Dette er på ingen måde ment som en "tudetråd" og jeg kan kun tilkendegive at det er mig selv der har været et fjols i denne sag.
Jeg vil dog bruge min erfaring med pokernet alias Friisen, rigtige navn Jesper Friisen, stars navn friisen78 - til at advare jer andre om at låne ham penge eller overfører penge til ham trods hans løfter om at betale med det samme.
Min historie er, at jeg før jeg skulle på ferie blev kontaktet af ham på MSN en søndag. Han ville købe 200 dollars til om mandagen, da han sad stuck i et sommerhus. Har solgt ham før og fortalte ham vigtigheden af, at han satte dem ind mandag, da jeg jo skulle på ferie med mine børn og havde brug for dem. Ingen problemer, sagde Jesper. Mandag var der dog problemer med bilen, tirsdag var bilen på værksted, onsdag nåede han ikke i banken, torsdag kom han for tidligt til banken (hvilket jeg syntes er en vild genial undskyldning).
Herefter foregik der en masse sms, pm og mobilsnak og Jesper fik lovet at sætte dem ind. Dog endte det med, at jeg selv måtte ud at låne 1200, da jeg jo skulle bruge dem på min ferie.
Nu er mobil 27679173 lukket ned og Jesper Friisen reagere ikke på nogen form af den kontakt jeg forsøger (og den er ikke af sexuel karakter ).
Jeg skriver ikke denne tråd, grundet "tud" (har accepteret jeg er et naivt godtroende fjols), men jeg har fundet ud af, at Jesper Friisen imens han har skyldt mig disse penge har forsat sit forsøg med at låne af andre. Så denne tråd er udelukkende ment, som en bekymring for at jeg ikke er det eneste naive fjols på pokernet og derved gøre mit til at andre ikke i dumhed kommer til at sælge/låne dollars til Friisen, Jesper Friisen, friisen78.
Behøver ingen ynk og ser frem til alle de herlige kommentarer om, at det FANDME ER DIN EGEN SKYLD osv.
(hmmm, gad vide om han laver en SørenK???)
De venlilgste hilsner
/Henrik
Friisen, Jesper Friisen, friisen78
det FANDME DIN SKYLD!!!:)
Ej da en klam historie og fint du lige advarer mod ham!
Det eneste jeg ikke lige fatter hat er, er hvorfor fanden du overhoved låner penge som du skal bruge ud til en fyr du knap nok kender...
@djoffer
Fordi jeg har lånt ham før og det passede mig fint at de så blev overført direkte til min bank om mandagen. "Genialt", tænkte den naive Henrik - "så behøver du ikke engang lave en cash out".
Men satser på at vinde de penge hjem igen d 5 september når jeg raiser dig BIG TIME i cash game ;-).
/Henrik
Det er godt nok surt,det der.Og hvad værre er,kan fjolset jo ikke være helt uvidende om din ferie,hvis han følger lidt med herinde.
Ang. undskyldninger skal jeg selv forsøge at komme for tidligt i banken en dag(wtf?lol),og hvad angår dine kontaktforsøg vil jeg anbefale dig at flette"When will u let me tap that?" ind i samtalen så tidligt som muligt(!).:-).
Håber du får dine skillinger.
Og så er det da vist snart tid til at PN får noget "escrow"-værk,eller hur?
Det er nærmere på tide at PN profiler begynder at bruge hjernen til at tænke med og at PN lukker ned for handel med $ mellem brugere.
OP i denne sag er det noget af det dummeste jeg har set og hørt din feriesituation taget i betragtning og imo lidt at gøre nar af brugerne herinde..
@axfaxf
Han var velvidende om min ferie om min situation. Vedr at komme for tidligt i banken var jeg selv hel paf. Han fortalte han havde været nede i banken kl 09.55 og de havde lukket. Han måtte desværre skynde sig afsted igen fordi han skulle på job ;-)
Et lille uddrag fra PM følger dog
"Hej Henrik.
Når desværre ikke banken idag, sidder strandet i sommerhus, og venter på falck da bilen ikke vil starte... sætter dem ind på kontoen i morgen..
Håber det går.
Mvh.
Jesper"
og
"Hej Henrik
Nåede fandeme ikke banken idag, har haft en hel del bøvl med værkstedet og bilen, så var først dernede omkring lidt over 4. Når det helt sikkert i morgen, ved godt det er noget rod, og er ked af det..."
/Henrik
@Ih8twos
Jeg erkender på det skammeligste at det var dumt, naivt og tåbeligt. Ingen tvivl der og tror jeg også jeg gør opmærksom på i mit indlæg.
Men jeg forstår på ingen måde, din hentydning til at gøre grin med brugerne herinde!!!!. Hvis du referer til den indsamling der var, var de penge der blev i "overskud" til lommepenge, nogle der var trukket ud og har INTET med ovenst sag at gøre.
Syntes faktisk at din kommentar er milevidt under lavmålet!!!!!!!!
/Henrik
Man skal vel ikke låne penge ud hvis man ikke har råd til at miste dem? (tænker på jeg ville nok have beholdt de 200$ hvis de var vigtig i forbindelse med en ferie med dine børn)
Men hvis man absolut vil lege bank, så skal man vel altid tænke i risiko ved evt. tab.
Hvad jeg ikke forstår er hvorfor folk herinde er så vilde med at låne penge ud til et alias på pokernet (jamen har snakket masser af poker med ham over chat-programmet msn og han er nærmest min bedste msn-buddy - OMFG) og hvorfor folk altid står en søndag eller _W_ og SKAL bruge 200 $$'s, det fatter jeg ikke en brik af...
I min verden er det et nederlag at skulle låne penge og tror det desværre ikke er sådan ved særlig mange mere.
Nå men, så kom jeg da ud med min forundring over alle disse "ikke lån penge til SØrenK eller PalleP, de har snydt mig"-tråde...
Jamen det er da muligt det er under lavmålet og udenfor min jydesnusfornufts rækkevidde at forstå, men det er nu en gang min holdning udfra din post på dette offentlige forum...
Omg, pokernet samler penge ind til dig og så halvvejs pisser du på dem med det her...
I stand corrected. Jeg synes dog stadig, det er håbløst dumt.
@Dokkedal og Ih8twos
Som jeg har prøvet at forklare jer, var den indsamling først og fremmest til en ferie (og det var ikke noget jeg satte igang!!!). Da indsamling var overstået tog jeg ALT ud, betalte rejsen og vekslede det overskudende til Leva (bulgariske penge). At jeg efterfølgende spiller poker er vel for fanden da ikke at pisse på folk!!!! At jeg efterfølgende vælger, at være naiv og låne en person 200 dollars er for fanden da ikke at pisse på folk!!!!.
De penge der blev samlet ind via pokernet og som jeg var utroligt glad for, gik til det de skulle - nemlig at holde ferie.
Så dokkedal, forklar mig lige hvordan jeg pisser på folk????. Jeg må aldrig mere låne penge ud til folk, må ikke spille poker mere????.
Jeg har virkelig brug for at du fortæller mig hvorfor jeg pisser på folk, da dette ALRDIG har været min hensigt.
@ alle (OP undtaget)
Nu må i fandme lige spænde hjelmen, at der bliver samlet penge ind til at OP kan holde sin ferie har sgu da ikke en skid med det her at gøre!
OP bliver hjulpet af PN og som jeg kan se vil gerne cashed lidt $ ud så der er lidt ekstra til ferien, han for derfor muligheden for at hjælpe en fellow PN'er men ender med at blive snydt.
Derfor kommer denne tråd som han endnu engang vil hjælpe os at vi ikke begår den samme fejltagelse, også kommer i med det lort her....
tag jer sammen
@ OP
ærgeligt, men tak for advarslen..
@ mr-nurse
Umiddelbart tænkt jeg lidt henad det samme, men ved eftertanke kan jeg nu heller ikke se hvad det har med sagen at gøre. Man burde nok ikke have deltaget i den omtalte indsamling, hvis man til gengæld havde en forventning om at du i al fremtid skulle stå til regnskab for hvad du foretager dig på PN.
Surt show med de penge, og helt fint du advarer. Jeg ved af erfaring at hvis bare man holder på, så er der chancer for at få pengene retur på et eller andet tidspunkt.
Hvis du har penge til at brænde af på denne måde, har du ærlig talt raget for mange penge til dig fra pokernet. Burde gives til værdigt trængende imo.
@Dokkedal
Jeg har under hele forløbet spillet lidt poker, bl .a. gennem at blive staket. Jeg vinder så lidt dollars og vil gerne sælge dem fordi jeg havde brug for de (ekstra) lommepenge til ferien (jeg stoppede jo selv indsamlingen, da der var til rejsen, herudover blev der faktisk samlet lidt over 2k dkr ind til lommepenge).
Dokkedal, jeg syntes satme det er grove beskyldninger du retter mod min person.
"Hvis du har penge til at brænde af på denne måde, har du ærlig talt raget for mange penge til dig fra pokernet.". Så du mener, at fordi jeg har vundet så jeg kan cashe 200 ud og istedet er dum nok til at sælge til en jeg - naivt - tro betaler mig tilbage, at så pisser jeg på folk???.
/Henrik
Godt nok træls. Håber du klarede den uden.
Håber du har en dårlig formiddag Dokkedal, kommer til fornuft og undskylder senere...
PS: Forstår slet ikke det der "IMO"
"Burde gives til værdigt trængende imo." selvfølgelig er det din mening?
Næsten lige så håbløst som at bruge IMHO
Dokkedal har alle dage været en trold so who cares hvad han mener....
@Junior
Jeg klarede det uden (havde jo "start" penge) og fik løn undervejs på ferien. Og havde en fantastisk ferie (takket være pokernet.dk) med mine to pragtfulde børn. Og brugte en hulens masse penge på forkælelse (hvilket dokkedal nok også bliver vred over at høre). Men nu lå forkælelsen bare ikke til mig, men til mine børn.
/Henrik
Kan vi ikke starte en indsamling til Ih8twos og Dokkedal, så de kan få de fyrstelige summer, de bidrog med til Henrik og ungernes ferie tilbage?
Så er vi da fri for at læse deres tud. IMO :)
Og nej, gu' fanden skal du da ikke stå til regnskab til evig tid, fordi du har haft nogle problemer på et tidspunkt.
Fatter ikke, hvorfor folk ikke bare hiver deres vundne penge ud til egen konto i stedet for at sælge dem til alle mulige folk. Hvorfor hev du dem ikke bare ud, da du vandt dem?
@Henning
Jeg hev dem ikke ud af den simple grund, at Jesper spurgte om han måtte købe dem af mig, da han sad stuck i lortevejr i et sommerhus. Da jeg havde handlet med ham før ( og er tåbelig naiv) valgte jeg at sælge dem til ham. Dette gjorde også at pengene ville komme før til min konto.
Men som sagt i første indlæg, er denne tråd ikke ment som at jeg vil tude over det. Jeg har erkendt at pengene formentlig ikke ses mere, jeg vil bare ikke ha at andre skulle havne i samme situation.
/Henrik
Friisen prøvede ligeledes at låne af mig, pgs samme sommerhus historie.
1: han stod som offline på min msn, som han havde fundet i en tråd på pn, mener jeg, folk står sjældent som offline, medmindre der er en grund til det.
2: han railede mine borde, hvilket normlt kun er tiggere, og mindreårige der gør, altså hvis de samtidig prøver at låne penge.
3: fandt hurtigt ud af han skyldte nurse og var overdue med betalingen.
Den her tråd er lige blevet interessant.....
@Flamers
FFS! Nurse er vel nok det rareste og mest behjælplige (læs: bedste) menesker på PN. Rare meneskere bliver en gang i mellem taget i røven af knap så rare menesker. Det er sku et life fact, og jeg er skikker på at at en fyr som nurse har stået i en stuation som denne før, og er klar over hvad de mulig konsekvenser af hans tilgang til andre menesker er. Skal Nurse så til at opføre sige som alle os andre ego-skiderikker, bare fordi fjolser som dokke mener at han har ret til at kommentere på Nurses privatøkonomi pga. en tidligere indsamling? Så er PN og verden sku blevet er fattigere sted imo....
Im pissed...
Hej alle
Har lige snakket med Henrik på msn, og der har været tale om en misforståelse fra min side, Henrik har derfor været i sin gode ret til at oprette dennne tråd, da jeg skylder ham små 600 kr... Dette bliver rettet i løbet af i morgen formiddag...
Hov Hov hov Mr Live21 , jeg har ofte railet dig ( når jeg selv har spillet ) er ikke mindreårig ( på mit kørekort ) dog i min tankegang ( ofte )
Er ikke tigger ( med mindre du er kvinde og har noget jeg vil ha , pftttt )
Til alle jer der mener Nurse har pisset på PN`s brugere, hvem af jer deltog aktiv i den indsamling ??? nå ik , jamen så bland jer uden om
Dem der deltog gjorde det af egen fri vilje og forventer ikke noget i retur
Jeg giver ikke penge til div organisationer og forventer penge retur hvis den dreng fra Afrika om 10 år får et job og begynder at tjene penge ( så er mine penge givet godt ud )
Så lad nu vær med at angribe Nurse og læs hvad manden skriver , tag den advarsel der er lagt frem og låner i aldrig ud , så hop let og elegant uden om denne tråd og fortsæt med jeres liv
og ha nu en god dag alle, både sure & glade
@ HomeMade
Du glemte at spørge Live "when can I tap that?" :)
Ellers ganske enig.
Homemade, I know og sætter jeg pris på : O) dette galdt også kun for folk der prøver at låne penge, hvis de railer, så har jeg aldrig oplevet at de er helt fine i kanten.
umiddelbart synes jeg ikke friisens ovenstående indlæg er bare nogenlunde ok, men blander mig uden om.
Sad lige og læste dette da jeg selv kom i tanke om jeg havde lånt 200$ af axfaxf som jeg nok ikke kunne nå at betale mandag, og ville rykke det selvom det jo altid lyder som den platteste undskyldning, hvis man ikke kan eller noget... (kom dog så i tanke om at jeg har sendt ham pengene) but still.. lol