Hvordan synes I denne hånd er spillet? Kunne/burde jeg have gjort noget anderledes?
På floppet vælger jeg bare at calle, da jeg vurderer, at min hånd er så stærk, at jeg ikke vil risikere at smide hele banden af i svinget allerede her. Trips vil, imo, typisk blive slowplayet på dette limit, hvorfor jeg ikke vurderer, at nogen af de andre har en knægt¨- i det tilfælde havde jeg raiset floppet.
Jeg har ingen reads eller stats på nogen af modspillerne
$0.5/$1 Limit Hold'em - *** 09 10 15:27:01 2006
Table Commodore (Real Money)
Seat 8 is the button
Total number of players : 10
Seat 10: gwai ( $27.75 )
Seat 1: pani68 ( $36.58 )
Seat 2: Hereo ( $40.02 )
Seat 3: stashman ( $48.41 )
Seat 4: robertc6 ( $93.88 )
Seat 5: Eli715 ( $99.95 )
Seat 6: Beithy1 ( $113.23 )
Seat 7: nicowan ( $14.11 )
Seat 8: PBlomme ( $11 )
Seat 9: seanmut ( $36.23 )
seanmut posts small blind [$0.25].
gwai posts big blind [$0.5].
** Dealing down cards **
Dealt to PBlomme [ J♥ A♦ ]
pani68 folds.
Hereo calls [$0.5].
stashman calls [$0.5].
robertc6 folds.
Eli715 folds.
Beithy1 calls [$0.5].
nicowan calls [$0.5].
PBlomme calls [$0.5].
seanmut calls [$0.25].
gwai checks.
** Dealing Flop ** [ J♠, J♦, 8♣ ]
seanmut checks.
gwai checks.
Hereo checks.
stashman checks.
Beithy1 bets [$0.5].
nicowan calls [$0.5].
PBlomme calls [$0.5].
seanmut folds.
gwai folds.
Hereo folds.
stashman calls [$0.5].
** Dealing Turn ** [ Q♦ ]
stashman checks.
Beithy1 checks.
nicowan bets [$1].
PBlomme raises [$2].
stashman calls [$2].
Beithy1 calls [$2].
nicowan raises [$2].
PBlomme raises [$2].
stashman calls [$2].
Beithy1 calls [$2].
nicowan calls [$1].
** Dealing River ** [ A♥ ]
stashman checks.
Beithy1 checks.
nicowan bets [$1].
PBlomme raises [$2].
stashman calls [$2].
Beithy1 calls [$2].
nicowan raises [$2].
PBlomme raises [$2].
stashman calls [$2].
Beithy1 calls [$2].
nicowan calls [$1].
EDIT: kulørsymboler
0,5/1: Trips -> fuldt hus
Raise preflop og raise flop.
Preflop vil du have nogle penge ind, da du sandsynligvis her har den bedste hånd. Desuden vil du ikke floppe toppar og så have 7 modspillere med, da en af dem med stor sandsynlighed har ramt en draw eller noget der er bedre end dit par.
På floppet kan du ligeså godt begynde at bygge en pot op. Det er 0.5/1, og med så mange limpere preflop, er de sikkert også med for et enkelt bet mere på floppet. På turn er potten nu blevet så stor at de heller ikke kan folde, og derfor vil jeg foretrække at bette hele vejen.
Forøvrigt er der stor chance for at du er slået på turn, da boardet nu ligger til en str8, så så meget monster har du nu heller ikke før på river.
At jeg kun caller preflop skyldes, at jeg ikke betragter AJ som en monster. Jeg skal ud og ramme for at kunne bruge hånden til noget, og er vel derfor ikke interesseret i at bygge en voldsom pot op preflop selvom jeg sidder i position? Et raise fra min side vil formentlig heller ikke presse en eneste af limperne ud af potten, så forskellen på at calle eller raise her vil kun være pottens størrelse - ikke antallet af spillere i potten.
På floppet er min tanke, at jeg nok skal få nogle calls, hvis jeg raiser, men til gengæld har jeg vist styrke, der gør, at jeg kan få svært ved at få flere bets på turn/river. Ved at calle på floppet prøver jeg at inducere et turnbet, som jeg ellers ikke er sikker på, jeg ville få.
Er det helt skævt?
Blomme
@Blomme
Du smider penge ud af vinduet ved ikke at hæve preflop: på dette niveau syner dine modstandere med mange hænder, som du dominerer (Ax, JT + de helt umulige som J4s etc.) samt hænder der bare er generelt dårlige (45o osv.). Ved at hæve preflop får du mange døde penge i potten (penge fra hænder der som oftest må give op på floppet). At du skal ud og ramme floppet for at vinde denne hånd er ikke afgørende; det afgørende er, at du vinder stort når du rammer.
Flop: genrelt kan man lige så godt bygge en pot med det samme i LL (som Jensen nævner), men i dette tilfælde, hvor ikke mange kan have ramt floppet, synes jeg det er fint at vente.
Tak for svarene!
Har I nogen kommentarer til, hvordan turn og river blev spillet?
Blomme
Jeg er ikke helt enig i at der skal hæves preflop i så tidlig position.
Jeg vil gerne have at hænder som j9 og Ax bliver inde og det er surt at blive trebettet og nu spille med få spillere og en marginal hånd. Jeg er altså ikke enig med Nomanson i at de hænder man gerne vil have caller når man forhøjer. (Jeg tror iøvrigt Sklansky og Miller et eller andet sted siger at det er så marginalt om man skal hæve med KD, at det ikke er værd at diskutere. Og AJ ligner da.)
På højere limits vil jeg nok hæve, hvis der er nogenlunde tighte blinds. Der får jeg jo ikke en multiway pot alligevel, medmindre det er live.