Emne: Letter to Denmark
Hello,
My name is Elena, I have 32 years and I write you from Russian province. I work in library and I can use computer after my work when possible. I finded your address in internet and decided to write you this desperate letter.
I have daughter Angelina, she is 8 years, her father abandoned us and we live with my mother.
Due to financial crisis recently my mother lost job and our situation became very difficult.
The prices for gas and electricity is very high in our region and we cannot use it to heating our home anymore.
The winter is coming and weather becoming colder each day. We very afraid and we don't know what to do.
The only accessible way for us to heat our home is to use portable oven which work with burning wood. We have enough wood in our region and this oven will heat our home all winter for minimal charges.
Unfortunately, we cannot buy such oven in our city because it price equivalent of 191 Euro and very expensive for us.
If you have any old portable oven and in case you don't use it anymore, we will be very grateful to you if you can donate it to us and organize transport of this oven to our address. This ovens are different, usually they made from cast iron.
I will be waiting your answer.
Elena and my family.
Russia
Sent: Sunday, October 25, 2009 11:42 PM
Subject: RE: Letter to Denmark
Thats a very sad story, what kind of oven should it be, and what is in it for me ?
Best regards
Dennis
Dear Dennis,
Thank you very much for your message.
I have 32 years, my daugher Angelina is 8 years. My mother is 55 years. We are only three persons in our family and nobody help us. It is the second year since Angelina goes to school and she likes to study.
She receive high grades and it makes us happy.
We live in central region of Russia, Kaluga town what is approxim. 190kms to south-west from Moscow.
The weather is very cold here already and temrepature in our home becoming colder and colder each day. We don't know what to do and how to heat our home. I'm very afraid, especially for my daughter.
I would be very grateful to you if you can help us to buy portable wood burning oven in our local market. It is made from cast-iron and weight 115kg. We have many wood in our region and this oven will heat our home all the winter.
We already have a chimney and we will connect it to the oven not to have the smoke inside of our home. Price of this oven in our local market is 8409 Russian rubles (equivalent of 191 Euro), but my salary is very small and we cannot buy it.
I downloaded our picture to website and you can see it at:
elga.nextmail.ru/ourpic.jpg
It is not of very good quality, but it will give you idea how we look like.
I hope to hear from you soon.
Elena.
og her kommer billedet http://elga.nextmail.ru/ourpic.jpg
nogen ideer til hvilket slags billede man skal få Ham/hende til at sende ? eller måske sende en værdiløs gave hvor modtageren betaler fragten, obv noget tungt :O)
Kan man få nøgenbilleder fra en scammer ?
jeg tror jeg er en liderlig middelaldrene mand der arbejder i en computer butik og derfor kan afskrive et par bærbare pcér hvis hun er lidt sød ved mig.
strikke en tung pakke sammen, som så bliver sendt så modtageren betaler fragten.
Fuck det ville være epic!!.. Var en lign. tråd for noget tid siden - kan ikke lige huske hvad den hed, men var ligeledes med en fyr der havde "scammet" en scammer.. :D...
- X
Mon ikke der er en chance for de bider på den her ?
I might be able to help you out, but sadly most of my money are tied up, untill I get my settlement from the danish army, I got injured in Irak, nothing too serious, but ill still get a very decent amount of money from it, what I can do right away is to help out with other items, I manage a computer store, and we got some laptops from our insurance company, they are brand new but isnt part of our stock, I can send you two of those if it will help, you might be able to sell them, they should fetch a good price.
about me, im 36 years old, very handsome, and looking for love, i would very much like to visit you, since your picture is very pretty, I would like to see some more.
With Love Dennis
@HERMOD
kom så med linket til Malxom, vi ved godt du ikke kan lade være...
Obv. Ikke en scammer, når hun sender billeder med!
;)
Huskmitnavn, kan heller ikke forstille mig en scammer vil sætte et lille fesent billede af kristus lige over sofaen :O)
Men det lader jo til de har et digital kamera, hvilket er en god ting : O)
Umidelbart tænker jeg 2 tænk:
1. Det er da heldig nok det har en skorsten når nu de ikke har en brændeovn.
2. 191 Euro for en støbejernsovn er dælme billig. Jeg gav 22-23.000 for min incl. montering (jeg var så heller ikke så heldig, som vores nye russiske venninde, at have en storsten i vores hus INDEN vi satte brændeovn ind).
@Live: Synes faktisk det ligner et billede der er scannet fra et rigtig foto, så du bør nok sende et digitalkamera med nu du er igang
har scannet det for alt tænkeligt spyware,malware uden at finde noget :O)
Tror det var nedenstående historie der blev omtalt i den tråd jeg tænkte på.. EPIC historie! :D..
Read and enjoy! :)
www.zug.com/pranks/powerbook/index.html
- X
[x] I will SURE hit it!
På følgende side er der 5 historier der alle virker til at være ret epic, hvor scammer er blevet scammet groft!!..
Et udklip fra en af dem:
The scambusters write back that he could have up to $150,000 if only he were a member of the church. The scammer bites, of course, and is told that hell simply have to get a tattoo showing his devotion to the church. Sure enough, he gets the tattoo and sends pictures!
:D.. Og det bliver kun bedre!
oddorama.com/2008/02/11/scamming-the-scammers-5-brilliant-419-reverse-scams/
- X
Lad være med at send dit eget billede med!
...du kan få et billede af mig i stedet ;o)
@Malxom.
Har du læst den med ham orkie, og ali gee :D=??
Powerbook scammet er SÅ sjovt.. Har jeg grint meget over.. Jeg følger tråden med interesse, det har stort potentiale :D
Jeg har også fået lige nøjagtigt den samme mail, og samme svar da jeg skrev tilbage haha
Er det mormoren hende til højre på billedet???
powerbooken er også grineren, men den med ham der bliver lokket til at få lavet en tattoo er SÅ meget sjovere!!
Bump 4 update! :)
P-P-P-Powerbook - I like it :-)
www.419eater.com/ er om re-scammede Nigeria breve. Good shit.
Tiltthis,
Det er rigtigt at jeg normalt er ophavsmand til både 419eater og powerbook, men ikke idag. Nogle andre må tage over efter mig :-)
Jeg er forpustet!
(Ja, jeg hygger mig med at læse højt for mig selv :))