Er netop kommet hjem efter en lang og frustrerende session som har fået mig til virkelig at tage op til overvejelse om jeg fortsætter med dette "skill-game".
Har 4 tudehænder, som har udspillet sig indenfor ca. 4 timer. De bliver hyppigere og hyppigere og jeg kan (ærligt) ikke huske hvornår jeg sidst har haft en vindende session. De sidste 2 måneder er mine buyins forsvundet ned i et sort hul til spillere der (no offence) er dårligere og mindre tænkende spillere. Jeg ved jeg har en edge og jeg får pengene til midten som favorit stort set hver gang jeg spiller med disse spillere, og alligevel er jeg sick dybt nede i hullet de sidste 2 måneder.
Jeg spiller mod 2 regs der ved hvad de laver, og 2 par super-aggresive mega-meniacs der før er set kalde 3-way-allins med 5-3 og lign. Et 25bb open pre er standard for dem og taber de bliver der reloaded indtil pengene er vundet hjem eller spillet slutter.
Stack sizes er ca 500ish, hele vejen rundt udover en reg der har ca. 800 og Hero der har 700.
Spillet er 1/2 kr. 5-handed og Hero er UTG.
A♣A♠, og jeg limper da der som standard bliver raiset og reraiset op til flere gange pre. Ikke denne gang dog, 3 limpere og BB tjekker uden at kigge på sine kort.
Flop (Pot 10)
10♣9♣7♠
SB checker
BB better 20
Hero raiser til 55
CO raiser 430 oveni og er all in
BB raiser all-in til 800 i alt og dækker Hero
Min første tanke er at CO har ren skrald eller måske et draw af en art. BB checkede ubeset pre, og er en af de bedste ved bordet.
Hero folder med klam bræksmag i munden
CO viser Q♣6♣
BB viser J♣J♦
Hånd 2:
Hero har 1100 nu, og dækker hele bordet.
Maniacen der skubbede i hånd 1 har 900 og resten af bordet 500ish. Reggen fra før er busto og har forladt bordet.
Hero er SB med K♣K♠
CO (maniac 2) siger 55 efter der er foldet til ham
Hero raiser til 150
BB (maniac fra hånd 1) caller efter at have sagt højt at han havde skrald og skulle være heldig
CO caller
Flop (Pot 450)
3♠3♦J♥
Hero better 220
BB råber YES og skubber stakken
CO folder
Hero caller
BB vender J♦2♥
Turn (Pot ca. 2000)
3♣
River
J♣ ja da, beløn ham da for hans donk move ved at klonke en 2-outer på river....
Hånd 3.
Hero er dealer og har 500 foran sig og får 6♠5♠
CO har 600 og der foldes rundt til ham. (CO er LAG tabende reg)
CO raiser til 10 og Hero caller
Flop: (Pot 23)
6♣5♣9♣
CO better 30, Hero raiser til 75 og får et call
Turn: (Pot 173)
J♦
CO går instant all-in som han er set gøre mange gange før, Hero spørger om det er fordi han sidder med A♣ men får intet svar. Hero kommer dog til den konklusion at det ér det, da Villain er set lave lignende moves i lignende spots med et naked FD
Hero caller
Villain viser A♣Q♠
River (Pot: 1100)
2♣..........
Sidste tudehånd og sidste hånd i sessionen for mit vedkommende.
Hero er igen på knappen, og igen er CO samme som fra hånd 3. Hero har reloadet 500 og CO har mig rigeligt dækket nu.
CO raiser til 10, og Hero caller, igen er vi heads-up. Hero har A♠8♠
Flop: (Pot 23)
3♣3♥8♥
CO better 25 og Hero raiser til 75 og får et call.
Turn (Pot 173)
6♦
CO insta-skubber ligesom han gjorde i et lignende spot for 1 orbit siden (Hånd 3)
Hero tank-caller og kan se CO vride sig lidt inden han vender A♥2♥
River: (Pot ca 1000)
K♥....
Jeg ved det er rimelig standard beats, men jeg synes godt nok jeg bliver straffet lige for tiden, og alle disse hænder har udspillet sig i en 4-timer lang session i dag, og det svarer vel til 200 hænder max. Jeg har sammenlagt tabt 40 buyins indenfor 2 måneder (20.000), og jeg har endda holdt en pause på en uge hvor jeg har gennemgået stort set alle de key-hænder jeg har tabt, og jeg synes egentlig ikke jeg kan finde nogle store leaks eller problemer med mit spil som gør at jeg kan have tabt så mange penge alene i dette game. Jeg kunne meget godt tænke mig et par gode råd til hvad der kunne hjælpe mit spil.
Tudetråd
Mere pause til dig. Tag et par dage helt uden poker (OGSÅ ANALYSE!!) og vend tilbage og se på det hele med friske øjne. At sidde med tanken "jeg taber bare ligemeget hvad" gør kun ondt værre.
Ul og alt det der. _Kender den tørre følelse :)
Men..... Hvis spillet er så løst og vildt, er det så ikk en ide at klaske store summer til midten pre med AA istedet for at limpe. Og ellers være meget konservativ med din handselection ?
Er langt fra CG-chef men bare sådan jeg tænker hvert fald :) Larm endelig hvis jeg er way off :)
Joanna47 +1<3
Hånd 1 er fantastisk! Ellers UL
hit-med-dem
Skulle næsten bare have open-shovet med dem, jeg havde fået mindst 1 call alligevel. Havde BB kigget på sine kort pre havde han helt sikkert også skudt og så havde han tabt en stor pot til mig, i stedet for til den anden skurk der selvfølgelig klonkede sin flush så han havde ekstra skillinger at doble med sine J2 af senere (hånd 3)...
Jeg har ikke spillet en hånd i over en uge netop for at have lidt friske øjne på det igen, og jeg synes faktisk at jeg spiller en helt perfekt session i dag hvor jeg alligevel får smæk.
Pis opvarmning til Munkebjerg-touren på onsdag som jeg har glædet mig rigtig meget til, men formentlig slet ikke kan tage seriøst når jeg endelig sidder der.
Det er korrekt K_B_B
Du skal være så velkommen, det er i Kolding
Det var det ikke, det var de to fra "Marcellos" hvis du ved hvem de er.
lol...
Vil gætte OP er fyren med brillerne i den her video:)
www.youtube.com/watch?v=t6fX4SchzC4
I kender godt typen, resten af bordet sidder og spiller hygge game og han er inden for life rullen...
@OP
AA, og jeg limper da der som standard bliver raiset og reraiset op til flere gange pre
Jeg er rimelig ny til poker og ikke specielt god, men umiddelbart giver det ikke så meget mening at limpe med esser, i netop et spil hvor der reraises meget.
Du kommer vel til at give dine esser face up, når du limp/reraiser med esserne. Det plejer altså at være et sikkert tegn på en moster når nits vælger denne variant.