Ey all..
Nogle andre herinde må ligge inde med noget ubrugelig viden vi kan smide i en værktøjskasse.
Snake på Youtube.
Tag en video på youtube. ( any ) Paus den på 0.00 - gør skærmen fullsize. Hold først den venstre pil nede - derefter hold den øverste pil nede. Nu kan du spille det gode gammeldags nokiasnake på youtube :D
Btw. Elsker denne version af fireflies :D
www.youtube.com/watch?v=vSYAan63M7E&feature=related
X
Urbugelig viden
hehe!
Var også snakeaddict på min 3210 - og nu igen over 10 år efter på bærbar :D
Snake FTW 3210! 2008 mulige point når skærmen var fyldt right?
Noget i den stil..! Mener at jeg kom op på 2006 - og en m8 slog den med 2007 og så kunne jeg ikke slå den FFS ! ( tallene frit husket - det var noget i den dur - mener dog at man fik 8 for hver point så det er nok ikke helt korrekt :S )
Ubruglig viden?
Når du pisser og det skummer er det tegn på overskud af protein i din krop :)
Når du spiser bananer fremkalder det et stof kaldet serotonin (mener jeg) der gør dig glad :) lol.
35 life hacks you should know:
www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=52261
Delfiner er de eneste dyr udover mennesket, som har sex for sjov!
@Lund
Næsten rigtigt. Bananer (altså stoffet tryptofan i bananer) hjælper bl.a. til at øge produktionen af serotonin i hjernen.
Serotonin er et signalstof/transmitterstof (ligesom fx dopamin, GABA, adrenalin er det) og serotonin regulerer bl.a. søvn, humør, appetit og muskelsammentrækninger.
Ang Helle thorning kommer det an på hvilket hul du tager, skulle jeg hilse og sige :-)
Fuck hvor er youtube snake dog bare WIN! :D
Alle lyseroede spoergsmaal i Trivial Pursuit kan korrekt besvares med "Abba"
@Razga
Vidste godt, at tryptofan er en aminosyre. Må dog erkende, at jeg ikke kender til definitionen af et "stof" og helt præcist hvad en "aminosyre" er og hvordan det fungerer. Så meget har jeg ikke sat mig ind i det.
Johanne Schmidt - Hmm var semidrunk dengang - men hun var et ok knald ! Knap så dirty som Helle dog!
I et Toblerone logo er der skjult en bjørn i det der umildbart ligner et bjerg.
Bjerget er Matterhorn-bjerget (i De schweiziske alper), bjørnen er Berns vartegn. Toblerone blev opfundet i Bern..
Smukt
"Dammit Im mad" staves på samme måde forfra og bagfra ;)
Et ord eller en sætning der staves på samme måde forfra og bagfra hedder et palindrom:)
et lavt par vs. højere SC cards er et flip.
ubrugelig viden fordi jeg i virkeligheden vinder alle "sådanne" flips.
"Elg jagter ret tynd ugle" - er også et palindrom
Der er stavefejl i din titel :)
@Mart1n
Der kan endda tilføjes ordet "tit" efter "der" for at gøre det længere ;)
Kan ikke finde ud af snake tricket? :(
Nogle der kan fortælle mig, hvad man kalder de ord (sætninger?) der betyder det samme, eller det modsatte. f.eks. Omrokerer. Man kan jo bare sige rokere.. Hvad hedder de nu??
Følgende sætning kan meget nemt betegnes som længst kreerede palindrom på dansk - det giver dog ikke mening at all:
Edi, kroner eller ej, lade mit salg med Viggo i marts ebbe ud. Skibsrederen: Var det synd om de nok skal låse døren, Erik-Olfert. Sy denne dag, Lone, som i god iver degne-pels ud af eget snit. Te dem, den livreder vil ned med et tin-stegefad. Usle penge, drev i dog i mosen. Olga, denne dystre flok i rene, røde sål-laksko. Ned mod Nysted, ravnereders biks. Du, ebbe, stram i og giv dem glas, ti medaljer eller en orkide
"Se så, Rene! smid du nu den røde messing-nisse med ørnedun ud, dimsen er Åses."
hov, haha - jeg huskede den forkert og checkede ikke lige igennem i farten. Sherry for fanden:
"Elg udnytter ret tynd ugle" hedder den selvfølgelig. Og er min absolutte favorit :-)
Kan heller ikke finde ud af tricket med Youtube.
Hvor skal man trykke?
Huntington Chorea er en autosomal dominant sygdom. Penetransen er aldersbetinget og kun 20% er raske, efter de er fyldt 50 år. En person på 50 år, hvis ene forældre havde sygdommen, venter barn med en rask. Frekvensen for, at barnet får Hungtington 1/12 jfr. Bayes Theorem.
Eftersom Huntington Chorea er en autosomal Dominant sex-kromosome uafhængig sygdom er frekvensen 50%
@Kenneth
Jeg lavede en fejl, men den er rettet nu. Ellers er alt rigtigt, hvis du kender til Bayes' Theorem og Penetrans.
Hvis du kender til Punnet squares og One-trait genetics ville du vide at der er 50%. Bayes' theorem og penetrance be damned.
Nu skulle det være skåret ud i pap!
btw 13(hende den lækre) fra House lider af sygdommen, altså ikke i virkeligheden, men i serien.
Jeg forstår dine statistiske udregninger at hvis den person der venter barnet havde 50% chance ved fødslen for at få sygdommen og nu har 80% chance for at være rask og barnet har 50% chance ud af de 40% osv osv. Men nu er det jo sat op som en eller anden quiz. (Jeg kan stadig ikke få 1/12)
Men hvis personen der venter barn har sygdommen, som det originalt var sat op, er der 50% for at barnet får det. Penetrans virker ikke ved den slags sygdomme. Huntington er forårsaget af for lange trinucleotid repeats i huntingtin genet, længden af disse bestemmer penetransen og derved hvornår sygdommen starter og hvor alvorlig den er. Men i den slags nedarvning bliver disse repeats aldrig kortere men altid længere hvis de ændres. Derfor kan de 20% ikke regnes med på barnet. Hvis forædren får sygdommen og videregiver genet får ungen sygdommen uanset.
Første antagelse: faren ved ikke, om han har sygdommen, men at hans far havde den.
Hvis faren er 50 år og penetransen er 80% for den aldersgruppe, vil der være 20% chance for, han er rask og har sygdommen.
50/50 om han har arvet eller ej, men pga. penetransen bliver regnestykket anderledes.
0,5*0,2 = 0,1 - hyppigheden for at han fik sygdommen og er rask som 50-årig.
0,1/(0,1+0,5(chancen for at han ikke arvede sygdommen)) = 1/6 (chancen for han har Huntington)
1/6*1/2 = 1/12 (chancen for at barnet for Huntington)
Ahh nu kan jeg se hvordan du får 1/12. Men ikke desto mindre var det ikke original hypotesen. Men nu tror jeg vi er enige.
"Lakserød" er ikke en farve. En laks er en fisk. Fiskens kød er lyserødt.
Av du er godt nok ikke så kløgtig... Selvfølgelig er lakserød en farve..
Næste gang du skal rette på folk, så sæt dig ind i hvad du fabler om...
En anden palindrom favorit:
Damejer Nis Moberg greb om sin rejemad
Selmas RAL 3022-farvede garagedøre skal samles...
ØV! Nu er det jo ikke et palindrom længere.
Så kan man ikk' bruge det jo..
Scheiße!