Endeligt forslag mht. staking.

#1| 0

Jeg er blevet bedt om et udkast til hvordan vi fremover udformer staking til flest mulig brugeres tilfredshed. Jeg har oprettet en diskussionstråd eller to, og andre har bidraget. Dette har dd. udmøntet sig i at følgende forslag er sendt til PN Malta HQ:

1. Der oprettes en kategori under staking der hedder BAP mm.

2. Følgende tilføjes reglerne:

BAP kategorien er for folk som vil sælge anparter i deres spil. Dette kan udbydes som BAP (Buy A Piece). Man skal selv have minimum 50% af indskuddet, og det skal sælges til pålydende pris.

BAP mm. kategorien. Nogle spillere har vist sig så gode, at det er svært at få anparter i dem. Det kan dårligt betale sig for den stabilt og pænt vindende spiller, at sælge procenter. Der er dog interesse for at købe, og derfor kan man tage en overpris (af nogle kaldet makeup) som afspejler niveauet. Dette kan gøres efter endt spil, men også inden, hvor man tager en procentdel oveni indskuddet, for at spille for anpartshavere. Er en deal belagt med denne betaling, skal den i kategorien BAP mm. hvor der gælder følgende simple regler:

A. OP benytter kun den første post i tråden (også kendt som OP), og må redigere i denne om nødvendigt. Dette for at undgå flooding af forum med bumps. Overholder man ikke dette vil det medføre advarsel og evt. efterfølgende kort. Dette gælder OGSÅ hvis det vurderes, at man har folk til at bumpe sine tråde!!!

B. Posten skal fra start indeholde makeup-procenten.

C. Makeup udgør max. 100% af buyin.

3. Det indskærpes at OP sætter standarden for tråden mht. indhold og tone. Tråde med makeup er derfor IKKE til diskussion af om OP udbyder en dårlig deal. Dette forventes interesserede selv at kunne vurdere.

Som sagt er det min vurdering af, hvad flest mulig af os regelmæssige brugere vil finde os til rette under. Jeg håber det bliver taget til efterretning, at I vil tage godt imod det, og vi med tiden vil konstatere at det fungerer rigtig godt for os.

PS: Mange har givet udtryk for at de savner det 'gamle' forum. Jeg vil gerne opfordre til at man selv deltager aktivt i dette. OGSÅ ved at genfinde den gamle omgangsform og diskussionstone. Den synes jeg ærlig talt ikke vi kan bryste os af i dette forløb. Folk har haft for travlt med krav til andre, og glemt selv at holde den gode tone. Men jeg véd den er gemt et eller andet sted derude :)

08-07-2010 16:16 #2| 0

som jeg forstår forslaget, vil det så stadig være muligt at tilbyde 100% BAP tråde ik? med make up

08-07-2010 16:19 #3| 0

Dvs det nu bliver tilladt at søge stake? Og jeg mener man søger stake hvis man tager 100% make up, og har stort minus på pågældende BI... Er der nogle regler for hvor mange stakes man må søge om dagen? Undskyld, hvor mange 100% make up man må lave?

08-07-2010 16:23 #5| 0

@Moffa

Fatter vitterligt ikke din (og nogen andres) harme. Hvis man laver en BAP med 100% make up og denne ikke bliver udsolgt, jamen så er det nok fordi at der ikke er interesse. Nogle vil måske prøve en enkelt gang mere, men hvis man heller ikke får udsolgt denne gang, så har man nok indset at man ikke er interessant som hest.

I min verden så handler det bare om at hvis efterspørgsel=udbud så er der interesse for ens BAP og hvad er så problemet?

08-07-2010 16:23 #4| 0

A. OP benytter kun den første post i tråden (også kendt som OP), og må redigere i denne om nødvendigt. Dette for at undgå flooding af forum med bumps. Overholder man ikke dette vil det medføre advarsel og evt. efterfølgende kort. Dette gælder OGSÅ hvis det vurderes, at man har folk til at bumpe sine tråde!!!

Kan du oversætte det til dansk/vestjysk?

08-07-2010 16:24 #6| 0

@addict

Giver det ikke sig selv? Ham der laver bappen må ikke bumpe sin egen tråd konstant, da dette vil være mega forstyrrende for resten af forum.

08-07-2010 16:28 #7| 0

andy

For det første, så har det aldrig været tilladt at søge stake, der er dog nu kommet en tråd hvor man kan lægge en ansøgning op, hvorfor ikke bare beholde den? For det andet, nej så vil det ikke stoppe folk. Gå listen igennem fra det sidste stykke tid, og se hvormange der opretter nye baps, eller retter i OP hverdag (og ja, kender godt skjul tråd-funktionen). Det er der min harme ligger.

08-07-2010 16:29 #8| 0

Alletiders forslag, fryden. Tror også du rammer det generelle konsensus med det oplæg.

08-07-2010 16:33 #9| 0

@Moffa

Jeg synes da ikke at jeg har lagt mærke til mere end et par personer som har prøvet 2-3 gange(uden held) at ligge 100% MU BAP's op! Mon ikke at disse personer stopper med dette når de indser at de ikke kan få udsolgt.

08-07-2010 16:39 #10| 0

Det må vi håbe :) Ved heller ikke hvorfor det går mig så meget på. Men bliver sgu lidt irriteret når jeg ser sådanne BAPs der er helt væk!! :)

08-07-2010 17:16 #11| 0

Thumbs up for OP's forslag

08-07-2010 17:30 #12| 0

@Fryden

Well done - hvor skriver vi under?

08-07-2010 17:39 #13| 0
OP

1. Det er ikke korrekt at det aldrig har været tilladt at søge stake. Søg stake tråden har jeg vendt med Admins og fået ok. Det var også et ønske fra brugere, og det bør forum formes efter. At brugere kan få det de ønsker, uden voldsomme, unødige gener for andre brugere. Hvis man kun ønsker een ting, og det er det man selv lige synes, så er man lidt gået forkert i mine øjne. Dette er et socialt forum med mange brugere med forskellige præferencer.

2. Det er ikke tilladt på noget tidspunkt at bumpe tråde i BAP mm. Dette for at evt. uønskede deals hurtigt fjernes, og de interessante ikke drukner.

3. Den nye kategori er tiltænkt spillere, som andre gerne vil købe % i. Hvis man ønsker at se nogle BAP mm. men ikke alle, har PN hele 3 forskellige muligheder for ignore: Bruger, tråd og kategori.

4. Prøv lige alle (de fleste gør det vist allerede :)) at se bare en smule mere nuanceret på tingene. Hvis dem der råbte højest og var mest aggressive i deres nedgøring af andres ønsker til forum altid fik ret, var der slet ikke et staking forum på PN.

5. Hvis enkelte brugere mod forventning ikke kan ramme måde mht. brug af den nye kategori, er jeg naturligvis frisk på at træffe foranstaltninger overfor disse, og ikke kategorien! Get it?

08-07-2010 18:46 #14| 0

Synes måske det er på tide man dropper de her barnligheder og så siger enten er det tilladt at søge stakes (100% make up = hvem tror i at i narrer?) eller også er det ikke, lad os nu være voksne og kalde en spade for en spade. Derudover lav ny kategori for søg stake og så lad bap være baps, og staking være staking så der er fint styr på det uden alt det sammenblanding af vidt forskelllige ting som det er pt.

Må indrømme hvis i ønsker professionelt forum, så skal der simpelthen ske nogle ændringer vedr. den måde i tænker på og den hastighed i ændrer tingene på.

08-07-2010 20:31 #15| 0

DoubleAcesDK +1

08-07-2010 20:45 #16| 0

hele pointen er at få det lagt så det ikke forstyrre, det vil det desværre stadig gøre, da de vil blive vist på forsiden af staking ligegyldigt hvad, please få det lavet sådan at man kan ignorere bapmm katagorien 100% : O)

08-07-2010 20:48 #17| 0

DoubleAcesDK +2

08-07-2010 20:56 #18| 0

@live

Hvis du ignorer kategorien BAP mm, vil denne IKKE blive vist på staking forsiden!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar