Spillet hedder SHEEP, og er det andet i PN rækken :). Det går ud på at matche andre folks svar for at opnå den højeste score til sidst. Hvis to personer skriver RUMSKIB til spørgsmål 1, så får disse to personer 2 point hver. Hvis fem personer skriver HUTTELIHUT, får disse personer 5 point hver osv.
Det er en associationsrunde med sammensatte ord. Der er en start for hvert bogstav i alfabetet, og det går ud på at lave sammensatte ord, som man mener flest muligt kommer på. Undtaget er W og X, som blot er hhv. to og eet startbogstav hvor der skal laves et ord.
Besvarelser sendes til mig i PM.
EKSEMPEL:
ÆSEL____
Folk svarer SPIL, ØRE eller HALE. (ÆSELSPIL kan være et grønt kortspil, men også et donkey move :))
START NU:
Abe_________
Bro_________
Citron______
Druk________
Efter_______
Form________
Guld________
Heste_______
Is__________
Jul_________
Kasse_______
Lotto_______
Middel______
Næse________
Over________
Penge_______
Quiz________
Røver_______
Slik_________
Tigger______
Ud__________
Vin_________
Wi__________ ***
X___________ ***
Yver________
Zebra_______
Æble________
Øje_________
År__________
Spillet bliver SENEST afsluttet i løbet af mandag dvs. inden midnat. Det bliver sandsynligvis i morgen, men uanset hvornår vil jeg annoncere deadline her i tråden med minimum 1 times varsel. Så se endelig at få deltaget hurtigst muligt :)
SÆT I GANG !!!
SHEEP II - DEADLINE kl. 17.
Det er nok at skrive endelsen/tilføjelsen, men hele ordet er også ok.
Man må skrive lige hvad man lyster, der er ingen forkerte svar. Det gælder blot om at skrive det man tror flest andre skriver.
Btw. vil slå- og stavefejl blive rettet i det omfang det er tydeligt hvad der menes. Har man plantet sine fede fingre for lemfældigt, bliver man altså noteret for HesteåØ*Ø^s3 eller hvad man får ramt.
Forskellige former/bøjninger vil så vidt muligt blive betragtet som eet ord, Hver enkelt tilfælde vurderes efter bedste evne af gamemaster.
Eks. Gummistøvle, Gummistøvler, Gummistøvlen.
Det vil lette processen hvis I IKKE kopierer linierne med i PM :)
Altså Fiskeben er bedre end Fiske_______Ben og Fiske_______Fiskeben :)
Vil du have, at vi skriver de fulde ord eller kun endelserne i vores entry?
Må vi gerne bruge bindebogstaver? Fx hvis der stod "mus" så må der skrives "semåtte" hvor "se" er bindebogstaver.
@ Pokerpr0
Jeg tror, at vi skal bruge SPIL, ØRE eller HALE, medmindre jeg har misforstået noget.
Edit: Det har jeg sku egentlig sikkert, lol.
HAHAA thingy :)
Well yver?? WTF!!! .. tror jeg er dumpet great, men
IN!
Yverhale sgu da :)
Men igen, der er vel intet man må og ikke må.. det gælder bare med at skrive det ,som der er flest der vælger ;)
Madsmk spot on.
Man må skrive lige hvad man lyster, der er ingen forkerte svar. Det gælder blot om at skrive det man tror flest andre skriver.
OK start, besvarelser kommer noget hurtigere end jeg kan føre statistik :)
Btw. vil slå- og stavefejl blive rettet i det omfang det er tydeligt hvad der menes. Har man plantet sine fede fingre for lemfældigt, bliver man altså noteret for HesteåØ*Ø^s3 eller hvad man får ramt.
Forskellige former/bøjninger vil så vidt muligt blive betragtet som eet ord, Hver enkelt tilfælde vurderes efter bedste evne af gamemaster.
Eks. Gummistøvle, Gummistøvler, Gummistøvlen.
Har skrevet det første der kom på hjernen ved pågældende ord, og jeg kan love jer for at jeg nok ikke vinder denne gang :D
Det vil lette processen hvis I IKKE kopierer linierne med i PM :)
Altså Fiskeben er bedre end Fiske_______Ben og Fiske_______Fiskeben :)
Deadline sættes til kl. 17. Så kan jeg nok få smidt en resultattråd inden jeg skal spille kort på intarwebs.
Tror jeg er skidt inde... Og ja, Yver var svær... har måske et ACE der... men må da være andre, der var langt ude i tovene der, så måske jeg får et par støtter... bliver i hvert fald ikke most chosen...
Awesome...
Jeg går udfra at X---- ikke tæller med, for der har jeg helt sikkert noget I andre ikke har...
Wait a minute... Jeg tror faktisk det gælder om at få mindst point. =)
så har jeg endelig sendt en entry ind, som kun kan være et totalt trainwreck.
Sheep spillet får mig til at tænke på følgende citat fra den engelske økonom John Maynard Keynes, hvor han sammenligner aktiemarkedet med en meget speciel skønhedskonkurrence:
It is not a case of choosing those [women] that, to the best of ones judgment, are really the prettiest, nor even those that average opinion genuinely thinks the prettiest. We have reached the third degree where we devote our intelligences to anticipating what average opinion expects the average opinion to be. And there are some, I believe, who practice the fourth, fifth and higher degrees. (Keynes, General Theory of Employment Interest and Money, 1936).
Kilde til citatet: en.wikipedia.org/wiki/Keynesian_beauty_contest
Tager gerne lidt HU om $10
De første fem der melder op, at de er game mod ham der næsten slog bunden ud af ranglisten i første spil :)
hmm...
Har du det godt med din entry? :D
edit: Jeg må ligge i midten med min entry forhåbentlig, så satser på det er nok. Jeg tager imod dit bet ;)
sendt :)
For god ordens skyld lukker jeg min HU her.
Thingyman og knæleren er begge på for $10 hver
Tror jeg er jævnt skidt ude :)
var det en god fodboldkamp ? altså sådan rigtig spændende, med flot spil og gode mål ?
Ja det var så ringe jeg næsten kunne forstille mig det var mindre pinefuldt at holde med Silke.
49 deltagere:
xschultz92
Leander
Kejser_D
Slclausen
GelleDK
Knæleren
madsmk
Rockcorn
Kanish
miniskive
Bechm8
Andro
Seahawks
Estevez
decoon
-Ash-
MichaelS
Bad3xo
MrKjaer
Congo
ZorroDk
Royal_Wacko
omen
MetalMania
JoakimBL
thedust
xander12
Kazunk
RaybanDK
Jones
<3imo
nothing878
Thingyman
Bjorn191
Kurt
Mollematen
toesinger
kris_rem
Live
runc
Jacob32DEN
snask
Jizzlen
msm89dk
Granaten11
Ålen3060
chrisrjdk
fedesen
Ekolong
Der er forhåbentlig ikke nogen der mener sig forbigået på ovenstående liste??? Så er der ikke mange minutter til at skræppe op :)
Jeg er klar på 10$ HU! første der melder klar er on!
betaling via stars!