Seriøs Mac-forhandler

#1| 0

Jeg står på tærsklen til at overveje køb af en Mac, og vil meget gerne have en lidt mere dybdegående og seriøs snak med en Mac-forhandler, end en bumset deltidsmedarbejder i den lokale butik.

Så er der nogen der kender et godt sted i Københavnsområdet, som er en super forhandler?

På forhånd tak :)

16-05-2010 22:42 #2| 0

Er humac ikke et bud?

16-05-2010 22:48 #3| 0

humac +1

16-05-2010 22:50 #4| 0
OP

Er det betydeligt bedre end Eplehuset? For det var pis :)

16-05-2010 22:52 #5| 0

Styr udenom Humac i Magasin, der risikerer du at blive betjent af en medarbejder der absolut ikke aner hvad han snakker om.

16-05-2010 22:53 #6| 0
OP

@Goatie

Tak for det tip, nogle af de andre steder du kan anbefale?

16-05-2010 23:02 #7| 0

@ Qured

Det absolut bedste du kan gøre er at stille alle de spørgsmål du måtte have på et Macforum, så du på den måde har the basics i orden, inden du smutter ned i butikken. Afhængig af hvilken sælger du får fat i, er det min erfaring at det ofte er en fordel at "sætte dem på plads" - eller hvordan man nu skal formulere det - med det samme. Forstået på den måde at hvis sælgeren allerede fra start af kan høre, at du ikke bare er endnu en uvidende tekniktosse, men rent faktisk ved en hel del om emnet, så vil de ikke i samme grad fyre deres salgsargumenter af, som er på kanten (læs: de argumenter der ikke er 100% sandfærdige), men i stedet være totalt ærlige og snakke med dig på dit niveau.

"På kanten"-argumenter kan være sådan noget som at en Mac vil kunne fungere 100% som en PC, hvis man bruger Parallels - og så behøver man ikke engang boote op i ét styresystem, men kan i stedet bare have Windows kørende i et vindue ved siden af. Det er sådan set korrekt nok, men det er en sandhed med modifikationer. Men yes - you know what I mean.

16-05-2010 23:06 #8| 0
OP

MHau@

Det er nok en meget god ide. For er fuldstændig blank på mange af de punkter der omkring en Mac. Jeg har kigget lidt på macforum.dk, er det at foretrække eller er der andre steder som er bedre?

16-05-2010 23:10 #9| 0

Jeg synes bestemt Humac er et dårligt bud.
www.trustpilot.dk/review/www.humac.dk
programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-24918134:humac-undg%C3%A5r-reparationer.html

Hellere Eplehuset eller Fona, men MHau har en god pointe angående Mac forums. Ellers er vi vist efterhånden en del herinde med Macs :)

16-05-2010 23:15 #10| 0
OP

Tak for dit input, er meget relavant.

Vil bare have det her køb skal være 110% godt, da jeg ikke gider flere fejlkøb.

Men tror jeg vil skrive en lang smøre på et forum

16-05-2010 23:18 #11| 0

@ Qured

Kan anbefale MacBay.dk :)

16-05-2010 23:57 #12| 0

@Qured
Jeg købte selv min Macbook Pro i Humac på vesterbrogade. Jeg synes det var rimelig standard service, men jeg vidste også mere eller mindre hvad jeg ville have. De virker dog behjælpelige, så du vil formentlig kunne få en god snak med dem.

17-05-2010 09:50 #13| 0
OP

Tak for inputtene :)!

17-05-2010 12:00 #14| 0

Elgiganten i Vangede har instore butik?

17-05-2010 12:01 #15| 0

Lad mig lave det obligatoriske "hvorfor købe en MAC?"-indlæg.

1) Du betaler meget mere end for andre computere med samme hardware
2) Der er virkelig mange programmer, der ikke virker på mac så du ender med at installere windows alligevel.
3) De har en meget monopolistisk forretningspolitik der ikke er fed at støtte. De har ansat folk til at surfe rundt på nettet og lægge gode anmeldelser af deres produkter.
4) Selvom der meget mindre malware der bider på macs, så er der altså samtidig så godt som ingen programmer til at beskytte den smule malware der er/ den der vil komme.

Det eneste plus jeg ser er virkelig det lækre design. Alt andet ville du kunne opnå billigere med en alm computer som du kører linux på.

17-05-2010 12:05 #16| 0

Royal_Wacko + infinity.

@PowellM

Instore muppets i elgiganten i vangede skal du ikke sætte din lid til, han lænte sig op af en dummeflad da jeg stod og talte med ham sidst, mangen til selvoptaget idiot skal du lede længe efter.

17-05-2010 12:13 #17| 0

Humac kan jeg så absolut ikke anbefale - Primært fordi deres reklamationsafdeling først fejlsøger selv, før produktet videresendes til Apple (forlænget reperationstid)

Roayl_Wacko:

1) So? Hardwaren udnyttes langt bedre da OS X ikke skal fungere med 342342 hardware kombinationer - Derudover finder du ikke en bærbar der har samme batteritid, er ligeså støjsvag og som afgiver så lidt varme.

2) Starter du lige med at nævne alle disse programmer? Poker software køres fint, enten gennem Crossover eller virtuelt inde fra OS X

3) Du har selvfølgelig noget dokumentation hvor der decideret står at de har folk ansat, UDELUKKENDE til at kommentere positivt på deres produkter? Og ikke ansatte der sjovt nok er tilfredse med deres produkter, regardless om de arbejder der eller ej?

4) Jeg er endnu ikke stødt på noget malware/virus/etc, så hvorfor bekymre sig om at der ikke findes programmer mod det?

Dine 4 begrundelser stinker af du aldrig har ejet/arbejdet med Mac produkter.

18-05-2010 10:21 #18| 0
OP

@Royal_Wacko

Overordnet fortalt skal jeg starte studie her efter sommerferien, og har derfor brug for en meget holdbar computer og gerne en med lang batteritid.

Jeg har endnu ikke kunne finde en almindelig computer, hvor man kan spille computerspil på og som kan holde en batterilevetid på 8-9 timer, så det plus designet er meget attraktivt.

Men hvis du (Royal_Wacko) skulle kende et mærke som kan opfylde disse krav billigere, vil jeg meget gerne høre om det. For jo en Mac er pisse dyrt, og det er helt klart med i mine overvejelser.

@Mickey

Hvad er det for noget Crossover? Har hørt det forskellige steder, men har endnu ikke fattet ideen i det. Og er det generelt svært at installere nye programmer på en Mac?

18-05-2010 11:42 #19| 0

@Qured
Køb den på apples egen hjemmeside, der får du 10% rabat som studerende.

18-05-2010 13:34 #20| 0
Moderator

mickey, afgiver LIDT varme? - ehm... de nye MacBooks har noget nær rekord i varmeafgivelse. :)

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=220295

Men derudover... skulle jeg selv købe mine laps, ville det blive en MacBook... de har en "lækkerhed", der ikke findes andre steder. :)

18-05-2010 17:45 #21| 0

"mickey, afgiver LIDT varme? - ehm... de nye MacBooks har noget nær rekord i varmeafgivelse. :)"

Skriver du og linker til denne tråd?

Jeg ejede en Late 2009 MBP, og ejer nu en 2010 MBP, varmeafgivelsen er lige nær nul, medmindre du selvfølgelig afvikler tunge grafiske applikationer, eller fumler rundt i flash - når man bare surfer/afspiller xvid, så er den ikke i nærheden af at være varm. De tidligere Dell maskiner jeg har ejet er blevet sindsygt varme hvis de ikke har haft et plan underlag, eftersom de har div. blæsere under maskinen.

"Hvad er det for noget Crossover? Har hørt det forskellige steder, men har endnu ikke fattet ideen i det. Og er det generelt svært at installere nye programmer på en Mac?"

Det er på ingen måde svært at installere programmer, tværtimod - Når du downloader en dmg fil (image) så automountes dette, og du drag-n-dropper programmet ind i programmer, så er det installeret.

Crossover gør det muligt at installere rigtig mange applikationer der kun understøttes i windows, inde fra OS X - Tjek evt. deres hjemmeside for mere info - Jeg har med stor succes kørt bl.a. både et par Boss Media klienter og Steam gennem dette (de få applikationer jeg har haft behov for at køre hvor der ikke findes windows erstatninger)

Mickey

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar