Lukning af konti på Ongame eller ved bookies

#1| 0

Selvom det er et konkurrerende netværk, så vil jeg tillade mig at komme med et lille indspark i forhold til de mange tråde om lukning af Ongame konti.

For år tilbage på Crypto havde vi en regel om at i MTTs så blev folk "sit out" hvis de kom på samme bord og var fra samme IP. Pludseligt strømmede det ind med henvendelser til Classic Poker om folk der af en eller anden grund sad ude.

Det var et temmeligt alvorligt problem, især fordi Crypto nægtede at ændre reglen. Jeg fik derfor undersøgt tonsvis af ting og fandt løsningen.

Det viste sig at alle spillere, som benyttede sig af parknet.dk/ som internetudbyder blev set som kommende fra den eksakt samme IP. Problemet blev løst ved at der blev åbnet for den IP.

Om alle de spillere, der er i problemer med de her sager på Ongame benytter sig af Parknet eller ej, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men ved læsning af de enkelte tråde føler jeg mig overbevist om der må være en eller anden form for fællesnævner da folks historier lyder yderst troværdige.

Søg og I skal finde!!!

28-10-2010 11:06 #2| 0

bumper lige for god info til folk.

28-10-2010 11:12 #3| 0

Ja det er vigtig info og udstiller den mulighed, at folk uforvarende er blevet udsat for grove uretfærdigheder. Håber nogle af folkene fra on-game skins læser med.

28-10-2010 11:54 #4| 0

@fryden

Tror efterhånden, at det er hævet over enhver tvivl, at der er et eller andet galt i OnGames software. Der bliver lukket konti i ét væk for tiden, og når der så bores lidt i sagerne, bliver de pludselig åbnet igen.

Selvfølgelig skal der reageres overfor IP-sammenfald, men fremgangsmåden so far har virket helt uacceptabel imo.

28-10-2010 12:06 #5| 0
Supportprofil

@alle
Som I andre tråde, opfordrer vi til, at I sender os en PM, hvis I kommer i en situation som denne.

28-10-2010 12:34 #6| 0

@Witten
Well played :-)

28-10-2010 23:50 #7| 0

@Betfair

En mail til dig eller til jeres support? Hvis du tænker på support, hvad gør man så når de overhovedet ikke hjælper en, men kun besvarer med ubrugelige standardsvar?

Venlig hilsen Bersang.

29-10-2010 00:18 #8| 0

@ betfair og betsafe profilerne

nu sætter jeg selv og mange andre her i forummet stor pris for jeres arbejde i at få genåbnet de kontoer, der er blevet lukket her det sidste stykke tid pga IP adresse problemer

jeg synes efterhånden de svar folk får fra den almindelige support på diverse ongame skins nærmer sig diktatorisk envejs kommunikation

jeg er godt klar over at når der er penge indblandet, skal sikkerheden være i orden, så fusker og snyder nogen personer, det bedste de har lært, men når der skal sættes penge ind på et givent spillested, når man jo dårligt at trykke "confirm" og pengene er på kontoen, men når der skal trækkes penge ud, eller der opleves urelgelmæssigheder ved IP adresser(som de ongame sager der har været på det sidste), enten tager det en evighed at få pengene eller kontoen lukkes uden varsel, og personer der måske har dårligt ved engelsk formulering har jo ikke en jordisk chanse for at forklare sig

det jeg sådan set ville frem til.......kan I hjælpe bersang, som nu har et problem med eurobet??

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=231745

jeg er udmærket klar over betsafe, betfair og eurobet er forskellige pokersites, men I er dog samlet under ongame, og det kunne jo være I snakkede lidt sammen, eller havde nogen kontakter, som os dødelige ikke har, så I kunne hjælpe en spiller der er kommet i klemme for "sølle" 170 euro

29-10-2010 00:55 #9| 0

@Betfair og Betsafe profilerne.

Hvorfor skal man igennem Jer for at få åbnet en konto igen?
Det er godt nok den ringeste kundeservice længe. Hvorfor overhovedet ha' en support,hvis man alligevel, skal kende en som kender en som har hørt om det der pokernet og dervist nok er en profil som kan hjælpe?

Når en kunde skriver til support, skal support sgu da undersøge sagen, sende den videre hvis der umiddelbart ikke er en løsning og ikke bare sende flabede svar tilbage til kunden.
Det er trods alt os spillere som betaler løn til de supportmedarbejdere som I har siddende.

29-10-2010 01:05 #11| 0

Jeg synes det er skræmmende hvor mange af disse sager der foregår pt.

Har sku mest af alt lyst til at cashe min bankroll ud fra ongame tbh.

29-10-2010 01:05 #10| 0

genialt indlæg, tiger

29-10-2010 01:11 #12| 0

kunne være genialt hvis alle PNere boykottede ongame indtil der kom styr på tingene! så kan de sgu lære det! < en sætning man i grunden bruger for lidt.

det er skammeligt og ikke godt nok :(:(

29-10-2010 01:39 #13| 0

Valg af site er efterhånden gået hen og blevet "Valg af det MINDST værste"

Kan man leve med at betale skat (FullTilt, Stars)
Kan man leve med mulig ukning af account og software der konstant crasher (Ongame)
Kan man leve med at T&C kan ændres efter forgodtbefindede (Ipoker)
Kan man leve med elendig support (Alle andre sites end Classic og Stars)

Det sekund Bossen får ordenlig SnG action, hopper jeg straks over til Witten. STOR CADEU FOR AL DET ARBEJDE DU GØR FOR OS POKERSPILLERE!

29-10-2010 02:26 #14| 0

@Daddyding og de andre venlige brugere der gør hvad de kan, i skal have et kæmpe tak. Det er virkelig fedt at i tager jer så lang tid, og prøver at hjælpe i denne triste sag. Jeg forstår virkelig ikke at Eurobet og andre sites giver så dårlig service, og det kan da umuligt være profitabelt for dem? Det mindste de kan gøre er da at give en ordentlig forklaring. Er glad for jeg ikke har/havde et stort beløb stående derinde, så ville jeg da ikke kunne sove om natten af frygt for et random ban.

29-10-2010 02:35 #15| 0

"Det sekund Bossen får ordenlig SnG action, hopper jeg straks over til Witten. STOR CADEU FOR AL DET ARBEJDE DU GØR FOR OS POKERSPILLERE!"

+1 leo

29-10-2010 02:42 #16| 0

Det er fandme ufatteligt så ringe service diverse netværk/skins kører.

En stakkels lowroller som bersang har jo ikke en jordisk chance.

@ Bersang

Håber du får clearet din konto på en eller anden mirakuløs måde.

29-10-2010 04:29 #17| 0

Præcis. Witten er den bedste ambassadør for pokeren/classic.

29-10-2010 11:32 #18| 0
Supportprofil

@tiger143 + andre
Det bør heller ikke være nødvendigt. Eller rettere det skal ikke foregå via profilerne herinde. Ikke desto mindre vil vi (og her tror jeg også godt, jeg kan tale på Betsafes vegne), gerne forsøge at hjælpe, når der opstår problemer. For Betfairs vedkommende kan jeg garantere, at der sideløbende arbejdes med at optimere supporten hos Betfair (og supporten hos Ongame).

Og med risiko for at blive lynchet: Jeg er orienteret om under fem blokeringer af danske konti hos Betfair de seneste uger, hvoraf kun én har været uberettiget. Derfor oplever jeg ikke problemer hos Betfair på samme niveau, som der bliver givet udtryk for herinde.

Og det er i situationer som denne, det er virkelig givtigt for os på det danske Betfair kontor at høre fra jer, da det kan give anledning til at eskalere sagerne.
Derfor vil vi meget gerne have PM's fra jer. Håber det giver mening..

29-10-2010 12:13 #19| 0

FYP...

Og med risiko for at blive lynchet: Jeg er orienteret om under fem blokeringer af danske konti hos Betfair de seneste uger, hvoraf kun én er gået gennem PN og har fået åbnet sin konto igen. Derfor oplever jeg ikke problemer hos Betfair på samme niveau, som der bliver givet udtryk for herinde.

29-10-2010 12:36 #20| 0

Jeg har det fint nok med, at I lukker accounts. Fred være med det, I har jo sikkerhed at holde styr på. MEN! Indtil videre bør ALLE Ongame-skins support-medarbejdere lytte til kunden istedet for at decideret grine dem ind i ansigtet og ønske dem god dag.

Kan det være så svært at få indført på samtlige sites, at kunden skal vide præcis hvad han/hun har gjort galt, have mulighed for at give sin version af sagen (da det umuligt kan være rigtigt at man tager en beslutning uden at høre sagens anden part om, hvad der er galt) og have mulighed for at klage? Og er det svært at lade være med at sige "The decision is final" når I rent faktisk HAR lavet en fejl?

Jeg spiller ikke på Ongame indtil hele netværket har styr på hvad satan der sker samt en løsning på problemet og bedre kundesupport til de folk, der løber med panden mod muren.

29-10-2010 12:45 #21| 0
Supportprofil

@superwerder
Ikke forstået? Jeg er i kontakt med vores support flere gange dagligt og får ugentlige rapporter på antallet af blokeringer, genåbninger osv osv. Der er 0 personer, som har fået genåbnet sin konto via PokerNet. Ud af 0 der har skrevet.

Og det er de to 0'er, der gør, at jeg tager chancen og risikerer offentlig spanking, da jeg - indtil videre (7-9-13) - ikke har oplevet de problemer hos Betfair, som andre Ongame skins har.

Omvendt er jeg ikke så blåøjet, at jeg melder ud, at alt kører perfekt hos os, så indlæggene skal blot ses som imødekommenhed og et tilsagn om villighed til at hjælpe, hvis der opstår problemer.

29-10-2010 13:03 #22| 0

@Betfair...pointen er jo netop, at hvis folk ikke skriver gennem PN til dig (eller lignende folk med forbindelse til et skin), så ved de ikke engang der er mulighed for at der måske er sket en fejl hos jer eller Ongame. Bad3xo er spot on her. Og forstå mig ret. Jeg er rigtig glad for, at der er en repræsentant fra forkellige sites her på PN og jeg værdsætter denne slags support i har, men mailsupporten og kundebehandlingen i sådan nogle sager...tjaaaa

29-10-2010 15:49 #23| 0
Supportprofil

@Bad3xo + superwerder
Jeg er helt enig! Det er ikke i orden bare at lukke folks konto uden at give en forklaring. Og da slet ikke at holde folks penge tilbage. Det bekymrer mig, at det sker hos andre Ongame skins (da det formentlig er samme fraud afdeling hos Ongame, der håndterer Betfair.). Og hvis det sker for en dansk Betfair kunde, kan I være helt sikre på, at jeg spiller mindst ét af de tre "bliv-rasende-så-det-går-ud-over-blodtrykket"-kort, som en gammel chef engang sagde, jeg måtte bruge per år.

Anyway, mange tak for feedback og input!

Og rigtig god weekend
Peter

29-10-2010 17:27 #24| 0

Så lige for at opsummere. Hvad er det helt konkret, jeg nu skal gøre? Er det eneste jeg kan gøre, at svine/fortælle min historie på alle forummer og fortælle hvor dårlig Eurobet er, indtil de eventuelt kigger lidt ind i sagen og rent faktisk finder ud af, at de har lavet en fejl?

Venlig Hilsen Bersang.

PS. kan forstå Betfair er "repræsentant" for Betfair. Har Eurobet også en bruger? Måske han kan hjælpe mig?

29-10-2010 18:08 #25| 0

hej bersang

hvis jeg var dig ville jeg skrive en PM til Betfair profilen og bede ham meget pænt om han kan hjælpe dig, og forklare ham hvordan tingene hænger sammen..........og ja, jeg er udmærket klar over der er tale om 2 forskellige firmaer.

min bagggrund for at bede ham hjælpe mig er, fordi han selv skriver, at det er IKKE iorden pokersitet lukker konto og holder penge tilbage uden forklaring/grund.

derover fordi Betfair profilen skriver noget med fraud afdeling hos ongame, så kunne det jo være han havde en kontakt

nu kender jeg dig jo ikke,så det er ikke ment som et personlig angreb, men du skal ihvertfald være 1000% sikker på du ikke har snydt på nogen som helst måde, og dernæst ville jeg tale med min internetudbyder og forklare dem som det er med dit problem, og høre om der kan findes en løsning evt med at du får en fast IP adresse

29-10-2010 20:50 #26| 0

@ Bersang

Jeg kan kun sige at jeg forlod Eurobet efter at have spillet fast hos dem i 2-3 år. Når man ikke gider at gøre noget som helst for en kunde som smider 250-300.000 kr i rake om året (ex RB), så kan jeg godt finde andre steder at lægge min forretning.

Betfair har siden jeg skiftede til dem ikke skuffet mig en eneste gang, og hver gang jeg har henvendt mig til dem (hvilket er en del gange med almene spørgsmål), så har jeg fået super support.

31-10-2010 17:52 #27| 0

Jeg spekulerer på:
Hvad med de betting-firmaer (fx Betsafe) som blot har poker hos Ongame som en sideforretning - er det kun det indestående på pokerdelen som indefryses?

I så fald kan man vel gardere sig mod tab ved vilkårlig lukning af poker accounts ved løbende at overføre til bettingdelen.

Ikke at det burde være nødvendigt ........

31-10-2010 17:57 #28| 0

Ongame skins har ofte deres egen cashier, og mange tilbyder betting og casino ved siden af.

Med de sikkerheds/support problemer ongame har oplevet, kan det evt skyldes, at ongame ikke har tilstrækkelig information om kontoen, men alene får begrænset information fra udbyderen om kontoen der spiller ?

I tulkaz sagen virkede det som om de lukkede kontoen alene på grundlag af IP sammenfald og beslægtede nick's

@BETFAIR.

Kan I oplyse hvilke kontooplysninger der tilstrømmer ongame hvis en kunde går i gang på pokeren ?

06-11-2010 20:24 #29| 0

bump

@betfair
Har I mulighed for at svare på ovenstående spørgsmål ?

07-11-2010 12:26 #30| 0
Supportprofil

Sorry, havde overset denne. Vi kan undersøge, helt sikkert. Kan du præcisere hvad du vil vide og hvorfor? Gør det lettere at få oplysningerne, hvis det er muligt.

07-11-2010 12:42 #31| 0

@betfair.

Tak fordi du vender tilbage.

Basalt set, så blev Tulkaz konto lukket på grund af Ip sammenfald med KP, samt det fakta at nick's på de to konti var næsten identiske - Tulkaz og TulkazZzZzZzZ eller noget lignende.

Jeg gik forholdsvis dybt i sagen, og kom - også gennem andre sager beskrevet på nettet, til den mistanke at ongame nærmest ingen information har på de enkelte konti, men lader al konto informationen blive ude hos skinsene, og først i tilfælde af en mistanke om sikkerhedsbrister søger informationen.

Det kunne derfor være interesseant at få be/afkræftet denne mistanke, ved at vide hvilke oplysninger skins sender til ongame i forbindelse med en konto.


07-11-2010 13:22 #32| 0

En ting er at de lukker ens konti; det er vel deres ret.

Men de konfiskerer da for fanden vel ikke ens bankroll ?
(Med mindre der er noget superuser-agtigt ind over)

Så skal jeg sgu ikke have 30 BI stående til 100NL derinde.


Det er jo tyveri; det er jo penge lige ned i deres lommer. Hvis krisen krasser kan de måske lukke lidt flere konti - vor herre bevares.

Vi mener du lavede noget chip-dumping på et HU 100NL bord, så vi konfiskere lige de $5000 du har stående hos os ??? Det kan da ikke være rigtigt at de kan det ??

Så må jeg da indrømme at jeg alligevel glæder mig til lovændringen kommer, og springer over på Party i mellemtiden.

07-11-2010 18:06 #33| 0

Spliff
det virker desværre som om at det er deres fremgangsmåde.

"Hej du har snydt. Vi vil ikke sige hvordan. Beslutnigen er endelig."

07-11-2010 18:39 #34| 0

Har der været en tråd forud for denne, der kan forklare hvorfor der bliver lukket konti på ongame?

Lige nu føler jeg mig lidt lost mht. at forstå helheden i denne tråd....

07-11-2010 18:41 #35| 0

Så er dte sgu da bare med at få pengene ud; alene det faktum at de konfiskere/stjæler bankroll's er grund nok for mig.

07-11-2010 19:43 #36| 0

@Spliff

Altid en god ide at beholde det meste af din rulle i banken eller paa neteller/Moneybookers og saa bare have staaende svarende til dit daglige stoploss

07-11-2010 21:28 #37| 0

Gentager lige mit spørgsmål:

"Hvad med de betting-firmaer (fx Betsafe) som blot har poker hos Ongame som en sideforretning - er det kun det indestående på pokerdelen som indefryses?

I så fald kan man vel gardere sig mod tab ved vilkårlig lukning af poker accounts ved løbende at overføre til bettingdelen.

Ikke at det burde være nødvendigt ........"

07-11-2010 21:48 #38| 0

Jeg gentager også lige mit spørgsmål;

Har der været en tråd forud for denne, der kan forklare hvorfor der bliver lukket konti på ongame?

Lige nu føler jeg mig lidt lost mht. at forstå helheden i denne tråd....

08-11-2010 16:18 #39| 0

Hvad gør jeg når min poker account er blevet lukket på Betsafe, inklusiv mine $$? Den første service-medarbejder, eller hvad jeg skal kalde ham, havde ikke meget mere at sige, end at jeg var blevet lukket og ikke blev åbnet igen, og skulle afvente en mail.
Den næste medarbejder jeg snakkede med under livechat, sagde at min konto var under "investigation"
Jeg har nu ventet på at høre noget i 10 dage.
BETSAFE?

09-11-2010 15:13 #40| 0
Supportprofil

@c_hope
Jeg har forhørt mig hos Betfairs centrale pokerfolk, og de fortæller, at Ongame benytter sig poker alias samt et unikt account ID.

Det er ingen tvivl om, at det er account ID, der er nøglen i deres system, så jeg vil mene, at aliaset ingen betydning har. Hvis man forsøger at snyde, er man også pænt ubegavet, hvis man forsøger at snyde med aliaser, der minder om hinanden, skulle jeg mene :-)

I øvrigt helt enig med Spliff i, at det vil være galmatias, hvis OG kunne beholde kundernes penge. Som skrevet længere oppe i tråden har det ikke været tilfældet for Betfair spillere.

09-11-2010 15:23 #41| 0

@betfair

"Og med risiko for at blive lynchet: Jeg er orienteret om under fem blokeringer af danske konti hos Betfair de seneste uger, hvoraf kun én har været uberettiget. Derfor oplever jeg ikke problemer hos Betfair på samme niveau, som der bliver givet udtryk for herinde."

Det du siger et at en "fejlmargin" på minimum 20% er helt ok?!?!?!?

under 5 konti lukket, 1 uberettiget = ok????

09-11-2010 15:55 #42| 0
Supportprofil

@tiger143
På ingen måde, alt over 0% er for meget i min verden.

"Derfor oplever jeg ikke problemer hos Betfair på samme niveau, som der bliver givet udtryk for herinde."

Ovenstående var den næste sætning i indlægget, som gik på omfanget af problemet hos Betfair. Der kørte flere tråde her på PN om OG problemerne, og det var på det tidspunkt vigtigt for os at pointere omfanget af det faktiske antal henvendelser.

09-11-2010 15:57 #43| 0

det er jo klar at det faktiske antal henvendelser er MEGET lavt, når livesupporten afviser at tage sagen videre...

09-11-2010 16:36 #44| 0
Supportprofil

@tiger143
Hvilken live support? Betfairs? Jeg har ikke hørt om et eneste tilfælde, hvor Betfairs support har afvist at tage en sag. Og hvis det skulle ske, hører jeg meget gerne om det.

Jeg må sige, at jeg ikke helt kan følge din kritik, da vi netop via denne profil har skrevet flere gange, at vi meget gerne hører fra jer, hvis der skulle være problemer. Og vi kan konstatere, at der er kommet et meget lavt et-cifret antal henvendelser. Til gengæld har vi fået et væld af andre henvendelser via PM's og mails, og her - synes vi selv - har vi haft et temmelig højt serviceniveau.

Anyway, du ramte lige et ømt punkt :-) Hvis du har problemer, så smid en PM eller mail til [email protected], så kigger vi på det asap.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar