Spillet på bordet en lille halv time.
Villian3 er en shortstacker som fornyligt har triplet i en limped pot med bundset mod TTP og noget wrap & flushdraw.
Det eneste umiddelbare read jeg har på Villian6, er han virker lidt som en callingstation. Har dog set ham CR 2 gange. Den ene gang med nuts og anden gang no show.
Seat 1: Hero ($160.20 in chips) DEALER
Seat 3: Villian2 ($96.60 in chips) SB
Seat 5: Villian3 ($70.60 in chips) BB
Seat 6: Villian4 ($101.60 in chips)
Seat 8: Villian5 ($109.00 in chips)
Seat 10: Villian6 ($120.50 in chips)
Villian2: Post SB $0.50
Villian3: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [A♠K♣K♥J♥]
Villian4: Fold
Villian5: Fold
Villian6: Call $1.00
Hero: Raise (NF) $4.50
Villian2: Fold
Villian3: Call $4.50
Villian6: Call $4.50
*** FLOP *** [7♠K♠9♥]
Villian3: Check
Villian6: Check
Hero: bet $10.50
Villian3: Fold
Villian6: Call $10.50
*** TURN *** [T♣]
Hero: Action.?
PLO 100 Floppet topset, turn action.?
I oevrigt er din bet sizing paa flop for lav.
Du kommer i sindssygt mange situationer hvor du better flop og kan bette turn hvor folk check/folder og misser hjernedoedt meget value ved ikke at bette klart mere paa flop.
3-4bb hist og her har stor betydning for din winrate.
Bet 3/4 pot.. Skubber han, må du calle og forvente at se et flushdraw eller 5,6,7,8 og så må du bare ramme din dame eller lad boardet fylde ud :-)
Den er lidt svær.
I og med at du selv sidder med A♠ blocker på floppet kan jeg ikke se villian floate andet end en straightdraw multiway. Han er ligeså glad for at CR så det er et rigtig grimt spot.
I et lign. spot bliver jeg nød til at tage villians stats med i mine overvejelser. Hvis han aldrig CR turn better jeg altid her, hvorimod hvis han er aggro CR´er kunne jeg godt finde på at potcontrolle.
Er det muligt at b/f 29$ - efterlader os med 116$ i stacken! - hvad siger potodds folkene?
bet hver dag.. din hånd skal beskyttes.. Hvis villain ik er set out of line, cr han ca kun straighten må vi formode.
noiD
kender ik potodds:) men har heller ik noget imod bf. Hvis vi kan bette et beløb der giver os odds til at calle rest vil jeg dog hellere det:)
Af hvad min hovedregning siger mig er et simpelt pot nok til at comitte sig ved et cr
Jeg er med pokerheh. Giv den fuld pot på floppet, der kan trækkes til mange ting på det bord.
Flopspillet: Min flopbet-size hænger sammen med, at jeg mere eller mindre konsekvent plejer at cbette 75% af potten. Men den mener jeg nu godt kan forsvares i forhold til, at lige så ofte som jeg mister value ved dette, lige så ofte vil jeg minimere mit tab når jeg misser floppet totalt og må folde til modstand.
Turnspil: Er overrasket over hvor mange der mener at vi skal bette turn og hvor få (Koller måske.?) der checker for potkontrol.. Der er vel reelt kun hænder som 68xx, 8Txx, underset og diverse flushdraws der kan calle vores flopbet..
@Koll: Har ingen stats på Villian da jeg ikke bruger den slags progammer. Men som sagt virker han lettere callish og jeg har kun set Villian CR 2 gange. Skal dertil siger at jeg kun har været på bordet i en halv time og ikke har spillet Villian før.
@Alle: Syntes personligt selv et turnbet på 3/4 pot vil commite os (hvis vi møder et raise) på et board hvor vi formodentligt kun kan håbe på at vinde hvis boardet parrer eller der falder en Q på river.
Turn check er en KAEMPE fejl. Der er ikke saerlig mange haender der pludselig har dig slaaet, men 4000 ton af haender der har rigtig god equity mod dit set som faar et gratis riverkort hvis du checker.
Det er et massivt leak at checke T turn her.
Lader til at der er enighed om at jeg skulle have bettet turn.
I den aktuelle hånd vælger jeg dog at checke da jeg havde en gutfeeling der sagde mig villian havde en wrap- og flushdrawagtig handske.
Seat 1: Hero ($160.20 in chips) DEALER
Seat 3: Villian2 ($96.60 in chips) SB
Seat 5: Villian3 ($70.60 in chips) BB
Seat 6: Villian4 ($101.60 in chips)
Seat 8: Villian5 ($109.00 in chips)
Seat 10: Villian6 ($120.50 in chips)
Villian2: Post SB $0.50
Villian3: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [A♠K♣K♥J♥]
Villian4: Fold
Villian5: Fold
Villian6: Call $1.00
Hero: Raise (NF) $4.50
Villian2: Fold
Villian3: Call $4.50
Villian6: Call $4.50
*** FLOP *** [7♠K♠9♥]
Villian3: Check
Hero: bet $10.50
Villian3: Fold
Villian6: Call $10.50
*** TURN *** [T♣]
Hero: Check
*** RIVER *** [3♠]
Villian6: bet $ 8
Hero: Call $ 8
Jeg caller river (selvom jeg er klar over jeg er slået) for info.
Villian viser [6♠J♠T♦8♥] og nupper potten..
@pokerheh.
Kan godt være turncheck generelt er et leak, men jeg satte som sagt villian på draw. Da str8en completede på turn, ville jeg ikke comitte mig.
Kan kun være enig i at han spiller den ringe, men mit read på ham var rimeligt spot on.
@Koller
Ja, det ville jeg også selv have gjort.. Og havde villian rr i den actuelle hånd var vi da også røget ind på floppet..
Det er ikke fordi jeg advokerer at man skal bette ind i draw completions, men du skal kigge paa hvilken straight det er, der bliver completed.
J8xx ramte, men hvis han havde en staerkere draw (normalt mod spillere der ikke er saa weak) havde du hoert fra ham paa floppet. Vi skal normalt ikke vaere bange for gutshots der completer.
Du skriver godt nok at Villain er en calling station og det kunne selvfølgelig være argumentationen imod, men jeg ville have meget svært ved at holde mig fra fuldt reraise på river. Du har selv nuftlush esset. + at han ikke ligner et kombidraw, men kun et godt str8 draw - siden han ikke hejser floppet.
@Acparma
Kan godt følge din tankegang..
Grunden til at jeg ikke prøver at squeeze Villian af hans hånd på river, er fordi jeg har set ham lave IMO "horrible" calls på river.. F.eks set ham calle med str8 på et flushboard og calle ned med 7-high flush med pæn action på turn og river da flushen completter (i en pot, hvor netop et naked A forsøger at bluffe ham og en anden ud af potten)..