ship billede ID dvs kørekort/pas
Folk kan bekræfte adresse/ man sender bevis på ens adresse.
4+ folk kan sige god for en og vil om ikke andet stå ved ta betale for at staker får sine penge tilbage.
Hvis dette overholdes så får man en grøn dims på sin profil.
kan man ikke klare så simple ting synes jeg folk bør fryses ude.
de fleste af os har billede id alligevel til at shippe til div security checks på pokersider.
verified by pokernet ?
kenkay, det er ikke alle der skal have din adresse, det er pokernet, og man giver tilladelse til at i tilfælde af at man hustler, så må den gives til den man skylder.
det vil desuden have den fordel at man ikke kommer til at stake en mindreårig.
om man gør en eller alle ting er for mig ligegyldigt, billede ID med cpr nr er som sådan godt nok, da det kan shippes til politiet.
og vigtigst af alt, folk er snotdumme at snyde hvis de har afgivet den info på sig selv.
Men live tror du at flertallet kan finde 4 herinde som vil stå ved og om ikke andet betale ens evt. gæld ved en brudt aftale ?
Hvor mange vil fks. stå inde for mig ??
fs905
Billed id og adresse id evt. med en tredie ting som elregning eller lign. Så er vi sikret tror jeg, fint nok med en ham står jeg inde for mulighed men tror ikke man finder mange der vil dække økonomisk for folk.
Synes måske også ideen med at 4 skal stå inde for at staker får sine penge er lidt......... Kan ikke se hvorfor andre skal betale for en spillers dumhed.
kdal: hvis man kan får 4 respekterede profil til at sige de vil stå inde for en, og dække det beløb man evt snyder for, så er der nok ikke den store grund til at indsende ID
dvs enten
1: billede ID kørekort/pas/adresse
2: 4+ profiler siger god og vil stå ved et evt tab
For mig er det ikke det store problem - jeg er frisk på at sende det ind. Tror de fleste med ren mel i posen ville gøre det!
slasquer, der er nogle folk der vil kæmpe for sin ret til at ikke afgive noget som helst info på sig selv, jeg forstår ikke hvorfor, men sådan er der altid nogle der er, disse kan så istedet for at sende ID ind, få folk de kender herinde til at stå inde for en, og dermed stadig få en grøn dims.
imo skal man huske på at det er for at beskytte stakere der betaler for folks spil, det mindste man kan gøre er at gøre det så sikkert for dem som muligt, og dette er altså en meget lille ting og vil tage maksimalt 5 minutter lige at få lagt et billede ind af ens ID og sende det på mail.
alternativt kan man få en fotoforretning til at gøre det for 25kr og så bliver det altid insta godkendt, også af stars security uden brok, imo penge well spent.
Jeg synes umiddelbart PN bør lytte til dette indlæg.
Så kan vi fremadrettet kun søge stakes, hvis vi har den lille grønne knap :-)
super ide.......ville gøre alt ting lidt nemmere. Kræver så bare PN's ledelse er med på det
Jeg har fremsendt et billede af mit pas til dig, Live!
Fedt initiativ.
Jeg har det helt fint med at sende mine oplysninger ind, men personligt ved jeg ikke om jeg ville kunne stå inde for en anden spiller, med som jeg forstår det risiko for at skulle betale såfremt.......
Et eksempel er Emikroy som jeg tit har lagt mærke til herinde. Det har hele tiden været mit barnagtige indtryk at her var en spiller, som havde orden i tingene..........
Men igen jeg sender gerne adresse, billede osv, men at skulle stå inde for andre synes jeg er tvivlsomt.
Og så lige et spørgsmål og dette er absolut ikke for at genere nogen, men er dette en officiel Pokernet ting og er Live en del af Pokernets stab?
Guldmageren: ty :O) men for at det skal have nogen vægt skal det være en fra pokernet der får det, feks fryden/fumle hvis det officielle pokernet ikke vil være en del af det.
Det eneste det kræver er en forhåndsgodkendelse om at det man sender ind må bruges i en evt sag hvis man snyder staker.
imo skal man have et billede.
lidt ligesom ved politiet bare med navn istedet på sedlen :D
Hvorfor er det jeg tror at du har god griner over min lille video og mit billede? :D
For mig er det vigtigt at det er det oficielle pokernet, hvis jeg eksempelvis skal sende et kopi af mit pas. Kald mig bare overforsigtig, men et sådant er for mit vedkommende meget personligt, og ikke noget jeg ønsker at videregive medmindre................ Måske er det bare mig der synes sådan eller?
Slasquer, well, fryden er smart nok til at kunne rippe samtlige dine bankkonti og pokerklienter for penge hvis han får dit fulde cpr nr, heldigvis er han ærlig.
men ja, imo skal det shippes til malta, hvilket vil betyde at det officielle pn skal indover.
Hvorfor have 4 til at sige god for en, og betale eventulle $ istedet for 1?
Anyway er man jo sikret ikk at miste sine $ hvis der bliver scammet?
lyder fair, men . jeg kan ikke få 4. til at sige hvor jeg bor, da jeg ingen kender fra pokernet, derudover er jeg ikke for at sende oplysninger om mig selv ind på nettet . så det vil betyde at jeg vil blige frosset ude uden at gøre noget ? . det er lidt trist.
ved ikke helt hvad jeg synes om at sende pas osv ind....
Det er trods alt meget personlige oplysninger, så kan misbruges af de forkerte mennesker...
Er det ikke bedre hvis staker og hest udleverer navn adresse og tlf nr?
Det burde da være sikkerhed nok imo...
tiger absolut, personligt ville jeg dog ikke have noget imod at pn har mine info sålænge de kan stå inde for sikkerheden, præcist ligesom samtlige pokersider har mine info.
og den med at sige godt for en hest...
Hvad hvis jeg har sagt god for en hest, som vinder en billet til SM og tager den ned? hænger jeg så lige pludselig på en spillegæld på 250.000kr? som jeg ikke selv har lavet?
1) Pokernet skal være administrator på et sådant tiltag.
2) Jeg er ked af at sige det, men i denne verden ville jeg end ikke hæfte økonomisk min bror.
Alt i alt synes jeg altså at et tiltag som dette i en mere moderat form, og måske kombineret med et eller to andre tiltag, kunne være gavnligt.
jeg regner med de har en krypteret server som minimum. men ved det ikke.
Live har indvilliget i at give sit som eksempel, så folk kan se hvad han mener:
img8.imageshack.us/img8/788/liveverif.png
altså nu bare lige for at gøre det lidt besværligt... hvor svært ville det være mig(hvis jeg var under 18) at taget et billede af min fars/storebror/svogers kørekort osv og oprette mig her inde? bare lige en tanke... :)
men ellers en fin ide...
fumle20 hvor stor skideballe ville du få når der kommer en sag om at du har fusket på en pokerside, og tilmed brugt en andens ID ?
udover sagen omkring at fuske herinde, så vil politiet se langt mere alvorligt på at have gjort det i en andens navn.
live det kan du have ret i.... men altså ikke alle der tænker så langt... men syntes stadig det er en okay ide hvis vi kan få pn med på den...
Fumle,
Well, hvis staker får fat i din familie, så får han vel også fat i dig? Medmindre det er en af de der fatsvage familier der lader deres børn løbe rundt i de forkerte selskaber og skyder efter hinanden.
ty mope :O)
Hvis folk begynder at tage andres identitet, så bliver sagen måske mere interessant for politiet end hvis det blot er for 100$.
Jeg tror personligt på at dette kan være den rigtige vej at gå. Men, det bør være tilladt at undgå de sidste 4 cifre af dit personnummer. Politiet skal nok finde frem til den skyldige, hvis man har de andre data.
Kommer alt data i de forkerte hænder, så kan man lave mange sjove ting! :-(
MEN -> gode tanker der er i tråden. Håber fryden og fumle guider de rette folk forbi ;-)
dvs utility bill plus ID med de sidste 4 streget over. og we er good to go ?
Husk lige de sager, hvor PN beskyldes for at have være medskyldig i lækket PW mv. til Netteller o.l. Ikke betryggende at have sit pas ude her. Kan bruges til at opnå adgang til pokerkonti.
Klart pn skal garantere for sikkerheden ellers falder det til jorden. Kender ikke den sag du nævner hvad er det clientadvis
ja, så er jeg ude af staking forummet... det gider jeg fandme ikke til, desuden er jeg IT donk og kan ikke finde ud af at sende pas/kørekort eller sådan noget lort ind!
og hvorfor skulle folk ha min adresse???
du meine gute!
client + 1
de sager hvor pn er blevet beskyldt for at have lækket PW osv... har de ikke kunne bevise det kom ud fra pn ud over de sagde det...
så pn er uskyldig til andet er bevist... ;)
her er en
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=184568
og her er endnu en hvor dtm svare... :)
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=178033
/Fumle20
For mig at se er pn troværdig. pn vil aldrig sige ja til det her hvis de ikke kan stå inde for sikkerheden. med hensyn til at skal stå inde for andres gæld. der stå jeg af. Fint nok hvis der max på 1k og du skal dele den med 4 andre. Men er det 100-200k du skal stå inde for. Har en familie jeg først og fremmeste skal stå inde for. Det jeg mener er at du kan sige god for en person og personen kommer i øko uføre og falder for fristelsen til at snyde. Jeg hverken kan eller vil stå inde for så mange penge for nogen ud over mig selv.
vil os nok sige... den der med at stå inde for andres gæld er jeg ikke med på, men det andet er jeg klar på til en hver tid... :=)
@sldc
spot on - fuldstændig enig!
Synes det her er en god ide , som mange andre .
Man kan sige man kan finde det det meste med et navn .
De flest har jo deres oplysninger på krak osv, jeg ved godt det ikke er alle . Men folk der står der kan jeg ikke se hvorfor de skulle sende en el regning eller ligne eller ha 4 til og sige god for en .
Billede , altså jeg har 100 billeder ligne på facebook f.eks
Mit nummer står på krak min adresse findes der . Altså folk der har noget mod det her har en meget slem bagtanke ellers ved deres familie bare ikke hvor meget de bruger..
Men igen er man stor nok til og låne er man også stor nok til og betale igen . Kan man ikke det ja !!!! så har man vel fortjent et besøg lalalalalal..
Ps It kriminalitet er noget af det sværeste og blive dømt for, så hvor meget politiet griber ind jeg tvivler min vens kone arbejder som advokat 2% bliver opklaret ved at personen indrømmer det .
Desværre , men sandt.
Men synes det er en fin ide live.
Men igen er man stor nok til og låne er man også stor nok til og betale igen . Kan man ikke det ja !!!! så har man vel fortjent et besøg lalalalalal..
lollllllllllllllll. Mest latterlige jeg har set nogen har skrevet. Som jeg tager stærk afstand fra.
Sldc det er helt okey , men jeg kan da se du stoler på det danske retsystem ... > selvfølgelig er vold ikke løsningen for så ender du jo selv bag trammer. Men jeg lover dig for hvis du tager hen og ringer på døren og tager en snark så falder pengene.
Altså har man ikke råd til og spille hvorfor gør man det så?
Så trænger man vel til hjælp.
Altså har man ikke råd til og spille hvorfor gør man det så?
Så trænger man vel til hjælp. helt enig.
Men jeg lover dig for hvis du tager hen og ringer på døren og tager en snark så falder pengene. det her er også en helt anden snak.
så grudlæggende er du jo ikke latterlig. hvis jeg forstår ret går du ikke ind for vold.
Der er ikke noget vold i det overhovede.
Hovedesagen er på msn ville folk bare stå som offline eller ignorer en så kan det være at man for pengene 2 mån efter og ja det for lidt dårlig omtale her på sitet , men en mån efter spørg de igen og for lov fordi folk er flinke .
Havede man nu taget hen og besøgt personen og spurgt om sine pengen ville han sige du for dem i overmorgen , 2 dage efter tager man der hen igen og man bliver ved.
Jeg er så sikker på hvis personen har familie vil han jo ikke synes det er fedt man kommer i utide.
Og derfor ville pengene falde, Det er jo ikke noget man skal bruge for bare bruge men til tider kan der gå for langtid og det vil få dem til og lette røven lidt og komme igang med og skaffe dem , ellers kan personen jo være ærlig og sige jeg har dem desværre først til den første og står man over for personen irl vil man jo accepteret det.
Men forhåbenlig kommer man ikke helt derud, for så burde man besøge ludomani.dk
@AndreaZen
Jeg må tage alvorlig afstand fra alt hvad der har med vold og gøre... oplysningerne skal være fortrolige i den forstand at det er til myndighederne... og ikke til os andre... ellers vil jeg i hvertfald ikke opgive mine oplysninger... (skal ski ikke have 2500 tosser rendende... :D)
Fumle, ingen kan finde derud hvor du bor alligevel.
Fumle jeg er da enig , vi leger jo ikke rockere og bruger deres metoder . >
Men oplsysninger idag kan man altid få , fair nok man vil være anonym flere chat steder har jo disse sikkerheder med cpr nr og adresser selv Bet365 har det.
Det må være muligt og få .
Men hovedesagen er hvis folk bare var mere opmærksom havede den her tråd aldrig fundet sted.
Altså man kan jo sige selv irl bliver folk snydt af deres venner , jeg synes det er kanon at man låner til hinanden her inden, og fuck de folk der så udnytter det, vi har jo set det er unge helt ned til 16 år der har gjort det. Og de tænker slet ikke men kontaktede man deres forældre , ville jeg da håbe de tog fat i ham og ga ham en skideballe.
Folk skal måske bare lære og bruge en mellemmand , eller bruge folk man ved har lavet mange handler. Så skete det her ikke .
Man kunne evt lave et forum med folk man kunne bruge som mellemmand. Hvis de snød blev de fjernet fra listen.
Hmm, jeg synes det er en fin nok ide.
Til folk der er bekymrede for deres CPR:
Man kan ikke bruge det til noget som helst. Jeg sidder selv og ringer rundt for en nødhjælpsorganisation, hvor vi får oplyst CPR og fulde navn+adresse for støttemedlemmer, og cheferne har sagt at vi skal forsikre vores kunder om, at det ikke kan bruges til noget kriminelt. Så det går jeg stærkt udfra er rigtigt.
hvis du har det fulde cpr nr, navn adresse, kan det jo bruges til... hmm..... ALT!
Identitetstyveri, Ja.
Hvad?
Men altså, hvis det er pokernet der har oplysningerne, så ser jeg ikke noget problem i det.
problemet er jo nok, at PN ikke har samme sikkerhed som div pokersites og andre der har disse oplysninger.
Det tror jeg ikke at de har, men kom gerne frem (PN) og fortæl at I har det.
"4+ folk kan sige god for en og vil om ikke andet stå ved ta betale for at staker får sine penge tilbage."
@Live
det er jo helt helt hel hen i vejret!!!