Hero er 25/20-2.0 med 3-bet på ca. 8-10%
Villain er 28/25-4.1 med 3-bet og squeeze på 10%. Jeg har ham som solidt vindende over anstænidg sample, men handbooster har ham til even på dette limit, solidt tabende på 400NL, og vindende på 600NL!
Han har doblet QQ vs JJ mod mig et par orbits forinden (og jeg dobler retur JJ vs AQ mod en anden umiddelbart efter).
Bordet er netop blevet 3-handed (normalt 5 handed).
Seat 3: VILLAIN ($450.50 in chips)
Seat 8: FISKEN ($539.32 in chips)
Seat 9: HERO 6♣5♣ ($429.25 in chips)
ANTES/BLINDS
VILLAIN posts small blind ($1), FISKEN posts big blind ($2),
PRE-FLOP
HERO raises to $5, VILLAIN raises to $20, FISKEN folds, HERO calls $20.
FLOP [board cards: 2♣,A♦,3♣ ] POT 42
VILLAIN bets $25, HERO raises to $70, VILLAIN calls $70.
TURN [board cards: K♦ ] POT 182USD
VILLAIN checks, HERO checks.
RIVER [board cards: A♣ ] POT 182USD
VILLAIN checks, HERO bets $91, VILLAIN raises to $360.50 and is all-in, HERO ??
På floppet har jeg det fint med at tage potten ned. Givet stacksizes tror jeg ikke han peeler specielt light, og jeg har det fint med at tage potten ned nu. Da Villain kalder, synes jeg allerede at han repper ret stramt.
På turn lurer jeg lidt på om han kan finde på at check/raise (nu jeg syntes at han reppede pænt stramt på floppet), og har ikke helt balls til at følge op, ligesom jeg stadig har mine forventede 12 outs at falde tilbage på.
River, synes jeg kun at han repper AA, eller AK, og spm er om AA giver kort på floppet til en evt FD, fremfor at 3-bette her? Hverken nut flush eller 22, 33 burde være glade for at shove stakken ind her, så ser egentligt kun AK her, alternativt en AA som lader et kort falde turn og missede muligheden for et check/raise.
Meeeen, jeg har jo en flush! WTD?
200NL - 200bb dyb - weird spot/linie
Jeg caller på floppet her, da du ikke repper meget og villian højst sandsynligt ikke folder nogen aces. Hvis jeg raiser floppet skyder jeg også 95-110 på turn.
Hvad gør du hvis villian 3-better flop?
En tænkende villian ved at du nærmest aldrig har AA,AK,KK,22,33 i den her situation, du kan have A2 og A3. Dit river bet og din linje generelt ligner dog ret meget en flush. Jeg tror villian spiller både AA, AK og KK sådan her ret ofte pga du repper tyndt på floppet. En tænkende villian c/r også alle sine stærke FH's på river.
Så er spørgsmålet vel bare om du tror villian er i stand til at bluffe 200bb's fordi han ved du nærmest aldrig har noget stærkere end en flush i den her situation, hvis han er det er du imo nødt til at call.
Raise flop kan være fint, men for det meste foretrækker jeg et call her med position. Tror jeg kan få villain af TT-KK og lignende samt bluffs på senere streets (med flere døde penge som bonus), og et A folder han ikke til raiset. Det er også lidt klamt, når villain 3better floppet. Desuden caller jeg også med flere made hands, end jeg raiser her.
Raise flop må være for at få villain af et A, og det kræver altså, at man skyder videre både turn og shover de fleste rivers og krydser fingre for, at villain ikke er callish. Jeg tvivler på, at risk/reward ratio er bedre her ift call flop. Jeg undgår nok variansen og caller flop...
Jeg er uenig med Becks i, at villain ikke tror, at vi kan have 22/33/AK/KK/AA her. Det kan vi sagtens imo. Er dog ret enig i resten, Becks skriver. Er han typen, der kan finde på at bluffe i sådan et spot, så er dette et oplagt spot, fordi du med check back turn ligner et bluff/flushdraw, og så det er et call. De fleste har dog med ret stor sandsynlighed fuldt hus her, så mod en straight forward type er det et fold imo. Altså: Jeg skal have gode reads på tyren og en del dynamik for at calle river her.
Igen enig med becks. Ville hade mit liv hvis jeg er nødt til at raisefolde så meget equity, for det er pænt spew af få det ind - du repper en langt bredere range ved at call flop, så det foretrækker jeg som standard
Imo giver det helt grotesk lidt mening at raise flop her, for at checke bag på blank turn, hvad er så meningen med at raise flop, hvis vi ikke har tænkt os at bombe videre med vores combodraw?
Svage hænder kan du jo alligevel få til at folde på senere streets, og han folder obv ingen Ax eller bedre draws, så har meget svært ved at se logikken i raise flop, check bag turn.
Som becks skriver, så er din range på river meget capped. Det er næsten umuligt for dig at have et fuldt hus, toppen af din range er flushes her, med undtagelse af unlikely check fra A2/A3 på turn (går stærkt ud fa du better dem turn)
Det kan villain selvfølgelig udnytte ved at han har LANGT flere nutty hænder i sin range end du har, og derved c/r bluffs, som han formentlig også gør med sine value hænder, da andet ikke rigtig giver mening, for det du caller riverudstik med, better alligevel river selv.
Det er ca umuligt for villain at komme til river med air, så det vi håber han bluffer er trips, som nok ville være decent i det her spot, såfremt han mener du er i stand til at betfolde flushes. Den er close, men fold er sikkert bedst, dunno, men hader måden vi ender i spottet på.
Jeg er i øvrigt heller ikke begejstret over din sizing på river, da du ca altid har flush eller air på river, hvorfor det ikke giver synderligt meget mening at bette halv pot, medmindre du mener han er så ringe, at han bare tænke "Gode odds, jeg har trips, kåårl!" Hvis du somehow er kommet til river med air, så tvivler jeg nogensinde på du har lyst til at bluffe halv pot.
@IstvaN
Hvordan kan vi nogensinde have AA, KK, A2, A3, 22 og 33 når vi checker bag turn? KK raiser vel ALDRIG flop og sets/2par better vel ca altid turn?
Hov det med AA/KK/AK/22/33 troede jeg, Becks mente på floppet (altså at vi ikke callede pre med dem). Så det misforstod jeg nok. Selvf checker vi ikke bag med dem turn.
I så fald er vi vist ret enige alle tre, synes du skriver det meget klart, nico :)
Er spm ikke hvor mange hænder vi får det ind mod på floppet? Villain er vel heller ikke super triggerhappy og 3-better AK ret ofte, hvis ever, og dermed heller ikke noget dårligere. Tilbage er der så AA.
Vi kan vel forvente at han kalder JJ+,AQs+,K♣Q♣,Q♣J♣,AQo+ som minimum (og nok ikke ret meget mere), og mod denne range er jeg 42%. Dertil må der være en del FE også. Mod yderligere FD's har jeg stadig 10 outs minus redraws, omend det selvfølgelig er spm om han raiser nogle af disse for at få stacks ind, nu han ikke har en draw til nuts.
Mht turn er jeg enig i at jeg skal skyde igen. Jeg var bare helt overbevist om at han ville check/raise. Mavefornemmelse, timing, whatever, ihvertfald nok til at jeg ikke trykkede "bet"-knappen igen.
Mht halv pot river, så er jeg egentligt heller ikke glad for sizingen lige i dette spot, men jeg troede ikke han kunne finde på at shove indover uden vaflerne. Jeg ville gerne billigt til SD. Når det er sagt, så kan jeg sagtens bette det samme både med air, og med nuts.
Denne villian er nævnt i et par tråde, hvor jeg har undret mig over, at I ser ham som en dygtig spiller. Jeg har spillet med ham nogle gange, hvor jeg ikke har været imponeret.
Han spiller hele tiden og ligger konstant helt i toppen af det ene race after det andet på betfair.
Og ifølge PTR spiller han rigtig mange forskellige limits/varianter.
www.pokertableratings.com/ongame-player-search/iloveaas85
Er det ikke oplagt, at der er flere personer bag dette nick?
Så giver det også mening, at jeg har mødt lidt blødere modstand fra ham end jer andre...