#1 NL200 set 3vejs møder riverraise

#1| 0

Har ikke siddet ved bordet særlig længe, så har ikke den vilde dynamik med nogen andet end at jeg har hænder på villian og ved han er en reg som slår spillet. Han har formentlig ikke særlig mange stats på mig eftersom det er et nyt nick jeg spiller under. Villian spiller 19/16/3 over 400 hænder og virker generelt rimelig solid.

Havde Teammeria, som er donk, ikke kaldt her ville jeg formentlig have 3-bettet eller folded, er det okay eller?

FLOP: Hvad siger PN til at gå efter check-raise på floppet? Er det dumt eftersom der er FD?

TURN: turn completer godt nok et SD, men kan man prøve at gå efter check-raise igen?

RIVER: Fint, intet FD eller andre SD er completet, så jeg går efter et valuebet og bliver så raised. Hvad raiser villian med her og kan vi evt. shove og få et call af dårligere? Eller kan vi folde?

Formoder ikke AJ,QQ,KK,AA er i hans range på river. Kan han evt have spillet en tricky hånd med set eller A4?

Seat 1: the€hunter (€197.00)
Seat 3: HERO (€200.00)
Seat 4: pistvakten (€412.73)
Seat 2: Teammeria (€201.27)
Seat 5: voodoo8 (€293.40)
pistvakten posts the big blind of €2.00
HERO posts the small blind of €1.00
Teammeria is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO 3 3
voodoo8 folds
the€hunter raises €7.00
Teammeria calls €7.00
HERO calls €7.00
pistvakten folds
*** FLOP *** [3 5 J -- POT: €23
HERO checks
the€hunter checks
Teammeria checks
*** TURN *** [3 5 J [2 -- POT: €23
HERO bets €17.25
the€hunter calls €17.25
Teammeria folds
*** RIVER *** [3 5 J 2 [8 -- POT: €58
HERO bets €38.00
the€hunter raises €96.00
HERO?

19-12-2009 10:02 #2| 0

Jeg har spillet en del mod villain, og jeg tror bestemt ikke han raiser dig light på river for value, så call er fint. Og nej, cr turn efter at have misset chancen på floppis er no good.

19-12-2009 10:24 #3| 0

LEad flop, lead turn, overbet jam river = ship monies!

19-12-2009 10:36 #4| 0

OK NL200 lidt over mit niveau, men prøver alligevel.

Flop: Boardet er for drawy til at du kan slowplaye 3-vejs. Derfor reraiser jeg altid her

Jeg mener du kun må slowplay på f.eks K,8,3 Rainbow eller lignende 3-vejs.

HU kan du tillade bordet at være lidt mere drawy, dog bryder jeg mig personligt ikke så meget om at slowplaye buttom set, så snart bordet er den mindste smule drawy.

Turn: fint, du skal ud og leade nu. Check kan blive katastrofalt, tænk de checker bag, naturligt, hvis en er på SD og en er på QJs. hvis river giver 4 er det virkelig grimt.

River: caller bare, tjaa jeg folder ikke et set på det board, medmindre villain er uhyggelig tight.
Jeg kan dog ikke se hvad der skulle betale dig af på river hvis du jammer som ikke har dig slået.
Derfor caller jeg river.

@Mr_Hit: hvilke holdings ser du Villain have, han caller et jam på river, så du får "Ship monies" ?

19-12-2009 13:40 #5| 0

Han sløvspiller den ikke, han går vel efter CR.

Villain må forventes at cbette det her flop 9/10 med mindre teammeria er kæmpedonk, hvorfor jeg synes CR er fint.

MEN hvis donken er den callende donktype, så er lead bedre, fordi et CR skræmmer donken væk, og så det er bedre at gå efter 3 streets value.

20-12-2009 00:25 #6| 0

Mit standard play er C/R på floppet pga vores gode relativt position:

Villain (pf aggr) c-better, fisk kalder og vi check-raiser hele banden.

En 19/15/3 spiller c-better normalt ofte nok til det er den bedste løsning. Hvis han ikke c-better så tit, så foretrækker jeg et lead.

Jeg kan ikke helt bestemme mig for hvad jeg gør på river: raise eller blot call. Han repper egentlig kun A4, 64 og 88 (9 kombier) og de fleste TAGfish raiser A4 og 64 på turn.

Omvendt jeg kan ikke helt se hvad han evt. skulle betale et jam med. Jeg tror jeg nøjes med et call.

Jørn

20-12-2009 00:42 #7| 0

Jeg leader forholdsvist meget, så jeg leader naturligvis også mine sets og draws.

Hvis du aldrig leader, så skal du naturligvis heller ikke her, og bare call river.

MVH Skod

20-12-2009 09:31 #8| 0

@skod

I stedet for bare at auto-leade sets, så overvej hvad der er bedst i situationen.

Lad os sige at UTG åbner, en calling station kalder fra SB og du kalder med 66 fra BB. Hvis du nu flopper et set og leader og UTG raiser, så lukker du calling stationen ud af hånden, da han nu skal coldcalle et flopraise. Hvis du i stedet checker til UTG som c-better, calling station kalder, så kan du check-raise eller calle afhængig af floptekstur. Det er mange gange vigtigt at holde dårlige spillere i hånden (eller sætte kompetente spillere i et tough spot).

Jørn

20-12-2009 09:56 #9| 0

Ud over teoretiske overvejelser som ovenstående, så kan der også være noget dynamik der kan influere på din beslutning (det kan være du lige er blevet nappet i et CR bluff eller lige har 3-barrellet et flush draw).

Jørn

21-12-2009 13:45 #10| 0

Okay så jeg udleder at det generelt er fint nok bare at kalde her, og at fold mere eller mindre aldrig kommer på tale.

Tak for input.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar