Der er kommet nye regler i Stakingforummet. Jeg har valgt også at lave en nyhed i dette forum, så ingen undrer sig over, at der pludselig sidder små gule kort på profilerne.
Hvis I klikker på min profil, kan I se hvordan et gult kort ser ud :)
Reglerne:
Stakingforummet:
Vi har i stakingforummet indført specielle regler for at undgå snyd og scam.
1. Gult kort: En moderator eller admin kan uddele et gult kort, hvis der ligger klare beviser for, at der er blevet snydt i mindre grad. Det kan være ikke at overholde sin stakingaftale, fake en hand history og lignende. Hvis en bruger har et gult kort, kan man se det i hans profil. Yderligere kan man se, hvad han har modtaget det for. Et gult kort bliver stående i profilen i 120 dage. Har man 3 gule kort på én gang, modtager man et rødt kort.
2. Rødt kort: En moderator eller admin kan uddele et rødt kort, hvis der ligger klare beviser for, at der er blevet scammet eller stjålet penge. Et rødt kort uddeles også, hvis en bruger har 3 gule kort på én gang. Modtager en bruger et rødt kort, er han banned i stakingforummet for altid. Et rødt kort kan ikke ophæves og vil blive vist i brugerens profil for altid.
Det er vigtigt, at du som bruger tænker dig om, før du staker andre. PokerNet kan ikke tage ansvar for snyd, scam eller tabte penge, men vi vil via vores kortsystem hjælpe, så godt vi kan. Hver enkel sag vil blive vurderet objektivt af en moderator eller en admin.
Lad os håbe, at dette giver mindre snyd og scam i fremtiden.
Mvh,
PokerNet Teamet
Nye regler i Stakingforummet
Fantastisk initiativ PN!
Stor ros herfra.
Hvad med Grønt kort til dem som har overholdt og gennemført massere aftaler
Heldigvis er der mange flere der fortjener et grønt kort, end et gult eller rødt. Så tror simpelthen der bliver for meget at holde styr på, såfremt et sådan indføres.
Vi overvejede faktisk et grønt kort, men det er simpelthen administrativt umuligt. Desuden kan en scammer lave 3 gode handler, få et grønt kort, og så lave et kæmpe scam, fordi folk ser ham som en "good guy".
2 gule kort = rødt
imo.
det er sgu ikke så svært at overholde reglerne
" En moderator eller admin kan uddele et rødt kort, hvis der ligger klare beviser for, at der er blevet scammet eller stjålet penge."
Det er jo fint - men hvordan kan det være i ikke bare banner folk fuldstændigt hvis det ligefrem er "Klare beviser for at der er blevet scammet eller stjålet penge" ? Hvorfor kun fra staking ?
Ellers fint tiltag - jeg har jo flere gange tidligere udtrykt forundring over at i overhovedet vil lægge forum til $-handler og den slags.
I forlængelse af Zaphods indlæg:
Kan man bruge samme system til at uddele et gult/rødt kort i "valutabørsen? Det kunne f.eks være et gult kort, hvis en handel gennemføres men med forsinket betaling eller lign. og et rødt kort ved scams. Nu er featuren der jo, så det er vel bare at skrive lidt anderledes under begrundelsen for kortet.
sådan PN...
Puha Nothing allerede 2 gule kort :-)
Super godt at der nu er denne mulighed.
@Zaphood
Det er en fin balancegang med straffen af folk. Nu giver vi dette et shot, og ser hvordan det udarter sig. Vi vil selvfølgelig revurdere løbende.
@torstendk
Ja, det er fandme ikke godt :(
@hermod
Hvis beviserne er der, ser jeg ingen grund til, at det ikke er. Jeg er desværre ikke særlig aktiv i staking-forummet, og kender derfor ikke rigtig til gamle sager. Jeg vil foreslå folk at tage fat i Fumle20, og snakke tingene igennem med ham, hvis der er gamle sager der bør tages op.
Synes initiativet hér er ganske udemærket, men savner lidt et "udemærkelsessystem".
Langt de fleste spillere som bliver staket er 100% reele, og det ville være fint hvis man som staker kunne tildele en Stjerne / Smiley eller whatever når der er en positiv oplevelse. (Dette kræver naturligvis lidt mere kodning fra Pokernets side, men der er jo ikke så mange stranddage den kommende tid nede i middelhavet).
Skulle jeg sætte penge på en spiller eller to ville jeg langt hellere se andres anbefalinger end at konstaterer der ikke er en advarsel på den pågældende. (lidt lige som man kender det fra onlineauktioner mv).
Som det er 2 eller 3 gule kort i ordningen fremover er for mig lidt ligemeget - har vanskelig ved at se noget stake en spiller med fx 2 advarsler.
@Orty
Havde lige misset dit indlæg.
Vi vil først lade dette køre i staking, og se hvordan det virker der.
Helt enig med _Orty_
gul kort til folk der ikke betaler til tiden og rødt kort til scammer og udelukkelse for evigt.
Intiativet er godt, men imo kommer det ikk til at gøre den store forskel.
Når en person har fået et gult kort laver han jo bare en ny profil da ingen jo staker en der allerede har vist jeg utroværdig.
@Ketelsen
Det er ret besværligt at lave en dobbeltprofil. Vi har gode filtre :)
@nothing
De må være meget nye så, for det er da set en del gange efterhånden. Der huserer jo endda et eksempel på det i disse dage.
Tvivler på det hjælper noget at banne scammere. De kommer sikkert bare tilbage under andre profiler.
I stedet burde man banne dem der bliver scammet. At nogen ikke er forsigtige nok i deres handler tiltrækker scammere og gør forummet værre for os alle. At banne dem der bliver snydt vil sandsynligvis også have en præventiv effekt.
Nice teori Paula... :-)
Men den er flawed.
Ved alle transaktioner skal en eller anden overføre først (i.e. tage en risiko). Ellers kan handelen/stakingen ikke gennemføres. Skal man følge din teori, så skal ingen tage den risiko og dermed skal al handel/staking ophøre.
"Skal man følge din teori, så skal ingen tage den risiko og dermed skal al handel/staking ophøre."
God idé imo
zorro,
Det vil, per design, selvfølgelig gøre folk mere opmærksomme på hvem de handler med og dermed sandsynligvis også føre til færre handler. Det er nødvendigt, hvis man vil problemet til livs. Jeg tror ikke det vil føre til al handel/staking ophører. Der er stadig masser er troværdige mennesker at handle med.
@Razga
Man har 2 "gratis" fake HH's, for langsomme tilbagebetalinger osv. Et direkte scam giver direkte rødt.
Super genialt at indføre sådan noget.
Dejligt at se der bliver gjort sådan noget ting.
Skriver lige i denne tråd også som anbefalet.
+1 PN
Hvad siger I til at I i øverst af en af hot-trådene i Staking, vil lave liste som opdateres regelmæssigt med hvem der har kortene, da det nok bliver ouverskueligt samt svært for brugerne at finde rundt i det hele, og holde øje med hvad der er sket og hvem der har hvad etc. Det vil blive meget lettere for staker at tjekke der, modsat at klikke ind på alle profilerne. Samtidig mener jeg også at det vil give lidt mere mere "orden" herinde.
Edit: Hvis i indfører det omkring valutabørsen med scammers, kan det jo også blive aktuelt.
Peter
Der er vel ingen grund til at hænge folk ud.. Jeg vil da mene, at det er nemmere at kigge på den enkeltes profil, frem for at skulle finde ham på en lang liste..
Hvis folk bevidst poster falske HH eller ikke kan finde ud af at betale til tiden , fortjener de at blive postet i en HOT tråd.
Ser ingen grund til at beskytte den slags personer, det da bedre at dem som vil poste penge i at stake folk beskyttes bedst muligt.
@Metalby
Det kræver noget rigtig træls kode vist, hvis det skal implementeres.
@nothing878
Er det så reglerne som hermod har listet op, som skal overholdes?
Hilsen
Flemming
@fs905
Pretty much :)
Men ellers vurderes det fra sag til sag, hvilken straf den skal give.
Nothing878
grrrr hader dig allerede... du giver mig jo overarbejde fra dag 1 de nye regler kommer op... :P
♥
Fumle, hvis du går ind på den hemmelige side, så kan du allerede nu begynde at uddele kort.