Jeg overvejer og spille et par events under årets WSOP og så faldt jeg over event #41 PLO8 under strukturen står dette :
Players begin with 1,500 in Tournament Chips. Players may receive (3) additional Add-ons each worth 1,000 tournament chips, anytime during the first four levels. Any player that has not taken their add-ons by the end of the fourth level will automatically receive them. All levels will last 60 minutes. Breaks will occur after every two levels and last 20 minutes. Dinner break on Day 1 will be after the completion of level 6 and last 90 minutes. There will be a 60 minute break on subsequent playing days after the completion of 4 levels. Play will continue on Day 1 until the completion of level 10. Day 2: play will resume at 2:30 PM and continue down to the final table or the completion of 10 levels, whichever comes first. Day 3: play will resume at 2:30 PM, and continue until a winner has been determined. If an event is running long, the tournament director reserves the right to suspend play after the completion of 10 levels and resume the following day. 7% of the total entry pool will be withheld for entry fees, and 3% of the total entry pool will be withheld for tournament staff.
vil det sige det er en Rebuy tour ?
WSOP 2010 PLO8 Event
Nej, ikke som jeg læser det.
Umiddelbart ser det ud til, at du kun skal betale ét buy in. Derefter får du som udgangspunkt 1.500 chips. Du kan så vælge at få 1.000 ekstra chips 3 gange lige når du ønsker det på de første 4 levels. Hvis du således gerne vil starte dybt, kan du starte med 4.500 chips, og hvis du gerne vil give den lidt gas, kan du vælge at spille den som en rebuy, hvor du får nyt "liv" 3 gange, hvis du buster stacken.
OKay tak for responsen
hmmm hvad er strategien i denne der tour så?
afventer man hvad resten af bordet gør?
Det er meget spændende hvad man strategisk skal gøre og har diskuteret det et utal af gange.
Det er jo ikke kun i den her tour, men i stort set alle plotours. Der er et par enkelte nl torus hvor man har lidt lignende problemstillinger (såsom 1r1a og free doublechance).
Ellers plejer min overvejelser at være.
-Hvem har jeg postion på og hvor mange chips har de , har de rebuyet, hvor mange rebuys har de igen, hvordan spiller de (agg vs weak) .
- Der samme på modsatte side.
-Generelt på bordet
-Hvordan er min edge i turneringen og hvordan er strukturen. Skal jeg ud og finde marginale spots eller skal jeg dominere og sørge for at holde mig i livet frem for alt.
-Hvis jeg buster, hvad så? Er der andre turneringer ( Ligesom hvis man spiller en billig "1k nl" event kl 12 og kl 17 starter der en mere spændende, så vil jeg nok bare calle et allin med mit nøgne flushdraw selvom jeg har nul foldev og er lidt skidt inde.
-Hvor meget forstår de andre den strategiske vigtighed.
-Og mange flere ting.
Jeg vil som udgangspunkt de første 15-20 minutter ikke vælge at rebuye og så bordet an.
Vil se hele bordet an, men altså specifikt dem som har postion på mig og dem jeg har på. Går det skidt for dem der har position på mig så vil jeg være langt mere tilbøjelig til at rebuye.
Ellers skal du være klar over at det allerede efter en 5 timer godt kan blive lidt et crapshoot i de her plo events selvom det er blevet bedre med trippelstacks (1.5 er det så) .
GG