Flush, er den god?

#1| 0

Lad, 2/4, 6-handed

Jeg (~$800) er på knappen med TJ.

Jeg har ikke de store reads på Villain (~$650) i SB.

Preflop:
UTG caller, UTG+1 og CO folder, jeg raiser til $16, Villain caller, BB og UTG folder.

Flop, pot $40: 963
Villain checker, jeg better $25 (mit standardbet), Villain caller.

Turn, pot $90: 2
Villain checker, jeg better $50, Villain check-miniraiser til $100, jeg caller.

River, pot $290: J
Villain better $230, jeg caller.

Hvad siger I til at calle den ned?

Peter

02-06-2005 01:55 #2| 0

Hvad med at re-raise turn?

All in er ikke helt ved siden af.

Evt. brag all in på river.

02-06-2005 02:03 #3| 0

Jeg kan godt se, at det måske er en smule weak ikke at raise river (glem dog ikke at Villain sagtens kan have en højere flush), men hvorfor vil du raise turn? Hvis du gør det, får du kun action af en bedre hånd imo. Er han på et bluff, så lad ham da fortsætte på river.

Peter

02-06-2005 02:12 #4| 0

Jeg har en hed fantasi om at han har 54 til en straight. Kunne også være tre ens. River raise. 6-handed spil altså.

Jeg spiller ikke så meget NL så lad os få nogle andre bud.

02-06-2005 03:11 #5| 0

hvorfor skriver folk ikke hvordan det endte, er vel det vi andre lære mest af ;-)

02-06-2005 03:19 #6| 0

Fordi det let kan have en indflydelse på folks analyse af hænderne. Slutnigen skal først komme når hånden er gennemanalyseret.

02-06-2005 03:22 #7| 0

ok, men man ville jo nok aldrig skrive om det, hvis man vandt, så....
Det er i hvert fald mit read...lol

02-06-2005 03:33 #8| 0

At man vinder en hånd er langt fra ensbetydende med at du har spillet den korrekt. Ofte kommer man i tvivl om man har spillet en hånd korrekt - uanset udfald, og det er i disse tilfælde at det er smart at poste den - uden resultat.

02-06-2005 03:53 #9| 0

Så er det jo at jeg vil mene, at hvis alle kun spillede de samme kort og byd på samme måde, så ville det jo først være let at forudsige folk.
Ved godt at noget er rigtig skidt, og andet knap så skidt, men er man all in, på et tidspunkt i hånden, hvor der er andre med. Og man derefter vinder, har man jo fået det maximale ud af hånden anyway.
Det er netop når man rammer med en overraskende hånd, at man virkelig vinder de store pulje. I hvert fald hvis man spiller mod meget tighte spillere.
Kan godt være jeg er helt ved siden af her, men er rimelig ny i gamet.

F.eks går jeg med på 6-knægt i hjerter, efter at modstander har dobblet min big blind (big blind er ca 10% af mine penge). flop kommer knægt-8-6 med 2 klør jeg byder ca pot, og modtander går all med knægt-es, og dermed vinder jeg en fordobling af mine penge, ved godt at jeg rammer flop kanon heldigt, men skulle jo kun betale en ekstra blind for at være med.
Er jeg helt ude i sovsen med et sådan spil?
Det er i en turnering hvor vi starter med 1000 i chips og blinds er 75/150
Derudover syntes jeg det er meget letter at smide sådan en hånd, når jeg rammer ved siden af, end hvis jeg f.eks sidder med es-dame eller poket 10
Ved godt at jeg max skal spille sådan nogle kort en gang ud af 3 spil hvor jeg er med, ellers går jeg jo hurtig konkurs på blinds.

02-06-2005 08:21 #10| 0

@ mbond:

Hvad så hvis floppet havde været j-8-5? Hvad gør du så?

02-06-2005 09:17 #11| 0

For at vende tilbage til den oprindelige hånd mener jeg også at turn skal reraises. Hvis han har en høj klør eller et set må han ikke slippe afsted med et miniraise.

Hvis han allerede er bedst er det bare ærgerligt, men der er jo intet i dit spil, der tyder på en flush.

Min sædvanlige disclaimer: Jeg spiller næsten aldrig cash NL.

02-06-2005 14:05 #12| 0

Kigger man på Villain´s position tyder det på at han har noget på hånden ellers går han ikke med.

Umiddelbart tror jeg ikke at han kunne finde på at Axs hvor x er under T. (Jeg ville lægge dem med så få spillere) hvis han spiller AQs AKs, da du har JT i klør, så tror jeg ikke at han havde nøjes med at calle.

Spiller han et højt par, så ville han ikke checke efter flop, og give dig chancen for at købe billigt. Og slet ikke bare calle dit bet.

Så umiddelbart sidder han med KQs eller så er han ude i et bluff.

Jeg ved ikke hvor meget han har på dig, men hvis han har dig som semi loose og med dine standardbet, så mener jeg, at han tror at du bluffer.......... Og derved vil lægge dig på de 230 efter river.

Jeg mener at det er rigtigt at calle. Hvis han har flush, så har han spillet den godt. Det giver ingen mening at raise hans bet. For enten folder han og du vinder, som du ville have gjort ved et call, eller så har han dig på krogen og vil bare suge mere ud af dig.

Jeg mener også at løsningen skal findes på turn. Hvis du reraiser, så vil du helt sikkert finde ud af hvad manden indeholder..........

Eller er jeg helt væk?

02-06-2005 14:41 #13| 0

Min første indskydelse var reraise på turn. Men jo mere jeg tænker over det, bliver jeg meget ulden omkring hans check-min.raise på turn uden position. Det lugter meget langt væk af en rigtig stærk hånd, som meget gerne vil have kunder.
Jeg ved godt det er 6-handed, og at du har spillet hånden, så han ikke bør ane uråd om at du har en flush.
Men jeg tror du gør det rigtige ved bare at calle ned. Hvis du reraiser på turn er du pludselig potcommitted, og han vil vide at du også er på flush. Så du får ofte kun kunder, hvis du er bagud.

Var det ikke David BB der for nylig skrev, at det er stærkt undervurderet at calle ned? :o)

02-06-2005 15:07 #14| 0

på knægt 8-5 vil jeg tjekke og gå ud på action, tror jeg da, da de andre var meget tight, og kun spillede høje pocketpar, og es-knægt til es-konge.
Men kunne godt være jeg ville gå med på mindre bud, da jeg stadig er så ny, at jeg nogen gange går med, selv om jeg regner med at være bagud ;-)
Til stor fortrydelse, men gjorde jeg faktisk ikke den dag.

03-06-2005 02:18 #15| 0

Der er 3 grunde til at jeg kun caller på turn:

- Hvis han har en højere flush holder jeg potten mindre på denne måde.

- Hvis jeg reraiser ham er det klart, at jeg har flush (eller i det mindste repræsenterer én), og jeg får derfor kun action, hvis han sidder med en højere flush eller i det sjældne tilfælde, at han prøver at lave et "resteal" på mig.

- Hvis han bluffer er der ingen grund til at tage ham ud af téten - lad ham endelig fortsætte med at spytte penge i min retning.

Samme tankegang brugte jeg på river. Jeg tror ikke, at jeg får nævnteværdig action af en hånd jeg kan slå, hvis jeg raiser.

Kommentarer?

Peter

@Gene

Jo, det var David BB der i en tråd hvor han callede ned med 88 sagde, at calling havde fået et ufortjent dårligt ry.

03-06-2005 05:59 #16| 0

Jeg spiller den paa samme maade. Ingen grund til at reraise turn, og fint bare at kalde river, isaer naar han nu ikke ser ud til at komme med et weak bet.

DavidBB"s tale om calling"s ufortjent daarlige ry, var i en helt anden sammenhaeng, og desvaerre helt forkert (i den paagaeldende sammenhaeng). Her er der ikke tale om at kalde ned, men at maksimere hvad man vinder, og minimere hvad man taber, hvis man er bagud.

- Kripke

03-06-2005 22:03 #17| 0

Tak for alle responserne.

Jeg vandt hånden. Villain var ude i et bluff med 97 (eller et uhyre overspillet, floppet, top par)

Peter

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar