En ny start.

#1| 0

Hej alle PN'ere.

Jeg skriver herinde nu for at få en optimal start på min nye "poker-karriere".

Først vil jeg gerne fortælle min historie, som endte med, at mine forældre erklærede mig ludoman og sendte mig på ludomanicenteret i odense.

Jeg gik på efterskole, hvor vi begyndte at spille poker. Både live og online. For at gøre det kort, så gik jeg fra 200$ til godt og vel 10.000$ i løbet af det år og året efter. Svimlende mange penge for en ung knægt som jeg, og det var derfor også svært at kapere, da jeg nogle måneder efter min afgang fra efterskolen donkede det hele væk på under en uge. Jeg var en selvudnævnt verdensmester, der IKKE kunne tabe. Gus, Negreanu, Ivey etc. kunne bare vente - jeg var på vej! Bare ikke den vej, som jeg havde håbet. Tabet af de godt 10.000$ gjorde mig skør, og det var netop der, at jeg røg i ludomani-fælden, som den så flot kaldes. Da jeg ville vinde de 10.000$ tilbage skulle der ske noget - og det skulle ske med det samme. Uden at gå i detaljer endte jeg med at skylde 120.000 til venner og forældre. Jeg måtte sande, at det var umuligt at lave så mange penge for langt mindre penge ad gangen. Da mine forælder så, hvor slemt det stod til, blev jeg sendt på 'kursus' i Odense. Et forløb der rent faktisk var ret så givende og inspirerende.

Det er nu ved at være et halvt år siden, at jeg afsluttede mit forløb i Odense. Da det var afsluttet lovede jeg mig selv, at jeg ikke ville spiller poker mere. En beslutning jeg har taget til genovervejelse. Poker er IMHO det sjoveste spil der findes - noget jeg ikke kan lade være. Derfor har jeg nu besluttet at starte forfra - dog med en bunke erfaring i rygsækken.

Jeg ved, at jeg kan lave penge online på de lave takster, og det vil jeg gå i gang med igen. Jeg behøver dog råd... Jeg har aldrig spillet med Poker-tracker, hvilket jeg gerne vil i gang med, da jeg ved, at den kan gøre det hele lidt lettere.. Men hvad gør den, og hvad fortæller den præcist en? Derudover har jeg konkluderet, at jeg vil være aktiv herinde - både som debattør og læser.

Jeg vil, når jeg får løn og SU næste gang sætte 1000$ af til en ny rulle, og der vil min 'anden-karriere' så starte, jeg håber, at I kan hjælpe mig til at være 100% klar til det.

Jeg ser frem til at modtage gode råd.

Over and out!

04-11-2009 16:58 #2| 0

Mit råd:

Lad vær med at spille poker igen. Du kan let ende i samme situation som før, og jeg kan ikke forstå du tør risikerer det.

04-11-2009 17:00 #3| 0

Jeg har været lidt i samme båd som dig faktisk, men jeg syntes du bør vente over et år hvertfald, det gjorde jeg og det får sat en masse ting på plads.
6mnd er ikke nok!!!!!!!!!!!!"!!!!!!!!!!"!!!!

04-11-2009 17:07 #4| 0

Ville aldrig begynde igen, da jeg tror man falder for let i fælden. Hvis du endelig vil spille, ville jeg nok også vente mindste et år som pingvinen foreslår :)

GL med det.

04-11-2009 17:09 #6| 0

@prof_chaos

Jeg forstår udemærket, hvorfor du giver mig dette råd, da det umiddelbart ville være det mest logiske at gøre. Men sådan bliver det ikke. Det var udelukkende penge-mangel der satte mig i den situation, jeg kom i. Og netop den situation er jeg sikker på at jeg undgår.. bla. ved at skrive herinde og fortælle om, hvad der foregår.

@ILuvPenguinz

Jeg har fået sat utroligt mange ting på plads, og jeg føler at jeg er klar til det.

04-11-2009 17:09 #5| 0

umm du er ludoman men vil spille alligevel... Ikke skide smart, find dig en anden hobby imo!

04-11-2009 17:11 #7| 0

Du virker til at være fornuftig, ment som at: Du ikke går amok eller risikerer alt du har kært.

Dine forældre har allerede hjulpet dig, du har gennemgået et ludomani kursus, og nu tænker du igen på at spille.

Mit råd er: Overdrag ansvaret for din økonomi til dine forældre i 6 mdr (min.) Kan du ikke holde dig væk fra poker, så gå amok i freerolls - eller spil for det rådighedsbeløb dine forældre giver dig af din SU.

En gang ludoman, altid ludoman. Prøv om ikke du kan finde adrenalinruset et andet sted .. WoW, IRL sport? eller noget 3de. Frem for alt, vær ærlig over for dine forældre, de forstår dig måske ikke helt - men de vil dig det bedste.

04-11-2009 17:17 #8| 0

Mine forældre følger med i min økonomi via netbank. Det vil sige, at de kan se alle transaktioner til og fra mine konti. Det vil de have i nogen tid fremover endnu.

Jeg står fast ved min beslutning om at give det et nyt skud, og jeg har fra d.1/12 sat 1000$ af til formålet - dvs. at jeg spiller ikke for penge jeg ikke har.

Jeg tror, at vi alle sammen har ludomani-genet - nogle mere end andre. Jeg er nu bevidst om, at det er der, og jeg er derfor også i stand til at styre det.

04-11-2009 17:19 #9| 0

Jeg vil også kraftigt råde dig til at lade være!

Du er så heldig at have det på afstand nu. Det ville være dumt at optage efter du har formået at distancere dig selv.

At begynde herinde og bruge pokertracker etc. er bare pynt der fjerner fokus fra det egentlige problem, hvilket er at du har en tendens til ludomani.

Grunden til at det er verdens sjoveste spil er jo netop, at du synes det er fedt at gamble. Og deri ligger problemet desværre.

04-11-2009 17:40 #10| 0

Jeg vil mene at cash game spillere har en større tendens for at udvikle ludomani, da det er her man kan spille for hurtige og meget store penge. Hvor imod mtt spil er mere en form for hygge og afslapningsspil i mine øjne.

Konklusion: Hold dig til MTT og du vil have meget større chance for ikke at havne i fælden igen.

04-11-2009 18:24 #11| 0

@M0D

Mit råd er:

Spil ex. NL10 i 3 måneder og se om du kan holde det.

Har selv tiltet meget, og selv det kan være enormt svært at styre.

Husk Bare pas på.

GL. Jeff

05-11-2009 02:28 #12| 0

Jeg vil som mængden råde dig til at lade være... Hvis du synes poker er sjovt, som alle mulige andre spil, så burde du kunne spille det om play-money. Hvis det ikke giver dig dit "kick", så er det nok fordi det ikke er selve spillet der fanger dig.

Hvis du absolut SKAL og VIL spille, så tag mange forholdsregler.

1. Lad være med NOGENSINDE at sætte penge ind. På den måde kommer du ikke på røven(i hvert fald ikke økonomisk).

2. For ikke at tage dumme hurtige og uovervejde beslutninger, så afskaf dit Visa-kort hvis du har den slags.

3. Der er MASSER af freerolls, og hvis du er dygtig nok, så er det faktisk ikke et problem at bygge en rulle op fra 0. Det tager tid, men det kommer.

Jeg tror mange i din omgangskrd som holder af dig vil synes det er en RIGTIG dårlig ide, du starter igen,og overvej lige en ekstra gang, om det virkelig er det værd at spille et ligegyldigt kortspil

MVH Skod

05-11-2009 02:37 #13| 0

Nu har jeg aldrig haft vaner der tog overhånd, men svarer det ikke til at en narkoman tager lidt til næsen, fordi han har lært at lade være med at stikke sig i armen?
Du banker en rulle op, men savner "suset". Så rykker du op og taber stort. Så vil du vinde det tabte tilbage, og så er det slut!

Du bør holde dig helt væk.

05-11-2009 03:19 #14| 0

Jeg kan ikk se det store problem i at begynde at spille igen så længe du starter meget lavt (jeg tænker helt nede i 1$ niveau or so). Hvis du ikk har træng til at spille om mange penge ser det ud til at problemet er væk.
At du depositter 1000$ tyder dog på at du ikke har tænkt dig at spille ret lavt.

05-11-2009 05:55 #15| 0

Jeg synes først at du er klar når du har betalt de 120000kr tilbage.

Spil aldrig for lånte penge.

05-11-2009 08:59 #16| 0

ketelsen og goldmine er spot on.

MTT og MTT sng med 1-3$ buyin og en startrulle på 100-200$ er mit bud, og så en masse litteratur og en stram BRM.

05-11-2009 17:32 #17| 0

Min plan er at depositte 1000$ og starte på NL10 og NL25. Jeg overvejer mulighedet ved udelukkende at spille SnGs og MTTs

@ST: Jeg spiller aldrig.. og jeg mener ALDRIG igen for lånte penge.

Jeg har netop but på 22 pokerbøger herinde :-)

05-11-2009 17:39 #18| 0

@ Mod
Dvs. du har sat dig ned med dine forældre, forklaret dem om planen, og de har sagt god for den? Forsøger ikke at dømme på nogen måde, men HVIS du skal igang igen, skal du obv have familien og venners "blessing" når du én gang har røvrendt dem (for den slags penge)....

Er de helt med på den fordi du har udviklet dig virkeligt meget, etc, etc er det vel ok - vi er sgu alle en smule ludomaner herinde - men KUN hvis de, og dine venner er HELT med på hvad der foregår her.

Og så må det obv aldrig blive et middel for at betale de 120k tilbage som ST er inde på...

05-11-2009 17:53 #19| 0

Jeg synes du burde lade være. Hold dig helt væk fra miljøet og find suset og glæden i noget andet. Det er alt, alt for nemt at falde i igen, når man sidder alene foran skærmen, og der er action på de store borde.

GL!

05-11-2009 17:58 #20| 0

De 120k er der styr på.

Nej, jeg har ikke sat mig ned med mine forældre og forklaret dem situationen på den måde. Jeg har luftet tanken, men de var ikke positive. Men både de og jeg ved, at den situation jeg stillede mig selv, mine forældre og mine venner i på daværende tidspunkt var så lærerig og frygtelig for mig, at jeg aldrig kommer i samme situation igen. Jeg låner ikke engang en 2-krone os venner mere - og ej heller udlåner.

Jeg har også selv været inde på det. Grundet til, at det gik så galt var, at jeg skulle bruge mange penge med det samme, og det fik det hele til at eskalere. Den situation er jeg ikke i nu, og den situation kommer jeg heller ikke i igen.

05-11-2009 18:04 #21| 0

6 mdr efter din behandling er slut og du har lyst til at spille.. Suk altså.

05-11-2009 18:12 #22| 0

Så trist at du ikke selv kan se problemet i det her.... Hvad er så planen når de 1k$ er tabt?

05-11-2009 18:14 #23| 0

Hvis de 1000$ forsvinder må jeg jo revurdere min tanke om, at jeg sagtens kan være en vindene spiller, hvilket jeg har været før.

05-11-2009 18:15 #24| 0

"Det der kendetegner en misbruger, er tilbagefald".

Dont do it!

05-11-2009 18:17 #25| 0

@MOD

"forældre og forklaret dem situationen på den måde. Jeg har luftet tanken, men de var ikke positive. Men både de og jeg ved, at den situation jeg stillede mig selv, mine forældre og mine venner i på daværende tidspunkt var så lærerig og frygtelig for mig, at jeg aldrig kommer i samme situation igen"

-Så kan du vel fint sætte dig ned med både familie og venner og fortælle om dine planer?

05-11-2009 18:21 #26| 0

@Turbofluen

Helt sikkert, ja - det bliver også gjort inden den 1/12.

05-11-2009 18:27 #27| 0

Det er jeg glad for at høre. Det er et vigtigt skridt og modigt af dig!

05-11-2009 18:32 #28| 0

Bare fordi du kan tjene penge på poker betyder det LANGT fra at du er helbredt for ludomani, from02hero gutten er et fremragende eksempel på det.

05-11-2009 18:45 #29| 0

@M0D

Bare husk at tænk på din familie i processen.. de lider med dig.

Jeff

05-11-2009 18:54 #30| 0

@MOD

"Jeg vil, når jeg får løn og SU næste gang sætte 1000$ af til en ny rulle, og der vil min 'anden-karriere' så starte, jeg håber, at I kan hjælpe mig til at være 100% klar til det.

Jeg ser frem til at modtage gode råd."

Nu er mit spørgsmål så til dig: Ikke én person i denne tråd, og det skal siges mange sagkyndige har været flinke at give deres besyv med, vil råde dig til at fortsætte med dine planer. Din familie virker, iflg. dit eget udsagn, skeptiske overfor idéen, mens du som den eneste virker helt afklaret og parat til at springe ud i det. Har denne tråd fået dig på andre tanker?

05-11-2009 19:01 #31| 0
Jeg låner ikke engang en 2-krone os venner mere - og ej heller udlåner.

Nej det går de vel obv ikke med til og hvis de gør, så er de godt nok ikke for smarte.
Men jeg vil også sige at du skal lade være. når lysten så melder sig, så må du ud og gå en tur og slappe af.
05-11-2009 19:24 #32| 0

Spil nogle meget små tours, hvis du endelig vil spille. Langt mere ludomani og gambling ved cashgames - dog stadig en dum idé 6 måneder efter. Håber at denne forum-tråd har fået dig på andre tanker, tænk på familien :)

05-11-2009 19:34 #33| 0

Jeg har spillet ONLINE i over 3 år og det dur ikke.. det er et fusker program, som man ikke kan slå

Mit forslag er at du KUN skal holde dig til LIVE poker, fordi det er et mere ærligt spil, de fleste stede :-))

05-11-2009 21:47 #34| 0

at smide 1000$ dollar ind på en gang når man er studerende på SU og løn er meget. Personligt ville jeg aldrig smide ind mere end maks 100$ på en enkelt månede.
Da jeg også hovedsagligt har holdt mig til 3-10$ SNG's har det ikke været noget problem for mig at holde mig ca. break even.

Men overvej lige situationen at du vil smide så mange penge ind på en gang virker meget som et tegn på, at du ikke bare vil spille lidt for sjov, men også prøve at vinde større beløber.

Held og lykke med det hele.

11-11-2009 06:22 #35| 0

$1000 dollars ind stram BRM her snakker vi 100 buy ins, altså skal du starte på NL10....og så bygger du op stille og roligt hvis du går broke, slår du ikke spillet og må erkende at poker ikke er noget for dig, hvis du ikke overholder den omtalte strammeBRM, er det fordi du stadig er ludoman, også dette må føre til et spilstop....

men slår du spillet og følger BRM har du en chance for at modbevise alle skeptikkerne....
gl....

zxcvb

11-11-2009 10:22 #36| 0

Du har 0 (nul) chance.

1. Du sætter 1000$ ind og taber dem fordi du ikke kan/vil BRM...Ok, færdig.

2. Du sætter 1000$ ind og banker dem op i 10-20-30.000$. Filmen knækker fuldstændig mentalt og udover at tabe hele lortet, låner/sjæler/tigger du dig til flere for at vinde det tabte tilbage.

Hele dit indlæg oser af at du er penge fixeret i forhold til poker og det er en meget skidt indgang.

"Jeg ved, at jeg kan lave penge online på de lave takster"

Du ved intet! Det er + 6 mdr siden og spillet ændrer sig meget hurtigt, du var måske bare inde i positiv varians...etc.

11-11-2009 10:28 #37| 0

Ducktor er fuldkommen spot on!

11-11-2009 11:15 #38| 0
Moderator

"Et forløb der rent faktisk var ret så givende og inspirerende."

Og alligevel vælger du at skide på alt det de har givet dig? - for det er lige netop det du gør, når du vælger at kaste dig over pokeren igen....

11-11-2009 11:25 #40| 0

Rygeren der er stoppet, men tager en smøg en gang imellem, fordi han kan sytre det

Drankeren der er stoppet, men tager en øl i ny og næ, fordi han kan styre det

Hvis du tror på de 2 overstående så forsæt med pokeren , og hvis ikke så stop med pokeren

11-11-2009 11:26 #41| 0

Hvis du kan tabe 120.000 en gang, kan det ske igen. Du er bare den type. Desuden er du ung... 16? Det går bare ikke.

1. Kan du 100% sige at du stopper, hvis du taber de 1000 dollars. Jeg tvivler.

2. Tror du, at du får nok spænding af at spille 10nl, når du sikkert har været oppe på 100nl eller højere? Jeg tvivler.

3. Kan du starte med at spille 10nl indtil du har 2500, så køre 25nl indtil du har 5000 osv. Jeg tvivler.

Poker skal ikke være spænding. Det skal være kedeligt af helvedes til og tage røv lang tid. Det er ikke underholdning, det er business.

11-11-2009 11:35 #42| 0

Lulz. OP har jo "bestemt sig" for længst. Han skal bare have hjælp til en tracker.

11-11-2009 11:53 #43| 0

@OP

Hvis du ikke kan se hvor sygt ludoman-agtig(ja stadigvæk) du fremstiller dig selv som, så er du desværre ret hårdt ramt IMO. Du får det ene råd efter det andet om IKKE at starte igen, men du beslutter dig alligevel for at starte.

Du opretter den her tråd for at få accept, og ugen efter ønsker du at låne penge af en vildt fremmed til at spille for, da du ikke kan vente til dine egne kommer ind.

Common! Kan du virkelig ikke se hvor slemt det ser ud?

MVH Skod

11-11-2009 15:56 #44| 0

Til OP
tja at han stadig gider at fedte rundt herinde samtidet med at han stadig skylder $ til mig hele 54$

LOL nu er det ikke så meget beløbet mere at han total ingore en både på msn og pm pisser bare en af samtidet med at han laver handler for flere $

SÅ DU ER STADIG EN (nikzz skriver det ikke)

vælger dog ikke at skrive mere i denne tråd da det kun er dig selv der ikke kan se at du har et kæmpe problem.

11-11-2009 16:15 #45| 0

Nikzz, hvem er du?

11-11-2009 16:21 #46| 0

Hvis OP er 16(?)
så bør alle deltagere i denne tråd, som opfordrer til BRM, små tours osv. Instant lave det om til Playmoney!

Hvis det overhovedet er en god ide.

11-11-2009 16:24 #47| 0

jeg skal gerne spille dig d. 1/12 for 1000$ ... :-)

11-11-2009 16:32 #48| 0

Nikzz = david - hvis det siger dig mere

11-11-2009 17:06 #49| 0

@@op

Hvis du endelig skal spille, så start fra bunden som mig, har ikke sat en krone ind, og på under 2 mdr er jeg på 500$+. Så bliver pengene også lidt mere værd når man har tjent dem på den måde.

Mvh TheLooser

www.looserslounge.dk

11-11-2009 18:06 #50| 0

Lol hvem jeg er haha den var sgu meget god Zonecall

drop nu det pis du ved det jo udemærket godt, også sjovt du ikke svaret i PM. eller MSN

og skal jeg også nævne dit billede på MSN eller hvad Jacob

du er en klovn anyway så ship du bare det latterlige beløb så du beviser at du er starte på ny selvom det rager mig så meget.

Gør kun opmærksom på at du ikke har betalt det du skylder så andre ikke bliver snydt af dig.

11-11-2009 18:42 #51| 0
"Hvis OP er 16(?)"

@ Tassadar & HuskMitNavn

"Jeg vil, når jeg får løn og SU næste gang..."

OP er altså over 18, bare lige for at slå det fast.

@ OP

Stop med poker. Lyt til hvad dine forældre siger, de kender din situation bedre end alle andre. Selv hvis de siger god for det, synes jeg stærkt du skal overveje om du vil risikere samme oplevelse igen.
11-11-2009 19:28 #52| 0
"Jeg ved, at jeg kan lave penge online på de lave takster, og det vil jeg gå i gang med igen. Jeg behøver dog råd... Jeg har aldrig spillet med Poker-tracker, hvilket jeg gerne vil i gang med, da jeg ved, at den kan gøre det hele lidt lettere.. Men hvad gør den, og hvad fortæller den præcist en?"

Hvis du ikke ved hvad Poker Tracker er til for, så har jeg meget svært ved at tage den første del af sætningen alvorligt. At du har lavet 10.000 på et år er ikke lig med at du generelt er vindende. Hvis du generelt har spillet for høje takster i forhold til din bank roll og har haft noget positiv varians, kan du sagtens have røget der op, uden egentlig at være specielt god.

Jeg vil også råde dig til at holde dig væk. I hvert fald så længe du stadig har spillegæld. Og hvis du skulle finde på at spille igen så sæt $500 ind og spil NL10, KUN for hyggens skyld. Den dag du finder dig selv på et højere bord end NL25 så tag en dyb indånding, indse at du ikke kan styre det, og træk hele rullen ud, og find en anden hobby.
11-11-2009 23:50 #53| 0

@MOD-Z

Hvordan går projektet?

11-11-2009 23:56 #54| 0

@ cash

tanketorsk fra mig. Iøvrigt enig med dit indlæg.

12-11-2009 03:44 #55| 0

Jeg læser det også som om du under 18, så hold dig for guds skyld væk........
mit syn på cash vvs. tournay...

Tournay..
Fordel.. Du kender dit evt. tab på forhånd.. (Det kan dog være en falsk tryghed)

Ulempe.. Man "forelsker" sig hurtigt i nogle faste tours, som medfører at man pludselig sidder aften efter aften og spiller , og nemt kommer til at "droppe" socialt liv (familie,venner,etc) og sport (fodbold , håndbold,etc) fordi det "lige" ramler sammen med den tour du bare skal spille....

Cash..
Fordel.. Du kan spille dine sessioner så det passer bedst muligt ind i dit sociale liv, arb. og fritidsliv..

Ulempe.. Uden ordentlig BRM.og game selection kommer man sgu til at reloade en del....I NOW...btv, hvis der er en venlig sjæl(vindende spiller) der vil give mig nogle råd ang. dette, så send mig gerne en PM.....

Hvordan ser i evt. på dette...??

28-11-2009 22:02 #57| 0

Jeg har skilt det uvæsentlige fra det væsentlige, set bort fra crap og kommet frem til følgende:

Efter en lang snak med mine forældre, dele af anden familie og ikke mindst venner, må jeg indrømme, at jeg er kommet frem til, at jeg udsætter den nye start på ubestemt tid. De kunne fortælle mig, at de bedre kunne lide mig, som jeg er nu.

Tak til mange i tråden for de gode råd :-)

28-11-2009 22:14 #58| 0

Har det lidt blerh med at skrive dette, da det kun er spekulationer. Men i sådanne tilfælde her er det bedst at være på den sikre side.

Har fået M0d på msn, da han skrev en PM til mig.

Han spurgte for en uges tid siden om en staking/coaching deal, og jeg takkede selvfølgelig nej.
Idag spurgte han om 50$ på Neteller. Han havde en masse gode årsager, og jeg skal ikke kunne sige om de er sande eller ej.

Erfaring viser dog, at det er meget dumt at låne til folk med spilleproblems historie for deres skyld. Så føler jeg er nødt til at oplyse om dette da folk absolut ikke skal låne penge ud.

@M0d

Sorry hvis jeg er forkert på den, men better safe than sorry for din skyld...

28-11-2009 22:19 #59| 0

Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal forholde mig til en post ala den der. Det er rigtigt, at jeg har spurgt om en coaching deal - lige så vel, som jeg spurge Sailor (mener jeg, at det var), da jeg på daværende tidspunkt mente, at det var et vigtigt skridt, for at komme ordentlig i gang igen. At jeg i mellemtiden er kommet på andre tanker - bedre tanker, ville nogen mene - er en anden sag.

De 50$ i dag var udelukkende til køb på en tank - jeg tilbød endda at dokumentere dette ved screenshot.

28-11-2009 23:00 #60| 0

Der er da ikke den alarm klokke der ikke ringe når man læser denne tråd igennem.

28-11-2009 23:03 #61| 0

@M0D
"Jeg låner ikke engang en 2-krone hos venner mere - og ej heller udlåner."

Det passer vel ikke pisse godt sammen med at du forsøge at platte 50$ fra Turbo. Uanset om du skal handle ind på en tank eller om du vil spille dem op...

28-11-2009 23:04 #62| 0

Op på hesten , vi er alle ludomaner her inde :)

29-11-2009 00:24 #63| 0

Lad være.

Og nej RygNuSkunk, der er en del, men langt fra alle.

29-11-2009 00:35 #64| 0

min far spillet på stars på 0.02 / 0.04 han hygger sig som du skriver du gerne vil !!

deposit 1000$ og der går ikke mange sekunder før du sidder og leger ilden. !! Du kunne sætte 50 $ ind og have til et helt år via den vej, men deposit 1000$ lyder liiiige skrapt nok, eller somom du mangler de 10k $

29-11-2009 00:55 #65| 0

Så meget i denne tråd, der bare ikke "er godt nok". OP vil efter at ha lånt en masse penge og været på kursus på Fyn - igen igang med at spille poker. Økonomien bliver overvåget af forældre via netbank og vil starte med at deposit 1000 dollars ud af sin løn og SU (i en december måned).

Der er styr på det hele, indtil nikzz gør opmærksom på betaling af en manglende gæld.

OP vil så til at låne penge af turbo to dage før han får løn og ville kunne deposit 1000 dollars ud af sin SU og løn. Og dette efter at ha sagt, at han aldrig vil låne så meget som 2-kroner mere.

Damn, OP - pas nu på for pokker. Du lyder virkelig som du er på vej til et virkeligt breakdown, såfremt du ikke passer vildt meget på. Grib knoglen og tag en snak med dem på ludomani linien.

/Henrik

29-11-2009 01:10 #66| 0

RekiB +1

29-11-2009 01:37 #67| 0

Det slog mig lige, efter at have læst hele tråden og trykket på "Forum" igen.

Hvorfor er folk herinde så negative over han vil begynde igen? Det er 1000$ mere til pyramiden. Jeg ville faktisk gerne have OP til højre for mig ved bordet. Han virker ikke nittet(:D).

Og jeg ser ærligt talt ikke forskellen på OP og de andre donks jeg tager penge fra.

Jeg kan se en logik i, at PN lukker ham ned ASAP, så de ikke får dårlig omtale i pressen for at fostre ludomaner, men mig selv som spiller, jeg vil da gerne have dem.

Hvis der ikke var tabende spillere, så ville jeg på et tidspunkt blive tabende, fordi spillene dør ud og jeg obv. ikke er en bedre spiller end dem der spillere højere stakes end mig.

Og jeg ved jeg bliver mega svinet for det her indlæg, jeg er egentligt ret care. Skal jeg have medliden for de donks, der smider mellem 3000-5000$ på NL100 eller NL50 på under 20k hænder?

Nej, lad dem endelig blive i troen om at de er vindende, således kan jeg profiterer. Og det er hvad det går ud på, profit, som nævnt det er business. Det er ikke sjovt at spille, det kan være røv kedeligt, man skal ikke have et kick ud af at komme all-in, det skal være kalkuleret og tilrettelagt.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil råde OP til at lade være med at spille, det er jo fucking obv, men i virkeligheden er der ikke forskel på ham og dem man tager penge fra nu.

29-11-2009 01:58 #68| 0

Siden du har vist at du ingen kontrol har over dit spil synes jeg det er forkasteligt at gå igang igen.

Du risikerer at begå samme fejl og skuffe dig selv, dine forældre, dine venner og mange andre.

Hvis du (som jeg formoder) har penge nok til at komme igang igen så synes jeg hellere du skulle begynde at betale pengene tilbage til dine venner og familie.

Hvis du så endelig skal spille så benyt dig af nogen af de no deposit bonusser som man kan få, og så må du køre streng BRM på microlimits og se hvad det fører til, men fandme tænke dig om for fremtiden.

29-11-2009 01:59 #69| 0

@fissehans

Jeg tror der er rigtig mange af dem man spiller mod, der lige fyrer et par tusinde af i måneden. Penge de kan tabe osv. Men for OP er det starten på et forfærdeligt liv, og det kan man ikke håbe for nogen?
Jeg ville hellere undvære 100$, end at vide at jeg havde taget dem fra OP.

Nu ved jeg at alle vil sige, at jeg jo sikkert har spillet mod typer som OP før, og ja, det har jeg sikkert. Men det ved jeg ikke, og jeg har den grundholdning, at jeg tror langt de fleste der spiller de limits jeg spiller, spiller for hyggens skyld.

@OP

Du har tydeligvis besluttet dig for, at du igen vil ind på pokerscenen på et eller andet tidspunkt. Så der er ingen ide i at lege forældre overfor dig. Men tænk på, at spillene altså er blevet hårdere. Det er ikke sådan ligetil at vade ind og tjene kassen. start i det små, tjek de nye trends osv, og så se om du slår spillet.

29-11-2009 02:04 #70| 0

Intet i vejen med at vinde et ludomans penge. Alternativt gør andre det jo bare.

29-11-2009 02:29 #71| 0

Kunz, det er jo bare for at du kan sove om natten, sådan set. Jeg lyder måske som en kold skid, når jeg siger, at jeg gerne tager 1000$ fra OP.

Manden har et valg, at han er for dum til at gøre det rigtige er vitterligt ikke mit problem ved filten, der er han bare et screenname, som ALLE andre.

29-11-2009 02:33 #72| 0

@Alle

Efter for nyligt at være kommet tilbage fra et Rehabiliteringscenter, overvejer jeg stærkt at begynde at gå i byen igen...bare i det små.

Jeg vil dog holde mig langt fra de hårde stoffer og altså nøjes med sprut, pils (og måske en pibe tjald en gang imellem ;o)...jeg søger derfor nogle råd omkring, hvordan jeg kan komme godt i gang (steder med happy hour, navnet på en billig pusher osv.)

@OP sorry for hijacking...GL med projektet...you're gonna need it!

29-11-2009 03:48 #73| 0

@fissehans

Jeg kan sagtens følge din tankegang. Jo flere fisk jo bedre, det giver sig selv. Men giver du ikk os råd i analysetråde ? På den måde hjælper du jo os dårligere spillere med at blive bedre = mindre fisk = mindre penge til os. Ofte kan man os selv lære noget af andres analysetråde, men tit er det situationer man selv har helt styr på som man poster om. Det går lidt imod din holdning her i tråden (kan selvfølgelig være du aldrig poster for andre end din egen skyld, men jeg tvivler). Imo bør man, hvis man skriver på et forum, hjælpe hinanden frem for det modsatte. Forestil dig hvor nedern analysetrådene ville være hvis alle gav dårlige råd bevidst for at skade OP's spil.

29-11-2009 04:22 #74| 0

Glem det, kom videre. Penge er ikke alt. 6 år på sin flade røv dag ud og dag ind er ikke lykken, skulle jeg hilse at sige.

29-11-2009 05:00 #75| 0

Ketelsen, jeg har INTET imod at hjælpe andre, gør det gladeligt. Og jeg tror du glemmer, at se at jeg rent faktisk fraråder OP at begynde.

Det var egentligt bare et sjovt indfald jeg havde, som blev sat i verden af OP.

Men pointen er, at når manden sætter sig ved bordet. Så er der INGEN kære mor længere, jeg vil gøre alt for at tage hans penge.

At vi er en samling pokerspillere, som har en passion om at blive bedre til spillet, se nye aspekter og forstå mekanikken, samt psykologien - at vi hjælper hinanden til at blive bedre ser jeg som sådan intet problem i. Jeg håber, da jeg kommer med noget til jer og i til mig.

Det er et trade-off, men fortæl mig, hvad får jeg ud af at sige at OP ikke skal spille poker?

Det er rent hypotetisk det her. Det ikke møntet på OP eller andre ludomaner, tabende spillere eller "hyggespillere". Jeg siger bare, at hvis der ikke fandtes folk, som OP, så var der ingen af os der havde plus på bundlinien, sådan er det bare. Poker er et pyramide spil, og hvis de fundamentet brister, så falder den altså sammen.

Slutteligt, så har OP en minimal chance for at blive vindende. Alene af den grund, at det er de store penge der driver værket. Uden at vide det, så har han ikke mentaliteten. Så simpelt er det bare, hans sygdom, gør det umuligt for ham. Han vil limitrushe, det er nærmest bestemt på foran. Deposit 1000$ for NL10? Right.

At blive vindende, ved du lige så godt som jeg, det tager ligeså mange timer ved bordet, som det gør udenfor bordet. Jeg har spillet vindende poker i 2 år ca. og det gik først op for mig januar i år, at det er ligegyldigt om jeg gå i seng på et tab eller en gevinst. Jeg føler personligt selv, at jeg først nu her har fået det "rigtige" mindset. Og alligevel, vil jeg gerne forbedre mit spil, care på pengene. Det er spillet jeg tænker på. Pengene er rare, men de er rare i form af at være en målestok.

Og det mindset har OP ikke nu, han får det ikke - heller ikke om 2, 5 eller 10 år. Brain does not compute.

Ved godt det lyder hårdt, men det er min ærlige holdning.

29-11-2009 05:40 #76| 0

Fissehans er spot on.

@OP
Start på noget sport, og erkend overfor dig selv at "nemme penge" ikke eksisterer. Spil, men spil aldrig for at lave penge i sig selv, så ryger dit fokus væk fra din interesse i spillet, og over på den finansielle situation.

Easy come, easy go.

29-11-2009 10:18 #77| 0

Guess who´s back, Guess who´s back...

www.youtube.com/watch?v=7w_kJoVFDrw&feature=channel

Eminem siger det bedst..

@Mod.

Stay off it.

29-11-2009 11:43 #78| 0

@fissehans

Vi er enige. Jeg misforstod det som om at du mente man burde råde OP til at spille. Ville aldrig have nogen form for dårlig samvittighed ved bordet uanset hvem jeg spiller.

29-11-2009 13:53 #79| 0

Det tænkte jeg nok Ketelsen, altså du var care på hvem du vandt penge fra.

Forskellen er bare her, at vi måske får "et ansigt" på. Hvorfor det bliver måske bliver lidt sværere for folk, at være kyniske.

Man udvikler sig vel som pokerspiller til, at have 2 personligheder. Den kolde og kyniske og så ens "rigtige" personlighed.

Det er jo ret interessant i den forstand, at det rent faktisk er nødvendig for at blive vindende. =p

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar