væddemål

#1| 0

Hej PN

I kommer nok til at høre en del til mig de næste par uger :D
Fordi jeg har indgået et væddemål med en kammerat vedrørende odds.
væddemålet starter 8/11 og slutter 1/12
og det går i alt sin enkelthed ud på at vi skal se hvem der kan få det største overskud..
for at have lidt ekstra ud af det har vi lavet et "dags væddemål" hvor der er 500 kr. på højkant for hver dag, det vil sige at den der har det største overskud (eller lavest underskud :P) for den enkelte dag vinder 500kr. fra den anden..
vi har lavet et start indskud på 5k og så kan man selvfølgelig selv bestemme hvordan man vil bruge dem :D
grunden til at jeg skriver herinde er at det kunne være sjovt at få lidt gode fiduser fra jer kloge hoveder.. så jeg vil prøve på at oprette en tråd herinde for hver eneste dag og forhåbentligt har i nogle guldkorn en gang imellem :) jeg vil selvfølgelig og prøve at komme med nogle stillinger til dem som kunne være interesseret?

der må oddses på alt og vi har begge oprettet en ny konto på den samme spille hjemmeside. der må ikke spilles poker for pengene, og vi tjekker til sidst hinandens kontoer så vi har styr på at det er gået ordentligt til..

Til sidst (altså d. 1/12) gør vi så hele regnskabet op og den med det største overskud får ALT hvad den anden har tjent på i 24 dage!
så hvis det nu virkeligt skulle gå galt for mig kan jeg højst tabe
5000 kr + 500*24 = 17000 kr :( hvilket jeg selvfølgelig ikke håber kommer til at ske!

Håber i kan hjælpe mig til nogle nemme penge :D!!!!

-Kristian

08-11-2010 00:52 #2| 0

skal i oplyse hinanden de bets i laver?

08-11-2010 01:01 #3| 0

Så hvis du har et overskud på 105K og han har et på 106k, får han 105K af dig?

08-11-2010 01:22 #4| 0

Hmm... Nu kender jeg jo hverken dig eller din kammerat og jeres skills indenfor betting, men da 90+% er tabende indenfor odds-verdenen, og I (med al respekt) ikke lyder som professionelle, så tror jeg, at det er +EV helt at undlade at spille...

Han vinder formentlig ikke over halvdelen af dagene, og skulle han have penge tilovers til sidst, så får du også dem...

Det ville være min udgangsstrategi... Begynder han så at spille kæmpefavoritter for at nakke dig, så må du revurdere...

Hvis I oplyser hinandens bets løbende, så skal du naturligvis afvente hans udmelding hver dag. Så er det nemmest at se, om det kan betale sig at forsøge at matche...

Spiller han eksempelvis til odds 5, så er det nok bedst bare at lade ham ramme forbi og så få 500 kr den dag uden selv at spille... Spiller han til 1.05, så ville jeg nok forsøge at toppe ham...

08-11-2010 01:32 #5| 0
ROI: 150.78% (22)

Har I et minimum antal bets som skal spilles hver dag?

08-11-2010 01:41 #6| 0

"for at have lidt ekstra ud af det har vi lavet et "dags væddemål" hvor der er 500 kr. på højkant for hver dag, det vil sige at den der har det største overskud (eller lavest underskud :P) for den enkelte dag vinder 500kr. fra den anden.."

Dette kan misbruges på adskillige måder og vil ødelægge konkurrencen hvis bare en af jer er klar over det. Men hvis i ikke er så fred være med det :p

08-11-2010 01:42 #7| 0

Også, kan vi få nogen odds på at begge buster? :)

08-11-2010 05:12 #8| 0

@OP

Var det ikke en ide at oprette en blog?

Tror Nazimods kommer efter dig hvis du opretter en ny tråd hver dag som ikke omhandler poker!

08-11-2010 11:54 #9| 0

Det væddemål kan buste jeres venskab med mindre I har lavet meget detaljerede regler om:
-----Hvornår I må se den andens indgåede bets.
-----Om I skal indgå væddemål for at vinde dagens bet.
-----Hvornår dagens sidste bet må placeres.
-----Hvornår konkurrencens sidste bet må placeres.

GL.

08-11-2010 17:02 #11| 0
OP
ROI: 0% (1)

..

08-11-2010 17:02 #10| 0
OP

@MichaelS

-nej vi skal ikke oplyse hinanden hvad vi oddser på da det vil gøre at vi begge sidder og venter på den andens udlæg..

@Evas far

- Alt du har skrevet er aftalt og på plads, men tak for rådet! :D

@callea

det med at du siger at vi kan komme til at skylde den anden 105k ja hvis vi tjener så meget så er svaret ja.. men det skal lige siges at vi begge er rimelig habile pokerspillere og derfor har opbygget et pænt overskud på dette, så de 17000kr jeg skriver er max vi kan tabe er en del af de penge vi har vundet i poker. & så kan man jo så spørger om hvorfor vi så ikke bare spiller poker i stedet for!!!?? men vi er ude efter at prøve lidt nyt :D og nu må vi se hvor meget vi kommer op på da dette også afgør hvor destinationen på vores rejse til sommer kommer til at blive :D
vi har været gode venner i mange år og vi bor sammen så det med at ødelægge venskabet burde ikke blive noget problem!

@Alle

vi må selvfølgelig godt lade hver med at oddse en dag og så håbe på at den anden har underskud..
I må skrive hvis der er mere i vil høre om?

-Kristian

08-11-2010 17:12 #12| 0

Du kender din ven godt nok til at vide om han skyder efter storfavoritter eller tager chancer... Tager han chancer, så er det helt sikkert +EV at undlade at spille hver dag og bare scoope masser af dagspræmier... Om du vinder til sidst kommer selvfølgelig an på, om han er heldig en dag og vinder en stor gevinst (men så havde du nok tabt alligevel), og sandsynligheden taler nu nok for, at du også vinder den samlede konkurrence... :-)

08-11-2010 18:03 #13| 0
OP

vi havde lidt samme væddemål under VM og der spillede han meget efter longshot, men desværre vandt han også på dem :(

08-11-2010 18:56 #14| 0

Alletiders... For det må da være der, det er nemmest at nakke ham... Intet er sikkert, men spiller du ikke i den periode, så vil jeg give dig mindst 80% for at være den, der slutter på toppen økonomisk :)

Ingen regel uden undtagelse. Hvis han lurer, hvad du laver og adjuster i tide, så kan du nok ikke bare sidde og se ham ramme 1.01 dag ud og dag ind... så skal du ud at arbejde... Men i den første periode, så er det bare med at vente ham lidt ud og score et par dagspræmier eller hvor mange det nu kan blive til, før han reagerer... :-)

08-11-2010 20:25 #15| 0
OP

men jeg tror du har misforstået noget? jeg kommer jo først til at se hvad han har oddset på efter de 24 dage? eller hvis han fortæller mig det løbende selvfølgelig :D
og jeg kender han godt nok til at vide at han ikke kan holde tæt med hvad han oddser på :D

man hvis jeg skal sammenligne lidt med hans måde at oddse på ved vm, så oddsede han næsten hverdag og fik et pænt underskud i et par dage og hvor han så var "heldig" hver 3-4 dag med et longshot så derfor regner jeg med at tage de fleste dags præmier ved at lade hver med at oddse..
men hvis han så rammer på sine longshots en gang imellem og på den måde for sig et overskud så taber jeg jo i sidste ende :)

08-11-2010 20:28 #16| 0
OP

har overvejet om jeg skulle oddse i dag?
ifølge mine egne observationer og diverse betting hjemmeside så ser Sevilla - Valencia ud til at gå over 2.5 mål?

08-11-2010 20:34 #17| 0

"hvis han så rammer på sine longshots en gang imellem og på den måde for sig et overskud, så taber jeg jo i sidste ende"

Ja, men vil du kunne slå, hvis han rammer sine longshots gentagne gange alligevel?

Og er der ikke et godt stykke over 50% chance for, at han IKKE rammer sine longshots...

En longshotbettor er ofte en med mange kampe på samme kupon... Én gevinst her er nok til at han bare har vundet... Så der taber vi under alle omstændigheder... Men hans tilbagebetaling ved at kombinere flere minus EV-væddemål er også så ringe, at risikoen for broke før succes er ret stor...

Og det er det, vi vil profitere på... At han med stor sandsynlighed ikke ender med overskud... Plus du vinder langt de fleste dagspræmier, som du er inde på...

Det er sikkert ikke lige så sjovt som selv at oddse, men jeg tror bestemt, at det er den bedste måde at vinde på :-)

EDIT: Og ja, jeg troede at I fremlagde gårsdagens resultat for hinanden løbende. Men er bare en fordel for dig, for så kan han jo ikke adjuste til, at du ikke spiller, men får det bare som et chok til sidst... Dog vil han sikkert hævde, at det var snyd, og at det ikke var meningen med væddemålet... :-P

08-11-2010 20:49 #18| 0
ROI: 85.06% (1589)

Hvis du går efter "ikke spille"-metoden, for at gå efter dags-væddemålene på 500,-....

håber jeg det er en rigtig god ven du har dig der, som kan se du har jordet ham taktisk, og tage det med et smil.....

Eller også at det er en kammerat, som du sagtens kan undvære fremover....

Hvis det var mig, ville jeg føle mig godt og grundigt taget i R...., hvis du valgte denne metode, når man nu har sat sådan et lir'e-bet igang.

For ja, selvfølgelig er det kæmpe EV+ for dig, at lade være med at spille, men nok ikke liiiige det der var planen....ydermere kan han ikke vinde så meget som en krone af din profit, da der ingen er.

08-11-2010 20:52 #19| 0
OP

nej selvfølgelig! dette bet er lavet for sjov og fordi vi har opbygget et godt overskud fra poker og derfor har sat en sjat af til dette væddemål :)

vi skulle jo gerne ende med at vi begge har vundet en del fra bookmakerne og vi derfor kan få en fed rejse til sommer ! :D

08-11-2010 20:55 #20| 0
OP

& det skal lige siges at HVIS vi nu skulle ende i den situation som callea snakkede om så har vi også kendt hinanden så længe at godt kan fejre at vi har slået bookmakerne og ikke hinanden :D

vi har nemlig snakket om hvad callea sagde og vi har derfor lavet en regel om at vinderen kun får modstanderens overskud, det vil sige at hvis vi nu skal tage callea´s eksempel så:
kommer det til at hedde 105k minus startindskuddet på de 5k, altså kun 100k

08-11-2010 20:59 #21| 0

Tror helt sikkert også den gode løsning ville være ikke at spille, MEN det er jo ik derfor i har sat bettet i gang. Bettet er sat i gang for at i kan lire den af og det skal i da også gøre så. Slet ikke at spille ville ganske rigtigt være +EV, men STIK imod jeres formål med væddemålet og når det nu er penge du "kan" undvære, så skal du sgu tabe eller vinde på en ordentlig måde imo.

08-11-2010 21:09 #22| 0

@Hawkeye

For ja, selvfølgelig er det kæmpe EV+ for dig, at lade være med at spille, men nok ikke liiiige det der var planen....ydermere kan han ikke vinde så meget som en krone af din profit, da der ingen er.

Det er vel ligemeget, at der ikke er noget profit at vennen kan vinde, hvis du mener at det er EV+ at lade være med at spille, for så vil vennen vel højest sandsynligt have underskud?

08-11-2010 21:25 #23| 0
ROI: 85.06% (1589)

@ krabbefar

Nu lyder det til vennen spiller nogle longshots, så ikke umuligt for sådan en spiller, at lave et pænt overskud, hvis heldet er ude et par gange.

Men nu ikke så meget det der var pointen fra min side, det var mere den flade fornemmelse det må være for vennen, at få at vide hans modstander overhovedet ikke har spillet ( altså ikke kan lave en profit, som han kunne vinde fra ham ), men blot har taget den nemme +EV løsning, og undladt at spille ( for at gå efter dagsvæddemålene på 500,-).
For selvfølgelig kan en longshot-gambler ikke lave profit i 50% af dagene.

08-11-2010 21:51 #24| 0

@Hawkeye

Det har du helt ret i.

08-11-2010 23:01 #25| 0

Helt enig i, at mine betragtninger om at undladelse af spil som værende +EV, kun er rent økonomisk...

Det er etisk forkert, da det ikke er meningen med væddemålet og derfor heller ikke det, jeg selv ville gøre... Liren er naturligvis meget mere værd end selve væddemålet i den her forbindelse...

Dog ville jeg holde for øje, at det nok ikke ligefrem gælder om at spille mest muligt og tage de største chancer i første omgang...

Jeg vil dog lige bemærke, at du selv siger, at du ikke kan tabe andet end overskuddet ved afslutningen. Det vil sige, så vil du med intet spil, også være fuldstændig ligeglad med, om du taber samlet... Du har jo intet overskud at tabe ;-) (igen udelukkende økonomisk og etisk forkert)

09-11-2010 00:05 #26| 0
OP

ZorroDk@

jaa, det kan du have ret i men som du selv siger så er dette ikke pointen med væddemålet så derfor bliver det heller ikke aktuelt :D

09-11-2010 05:13 #27| 0

venner der spiller om penge , det kan kun gå galt...
Mvh Søren

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar