Hey PN
Jeg har nu set alle afsnit af Kongens af Queens, og mangler derfor en god serie at kigge.
Jeg har søger altså en serie ala Kongen af Queens. Jeg har ligeledes fulgt med i How I met your mother, og har nu slået mig til tåls med Accoring to Jim, hvilket jeg dog ikke helt føler er lige så godt?
* Jeg er ikke interesseret i diverse action serier.
** Se venligst bort fra Friends/Venner.
PN fyr løs...
TV-Serier???
Kør Seinfeld igennem.. Eller skift over til noget animation som South Park eller Family Guy..
Eller evt. start forfra på Kongen af queens.. Det bliver de ikke dårligere af...
Scrubs.
Seinfeld er toppen af poppen! Bedste skuespillere, bedste historier :)
@Jensen & Powerh
Entourage er jeg helt med på, og synes det er en fed serie, synes dog ikke den på samme måde minder om de andre serier.
@Jensen
Californication, er bare slet ikke samme stil, selvom den er okay. Plus der er nøgne damer ;)
@Thingyman
Everybody Loves Raymond er den helt rigtige dur, dog synes jeg ikke serien er specielt sjov.
- The Big Bang Theory havde jeg egentlig glemt i mit orginalle indlæg, men den har jeg set og ja den er rigtig god.
@Nuller &Siw2
Fine bud, synes dog ingen af dem er specielt gode.
@Alle andre
Lyder som om jeg skulle give Seinfeld et skud, har set et par afsnit, men måske jeg lige skal se et par mere.
Desuden er jeg egentlig overrasket over at ingen har nævnt Spin City (Fed serie) eller Joey (decent).
Keep em coming...
gary unmarried er ret meget som kongen af queens! så den ville jeg nok prøve.
Californication er også ret fed, bare en helt anden type serie.
Joey er ikke kvali..
Hvad med KLOVN?
Nu med links til smagsprøver
The IT crowd
www.youtube.com/watch?v=iDbyYGrswtg
My hero
www.youtube.com/watch?v=0-9Slsk4PiE
Lab rats
www.youtube.com/watch?v=NVrKFDSp-i8
Coupling
^Ikke helt som KAQ, britisk sitcom når det er bedst :o)
www.imdb.com/title/tt0237123/
Two and a half men?!?!?!?!
Slet ikke det du søger..
MEN
har du ikke set Prison Break er det imo på tide..
omg..
House og dexter er must see serier, dog ikke i stil med kongen af queens obv.
Der skal du have fat i, two and a half men, som leopatra siger..
@Alle
Lækkert med en masse gode inputs...
@Leopatra
Har set det, synes det er okay, men ret kedeligt i længden.
@Klausc
Prisen Break har jeg desværre allerede set, de første sæsoner var for fede...
@Sailor
Kan du kort beskrive hvad det handler om?
@Kentkay
Ligner mere How I met your mother (hvis du ikke har set det, bør du virkelig se minimum et par afsnit).
@primuzzz
Takker for forslagene, og lækkert med en lille smagsprøve på hver enkelt. Jeg er klar over man ofte skal se nogle afsnit af en serie før man fuldstændig er inde i det, men det virker ikke umiddelbart som noget der fanger, det virker lidt for meget "stand-up" agtig i forhold til Kongen af Queens eller de andre serier jeg har nævnt.
Yea, nok ret i det er lidt i stil med HIMYM, længe siden jeg egentligt har set coupling men det er satme genialt :)
Som mange andre
Seinfeld er det bedste ever, og Entourage, Scrubs og Californication er også rigtig rigtig nice!
HA! Havde præcist samme problem som dig - må dog skuffe dig, mht. finde en serie som Kongen af Queens, imo synes jeg det er den bedste komedieserie der nogensinde er produceret.
Men den der ligger tættest er nok Everybody Loves Raymond.. Ellers kan jeg anbefale disse komedie/dramaserier:
Friends (set alle afsnit)
Dharma & Greg (et umage par, set 1 sæson)
Seinfeld (set 10 afsnit)
Two And A Half Men (set alle afsnit)
The Big Bang Theory (set alle afsnit)
Desperate Housewives (fin i starten, set alle afsnit)
Entourage (Klart på højde med KOQ, set alle afsnit)
How I Met Your Mother (set alle afsnit)
Mad Men (set 4-5 afsnit)
Scrubs (set 1 sæson)
Lie To Mie (set 2-3 afsnit)
The Mentalist (set 2-3 afsnit)
Cold Case (set 1-2 sæsoner)
Simpsons (set 15-19 sæsoner)
Acoording To Jim (set 4-5 sæsoner)
Helt klar Arrested Development, den klart fedeste serie jeg nogensinde har set, helt fantastisk sjov.http://www.imdb.com/title/tt0367279/
Som enkelte siger er de serier der er mest i samme stil Gary unmarried og The big bang theory..
med gary som den der er klart mest i samme stil...
I usa er der i denne sæson startet 2 nye serier der hedder community og modern family...
De er vist begge også i samme boldgade...
Entourage og Californication er begge konge serier men slet ikke i samme stil.
Og har du ikke set seinfeld er det selvfølgelig et must i komedie genren :)
Der kan da også være et godt grin i thetool man taylor med Tim Allen eller Vild med dig (mad about you) med Helen Hunt og Poul Reiser og deres hund Murphy.
De er sku da også sjove, men KONGEN AF QUEENS er der ingen der når til sokkeholderne, den er grineren !!!!!!!!!!!!!!
FOLD!!!!
Der er INGEN anden serie der når Doug Heffernan og co til sokkeholderne..
Kongen af Queens = Royal straight flush
Spin City er dog nok den serie der er tættest på, men den har du garanteret set
Spin City = 4 ens
Fatter ikke dem der anbefaler Seinfeld. den stinker for vildt...FØJ!!
Seinfeld = 2-7
Wow. Ingen der har gidet naevne Scrubs og The Office naar OP soeger komedieserier?
Shame on you PN. Shame on you, indeed.
Fatter ikke der ikke er nogen, der har nævnt Scrubs of The Office.
lvl betches, lvl!
Weeds synes jeg personligt er helt genial. Dog på ingen måde i samme stil som KOQ udover de begge er super griner.
Lucky Louie derimod var en serie der blev cancelled efter første sæson, hvilket var mega underligt, for der var masser af seere (flere og flere fra episode til episode) og folk var ret vilde med det. Men HBO valgte alligevel at cancelle den. Rygtet går på at det var pga. at anmeldere og kritikere synes serien var lort.
Anyhow... basicly så handler det om lidt det samme som i KOQ og ELR.
Du kan eventuelt lave en Tube på Louis CK, som er manden der har skrevet det. Han er uden tvivl en af mine favoritkomikere, og kan på det kraftigste anbefale Chewed Up, som er et af hans seneste shows :)
www.youtube.com/watch?v=O9xmgNljmTs
www.youtube.com/watch?v=ebs63cp9QXQ&feature=related
Everybody hates Chris(Chris rock)
www.youtube.com/watch?v=z5erXeqJ9lc
The shield
www.youtube.com/watch?v=DOHXl8GMdrc
Young ones
www.youtube.com/watch?v=nxA0a5G6ccg
Bottom
www.youtube.com/watch?v=W_nj8zE9Xq4
@abcd
Når du skriver følgende i sin post bør du have diskvalificeret dig fra nogen sinde at tale inteligent om tv-serier igen.
Fatter ikke dem der anbefaler Seinfeld. den stinker for vildt...FØJ!!
Det er jo en hjernedød kommentar du næppe kan mene seriøst.
The Mentalist +100
Two and a Half men +200
@flyfly
Mener du intelligent??
Men det er selvfølgelig en smagsssag. Jeg kan bare IKKE se det sjove i den ligegyldige serie... Kongen er Queens er klasser over
The Office og Extras (sidstnævnte minder imo meget om Klovn). Ricky Gervais er the fkn man... Total griner!!
@abcd
Og det er ikke bare en smagssag. Det svarer til at mene at Brasilien i herrefodbold har et lorte landshold der spiller pisse kedeligt sammenlignet med Ungarn f.eks.
P.S. Det gør Brasilien ikke
Seinfeld sucks.
Den nyeste sæson af Two and a half men skulle være sindssygt grineren. Starter på den en af dagene.
Ellers er det goe gamle Spin City og How I met your mother.
Af non comedy har jeg set et par afsnit af Sons of Anarchy, den virker super fed.
Men på the all time greatest tv-serie liste er Kongen af Queens vel nummer 1. Så det bliver svært at finde en erstatning.
Forstår virkelig ikke hvordan folk kan få sig selv til at se "Two and a half men", det er jo stenalder monkey humor af værste kaliber. Får lyst til at stikke mit hoved ind i en kødblender, hver gang jeg rammer 3+ det forkerte tidspunkt i døgnet.
Serier jeg derimod kan anbefale:
-Entourage
-The office (UK eller US-versionen, de er skønne begge to)
-How i met your mother
-Family guy
-American dad
-Californication
-The boondocks
Er der ikke andre der har set The Office og syntes det var morsomt? I så fald, hvad siger I til Extras?
Folk der siger, at "seinfeld sucks" er simpelthen usaglige.
Der er altså en grund til, at sidste afsnit blev set af over 100 millioner amerikanere,
og NFL kampe af og til bliver skemalagt, så de ikke clasher sammen med genudsendelserne af seinfeld. (!)
Hvis man gider sætte sig ned, og se mere end et enkelt afsnit.
EOD
Blossom og Reba er mine klare favoritter.
Ellers kan jeg også anbefale Seinfeld :)
@geza
extras er også super godt. :)
@Stackhunter:
Lol, det er sgu den mest spot off post jeg nogensinde har set! Men du manglede måske at sætte det hele i minus første?
Bare fordi der er 1 milliard der synes Seinfeld er nuts - så er det jo ikke umuligt at der er 2 milliarder der syness den stinker vel?
Personligt er jeg hverken super fan eller super hater af Seinfeld - den er bare middelmådig med enkelte gode epidoser.
Friends er stadig den bedste Situation Comedy til dato imo. tæt efterfulgt af KOQ.
2½ men, spin city, everybody loves raymond, according to Jim etc. er alle ok, men ikke noget, der får mig til at bryde ud i spontan latter.
damster
@alle
Takker mange gange for de mange forslag.
Tror jeg vil give mig i kast med Coupling, Seinfeld og Entourage...
Måske jeg endda lige sytarter forfra med Spin City, da det var den første serie jeg fulgte med i (udover Baywatch selvfølgelig ;)).....
Er positiv overrasket over at ingen i denne tråd har nedgjort/svinet Kongen af Queens, hvilket jeg ser som en stor anerkendelse af serien samt at de mange trolls på PN heldigvis ikke har fundet denne tråd :D
Kan kun tilslutte mig Seinfeld, Coupling, Simpsons osv. men Futurama er og bliver komedieserien over alle...
Futurama og Drew Carrey +1
Lige startet på Seinfeld, virker somom mine forventninger var lidt for høje, men ret grineren er det da uden tvivl.
Kentkay.
Giv seinfeld et skud mere. Der er callbacks hele vejen, som gør de senere sæsoner fantastiske.
Måske ikke lige i samme boldgade, som det du søger, men serien over alle er så absolut Lynchs mesterværk Twin Peaks. Den rummer ALT.
The Office
Entourage
Curb Your Enthusiasm
Arrested Development
Californication
HuskMitNavn
Først lige startet, stopper ikke før jeg har set minimum 3 sæsoner :)
Kan kun bakke op om dem der anbefaler Extras. Især afsnittet med Ian McKellen er klasse :o)
www.youtube.com/watch?v=43sbtkQM6zc
ENTOURAGE !!1 :)
Fedeste serie EVER.
Nuts p.t hos iLuvPenguinz
AA:
How I Met Your Mother
Californication
Mht seinfeld er jeg på vognen om hvor elendig serien er (ser et par episoder now and then og får et lille grin) mht KOQ er det obv også nuts serie!! De spiller fandme bare så godt, samme gælder Two And A Half Men, men den er igen bare ikke veldig sjov det mere et par småfnis her og der og intet vildt.
Entourage har jeg bare shippet væk fra hver gang den har været der, har hørt den skulle være sick god så min plan er nok at tage fra sæson 1 og så bare gå amok i en weekend.
@Ilovepenguins
At skrive at Seinfeld er elendig siger en del mere om dig end det siger om serien.
Den er noget af det absolut bedste og hvis du ikke forstår humoren tyder det på at du er for ung eller ingen humor har.
Det du ikke forstår er at det ikke er pik og patter humor, men at det sjove består i de situationer de oplever(som alle mennesker kender til)
Og seinfelds betragtninger er altid spot on.
NUTS:
Entourage
Friends
Kings of Queens
Two and a Half Men
Mangler at se en del, men de nævnte serier er sindssygt gode.
Entourage er min yndlings, men man skal helst se den fra starten af. Det er sådan en serie, hvor man helst skal se de fleste afsnit.
Fly@
Du misreader mig eller jeg glemmer at lukke al info ud.
Det jeg mener er at jeg har set et par episoder og de var helt okey men som sagt jeg kender ikke karakterne nok til at alt bliver lige så sjovt som jeg har hørt serien skulle være, så at sige den er elendig er måske også lidt over grænsen.
Det jeg tror afskrækker unge på min alder (18-20) er vel at hvis man lige slår ind på serien ser den så gammeldags ud (syntes altid billedet er lidt sløret ift HIMYM, KOQ osv) obv bare fordi det er noget tid siden den blev optaget men sådan noget ligger jeg hvertfald mærke til.
Jeg kan ikke lige foelge anbefalingen af Twin Peaks i en traad omhandlende komedier i stil med Kongen af Queens.
Se nu bare The Office (US) og Scrubs. Done/done. Du har 14 saesoner eller mere at gaa i krig med.
Scrubs, de første 7 sæsoner er uden tvivl noget af det sjoveste som jeg har set.
De sidste to sæsoner, 8-9 er på andet netværk og andet budget. Ikke helt lige så gode men absolut seværdige.
Eksplicit
@abcd
Drugs var det eneste der fik gjorde at din mor "gad" knalde mig...selvom hun næppe husker det
haha sgu da klart med den lille penis du render rundt med:-)) South park kan i øvrigt også anbefales.................Hvis det er ok med flyfly??
EAST BOUND AND DOWN:
www.youtube.com/watch?v=BPKUhXkP7tY&feature=related
Kenny Powers er fantastisk, men der er desværre kun produceret en enkelt sæson, så det er hurtigt overstået.
Haha Nick god læsning :D
lol tror jeg vil extras en skud... Ricky Gervais er sgu sjov...
www.youtube.com/watch?v=BGfP9SmpTCI&feature=related
www.youtube.com/watch?v=BGfP9SmpTCI&feature=related
og Harry Potter lol
www.youtube.com/watch?v=Y9T5cxnowyA&feature=related
og ikke mindst
www.youtube.com/watch?v=ptTMs1rBSwY&feature=related
"Oh fuck off, im Clive Owen - thats mental!"
rofl
:)
Kongen af Queens er bare toppen i den genre. Ingen er imo tæt på!
Panter Tanter FTW !!
BIG BANG THEORY, opdagede serien for ca. 2 måneder siden, og er nu igang med at se det hele forfra for fjerde gang... genialt!!!
Men du har ret Kongen af Queens er selvfølgelig the best
Hmm sjovt at så mange synes at KOQ er toppen. IMO er den okay og nød at se den, da jeg var yngre (<20). I min top 10 er den dog ikke at finde.
Jeg er på Seinfeld-vognen. Men ser generelt ikke så mange serier mere.
Two and a half men
Scrubs
How i met your mother
Two and a half men
Scrubs
The mentalist
According to Jim
Two and a half men
Scrubs.
Old school er vejen frem, og ingen gør det som Al bundy.
Married with children. Sikker vinder.