Sidder på knappen med næsten fullstack.
Får AKo og der er 2 limpere før mig, smækker 4$ i potten, SB caller, 3 ser floppet.
Pot: ca. 13
A106 rainbow.
Better nu potten og bliver callet af SB(stack: 55 fra start).
Pot: ca 39
Turn: 2
Better nu 25$ og SB går nu all in for det sidste. Caller.
River er en 7er.
Hvad siger i til det? SB har før callet ned og tabt mod halvdårlige hænder.
0,5/1$ NL
Jeg synes du spiller hånden fint. Jeg har Villain placeret på Ax af en art. Forhåbentlig ikke A2?
Det eneste du reelt kan slå her er vel et bluff? Umiddelbart forestiller jeg mig ikke han har AQ eller AJ, nærmere AT, A6 eller A2 (de sidste 2 hænder garanteret suited.)
Jeg kan ikke helt lide dit flop spil, umiddelbart er floppet ufarligt, og der er ingen deciderede kort som kan komme der er skræmmende (der er reelt set kun nogle gutshot draws derude)
Derfor, bet ½ til 2/3 pot, 6-7 stykker i dette tilfælde.
Denne gang caller han den ik ned, han skubber selv all in, og jeg tror seriøst du er slået på dette tidspunk.
Mvh Mickey
@mickey
Du har ret mht. størrelsen af bet på floppet. ½-1 potsize bet vil jeg dog sige er ok - dit betting pattern skal jo varieres men bør NORMALT holdes i ½-2/3 pot i dette tilfælle.
Jeg mener dog, at Villain faktisk stort set kalder denne hånd ned, da hans all-in-raise kun er $13. På det tidspunkt får Fisken pot odds 102-13 eller næsten 8-1. Selvfølgelig skal den calles. Du vinder klart denne hånd mindst hver 9. gang og dit call er +EV.
Synes den er spillet fint, men der er naturligvis risiko for du er slået af fx. A10(s) - jeg har i hvertfald været i præcis samme situation 100 gange og tabt til A10(s), AJ, A9s osv..
Der var en der tidligere i dag kaldte AKo for en kornikova, og det er sku et rigtig godt udtryk. Den ser rigtig godt ud, men vinder ikke det store. (ved så godt det ikke er tilfældet, men man render ofte i situationer, som den du netop har skitseret)
I øvrigt - hvis du alligevel vil kalde hans sidste raise på $13, burde du istedet have væddet $38 og sat ham all-in, da dette har en større fold-equity (størst chance for at Villain folder og dermed at du vinder hånden).
Og ja, du kan være bange for AT, A6 og A2, hvilket Villain dog ikke har i de fleste sådanne situationer og dit spil er +EV.