0.50$ - 1.00$ FL

#1| 0

Hey.

Jeg spiller FL 0.50$ - 1.00$. jeg er vindende, men jeg prøver at gøre mit spil endnu bedre.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan man skal gøre i følgende scenarie:

Lad os sige at jeg raiser preflop i mid. pos. med AQs, blir called af 2, og floppet kommer 3-5-8, intet flushdraw.
Jeg better og blir called af 1. på turn rammer jeg ikke.

Nu vil jeg så gerne høre folks meninger om hvad man skal gøre nu.... Skal man bette igen, for at prøve at stjæle puljen eller for at få betaling fra en spade der sidder og caller med et eller andet åndssvagt, eller ska man checke, og faktisk opgive hånden.

Kan ikke rigtig finde ud af om jeg alt for tit undervurderer mine modstandere, og tror at de caller med hvad som helst, istedet for at give dem en smule respekt når de caller mit bet, og derfor regne med at de måske kan ha called preflop med en skodhånd, for derefter at have ramt et ragged flop....

håber at høre fra andre der lissom jeg selv, ikke bare vil kunne vinde på de lave limits, men derimod vil kunne destruere dem.... :)

MVH....

10-12-2006 17:32 #2| 0

Er det full table eller short handed?

Og det råd du beder om er også meget readbaseret... Har du f.eks poker-tracker eller pokeroffice kan du jo kigge lidt på modspillerens stats og udlede om det er korrekt at bette eller ej....

Mvh Mika

10-12-2006 17:35 #3| 0
OP

Nå ja.. sry.... spiller altid full Ring...

og jeg kan ikke rigtig få min PT til at virke på pokerroom.

Det er klart at hvis man har reads på modstanderen skal man hælde lidt til dem, men hvis man ingen reads har..... Hvad er så "default" play

10-12-2006 17:49 #4| 0

Uden reads, Bet.
Du har 2 overkort samt puljen er på ca. 4½ BigBet.
*Hiv den hjem 1 ud af 4 gange og du snupper potten.
*Fold til re-raise
*River blank, check/fold

Hvis Villain folder mindst 25% af gangene er der profit.

10-12-2006 18:03 #5| 0

preflop er standard.
flop: standard at bette. Helst for at tage potten her og nu, men om ikke andet så kan du altid tage et freecard(afhængigt af read). Mod 3 eller flere modstandere ville jeg overveje bettet.

turn: Villain checker til dig - skal vi bette?? Dette afhænger af mange variable og derfor skal du have reads...det er ekstremt vigtigt hvis du vil udvikle dig. Er han en floppeeler eller caller han ned med alle par?
Nu skriver du at kortet er blankt, men intet kort er næsten ligegyldigt. Falder der en K vil jeg afgjort bette. Hele dit bettingmønster tyder på at du minimum har et par. En J kan også godt gå an at bette på.
Det kommer også an på pottens størrelse og som Salomonsson skriver er et bet nok et forsøg værd i denne situation under alle omstændigheder.
Hvis potten er lille kan du bare checke og se riveren an. Her kan en K eller J jo også byde på en bluffmulighed, men så skal du igen have reads på manden.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar