PN JuleWW
Tilmeldingstråd:
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=205252
Det gode hold: ♥Julemanden og hans nissebande♥
Det onde hold: ♠PN Mod Squad♠
Start: D. 21. dec.
D. 24.-25. dec. tæller som én dag
D. 26. - 27. dec. tæller som én dag
Spillet generelt
Alle spillere er medlemmer af Pokernettet. De opholder sig for tiden i Pokernettets Downtown hvor fra, man kan skrive i Pokernettets WWtråd. Det er i Downtown det sner! Det er her tingene sker! Det er her kampen på liv og død står mellem det gode og det onde.
Spillerne forventes at være aktive.
Alle railere er ligeledes medlemmer af Pokernettet. De opholder sig for tiden i de mere afslappende, men også kedeligere omgivelser i Pokernettets Uptown. De må ikke skrive i WWtråden eller kommunikere med andre spillere eller railere om spillet.
Railerne forventes at være nogle sløve padder, der tager det hele meget, meget afslappet. Afdøde spillere er også railere og fra disse forventes en lidt større indsats for at vinde dagens event og dermed en præmie.
Både spillere og railere har mulighed for at deltage i det daglige event, hvor man kan vinde gaver!
Når en dag begynder, starter der en ny WWtråd på Pokernettet. Ved dagens begyndelse fortælles der lidt om dagens event, f.eks. om starttid og om, hvilken gavesæk dagens præmie i eventet kommer fra.
Spillerne er delt op i to fraktioner:
De gode
De gode ved ikke, hvilket tilhørsforhold de andre spillere har, men de er til gengæld pænt i overtal. De gode har også den begrænsning, at de kun må kommunikere med hinanden i WWtråden.
De onde
De onde er i stort undertal, men de kender til gengæld hinandens identitet. De onde kan kommunikere med hinanden udenfor tråden via MSN eller andet. De har således den fordel, at de har mulighed for at koordinere deres handlinger og skabe splid hos de gode.
Vinderen af spillet er det hold, der først får udslettet det andet. Det vil sige, at de gode skal have dræbt alle onde, mens alle de onde reelt bare skal være i overtal.
Rollefordelingen er 100 % tilfældig. GM (GameMaster) trækker lod om denne og sender en pm til hver enkelt spiller om deres rolle.
Spillets forløb
Dagens lynchafstemning
Hver dag er der en afstemning, om hvem af Downtowns indbyggere, der skal lynches. Hver spiller har en stemme. Flertallet bestemmer, hvem der skal lynches. Ved stemmelighed skal den af disse spillere lynches, som først blev foreslået til lynch den pågældende dag.
Det er tilladt at ændre sin stemme, men stemmer skal være skrevet med sort fed skrift i WWtråden for at være gyldige. Det er nok bare at skrive navnet på den spiller, man ønsker at lynche.
Henrettelsen
GM beskriver detaljerne omkring henrettelsen i WWtråden.
Den henrettede vil enten blive vist som god eller ond ved sin død, og man vil få hans eller hendes navn og eventuelle profession at vide. Hvis den henrettede har særlige evner, vil disse også blive oplyst efter henrettelsen. Den dødes testamente, hvor han fordeler sine ejendele blandt de øvrige spillere, vil dog ikke blive offentliggjort.
Den døde spiller bringes Uptown, hvor han kan tilbringe resten af spillet som railer.
Spillets dag og nat
Når dagens lynchafstemning er slut er det nat.
Når det er nat, må der ikke skrives i tråden.
Spillere med specielle evner, der kan anvendes om natten, sender deres ønsker til GM via Pokernettes pm efter dagens henrettelse er bekendtgjort af GM i tråden.
Spillets roller
Gode og onde seere
Der er mindst én seer på det gode hold, og måske er der også en ond seer.
Hver nat har seeren den egenskab, at han kan drømme om en valgfri spiller. Dette medddeles til GM via pm. Seeren får herefter at vide, hvad den pågældende spillers rolle er.
Almindelige borgere i Downtown
Medlemmerne af det gode hold medvirker til at bestemme, hvem der skal lynches hver dag. De diskuterer desuden flittigt i tråden og prøver at finde ud af, hvem de onde er, som skjuler sig i blandt dem.
Medlemmerne af det onde hold forsøger, at få de gode til at træffe nogle forkerte valg. Hver nat skal de onde blive enige om at dræbe en af de gode! Ofrets for nattedrabet meddeles til GM via pm.
(Der kan være spillere, som har andre særlige evner end seerevner)
Gult kort, rødt kort og GM kill
GM har altid sidste ord.
Rødt kort
Får man et rødt kort har man ikke taleret i tråden resten af dagen, og man mister sin stemmeret til dagens lynch. Uddeles kortet om natten gælder dette for den følgende dag.
Gult kort
To gule kort giver et rødt kort. Et gult kort visner og mister sin kraft to nætter efter, at GM stak det ud.
GM kill
GM dræber en spiller. Denne overgår ikke til railen, men strittes helt ud af spillet.
Enhver form for kommunikation omkring WW-spillet mellem spillere udenom de tilladte regler:
GM kill
26 timers inaktivitet uden i forvejen at have informeret GM om dette via pm:
GM kill
At citere, kopiere eller referere dele af den præcise ordlyd fra den tilsendte rollebeskrivelse:
GM kill, evt. rødt kort i undtagelsestilfælde.
(Man må meget gerne skrive i tråden, at man er god, ond eller seer, men uden at referere til den præcise ordlyd af GMs rollebeskrivelse)
-Der må IKKE rettes i indlæg! Indlæggene er oftest nøglen til at gennemskue hinanden.
GM kill, evt. rødt kort i undtagelsestilfælde.
(I tilfælde af stavefejl må man lade dem stå. Opret nye indlæg, hvis I vil rette noget. Det er bare synd, hvis man som ulv har skrevet noget inkriminerende.)
Hvis GM i tråden opfanger nogen form for koder, røgsignaler eller tegnsprog, som er noget indforstået mellem to eller flere spillere:
GM kill eller eventuelt rødt kort afhængigt af alvorlighed og GMs humør.
At referere til egen eller andre spilleres adfærd i tidligere ww-spil
Gult kort
(Det er kun rigtig sjovt, når man koncentrerer sig om det aktuelle spil, og ikke drager alle mulige andre spil ind i billedet)
At kontakte railere eller komme med opfordringer til dem i tråden:
Gult kort eller rødt kort afhængig af forseelsens alvorlighed og GMs humør.
At omtale eller appellere til GM i tråden betragtes som angle-shooting (unfair adfærd):
Gult kort
(Kommunikation med GM foregår via pm (ikke i tråden!), og man skal holde den for sig selv. Spørgsmål om spillet skal sendes til GM via pm og må ikke skrives i tråden. Svaret til de fleste spørgsmål vil blive postet i tråden, men det bliver ikke afsløret, hvem der har stillet spørgsmålene.)
De garvede spillere skal tale ordentligt til newbies de to første dage i spillet (herefter kan det almindelige ww-frisprog anvendes overfor opkomlingene). Straf:
Gult kort
At anvende fede typer i tråden til andet end at afgive sin lynchstemme:
Gult kort
(Kun GM skriver med fed, men du kan anvende alle andre skrifttyper, herunder usynlig skrift)
Andre forseelser mod reglerne kan alt efter grovhed give gult kort eller røde kort.
Øvrige regler
Når man ser bort fra oven- og nedenstående, så er det ikke kun tilladt at lyve og bedrage, det forventes!
- Hvis man bevidst vil undlade at bruge sin evne, så anmodes der om, at man videregiver denne information til GM, således denne ved, at det manglende valg ikke skyldes inaktivitet.
- Væddemål der har til hensigt at verificere hinanden er IKKE TILLADTE!
- Det er IKKE tilladt at forfalske noget med det formål at få andre smidt ud af spillet (ved f.eks. at sende screen shot til GM om at xx har tilbudt penge for noget).
- Det er selvfølgelig heller ikke tilladt at true andre for at tvinge information ud af dem. I forlængelse af dette slås der også ned på, at man fx fortæller en anden, at man ikke længere vil skrive med / stake / låne denne person penge i fremtiden, hvis denne ikke vil dele information.
- Man må gerne rette meget skarpe og hårde angreb på medspillere, hvis man mener, at det er en god taktik. Dette betyder ikke, at man har ret til at komme med diskrimerende udtalelser og lignede jf. Pokernettets generelle regelsæt.
Skænderier
Werewolf er per definition et fjendtligt spil grundet de to opponerende hold kombineret med den begrænsende information for de gode. Dette medfører ofte skænderier imellem folk, hvor der desværre nogle gange gøres brug af skældsord og personlige fornærmelser. Især kan det være frustrerende at føle sig stukket i ryggen af folk eller blive lynchet som god person (hvilket desværre er en uundgåelig del af spillet i den indledende fase)
Alle må dog have respekt for, at dette er en del af spillet, om det bør være det eller ej. For det første skal alle fornærmelser ses i kontekst det foregår i spillet og skal altså ikke tages tungt! Derudover kan de personer, som du føler dig forrådt eller provokeret af, godt være ulve som prøver at få dig dræbt (hvormed du egentlig skal tage det som en kompliment), eller evt. være gode folk som prøver at fremprovokere en reaktion hos dig. Det kan også ske, at han bare mener, at du spiller retarderet, og at dette passer det sker for os alle!
Det er et spil og det skal være sjovt hvis det ikke længere er det for dig, så tag en pause og evt. slå en pude, eller hvad du nu gør for at modvirke tilt.
Man spiller for sit hold
Werewolf er et spil, hvor det gælder om at føre hele sit hold til sejr. Det handler altså ikke om personligt at overleve i længst mulig tid. ALLE indbyggere vinder, hvis indbyggerne sejrer, og ALLE ulvene vinder, hvis ulvene sejrer også de døde heriblandt!
Mange folk har spillet alene for sin egen underholdnings eller overlevelses skyld på bekostning af sit hold, hvilket vi ikke er så glade for at se. Hvis du må risikere/ofre dit liv for dit holds skyld, så gør det! Og hvis du føler et behov for at lege idiot eller heks (hvis du er god) i tråden, så lad vær! Vi forstår, at det for nogle personer kan være kedeligt kun at være normal indbygger (dette er så personligt SLET ikke tilfældet for mig), men det giver dig ikke en undskyldning for at gøre spillet interessant for dig selv ved at gøre spillet umuligt for andre.
Erfaring
De nye spillere bør lytte til de erfarne spillere for råd og indblik i spillet, men samtidigt være bevidst om, at dette ikke er ensbetydende med, at man kan stole på disse, da målet for dem er at vinde spillet, uanset hvad side de er på. Som udgangspunkt bør man aldrig udlevere sin rolle til andre spillere (!), medmindre man med meget god grund kan føle sig overbevist om disses intentioner. Dette betyder bl.a., at det under ALLE omstændigheder er utilgiveligt at oute sig selv på førstedagen til en anden person som en god special.
De erfarne spillere bør tage hensyn til de nye spilleres manglende erfaring og derudover også være opmærksom på, at det kan være gavnligt med frisk input og nye idéer. Derudover sætter vi også pris på, hvis de erfarne spillere heller ikke løj omkring spillets regler over for nye spillere. Vi ser helst gerne de nye spillere blive og efterhånden udvikle sig til kompetente spillere.
PN JuleWW - spillets regler
18-12-2009 22:26
#2
Holstt OP
Lidt senere vil jeg skrive noget om de tre gavesække og deres indhold.
18-12-2009 22:30
#3
ohhh fuck, gl me med ikke at få tyve gule kort :O)
19-12-2009 02:19
#4
Holstt OP
Julegaveregler for PN juleWW
Om events og præmier
Ingen får at vide, hvem der har vundet et event, men alle ved fra hvilke gavesække eller gaveposer, præmien trækkes til et givet event.
Ved hvert event spilles der om en pakke fra en af de store gavesække:
Våbensækken med de hårde pakker
Tøjsækken med de bløde pakker
Eller fra en af de små gaveposer:
Bæreposen med de små pakker
Bolsjeposen
Events med pakker fra de store sække
Hvis det er en ond der vinder eventet, trækker GM en tilfældig pakke op af tøjsækken til ham. Hvis en god vinder, trækkes der en tilfældig pakke op fra våbensækken til vinderen.
Hvis en railer vinder, fortæller raileren GM, hvilken spiller han vil give sin pakke til. Raileren får ikke at vide, hvad pakken indeholdt, men kan måske gætte sig til det ud fra action i Downtown. Husk at railerer, er de eneste, der i force majeure situationer kan afløse en spiller.
Eksempler på hvad der kan være i en hård pakke:
Nissedolk
Kan anvendes til at dræbe en hvilken som helst anden spiller. Dolken kan bruges én gang. Den bliver sløv to nætter efter, man har fået den, og kan så ikke længere anvendes til noget fornuftigt.
Ravdolk
Skærer igennem alt materiale og dræber øjeblikkeligt, når den anvendes om natten. Ravdolken bliver sløv, når den har været brugt én gang. Der findes kun én ravdolk i spillet.
Eksempler på hvad der kan være i en blød pakke:
Magisk immunitetskappe
Kappen bæres om natten og beskytter mod nissedolke og sorte dolke. De onde foretager deres nattedrab med en sort dolk. Kappen mister sin virkning to nætter efter, du har fået den. Den virker ikke mod et peek fra en seer.
Magisk usynlighedskappe
Kappen bæres om natten. GM skal have besked mindst en time før dagens lynchafstemning slutter, hvis du ønsker at bære kappen den pågældende nat. Den virker kun én nat. Den virker mod sorte dolke og nissedolke samt mod peeks. Hvis du bliver peeket med denne kappe på, så ser seeren lige igennem dig og hen på en tilfældig anden medspiller. Du får at vide, hvis der er en anden spiller, som har forsøgt at peeke dig, men ikke hvem. Der findes kun én usynlighedskappe i spillet.
Events med pakker fra de små poser:
Både onde og gode kan få gaver fra de to poser. Der findes ikke to gaver som er ens i de små poser!
Hvis en railer vinder en lille pakke, kan han give det til en spiller efter eget valg. Hvis han vinder et bolsje, giver raileren det til en spiller, som skal spise det.
Eksempler på hvad der kan være i gaveposen med de små pakker:
Magisk kiggeseddel
Giver dig et nattepeek på en anden spiller efter dit eget valg. Meddel dit peekønske via pm til GM senest 1 time før dagens lynchafstemning slutter. Ved peeket oplyses om den rollebeskrivelse, som personen fik på førstedagen. Kortet visner og mister sin kraft i løbet af to nætter efter, man har fået det. Kortet kan kun bruges én gang.
Magisk stemmeseddel stemmeflytteren
Flytter to personers stemmer over på en spiller efter dit valg. GM skal senest 4 timer før valghandlingen afsluttes, have besked hvis stemmer der skal flyttes, samt på hvilken person, de skal flyttes over på. Stemmesedlen kan anvendes én gang, og den mister sin kraft to nætter efter, at man har modtaget den. Du kan kun flytte de to stemmer over på en person, som du selv har stemt på en af de foregående dage.
Eksempler på hvad der kan være i bolsjeposen:
Magisk holdkæftbolsje
Det magiske holdkæftbolsje kan gives til en af de andre spillere. Bolsjet virker i præcis 6 dagtimer, hvor denne person ikke kan skrive indlæg i tråden. Når du bestemmer dig for at bruge bolsjet, sender du besked til GM. Bolsjets virkning træder i kraft fra det øjeblik, GM læser din pm og giver bolsjet til spilleren.
Det magiske kommunikationsbolsje
Når du har meddelt GM, at du har tygget dette bolsje, kan du kommunikere via pm på PokerNet med én medspiller efter dit eget valg. Du kan sende en pm og modtage en pm. Bolsjets virkning ophører efter 4 timer. Der er ingen grænser for, hvad kommunikationen må omhandle. Kommunikationen foregår efter nærmere aftale med GM.
Testamente
Spilleren afleverer sit testamente til GM på natten, hvor han bliver lynchet. Her i skriver spilleren, hvem der skal arve de forskellige ejendele, som han er i besiddelse af, hvis han da ellers har nogle bolsjer, dolke eller andre gode sager.
Om events og præmier
Ingen får at vide, hvem der har vundet et event, men alle ved fra hvilke gavesække eller gaveposer, præmien trækkes til et givet event.
Ved hvert event spilles der om en pakke fra en af de store gavesække:
Våbensækken med de hårde pakker
Tøjsækken med de bløde pakker
Eller fra en af de små gaveposer:
Bæreposen med de små pakker
Bolsjeposen
Events med pakker fra de store sække
Hvis det er en ond der vinder eventet, trækker GM en tilfældig pakke op af tøjsækken til ham. Hvis en god vinder, trækkes der en tilfældig pakke op fra våbensækken til vinderen.
Hvis en railer vinder, fortæller raileren GM, hvilken spiller han vil give sin pakke til. Raileren får ikke at vide, hvad pakken indeholdt, men kan måske gætte sig til det ud fra action i Downtown. Husk at railerer, er de eneste, der i force majeure situationer kan afløse en spiller.
Eksempler på hvad der kan være i en hård pakke:
Nissedolk
Kan anvendes til at dræbe en hvilken som helst anden spiller. Dolken kan bruges én gang. Den bliver sløv to nætter efter, man har fået den, og kan så ikke længere anvendes til noget fornuftigt.
Ravdolk
Skærer igennem alt materiale og dræber øjeblikkeligt, når den anvendes om natten. Ravdolken bliver sløv, når den har været brugt én gang. Der findes kun én ravdolk i spillet.
Eksempler på hvad der kan være i en blød pakke:
Magisk immunitetskappe
Kappen bæres om natten og beskytter mod nissedolke og sorte dolke. De onde foretager deres nattedrab med en sort dolk. Kappen mister sin virkning to nætter efter, du har fået den. Den virker ikke mod et peek fra en seer.
Magisk usynlighedskappe
Kappen bæres om natten. GM skal have besked mindst en time før dagens lynchafstemning slutter, hvis du ønsker at bære kappen den pågældende nat. Den virker kun én nat. Den virker mod sorte dolke og nissedolke samt mod peeks. Hvis du bliver peeket med denne kappe på, så ser seeren lige igennem dig og hen på en tilfældig anden medspiller. Du får at vide, hvis der er en anden spiller, som har forsøgt at peeke dig, men ikke hvem. Der findes kun én usynlighedskappe i spillet.
Events med pakker fra de små poser:
Både onde og gode kan få gaver fra de to poser. Der findes ikke to gaver som er ens i de små poser!
Hvis en railer vinder en lille pakke, kan han give det til en spiller efter eget valg. Hvis han vinder et bolsje, giver raileren det til en spiller, som skal spise det.
Eksempler på hvad der kan være i gaveposen med de små pakker:
Magisk kiggeseddel
Giver dig et nattepeek på en anden spiller efter dit eget valg. Meddel dit peekønske via pm til GM senest 1 time før dagens lynchafstemning slutter. Ved peeket oplyses om den rollebeskrivelse, som personen fik på førstedagen. Kortet visner og mister sin kraft i løbet af to nætter efter, man har fået det. Kortet kan kun bruges én gang.
Magisk stemmeseddel stemmeflytteren
Flytter to personers stemmer over på en spiller efter dit valg. GM skal senest 4 timer før valghandlingen afsluttes, have besked hvis stemmer der skal flyttes, samt på hvilken person, de skal flyttes over på. Stemmesedlen kan anvendes én gang, og den mister sin kraft to nætter efter, at man har modtaget den. Du kan kun flytte de to stemmer over på en person, som du selv har stemt på en af de foregående dage.
Eksempler på hvad der kan være i bolsjeposen:
Magisk holdkæftbolsje
Det magiske holdkæftbolsje kan gives til en af de andre spillere. Bolsjet virker i præcis 6 dagtimer, hvor denne person ikke kan skrive indlæg i tråden. Når du bestemmer dig for at bruge bolsjet, sender du besked til GM. Bolsjets virkning træder i kraft fra det øjeblik, GM læser din pm og giver bolsjet til spilleren.
Det magiske kommunikationsbolsje
Når du har meddelt GM, at du har tygget dette bolsje, kan du kommunikere via pm på PokerNet med én medspiller efter dit eget valg. Du kan sende en pm og modtage en pm. Bolsjets virkning ophører efter 4 timer. Der er ingen grænser for, hvad kommunikationen må omhandle. Kommunikationen foregår efter nærmere aftale med GM.
Testamente
Spilleren afleverer sit testamente til GM på natten, hvor han bliver lynchet. Her i skriver spilleren, hvem der skal arve de forskellige ejendele, som han er i besiddelse af, hvis han da ellers har nogle bolsjer, dolke eller andre gode sager.
Du skal være logget ind for at kunne skrive et svar!