2 ting vil jeg gerne have jeres kommentar til i denne hånd:
1. Den spillede hånd
2. Den efterfølgende diskussion (som jeg forklarer efter analysen)
Villian raiser nærmest hver gang, og har vist flere bluffs op efter hans re-raise. Så jeg måtte prøve at overtage initiativet her.
***** Hand 695950831 *****
0.12/0.25 Texas Hold'em (No Limit ) - 24. juli 2007 20:44:09
TH Mini 23 (Real /Cash Game )
Seat 1: VILLIAN (58.76)
Seat 2: Colldy (24.75)
Seat 3: hugo_vva (24.69)
Seat 4: Maloi72 (15.22)
Seat 5: HERO (27.23)
Colldy post SB 0.12
hugo_vva post BB 0.25
** Deal **
VILLIAN [N/A, N/A]
Colldy [N/A, N/A]
hugo_vva [N/A, N/A]
Maloi72 [N/A, N/A]
HERO [6♠, 7♠]
*** Bet Round 1 ***
Maloi72 Fold
HERO Raise to 1.00
VILLIAN Raise to 2.25
Colldy Fold
hugo_vva Fold
HERO Call 2.25
*** Flop(Board): *** : [7♦, 7♥, K♠]
*** Bet Round 2 ***
HERO Check
VILLIAN Bet 5.75
HERO Raise to 11.50
VILLIAN All-in 56.51
HERO ?
0,12/0,25 67s mod aggressiv spiller
"Så jeg måtte prøve at overtage initiativet her."
Hvorfor? Lad ham dog bluffe sin stack væk.
Jeg hader check-clicket. Hvis vi CR, gør det ordentligt. Foretrækker dog oftest at leade. Evt C/C flop, CRAI turn.
Som spillet har du et easy call.
C/R AI på floppet, eller call og C/R AI på turn. Som spillet caller du.
"Villian raiser nærmest hver gang, og har vist flere bluffs op efter hans re-raise. Så jeg måtte prøve at overtage initiativet her."
Kan ikke se hvor du tager initiativet?
Preflop fint nok at calle hans "click" på trods af at jeg hader at spille disse hænder oop.
Lead bare flop og spil self om stacks når du flopper trips mod en maniac. Et lead skriger trods alt ikke så meget styrke, i tilfælde af at han kan folde en K til et CR. Han vil oftere raise dit lead med en K end call/reraise dit CR med den K.
Forstår ikke hvorfor du "clicker" ham på det flop, han caller med de samme hænder hvis du CR allin og skulle han sidde med air og gå efter den forsvindende lille FE, så ville han også have gjort det på dit lead (og enda oftere)
Jamen, jeg lytter naturligvis til jer, men......
@rooger
Han bluffer jo ikke sin stack væk hvis vi folder hver gang.
@Coco
Jeg mener jeg tager initiativet preflop ved at raise med en hånd, der kan blive sjov med det rigtige flop.
Jeg checker floppet for lokke ham ud af busken. Og det må han jo siges at komme. Så lige præcis den del ved jeg ikke om jeg er enig med jer i?
Sådan endte den.
Alt gik planmæssigt indtil han rammer sin 2 outer.
***** Hand 695950831 *****
0.12/0.25 Texas Hold'em (No Limit ) - 24. juli 2007 20:44:09
TH Mini 23 (Real /Cash Game )
Seat 1: VILLIAN (58.76)
Seat 2: Colldy (24.75)
Seat 3: hugo_vva (24.69)
Seat 4: Maloi72 (15.22)
Seat 5: HERO (27.23)
Colldy post SB 0.12
hugo_vva post BB 0.25
** Deal **
VILLIAN [N/A, N/A]
Colldy [N/A, N/A]
hugo_vva [N/A, N/A]
Maloi72 [N/A, N/A]
HERO [6♠, 7♠]
*** Bet Round 1 ***
Maloi72 Fold
HERO Raise to 1.00
VILLIAN Raise to 2.25
Colldy Fold
hugo_vva Fold
HERO Call 2.25
*** Flop(Board): *** : [7♦, 7♥, K♠]
*** Bet Round 2 ***
HERO Check
VILLIAN Bet 5.75
HERO Raise to 11.50
VILLIAN All-in 56.51
HERO All-in 24.98
*** Turn(Board): *** : [7♦, 7♥, K♠, K♣]
*** River(Board): *** : [7♦, 7♥, K♠, K♣, J♦]
*** Showdown *** : Rake: 2.70 Total Pot: 52.13
VILLIAN [A♣], K♥] Full house Win: 52.13
Colldy Fold Win: 0.00
hugo_vva Fold Win: 0.00
Maloi72 Fold Win: 0.00
HERO [6♠, 7♠] Full house Win: 0.00
Det vi så efterfølgende diskuterede vildt, var at han kaldte mig en stor fisk??
Er mit spil der fiskespil??
Lol det skal han jo sige når hans ak bliver bustet. Du drømmer ikke om hvor mange gange jeg har hørt det fra folk.
Alle suitede connectors og par kan spilles, hvis bare det er billigt nok :).
Du commiter 10% af din stack med 67.Det vil jeg mene er fornuftigt. Havde han raiset til 4$ havde jeg foldet. Så trods alt vil han gerne at du ser et flop. Så siger dig nok at han ikke har et højt pp. Det er nok der at det eneste problem kan ligge. Omvendt havde jeg raiset til 4.5$ da jeg hader at folk limper/raiser 4x med små kort :).
Men sådan er poker så sjovt. I begge to vil gerne have fuld valuta for jeres kort. Han reraiser for at få value ud af et Axx flop, du caller hans reraise for at ramme et godt koordineret flop.
At han suger ud er irrelevant.
Enig, ralmando. Jeg tuder heller ikke over han vinder.
Men han gik helt amok bagefter, trods det at han vandt.
Hehe. Og man spørger sig selv om hvem der er den rigtige fisk. Ham der forventer at vinde alle flops med ak, eller ham der forstår hvordan han skal/burde buste den anden på et 77k flop.
Jeg kender godt den slags fisk du spiller imod. Den slags der IKKE tænker når floppet er feks 77k. De smider hellere end gerne hele stacken ind fordi de har Ak, og du "umuligt" kan have en 7´er.
Man undrer sig vist ikke over om hvordan det kan være at de er stucked på 010 025.
"Ham der forventer at vinde alle flops med ak, eller ham der forstår hvordan han skal/burde buste den anden på et 77k flop."
Ligner da ikke Hero aner brikker om hvad der foregår i hånden heller?
Mickey
Ahh metagame min kære mickey :).
Jeg er sikker på at Clrawe regner med at checkraise en agro villian, og at villian betaler ham af.
Nu var vores helt jo ude af position, derfor er det vel standard med et check? Er det checkraiset der er ude i skoven?
For helvede mickey, du er altid efter mig!! Det er ikke godt for selvtilliden.
Min plan lykkedes jo 100%. Han gør præcis hvad jeg gerne vil ha', nærmest som en lille fjernstyret bil, men er bare heldig.
Det er klart, at havde han reraiset noget højere preflop, eller havde floppet ramt ved siden af, så var den stoppet der.
Der er flere ting jeg mener er af h til, men en af mine venner's nick står listed i ovenstående HH, så jeg har fået besked på jeg ikke må poste.
Men clrawe, undlad at skrive igen når du bliver kaldt fisk, eller kalde andre for fisk for den sags skyld.
Mickey
"For helvede mickey, du er altid efter mig!! Det er ikke godt for selvtilliden."
Heh, det er nu ikke meningen :)
Jeg synes ikke, du spiller den skidt. Både check/call og cr er fint på floppet, og hvis du checkraiser, kan jeg godt lide et click - der er ingen grund til at lave et stort raise.