Stor turnering i Aalborg

#1| 0

Hej...

Det jeg har planer om at sætte en turnering af større skala op i starten af det nye år (jan/feb) her i Aalborg, ville jeg lige smide ideen i plenum og med feedback forsøge at skabe den bedst mulige turnering.

Buyin: 1000,- pr. person. Giver 1500 TC

Rebuy: 500,- for 750 TC eller 1000,- for 1500 TC. Rebuy kan laves når man har under 500 TC og det er altså ikke nødvendigt at have 0 TC for at rebuye. Rebuy skal være muligt de første 3 timer/6 levels.

Addon: 500,- for 750 TC eller 1000,- for 1500 TC.

Blinds vil være langsomt stigende for at fremme det gode spil og undgå en crapshoot. Der vil være ante på senere levels.

Mad: Der vil blive serveret god varm mad (læs: Ikke pizza), tilberedt af uddannet køkkenpersonale (læs: min kæreste)

Facilliteter: Gode store lokaler, turneringsinfo på elektrisk lærred så det er synligt for alle. PC-styring af turneringen, da "The Tournament Director" vil blive brugt.

Mine spørgsmål er nu: Buyin. Er det for højt? Grunden til de 1000,- er at jeg ønsker at gøre turneringen attraktiv for spillere der er kommer langvejs fra. Med mindre buyin er det begrænset hvor spændende det er at køre efter... Har selv før deltaget i turneringer der har haft dette buyin og de har været godt besøgt og jeg mener at grundlaget er der...

Er det en god idé med 2 rebuy-størrelser og 2 add-on størrelser... Dette kan ses på 2 måder: At det favorisere dem med dybe lommer eller at det giver dem med mindre midler, mulighed for overlevelse i turneringen uden at de går helt fallit. Hvad synes i?

Men feedback er velkommen da jeg ønsker at stable en spille venlig turnering på benene og det sker ikke uden samspil med dem der kunne have interesse i sådan en turnering...

Mvh Mika

29-10-2004 16:02 #2| 0

Virker som en kanon ide, mener at du skal ligge i det leje for at Jeg foreks. vil tage fra malmö til "gaden".

Måske lidt for meget rebuy, men det er min personlige mening 1 time max. Men på den anden side så giver det jo nogle gode præmier.

glæder mig til at hører mere, var længe siden man var i Aalborg

29-10-2004 16:10 #3| 0

Uha jeg kunne ellers godt tænke mig at tage til fastlandet og spille noget kort! Og de langsomme blindstigninger lyder også godt.
Men, hvis man kan lave rebuy´s de tre første time, endda store rebuy´s (til en 1000) og man ikke engang skal være broke, så bliver det meget dyrt! Jeg kunne forstille mig at det ville blive sådan at hvis man skulle gi det er ærlig chance så skulle man være klar til at bruge en 4000-6000kr.
Ville add-onét ikke også blive lidt omsonst hvis det ikke gav lidt flere tc?
Hvad med at lave en freeze out turnering til f.eks. 2k ? Så ville det hele ligesom være lidt mere rent!
Men god ide med en turnering i jylland ellers.

vh -Bax.

29-10-2004 16:14 #4| 0
OP

@Runningstar: Godt at høre at det måske er muligt at lokke nogle helt fra hinsidan og til Jylland.

Min mening med det lange rebuy-periode, er at det ofte i de turneringer jeg har spillet næsten aldrig blev benyttet. Folk begyndte først at buste ud efter længere tid spil end rebuyperioden varede og den var så egentlig kun en fordel for dem der var uheldige og røg tidligt. Deraf også muligheden for at rebuye når man har 500 TC tilbage... Har tidligere set nogen lidt pudsige spil op til rebuyperiodens slutning, hvor folk med små stack desperat prøvede at komme i 0 TC for at kunne rebuye...

Men rart at se du kunne være interesseret Runningstar...

Mvh Mika

29-10-2004 16:51 #5| 0
OP

@Baxx: Godt tænkes du har fat i noget der, mht rebuy.

Men ville det ikke være lidt fladt at køre hele vejen fra det sjællandske. Betale 2000,- være uheldig på den ene eller anden måde, og så forlade turneringen efter måske kun 30 min. spil.

Er normalt ikke den store tilhænger af rebuy men når folk måske kører langt for at komme til at spille synes jeg også at muligheden for at få lidt spilletid skal være til stede.

Hvordan lyder denne ide: 1000,- giver 1500 TC. Alle kan foretage max 2 rebuy (500,- = 800 TC) i løbet af turneringen hvis de kommer på 500 TC eller derunder. Rebuyperioden løber til der er 60% af feltet tilbage. F.eks ved 40 deltagere er der rebuy indtil der er 24 deltagere tilbage. 30 deltagere giver rebuy indtil 18 tilbage osv.

Der er max 2 rebuy pr. person så max udgift pr. spiller kan højest blive 2000,- og der skulle stadig være masser af spillerum for alle... På et tidspunkt bliver det også urentabelt at rebuye. Blinds vil være for store i forhold til den opnåede fordel ved et rebuye og folk vil falde fra.

Hvordan lyder ideen om deltagerbestemt (60%) rebuy.

P.S. I dette scenarie er Add-on helt droppet

Mvh Mika

29-10-2004 17:40 #6| 0

Hej Mika.

Lyder meget spændende. Jeg er naturligvis klar.

"Hvordan lyder ideen om deltagerbestemt (60%) rebuy. "
Skidt ide. Bør være fast tid. fx 2 timer.

Add-on bør give flere chips end et re-buy.

Og så syntes jeg det er meget skidt man skal have under T500 for at lave rebuy. IMO skal man bare være under 1500. Så slipper man for situationer hvor folk er nød til at brænde chips af.

"at hvis man skulle gi det er ærlig chance så skulle man være klar til at bruge en 4000-6000kr."
Vil nok sige det er pænt i overkanten, medmindre du virkelig ønsker at gamble.

30-10-2004 01:41 #7| 0

hej Miwala.

Vi afholder som bekendt "Poker I Lunden II" i morgen lørdag. Vil meget gerne erfarings udveksle med dig - ring gerne til Dansk Poker Forbund i starten af næste uge på 39 62 50 90. Vi har over 100 tilmeldinger til "Poker i Lunden II".

Frederik

30-10-2004 18:17 #8| 0
OP

Lyder fint Frederik...

Giver dig lige et kald i løbet af ugen...

Mvh Mika

30-10-2004 18:26 #9| 0

Jeg foretrækker til hver en tid freezout frem for rebuy, men er helt enig i at det er surt at køre fra Djævleøen blot for at ryge ud i 1. hånd. Marienlyst kører en fed mellemting, nemlig hvor du har 1 rebuy som du kan vælge at bruge som addon i stedet. Det betyder at du får en ekstrachance hvis du er uheldig, men at ftourneringen i øvrigt spilles som freezeout. Jeg synes klart at der skal være max. 1 rebuy evt + 1 add-on, og nix weider.

Men ellers så lyder det da som et fedt arrangement, og 1000 + det løse er stort nok til at være værd at rejse efter og lille nok til at jeg har råd ;)

30-10-2004 19:23 #10| 0

@Zorglub

Jeg er helt enig med dig. 1.000 entry og 1 rebuy (som kan bruges som add on, hvis ikke man går bust) er en fortrinlig ide. Det giver folk muligheden for at få megen action, selvom man er uheldig tidligt, men det handler stadig om at spille godt, og IKKE lave den bedste rebuy strategi.

Jeg vil også være interesseret i at tage turen fra Sjælland til Nordjylland, hvis vi kan samle en flok i en bil. Det skal nok blive hyggeligt.

/DTM

30-10-2004 19:34 #11| 0

Det lyder som et glimrende initiativ, jeg er klar! :)

Jeg synes uendeligt rebuy over tre timer er for meget!
Rebuy er til for at give en muligheden for at komme ind igen, hvis man skulle være "uheldig" at ryge hurtigt ud. Hvis man kan rebuye unlimited de første tre timer er det at favorisere pengepungen frem for spilleren imho.
Ideen om en flad blindstruktur synes jeg er rigtig god, det giver mange flere hænder for pengene og man undgår de crapshoots man ofte ser i andre livesammenhænge med doblende blinds o.s.v.
Jeg synes Zorgulbs Marienlyst-ide med ét rebuy ELLER addon pr. mand er spændende...

En anden ide:

Buyin: 1.000 kr = 1.500 chips. (blinds starter lavt, evt. omkring 10-20)

Rebuy: 500 kr = 1.000 chips (kan foretages de første 2 timer/4 levels hvis man har 1.500 chips eller derunder, og HØJST 2 gange pr. mand)

Add-on: Nej. Næsten alle tager det og hvis man alligevel kun gør det for at få potten større, kan man ligeså godt vælge et højere buyin fra start.

Just a thought...


Held og lykke med det, glæder mig til at høre nærmere :)

D

30-10-2004 19:42 #12| 0

Glimrende initiativ Mika.

Er heller ikke den store fan af rebuy turneringer, men Runes og Darkhands forslag kan jeg sagtens tilslutte mig.

Du må endelig sige til, hvis du skal have noget hjælp til arrangementet.

Morten

30-10-2004 19:51 #13| 0

Lyder klart spændende, jeg er helt sikkert også klar, dog kun såfremt det ikke er med uendeligt rebuy. Jeg synes DTM"s forslag mht. 1 rebuy / addon er virkelig god.

30-10-2004 19:53 #14| 0

Er naturligvis klar på et godt initiativ Miwala. Tilslutter mig Zorgs model, men kan godt acceptere afvigelser....

31-10-2004 20:35 #15| 0

Godt initiativ. Jeg er selvfølgelig klar.

Mht til Rebuy og add-on ville jeg foretrække en freeze-out. Hvis det alligevel bliver med re-buy skal chips nok koste det samme som start-chipsene, ellers bliver det det samme som at øge buy-in. F.eks. vil jeg da skynde mig at lave en re-buy hvis jeg kunne få T1k med en stor rabat.

/Batman

31-10-2004 21:51 #16| 0
OP

Tak for mange positive tilbagemeldinger både i denne tråd og i min mailboks...

Jeg synes også Zorglub´s ide med et rebuy pr. mand lyder rigtig fornuftigt. Altså 1 rebuy der så kan bruges som rebuy eller addon alt efter hvad man ønsker.

Rebuyet skal kunne foretages med 1500 TC eller mindre tilbage. Er det ikke brugt forligger muligheden for at bruge det som addon når rebuy perioden udløber hvilket passende kunne være efter 4 level.

Hvert level vil være 30 min. så rebuy-perioden udløber altså efter 2 timers spil.

Mht. til dealere vil der være dealere på alle borde medmindre tilslutningen bliver højere end forventet. P.T. kalkulere jeg ikke med at vi vil blive mere end 40. Regner med et deltager antal mellem 20 og 30.

Hvis der er nogen af Aalborg-drengene der stadig ved om Allan har de chips der blev benyttet til turneringen tidligere på året må de godt lide smide en mail her med hans tlf-nr. da jeg i så fald kunne været interesseret i at låne dem. Ellers må jeg selv lige ud at investere. Skal bruge mellem 700 og 1000 chips i alt, afhængigt af hvor mange vi bliver, men med pokershops priser er det overkommeligt :-)

Kommer med en fast dato i løbet af kort tid når jeg lige har fået koordineret med de personer der skal hjælpe med projektet.

Ellers er i fortsat velkomne til at smide gode ideer her eller i min mailboks her på siden.

Mvh Mika

31-10-2004 22:40 #17| 0

Jeg har et konkret forslag. Hvad med freezeout 1500 kroner buy in. Startchips 2000. Blinds i level 1 25/50 ?

31-10-2004 23:09 #18| 0

Hvad siger vores glimrende danske lov om sådanne turneringer?:)

Vil det ikke være en urimelig fordel at kunne rebuye når man blot er på 1490 chips og så have dobbelt stack i forhold til de andre? Bare en tanke... Freezeout lyder godt i mine ører. Ellers bare WSOP style:)

31-10-2004 23:31 #19| 0

Vi har masser af chips - nok til 120 mand til vores turnering i går. I må meget gerne låne dem.

31-10-2004 23:38 #20| 0

@fedesen
Skal du hurtigt hjem? :)
Med så høje start blinds går det pænt stærkt.

For at lave lidt mere forviring, så er der endnu en mulighed.
Double chance!!
Hvilket betyder man man starter med ½ af sine chips. fx 2500. Man har så 2500 mere der venter på en. Dem må man så tage når man vil (gratis), indenfor fx de 2 første timer. Man kan tage dem med det samme, eller vente til man taber de første 2500 chips.

Skal det være freezeout syntes jeg det det skal laves ca sådan:

Start chips: 5000
level 1: 25/25
level 2: 25/50
level 3: 50/100
level 4: 75/150 - 100/200 - 100/200 ante 25 osv.
På den måde får vi noget spil ud af det.

31-10-2004 23:43 #21| 0

Efter julegaverne er betalt tror jeg nok kun jeg kommer som spectator og få lidt ekstra erfaringer:) Med mindre jeg fortsætter med at score kassen på 25/50c NL bordene:)

01-11-2004 00:01 #22| 0

Carlos: "level 1: 25/25"

Ville 15/30 så ikke være bedre?

Men jeg kan egentlig være ligeglad... 1000kr buy in er for meget for mig. Kan dog godt forstå grunden til det!

01-11-2004 00:33 #23| 0

Er af praktiske årsager. Ved 25/25 blinds slipper man for at bruge 5 chips, som man ville blive nød til ved 15/30. Så det er nemmere hvis man slipper for dem.

01-11-2004 00:55 #24| 0

Kanon initiativ, ville gerne støtte op omkring det - dog er 1000kr lidt rigeligt for mig, da jeg endnu har mit første live game tilgode.

Tilgengæld ville jeg gerne komme anyways for at se hvordan det foregår og måske falde i krukken og spille med alligevel :)

Claus

01-11-2004 01:17 #25| 0

@Larsen

Jeg kan kun sige at live games ikke er sværere, men blot meget sjovere. Hoppede ud i det og nød det:) Se OJAGM:)

01-11-2004 02:11 #26| 0

@cowzkull

Nu sir du OJAGM? :=)

Den skal jeg lige have "oversat"

Claus

01-11-2004 10:14 #27| 0

@Larsen

Officielt Jomfru Ane Gade Mesterskab såvidt jeg ved :)

01-11-2004 11:08 #28| 0

Først og fremmest: Fedt initiativ, Miwala! Det kunne være rigtig cool med en stor turnering i Aalborg! Jeg ved ikke lige om lommen vil/kan slippe så mange slanter til buy-in, men jeg dukker i hvert fald op og kigger på, hvis jeg da ikke når at få skrabet tudsen sammen inden. Der skulle jo være rig mulighed for at starte nogle cashgames op efterhånden som folk ryger ud! (hvilket jeg har erfaret kan ske hurtigt...)

M.h.t. freezeout vs. rebuy synes jeg personligt, at man bør spille freezeout, da jeg tror, at det vil trække flere til. Jeg tror at buy in (som du selv siger) er tilstrækkelig stort til, at folk fra nær og fjern dukker op alligevel, og med rebuy og add-on tror jeg, at man vil miste en del deltagere, som ikke har råd til at smide så mange penge efter en enkelt turnering. Heriblandt mig ;o)

Glæder mig til at se hvad du finder ud af!

MVH Thomas.

01-11-2004 11:41 #29| 0
OP

Ja, sådan kan det jo gå når man smider ting i plenum :-)

Men godt at se folk har meninger om hvad en god turneringen skal indeholde.

Jeg holder nok fast i den løsning jeg nævnte i mit sidste indlæg med 1 rebuy eller addon pr. mand.

@Cowzkull: "Hvad siger vores glimrende danske lov om sådanne turneringer?:)"

Du melder dig samtidig ind i Aalborg Poker Klub og denne turnering er kun for medlemmer af denne klub. Det er altså en lukket turnering og dermed ikke i strid med lovgivningen.

"Vil det ikke være en urimelig fordel at kunne rebuye når man blot er på 1490 chips og så have dobbelt stack i forhold til de andre?"

Der er vel ikke noget urimeligt i at have en stack der er dobbelt så stor som dine medspillere. Du har jo også betalt dobbelt så meget for den.

@Rolignu: "Vi har masser af chips - nok til 120 mand til vores turnering i går. I må meget gerne låne dem."

Lyder godt. Dejligt at se at DPF bakker op om poker i provinsen.

@Carlos: "Hvilket betyder man man starter med ½ af sine chips. fx 2500. Man har så 2500 mere der venter på en. Dem må man så tage når man vil (gratis), indenfor fx de 2 første timer. Man kan tage dem med det samme, eller vente til man taber de første 2500 chips."

Forstår ikke helt dette system. Er der nogen grund til ikke bare at bede om sine chips med det samme. Man skal jo have dem på et tidspunkt, og så er det vel bedre at starte ud med maximumchips.

@Cowzkull: "Efter julegaverne er betalt tror jeg nok kun jeg kommer som spectator og få lidt ekstra erfaringer:) Med mindre jeg fortsætter med at score kassen på 25/50c NL bordene:)"

Til de med mindre pengepunge vil der være speed-satellitter i timerne inden turneringen. Disse turneringer er rene lotterier men giver mulighed for at vinde sig adgang ind i den store turnering. Så har du 100,- til den tid har du også chancen for en billig plads i turneringen. Disse satellitter vil køre hver gang der er 10 spillere klar.


Mht. blinds behøver i ikke være nervøse. Der skal nok blive masser af spilletid.

Mvh Mika

01-11-2004 12:44 #30| 0

satellitter lyder som en KANON idé:)

01-11-2004 14:14 #31| 0

Det lyder til at blive et forrygende arrangement, jeg glæder mig allerede!!

Jeg synes ideen om ét rebuy eller addon er mægtig fin. Bliver prisen og antallet af chips det samme som buyin?

Satellitter er en fed ide!

D

01-11-2004 15:49 #32| 0

"Forstår ikke helt dette system. Er der nogen grund til ikke bare at bede om sine chips med det samme. Man skal jo have dem på et tidspunkt, og så er det vel bedre at starte ud med maximumchips."

Duuuude!! :) Sagde jo bare det også var en mulighed. Sådan gør de nogle steder. Jeg har aldrig spillet med det, og kan heller ikke så det smarte i det system.

01-11-2004 15:54 #33| 0
OP

@Carlos:

Lol, ok troede lige det var mig der var gået blank der.

Undertegnede + påhæng ser forresten frem til nu på lørdag... Det bliver hyggeligt :-)

Mvh Mika

01-11-2004 16:10 #34| 0

Kanon initiativ Mika

Jeg er sikker på, at hvis bare vi får dato og tidspunkt i god tid, kan vi sagtens fylde et par biler fra København. Specielt med 1000 kr. i indskud - så kan en pæn placering jo dække mere en transportomkostningerne :-)

Jeg er også tilhænger af 1 indskud og max. 1 rebuy/addon indtil level 3. Et koncept der tidligere har været anvendt med stor succes i DPF´s lørdagsturnering - det gør spillet lidt friskere på de første levels, dog uden det allin-helvede, som en rebuy-turnering kan være i starten.

Og så skal der selvfølgelig startes 1-bords turneringer eller cashgame, i takt med at folk bliver slået ud :-)

01-11-2004 17:15 #35| 0

Jeg fandt aldrig ud af om man kunne komme som tilskuer? Så er jeg og en kammerat i hvert fald klar er jeg sikker på - evt. også til at spille hvis vi føler for det!

Claus

01-11-2004 19:21 #36| 0
OP

@Larsen:

Selvfølgelig skal i være velkommen til at komme forbi og kigge :-)

Der vil dog nok blive tale om et indgangsbeløb på omkring 50,- for dem der ikke spiller.

Men så får i også både god mad og mulighed for at følge en liveturnering på nært hold :-)

Mvh Mika

02-11-2004 04:14 #37| 0

Hvad sagde folk om på lørdag? Hvad sker der?

02-11-2004 06:50 #38| 0
OP

@Cowzkull:

Privatfest :-)

02-11-2004 21:21 #39| 0

Gene>

Jeg er i hvert fald klar på at ta en plads i en bil,evt kan jeg måske selv køre,men det er fra Korsør af,så der skal folk fra kbh med tog til Korsør først,uanset hvad,så er jeg i hvert fald klar på at vi tager nogen fra sjælland over og spiller en god turnering:)

snowking

02-11-2004 21:57 #40| 0

@Miwala

Lyder rigtig lækkert, så vil jeg og en kammerat i hvert fald helt sikkert komme og følge turneringen!

Kunne også være fedt at mødes med nogle af alle folkene her på siden

Claus

08-11-2004 16:41 #41| 0

@Miwala

God ide. Du må gerne dumpe en besked til mig på :
[email protected]

Kom med en dato og jeg er sikker på vi kan fylde nogle biler fra København. Skal bare vide det i god tid. Det er jo skiferie tid :-)

1 re-buy og 1 add-on er optimalt i min verden. Og lad blindstrukturen være, så vi også kan få lidt spil ud af det.

Og så var der kanon succus med DPF`s "Poker I Lunden II" og de efterfølgende cashgames. Spørg DPF om hvordan de administrerede det, for det var super.

Ser frem til en god dag.

Mvh
FCCopenhagen

08-11-2004 16:59 #42| 0
OP

@FCK:

Se denne tråd: www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=30793

Turneringen er tilføjet under events også. Men som nævnt i den anden tråd kommer der en hjemmeside op i løbet af et par dage.

Men turneringen er d. 29-01-05, og så håber jeg det ikke kollidere med alt for mange skiferieplaner... Det kunne være super med et par biler fra det sjællandske :-)

Mvh Mika

08-11-2004 17:04 #43| 0

Hej

Kan jeg også få indbydelsen ?

HR4000 @ stofanet.dk

Tak !

Michel

08-11-2004 17:09 #44| 0

@Mika

Super.

Sikker på vi skaffer et par biler her fra øen.

Kommer du evt. tilbage med overnatningsmuligheder senere ?

Mvh
FCCopenhagen

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar