Hey, jeg tænker på at køre en SHEEP turneringsrække.
Over et par måneder spiller vi altså en masse forskellige slags SHEEP-spil, hvor man optjener point til en samlet pointliste for hele turneringsrækken. Den med flest point efter det sidste "event" er den ultimative SHEEP champion!
Denne tråd er ment som en brainstorm til:
- Pointsystemet
- SHEEP-varianter
- Datoer
- GM's
Vi har naturligvis en regulær SHEEP, en PEEHS, og herudover tænker jeg, at vi også har en HFU sheep, som Holstt netop har introduceret for PN her i juledagene. Andre muligheder er en "fill in the blanks"-agtig SHEEP, et alfabet sheep, "nævn noget fra billedet" og / eller evt. en match sheep hvor man ved x antal spørgsmål skal vælge en person at matche sit svar med (hvis ens svar ikke matcher, mister man måske 5 point).
Endvidere tænker jeg, at GM's kompenseres for deres hårde arbejde ved at blive tildelt et på forhånd aftalt antal point for at være GM for en SHEEP.
Andre forslag til projektet modtages med kyshånd - også selvom I ikke selv er i stand til at kunne være GM.
SHEEP turneringsrække
Event 2 (11/04): Alfabet SHEEP (af tuznelda)
Datoerne i parentes viser, hvornår spørgsmålene til et givent event offentliggøres. Deadlines for indsendelse af svar vil stå i de enkelte event-tråde, men regn normalvis med mellem 4-6 dage efter oprettelsen af tråden til reveal.
Hovedstads eller lande peehs?
Dem der er GM's kunne få gennemsnittet + 25 points fx?
Jeg tager gerne en omgang som GM.
Er gerne med som GM uden at deltage i Sheepen..
Til at starte med skal folk kun melde sig til at være GM, hvis de lyster og ikke bare med tanken om de ekstra point :D
GM'er i uge 4.
I min Sheep vil bestå af:
1/3 normal Sheep
1/3 peehS
1/3 par sheep.
Jeg GMmer gerne i uge 7.
Og det bliver en ren reverse, hvis jeg skal bestemme(?).
Forslag m.h.t til point:
Hver spillers slutresultat udregnes som samlet antal point for placeringerne i diverse sheeps, men det dårligste resultat udelades.
Hvis ingen er GM i mere end en spillerunde, så får alle sammenlignelige point bortset fra, at GMs ikke kan fjerne deres dårligste resultat.
Hvis I ikke allerede har, så skriv gerne, hvornår I kan være GM og hvilken variant af SHEEP, som I har lyst til at modde, så vi så småt kan få en tidsplan på plads. Jeg vil gerne have, at vi så vidt muligt forsøger at køre flere forskellige typer SHEEP, således spillerne bliver testet på deres alsidighed, men hvis der er flere personer med et interessant tema til regulær SHEEP, så er det også helt okay.
Jeg regner personligt med at køre en HFU i hvert fald, som ikke ligger mellem d. 10.-17. januar.
@ Majaline
Det første SHEEP spil på PN: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=220152 / www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=220214
Der gives point efter placering i hver enkel turneringsrunde. Den samlede vinder er den spiller, der har det største gennemsnit. Herved står GM'erne endnu mere lige med de øvrige spillere, da GM'ernes vel næsten svarer til de øvrige spilleres.
Er med på den.
Jeg er også frisk på at gamemaste en af runderne.
Uge 2 og uge 11 kunne være mulige uger.
Hvis vi taler 12+ runder, kunne det måske overvejes om det er de to dårligste resultater der skal udelades.
Ud over at have en dårlig runde, kunne det også meget nemt tænkes at nogle folk glemmer en runde eller får svært ved at deltage i alle.
Selv er jeg eksempelvis væk hele uge 5 på ski, og jeg er sikkert ikke den eneste der skal det i løbet af vinteren.
Jeg synes flere versioner lyder fint.
Jeg kunne personligt godt li' Holsst anderledes version, og er ikke enig i at det var rent gætteri :)
@Aurvandil
Jeg kan godt lide ideen med mange runder, men det kræver, at der er GM'er nok.
Vedr. HFU'en
Tak!
Du har ret. Det var ikke rent gætteri, men de fleste spillere, fokuserede vildt på, hvem der var anderledes, i stedet for at fokusere på, hvilke fire der havde noget til fælles. Og det er nu engang meget lettere, at finde mange forskellige, der er anderledes på en eller anden måde, end at finde fire der har noget til fælles.
(Men man skal nok undgå fodboldklubber en anden gang)
Jeg er i øvrigt glad for, at Thingy tager den op, for det vil være sjovt selv at deltage som spiller i en HFU.
På, som spiller. Så må i andre være GM´s :o) :o)
Skal der være et buyin på 20$ etc? Winner takes all. Eller er det for seriøst?
Vedr. præmie, så hellere prøve at overtale PNHQ til at få en af deres aftalepartnere til at sponsere en tourbillet.
Gerne Mermaid.
God ide, det tror jeg helt sikkert Skod er mand for :-)
Jeg sætter simpelthen bare det her i gang med en regulær SHEEP, og så finder jeg lige ud af, hvordan pointsystemet skal fungere i løbet af de næste par dage.
@ GM's
Meld jer gerne på med datoer for, hvornår I vil køre jeres sheeps.
Tuz her
Jeg kan være GM anyday ... bare IKKE lige omkring 27/28.april.
Der tror jeg simpelthen ikke jeg har overskud til andet end at ligge i sengen og tude, HVIS jeg er én af de 6, der bliver fyret..
Det er vel ikke så svært?
1) Alle deltagere hoster en sheep (som de så ikke selv kan være med i)
2) Der gives point efter placering og ikke slutpoint (da en GM så kan gøre sit spil sværere)
3) win
Tuz her
Tassadar: Nej, det er en quiz. jeg prøver at finde et eksempel til dig.
Peehs (Omvendt sheep -- her gælder det om at få færrest point)
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=224540 (spørgsmål og signup)
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=224787 (reveal + svar)
Alm. sheep + regler (spørgsmål og signup)
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=223740
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=223840 (reveal 1. tråd)
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=223911 (reveal 2. tråd)
Der er meget irl for tiden, men melder tilbage i weekenden omkring, hvornår jeg kan være GM.
@Thingy
bare sæt en dato, så kører jeg den - burde kunne alle dage i denne måned
Er egentlig mere eller mindre stoppet med at skrive her på stasinet, men en Sheep turneringsrække vil jeg alligevel ikke sige nej til.
GM'er gerne en runde. Datoer kan jeg vende tilbage med, når ved hvornår det overhovedet skal køre fra.
@Aurvandil
To stasi or not to stasi?
Er der andre pokernetværk i DK med format? Gu' er der ej!!!
@Aurvandil
To stasi or not to stasi?
Er der andre pokernetværk i DK med format? Gu' er der ej!!!
@Holstt
Jeg ved ikke hvad du lægger i ordet format, men et højt antal brugere og dermed hurtigere svar og højere aktivitet er det eneste PN skiller sig ud på imo.
Jeg foretrækker kvalitet fremfor kvantitet.
Men nu er det ikke noget vi skal ødelægge denne tråd med at diskutere.
Thingymans forumspil er det eneste jeg savner herinde,
og er grunden til at jeg har skrevet i denne tråd :)