Heysan!
Skal have fixet noget internet/trådløs i en lejlighed. Lejligheden er en 5v på 165m2 og er i 2 plan. Der skal skal kobles 4 pcér/laptops til, og skal selvfølgelig være fin forbindelse i hele lejligheden!
Forbindelse bliver en 50mb igennem Stofa(Aalborg), så der skal en whoopass router til..
Men kan man overhovedet at trækker op i mod 50mb trådløs?
Hvilken router skal man vælge, hvis man skal have 165m2 dækket?
SiFFer
PNVA: Net opsætning
"Men kan man overhovedet at trækker op i mod 50mb trådløs?"
Du skal regardless have en Wireless-N router som kan klare op mod 300mbit (i teorien) - Den kan godt nappe de 50mbit i får fra Stofa.
Jeg har selv en Airport Extreme fra Apple, som er super simpel at sætte op, men afhængigt af om det er mursten, gipsvægge, beton eller what not, ved jeg ikke om du skal have et par extenders op....
Mickey
@omen
Hvad kaldes sådan en helt præcist? Kunne jeg godt have brug for..
Thx Mickey
Dog er jeg blevet anbefalet denne
www.datadiscount.dk/index.php/netvaerk/routere/wnr3500-100iss.html
Nogen der har noget i mod den?
@rndal
wifi repeater eller range extender.
Ved at linksys laver en som er super simpel at sætte op
Hvis du bruger Airport Extreme som Mickey foreslår - sådan en bruger jeg også, så kan du forstærke signalet med en Airport Express. Jeg har haft en af hver sat op men Airport Extreme dækker faktisk hele mit hus som også er 2 etager og den rækker endda ud i mit anneks.
Kan også kun anbefale Airport Extreme.
Min kammerat og jeg bor i en 115 m2 lejlighed med to etager. Det kører fuldstændig flydende og vi streamer uden problemer semitunge film til vores PS3.
En lille "sjov" historie er at jeg i nogle dage ikke kunne forstå, hvorfor min iPhone konstant gik fra fuld styrke til lav styrke, når jeg tog på arbejde og stod på parkeringspladsen. Da jeg er på vej hjem fra arbejde en dag, vil jeg simpelthen have det mysterium opklaret, så jeg kigger på min iPhone fra jeg kommer indenfor 50 meter af parkeringspladsen, og ser at den går fra 3G til WiFi-symbolet lige omkring midt på parkeringspladsen. Vi bor altså på 2. sal og Extreme'en står på øverste etage i vores lejlighed - dvs. vi reelt er på 4. etage, da lejligheden nedenunder også er på to etager. Vil tro der er omkring 30 meter fra routeren til parkeringspladsen, og jeg kan fint connecte fra parkeringspladsen til routeren.
Vi havde grinderaften forleden, og der er faktisk ret mange indstillinger - og de er SIMPLE! Vi har bl.a. smidt en harddisk til, hvor vi, udover film og lignende, har nogle dokumenter liggende, som andre ikke behøver se. Så oprettede vi simpelthen bare et gæstenetværk ("Pøblens net"), og gav dem et password til det, hvor de så ikke havde rettigheder til at tilgå harddisken med private dokumenter, men tilgengæld havde rettigheder til at tilgå printeren m.m.
Vi har 25/1 med Stofa, og da vi havde flest på, var vi 4 der sad på nettet. To spillede WOW, en streamede film fra YouTube, mens han spillede poker og jeg sad og spillede poker, samtidig med jeg var ved at hente film. Lovlige, selvfølgelig ;) På intet tidspunkt oplevede nogle af os lag eller lignende. Det er det fede ved Extreme'en i forhold til vores tidligere router, hvor den ikke kunne finde ud af at fordele ordentligt. Så hvis en sad og downloadede, så var den anden bare på røven.