100 bedste fodboldspillere

#1| 0

Jeg har ikke andet at lave, så skal vi ikke lige have lidt fodboldsnak?
Ifølge Pelé er de bedste 100 fodboldspillere i de sidste 100 år at finde her:
images.fifa.com/fifa/media/2004/FIFA_100.pdf

så al respekt for Pelé, men er Muhammed Ali syndromet allerede slået igennem nu?? Vi starter med de åbenlyse: Der er 2 kvinder med på listen. Vi har kun 3 danskere med, men jeg er sikker på at både Michael Manniche og Stig Tøfting er bedre boldspillere end de 2 amerikanske kvinder!!

Derudover er det som om korttidshukommelsen svigter lidt - der er ufatteligt mange spillere som selv en ung fyr som mig kan huske levende, men derimod har han glemt f.eks Garrincha fra sin egen succesfulde VM-debut i 1958.

Og hvem husker ikke de gloriøse øjeblikke med Hong Myong-bo fra Korea??????

Og siden hvornår er Rüstü Rëcber fra Tyrkiet kommet op på siden af Zoff, Dassiev, Yashin (som iøvrigt ikke er med) og Schmeichel for den sags skyld??

07-03-2004 12:11 #2| 0

Yashin lever ikke mere, eller gør han?

Jeg er lidt i tvivl, men mener han døde for 10-15 år siden.

07-03-2004 15:41 #3| 0

det er vist en liste man kan diskutere, der mangler da navne som zenga, schumacer, reccoba, brdr. de boer, valderama.
Men jeg fatter ikke hvad mini laudrup er på listen for.

07-03-2004 16:03 #4| 0

Enig

Hvis det var et krav at vi skulle ha 3 med, ville jeg nok ha valgt Olsen, Simonsen eller Elkjær.

07-03-2004 17:25 #5| 0

jeg synes det er ok med laudrup og peter, men de tre du nævner er da klart et valg som nogen af de bedste spillere på i deres spillende karrie, elkjær som den fræk og hurtige angriber, olsen som nok en af de bedste forsvar/def.midtbane spillere igennem tiderne og simonsen som en af de bedre offensive spillere.
hvor M.Laudrup var den elegante og tekniske midtbane spillere med nok nogen af de bedste målgivende aflevereninger der er lavet til dags dato.

07-03-2004 20:23 #6| 0

Nu vil jeg komme vores naboer lidt til undsætning.

Svenskerne har ikke en eneste spiller på listen.

B. Laudrup vs. Henke Larsson

Jeg ved hvem jeg vil vælge :-)

07-03-2004 20:47 #7| 0

Søren Thorst mangler helt klart.

07-03-2004 21:57 #8| 0

B. Laudrup vs. Henke Larsson

et rimligt tricky spørgsmål, du kommer med der.
Da den skotske liga ikke er den stærkste liga er det svært, at bedømme hvem der er den bedste spiller, mens mini laudrup spillede der oppe havde han jo ret stor succe, så selv mange celtic fans frygtede B.L, men nu er det jo Henke der styre med alle sine mål, men B.L var jo osse rimlig målfarlig og havdede mange målgivende afleveringer og han blev osse valgt til årets spillere 2 gange der oppe og den bedste Non brite nogensinde.
for at kunne bedømme Henke, skulle man nok havde set ham i andre udlandske klubber, hvor man bedre kan bedømme B.L fra henholdsvis Tyskland,Italien eller Holland hvor han osse havde rimligt med succes.
Derfor ville jeg nok konkludere at B.L nok er en lille smule bedre end Henke drengen.

Epix

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar