NL200: turn rebluff

#1| 0

Ok drenge, jeg skal lige høre, om jeg er spewtard og om jeres forhold til den her hånd.

-big fish- er regular LAG: 31/24 med en 3betfrekvens på 4.7% over 417 hænder

jennifer er LAG men ikke vigtig i hånden

HERO har været meget aktivt ved bordet med pos på en donk. Jeg har 3bettet 18% ved de 80 hænder jeg har siddet ved bordet og taget den ned de fleste gange.
Jeg har ikke clashet med villain før.

Seat 10 is the button
Seat 1: x2 ( $242.15 USD )
Seat 2: -big fish- ( $315.80 USD )
Seat 3: jennifer_85 ( $379.60 USD )
Seat 9: x1 ( $225.00 USD )
Seat 10: HERO ( $228.85 USD )
x2 posts small blind [$1.00 USD].
-big fish- posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ T J ]
jennifer_85 raises [$6.00 USD]
x1 folds
HERO calls [$6.00 USD]
x2 folds
-big fish- calls [$4.00 USD]

** Dealing Flop ** [ K, 9, A ] POT: 19$
-big fish- checks
jennifer_85 checks
HERO bets [$10.00 USD]
-big fish- raises [$30.00 USD]
jennifer_85 folds
HERO calls [$20.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 6 ] POT: 79$
-big fish- bets [$40.00 USD]
HERO raises [$192.85 USD] (villain dækker)

Flop
På floppet better jeg altid halv pot IP i de her spots for at gøre mine bluffs billigere, og jeg tager den ned rigtig ofte, da initial raiser har opgivet hånden, når han checker.
Nogle gange vælger folk dog og spazze lidt mod de her halv potbets, fordi det netop ligner noget, der gerne vil tage potten nu.
Gutten kommer så over toppen, og jeg floater, da han udelukkende repper 99 og A9s. Jeg tænker desuden, at han typisk har et FD, som jeg kan få ham af senere.
Jeg ligner vel noget AQ/AJ/AT

Turn
Bemærk villains halve potbet. Han ligner helt bestemt et FD, der gerne vil billigt til river. Havde han haft en handske havde han med stor sandsynlighed bettet større for value og for at sætte stacks op til en rivershove.

Villain skal bruge 33% equity i potten for at call er korrekt.
Et FD har på turn 20% mod AJo. QJ har 27%

Jeg vil meget gerne høre om i synes jeg er for snæversynet her :)?

05-08-2010 16:34 #2| 0
Jeg har ikke clashet med villain før.

Ikke et godt spot imo. At CR det flop (AKx) i en 3-way OOP er et meget stærkt move imo. Tvivler meget stærkt på at han CR et FD her, da han ca aldrig kan forvente at du folder.

Desuden ligner du ikke AQ/AJ eftersom du har 3bettet 18% på bordet og jennifer ligeledes er meget aktiv.
05-08-2010 19:04 #3| 0

@Razga:

"Tvivler meget stærkt på at han CR et FD her, da han ca aldrig kan forvente at du folder.

Desuden ligner du ikke AQ/AJ eftersom du har 3bettet 18% på bordet og jennifer ligeledes er meget aktiv."

At Hero sjældent har AQ/AJ, bør da netop være et incitament for big fish for at raise et FD, da Hero har langt færre made hands i sin range.

Desuden vil mange FD's have en gutter eller par på siden.

05-08-2010 23:46 #4| 0

Synes ikke det ligner et flop, hvor hverken hero eller villain kan reppe noget stærkt, så spørgsmålet er vel, hvor tyret villain er - hvis han kan smide QJ synes jeg, at det er ok, velvidende at det er en måle-pik-konkurrence, hvor villain også bør vide, at vi sjældent er stærke.

Kan der i øvrigt ligge noget info ½ pot turn-udstikket?

06-08-2010 03:00 #5| 0
OP

Jeg synes sagtens at HERO kan ligne Ax, hvoraf det dog kun er A9s og A6s (+99), som er monstre. Jeg better jo halv pot på floppet, hver gang jeg better, selvom villain obv. ikke ved det.

@Razga
Til trods for at der stod 18% 3bet på hud'en, følte jeg ikke at mit image var sådan beskidt. Jeg måtte squeeze/folde en enkelt gang, men ellers tror jeg at alle mine 3bets tog potten ned.
80 hænder er jo heller ikke særlig meget, og man kan sagtens have haft varme handsker.

Jeg synes i øvrigt at følgende 2 sætninger er ret modstriden:
1) "At CR det flop (AKx) i en 3-way OOP er et meget stærkt move imo. "
2) "Tvivler meget stærkt på at han CR et FD her, da han ca aldrig kan forvente at du folder."
Hvis det er "et stærkt move", så er det da netop et argument for at CR FD og ligeledes et argument for at jeg ofte bør folde.

@CoolHandJake
"Kan der i øvrigt ligge noget info ½ pot turn-udstikket?"
Var det et reelt spørgsmål? Eller var det ment som for at stille spørgsmåltegn ved det jeg skrev i OP?:

"Han ligner helt bestemt et FD, der gerne vil billigt til river. Havde han haft en handske havde han med stor sandsynlighed bettet større for value og for at sætte stacks op til en rivershove."

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar