1 mil. kr. søges. dusør: 50.000 kr

#1| 0

Ja, du læste sgu rigtigt.

Jeg søger, på min bedste vens vegne, en person, der har en million kroner i likvide midler, han kan undvære i en uges tid om ikke så længe (en måneds tid fra nu). For den indsats får han 50.000 kr.

Situationen er som følger:

Min bedste ven er i gang med at sælge sit murerfirma. Firmaet har et fornuftigt overskud, ingen gæld, fem svende og massere af kunder, men manden er brændt fuldstændig ud og søger derfor at få solgt en stor del af virksomheden. En af hans svende er mere end villig til at købe firmaet, men banken kræver, at han selv leverer 1 million kroner, sådan at han kan låne to millioner hos dem. Det kan han ikke, og da min kammerat heller ikke lige sidder med så mange penge i likvide midler, mente vi, at det er der måske andre, der gør.

Min ven vil meget gerne sælge til svenden. Det giver nemlig min kammerat mulighed for at fortsætte som konsulent og del-ejer med en mand ved roret, han har tillid til.

Pengene skal indsættes på en respekteret advokats klient-konto. Dermed kan advokaten bevidne, at pengene er til rådighed for svenden. Så snart banken har accepteret, hives pengene retur og sættes tilbage på den oprindelige konto inklusiv de 50.000 kr. i provision.

Situationen lyder grotesk, men den er nu reel nok. Min kammerat er på nedbruddets rand af stress over at have en virksomhed, der tager så meget af hans tid og kræfter, og jeg har derfor tilbudt at prøve at hjælpe ham med at finde en løsning. Det her er en af mulighederne. Jeg ved jo, at pokerspillere dårligt kan sige nej til en +EV situation. :-)

Det skal da også tilføjes, at havde jeg pengene, ville jeg have sprunget til øjeblikkelig. Jeg stoler 100% på min ven.

Jeg har endnu ikke alle detaljerne, men det er selvfølgelig klart, at alle dokumenter og vilkår fremvises, så i kan træffe jeres egen afgørelse, såfremt i skulle have pengene i likvid form (altså: det duer ikke at have friværdi i et hus og lignende. Man skal simpelthen have en million kroner stående et eller andet sted på enten en bankkonto, en pokerkonto eller liggende under madrassen).

Jeg har fået fortalt af min ven, at der ingen risiko er ved transaktionen, da hverken han eller svenden kan komme i nærheden af pengene. Kun advokaten kan, og da han er vel anset, er det ikke ham, man skal frygte for. Han ville også bryde loven, såfremt han nappede pengene, og jeg tvivler på, at han vil løbe den risiko, nu når han tager 5000 kr. i timen for sin konsultationer (no kiddin'!). Men alle dokumenter stilles selvfølgelig til rådighed, så i selv kan vurdere (eller lade en anden advokat vurdere) - risikoen.

SÅ - hvis der er nogen herinde, der har en mil. kr., de kan undvære i en uges tid, er det altså her, man kan hente en god forrentning.

Jeg hører gerne fra jer. Men da det er ganske begrænset, hvor mange, der rent faktisk har pengene, tager jeg selvfølgelig kun henvendelser fra kendte og respekterede pokerspillere (eller brugere herinde) til efterretning.

Det kan dog også være, at i kan henvise til en i kender, der har pengene. Så må i selv finde ud af, hvordan de 50.000 kr. skal fordeles indbyrdes. Det er underordnet. Advokaten overfører simpelthen 1.050.000 kr. til den oprindelige konto, hvorfra pengene kom i første omgang, og så er min vens part af handelen slut.

Igen: Alle dokumenter stilles til rådighed, så ingen forpligter sig før de selv kan se, at den altså er god nok.

Jeg ved godt, at det hele lyder lidt syret, men situationen er virkelig, og vi har da også andre muligheder, vi lige nu søger for at finde en investor. Denne her mulighed ser dog bare så ligefrem ud, at jeg har valgt at forsøge mig herinde. Det kan jo ikke skade at gøre et forsøg på et forum bestående af forrykte gamblere, der er villige til at tage et par chancer for at vinde penge. For det er selvfølgelig en chance at tage, at skulle lade andre administrere så mange penge for sig - Uanset hvor flot det ser ud på papiret.

Jeg kan dog personligt stå inde for min vens reelle hensigter. Vi har kendt hinanden siden børnehaven, og vi er bedste venner. Svenden aner jeg intet om, men han kommer aldrig i kontakt med pengene, så han er vel ude af ligningen. Det efterlader advokaten. Ham kender jeg heller intet til, så det er reelt her, man løber en risiko, går jeg ud fra...

Jeg foretrækker PM's, så vi kan føre dialogen i et mere begrænset forum. I er selvfølgelig velkommen til at komme med spørgsmål i tråden her, men alle seriøst interesserede bedes PM'e mig (eller kontakte mig via min msn).

Min involvering slutter dog, så snart jeg har fundet en interesseret. Jeg tjener intet på det her, så det er blot en vennetjeneste. Fremtidig kommunikation bliver derfor mellem min kammerat, advokaten og den mulige investor.

---
www.raybandk.blogspot.com

10-06-2008 14:19 #2| 0

Lyder fint.

Men tror du selv at en tilfældig person fra PN lige har 1.000.000 DKK. som han lige giver til din ven?

Vil ikke lyde negativ, men Jeres chancer er ikke store, efter min mening.

10-06-2008 14:19 #3| 0

Hvis der ikke er nogen risiko og advokaten kan bekræfte det - vil advokaten så ikke selv være interesseret i at tjene 50 k?? mon ikke han kunne støve en mil op ad lommen men den timeløn :)

10-06-2008 14:21 #4| 0

@Rayban Rakettid :)

10-06-2008 14:28 #5| 0

"chef 10-06-2008 13:21
@Rayban Rakettid :)"

2k/4k here we come, baby! \o/

"lexusclone 10-06-2008 13:19
Hvis der ikke er nogen risiko og advokaten kan bekræfte det - vil advokaten så ikke selv være interesseret i at tjene 50 k?? mon ikke han kunne støve en mil op ad lommen men den timeløn :)"

Aner det ikke. Jeg regner med, at advokaten ikke må involvere sig. Men jeg vil prøve at foreslå det til min ven. Det kan jo være, der er en mulighed her.

"zipex 10-06-2008 13:19
Men tror du selv at en tilfældig person fra PN lige har 1.000.000 DKK. som han lige giver til din ven?"

Tvivler også, men jeg er før blevet overrasket over pokerspilleres ruller. Vi har som sagt andre net i vandet, men denne her krævede jo blot, at jeg skrev en kort smøre om scenariet. Man ved jo aldrig.

Jeg vil sgu hellere handle med en pokerspiller herindefra, end en eller anden glat forretningsål, der lever af at finde smuthuller alle vegne.

---

10-06-2008 14:33 #6| 0

Jeg er "afk" de næste par timer, så hav lidt tålmodighed, skulle der være flere spørgsmål.

Handlen skal helst finde sted allerede i denne måned, så derfor den store provision og den lettere desperate og forhastede aura over hele forløbet.

Men situationen er som den er, og vilkårene for at tjene de 50k kr. er gjort klare nok. Om man så vil acceptere dem er en anden sag, og i øvrigt helt uden for mit virkefelt. Jeg er blot budbringeren.

---

10-06-2008 14:52 #7| 0

zuuuuuuuppe

træd frem!

10-06-2008 14:55 #8| 0

50.000 kr er ærligt talt ikke vildt meget for et lån på 1 mio. Ja, det er kun en uge, men der vil altid være en risiko forbundet med sager som disse (omend du obv er en respekteret profil), og hele "besværet" med snakke, overførsler, dokumenter osv gør det næppe 50.000kr værd for de pokerspillere der har 1 mio liggende....

10-06-2008 14:59 #9| 0

come on........................

så vil jeg hellere hjælpe prins Abila med at få hans penge ud af
Nigeria, der tjener jeg 2.4 millioner dollars - hvis hans mail ellers
står til troende.

og det er vel lige så sikkert.......................

bop-bop

10-06-2008 15:25 #10| 0

En mail fra Nigeria der tilbyder en millionarv imod indbetaling af depositum lyder omtrent ligeså tvivlsomt som dette forslag.

10-06-2008 15:31 #11| 0

du kan prøve iværksætter forumet amino, måske de kan hjælpe eller har forslag?

10-06-2008 15:34 #12| 0

Jeg plejer at vinde 1,6 mio$ om ugen i UK National lottery, man skal bare svare til en yahoo adresse til nationalbankdirektøren.

Jeg har dog aldrig lige haft tid til at svare, ville vente til en dag jeg virkelig havde brug for pengene.

10-06-2008 15:48 #13| 0

spørg lotto henrik!!!!!

10-06-2008 15:49 #14| 0

Hvorfor synes folk at dette virker utroværdigt? - Jeg har desværre ikke megen forstand på den slags, holder historien vand?

Jeg overvejer selv at investere i projektet.

/Aki

10-06-2008 16:03 #15| 0

@Albertos

Jeg tror skam på RaybanDK og havde jeg lige et par mil stående kunne jeg måske have hjulpet.

10-06-2008 16:05 #16| 0

Rayban er reel nok - og så længe det er dokumenteret ser jeg det ikke som et problem.

10-06-2008 16:12 #17| 0

Må man ikke kun overføre 70k pr år til en person hvis ikke de skal beskattes?

10-06-2008 16:14 #18| 0

Jeg vil gøre det for 100

10-06-2008 16:18 #19| 0

Kan heller ikk se hvorfor dette skulle være utroværdigt.

Rayban er da en ret respekteret bruger herinde. Tvivler meget stærkt på at han vil snyde nogen.

10-06-2008 16:40 #20| 0

Tror også godt at man kan stole på Rayban. Men som Jungle - 50k er ikke meget for "besværet" og risikoen, hvis man alligevel har millioner man bare har stående.

10-06-2008 17:52 #21| 0

"cosmichorror 10-06-2008 15:40
Tror også godt at man kan stole på Rayban. Men som Jungle - 50k er ikke meget for "besværet" og risikoen, hvis man alligevel har millioner man bare har stående."

Tak for tilliden gutter. :-)

50.000 kr. for at lade en advokat holde på sine skillinger i en uges tid er da en vanvittig fin løn. Især hvis man har bevis for, at der intet kan ske med ens penge mens han holder dem.

Jeg ved ikke selv, hvilken garanti advokaten kan give på, at der ikke er ugler i mosen. Jeg er blot mellemmanden. Men jeg er sikker på, at det bliver en ret solid garanti, han disker op med.

---

10-06-2008 18:21 #22| 0

Nu er jeg ingen haj i økonomi eller adm, men forstår ikke hvorfor det hjælper svenden til at låne at en anden mand viser 1mill frem som ikke er disponibelt for nogen??

Hva med at advokaten installerede en lads klient og zupp logger på og viser gyserne frem, det er vel næsten lige så godt.. :)

Ikke for at betvivle dit indlæg, jeg har også tillid til Rayban. Håber i finder en løsning. GL

10-06-2008 18:50 #23| 0

Jeg synes 50k er en voldsomt god pris for en investering på 1 mil på en uge. Garanteret afkast på 5% på en uge. Havde jeg 1 mil stående på min Pondus konto, havde jeg været frisk. Hvis man self kunne få skriftlig garanti fra advokaten om at pengene kommer retur inden en vis dato el lign.

10-06-2008 19:08 #24| 0

@RaybanDK
Jeg har tillid til dig og tror bestemt ikke du er igang med at lave noget fusk, men jeg har været leder af en erhvervs-afdeling i en bank og uden at kende omstændighederne nærmere, er jeg helt overbevist om, at bankens krav ikke blot gælder, at han skal rejse 1 mio. som han så kan give tilbage........ Det er der jo ingen fidus i for banken. Idéen er helt sikkert, hvilket er helt normalt, at banken vil have køber eller sælger til at komme med en del af finansieringsbehovet, således de er bundet mere op på handlen og bankens risiko bliver mindre. Jeg er samtidig ret sikker på, at banken vil se det som klar misligholdelse såfremt disse penge blot bliver taget ud af systemet igen 1 uge efter.

Dermed også sagt jeg mener du er igang med at gøre din ven en bjørnetjeneste!

Ovenstående er udelukkende en vurdering ud fra den begrænsede viden dit indlæg giver mig, så du må undskylde hvis der er noget jeg har misforstået.

10-06-2008 19:12 #25| 0

@Laur

Ok, jeg forholder mig blot til, hvad min ven fortæller mig, at hans advokat siger. Jeg er jo slet ikke inde i forretningsgangen, så jeg aner intet om detaljerne.

Men ingen bliver bedt om at stille penge til rådighed før de selv har talt med advokaten, læst papirerne og fået situationen forklaret.

Men mange tak for dit input. Jeg tager det videre til min ven, så han kan forholde sig til det. Men jeg regner selvfølgelig med, at det scenarium er gennemtænkt fra advokatens side. Ellers er han da lidt af en kvaksalver.

---

10-06-2008 19:34 #26| 0

En anden måde at gøre dette på, som er helt normal, er at svenden køber til et beløb han kan låne, derefter afdrages der til den tidligere ejer, evt. ved at din ven er på løningslisten over de kommende 2 ell. 3 år, det må advokaten også kende til hvordan man gør, det er helt normal praksis i mindre hånværker firmaer, hvor svende køber mester ud.

Den anden måde er som LAUR sige nok ikke holdbar

10-06-2008 19:41 #27| 0

En løsning er at din kammerat optager et lån på f.eks. 1 mio i selskabet og hiver disse penge ud som udbytte.

Svenden der gerne vil overtage biksen låner de penge han nu engang kan få lov til med den egenkapital han selv kan finansiere (Og evt. med et lån fra din kammerat med udgangspunkt i de penge han har hevet ud af selskabet).
Herefter køber svenden selskabet til det beløb som han nu engang har skrabet sammen + en fast earn-out hvor din kammerat modtager et fast beløb hvert år efterfølgende.

Problemet er dog at din kammerat stadigt sidder med en meget stor del af risikoen i selskabet da han kun har fået hevet et mindre beløb ud i kontanter, og dermed stadigt er afhængig af at selskabet ikke går på røven da han dermed ikke får resten af sine penge.

Det er sådan set ret enkelt - hvis svenden ikke kan stille med en eneste krone selv, så er det ganske svært at sælge biksen til ham, i hvert fald hvis hele ejerskabet og risikoen skal overføres til svenden straks, hvilket jo ofte er den bedste løsning når ejeren går ned med stress/udbrændthed.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar