der blev bragt om irakeren i EB var helt ude i hampen. Havde de regnet med at politidirektøren havde sagt han ville få skåret hovedet af? Jeg fik en dårlig smag i munden da jeg så artiklen. Rasmus Tantholdt lavede historien for TV 2 hvor han tog derned og hans indslag konkluderede at det var umuligt at sige om det var sikkert eller usikkert for irakerne at tage hjem Det er fair journlistik imo
Allan hvad fanden er du for en idiot at høre på?
jeg snakker 10 år tilbage..
og hvad har det med at gøre jeg skal køre bus?
vi alle kan jo ikke være direktøre:)
osv osv..
desuden så lever man altså ikke fattigt som
buschauffør,man får da mere løn end så mange
andre Fag.
I Danmark er man pr. definition uskyldig indtil det modsatte er bevist. Den opgave har vi domstolene til at varetage.
Derfor er den 40-årige kvinde pr. definition uskyldig.
Jeg mener der bør foretages indskrænkelser i mediernes frihed til at hænge uskyldige mennesker ud, samt deres mulighed for at pynte på sandheden uden konsekvenser.
I tilfældet EB, er der tale om et medie, som gør hvad de kan for at omgå etiske regler, udelukkende med det formål at skabe størst mulig profit.
Vi taler om en "avis", hvori det første 100% sande og reelle indslag er stregkoden på bagsiden.
E.K.
Selvfølgelig skal medierne da fortælle når nogle er anholdt for noget. Skulle man så heller ikke nævne Stein Bagger ud før der var faldet dom i sagen?
@agrassiv
Hvis du tjener saa godt paa at koerer bus, hvorfor tigger du saa penge paa et pokerforum ?
Maaske er det 10 aar siden du solgte narko, men du er vist ikke naaet meget videre i din aandelige udvikling.
Ioevrigt er det nedsaettende over for sexuelle mindretal, at benytte ordet "fag" i nedsaettende kontext.
//Allan
0nly @ Din troll! Han skriver jo ikke at han solgte, men at han jokede med at ville sælge!
Derudover så kan alle sku komme ud i økonomisk uføre!
@jensen
Jo medierne skal informere offentligheden. Men EB's metoder har intet med information at gøre.
De kunne sagtens finde på at rydde forsiden, fylde den op med et stort billede af den anklagede og teksten "NARKOBARON".
Det er ikke information, det er sensations-presse og kvalmende.
@ImStilla
I know, men det er IKKE sjovt.
Ligesom det IKKE er sjovt naar en eller anden idiot siger han har en bombe i tasken naar han tjekker ind i lufthavnen.
//Allan
EB går tit til stregen og nogen gange lige over, men i denne her sag er der da ikke noget at komme efter. De har handlet som man bør. EB fjernede jo netop navnet efter forbuddet kom.
Det er i mine øjne helt hen i vejret at man ikke må få damens navn bare fordi hun er kendt og at det derfor kan koste hende meget. Er der andre grunde ellers forstår jeg det ikke.
Har ikke læst denne specifikke artikel
Men
ALT hvad medierne skriver er manipuleeret og ofte løgn desværre
Det er villige til at ødelægge uskyldige menneskers liv for at sælge aviser eller tv.
Dette gælder ikke kun eb, men ALLE medier (måske bortset fra pokermedier), lige fra EB, JP til tv2 næsten alle andre tv kanaler
Det eneste medie der for det meste videregiver nyheder uden at pynte på dem er DR, men de er desværre på vej til at blive ligesom tv2, så desværre kan du heller ikke altid regne med hvad de siger
@all
Dejligt at høre at der trodsalt er nogle der kan se det samme som jeg ;)
Jeg synes det er ved at gå over gevind.
De skyder med beskyldninger der ikke nødvendigvis er hold i og som ofte har MEGET store personlige konsekvenser for dem der bliver udstillet.
Det er ren børnehave .... pege fingre.. "se dem/ham/hun" de gør det og det og det UDEN at have nogen ide om vedkommende er skyldige.
EB= røven af Danmark.
CITAT: Primuzzzz "I Danmark er man pr. definition uskyldig indtil det modsatte er bevist. Den opgave har vi domstolene til at varetage.
Derfor er den 40-årige kvinde pr. definition uskyldig.
Jeg mener der bør foretages indskrænkelser i mediernes frihed til at hænge uskyldige mennesker ud, samt deres mulighed for at pynte på sandheden uden konsekvenser.
I tilfældet EB, er der tale om et medie, som gør hvad de kan for at omgå etiske regler, udelukkende med det formål at skabe størst mulig profit.
Vi taler om en "avis", hvori det første 100% sande og reelle indslag er stregkoden på bagsiden."
Jeg kunne ikke være mere enig :). Virkelig. Det er som taget ud af min fucking mund. De skriver deres artikler som om uskyldige er skyldige, og udtalelser fra vidner og implicerede er fakta. De glemmer ofte at der er 2 sider af samme sag, og at man bør så vidt muligt søge begge sider så at sige. De vælger så den der sælger, den der er iøjnefaldende, og den folk reagerer på.
Etik og moral er en by i rusland som du også påpeger.
Man er og bliver uskyldig indtil man er dømt skyldig, og det bør overskrifterne og artiklerne i den grad bære præg af.
Det skal lige siges at uanset hvor ringe Nationen er på EB.Dk, så er det enormt prisværdigt at de åbner op for en debat. At de så ikke helt tør at åbne op for 112, og for diverse sager såsom Stein Bagger og Bandekrigen i starten er desværre lidt fesent. Det irriterer mig mange gange.
@ Primuszzzz
Jeg ville gerne at det var som du skriver, men medierne er forretninger, hvorfor det drejer sig om profit = sælge fleste mulige aviser. Længere er den ikke.
EB er den klammeste avis i Danmark.
Ikke lige i denne sag med den royale jetsetter - det er en nyhed, når en af kongehusets nærmeste bliver taget med narko.
Men EB er klamme..
Da fodboldspilleren Jonathan Richter blev ramt af lynet, så havde EB få timer efter en video med genoplivningsforsøgene oppe på deres hjemmeside.
Må være en klam oplevelse for familie og venner, som ikke havde hørt om sagen, men så her kunne se deres kære kæmpe for livet..
Dagen efter prøvede EB at komme ind på den intensiv afdeling, hvor JR lå - under dække af at være familie.
Bent Falbert er et ondt ondt menneske.
Ja de er sgu så klamme at det er helt utroligt.
Ingen respekt for andre mennesker...
MONEY MONEY MONEY.....