Så gik man igang med Pokernet Bankroll Builderen må høje forhåbninger!!!
Efter 2 dages spil er de 100$ jeg satte ind allesammen væk!!
Jeg har fulgt Ed Miller Preflop charten til punkt of prikke, men har fået tæsk konstant..
99 tabte til 10-4. KK tabte til QJ off... Og der var mange flere!!
Dyb skuffelse!
100 $ væk på FL på 2 dage
Folk fisker med alt muligt junk på de lave FL limits, så når du har en handske skal den bare have max gas - de er fuldstændig kolde overfor potodds osv.
Hej
Der er ikke nogen gylden regel i poker,jeg har også tabt,hvor jeg havde 3 mugligheder,men ingen kom,jeg har vundet på spar 2 alene(4 spar på bordet)--jeg har kun haft een Royal-flush---es,konge-nedefter-har spillet,en 5-6år
Der er de dage,hvor alt lykkes-men det dreger sig om at have een god mavefornemelse-et bluf skal som regl,være højt nok,der må være een,højest 2-deltager,--- ,få bygget een formue op,mens det er billigt,spil så mange (sit and go turn)-6 mands-10 mands,og opefter
Der er dage,hvor Poker er det mest åndsvage spil,der findes`-gi`aldrig op-det kan vende lige på en 25 øre--hold sprut,og Turn-Poker,hver for -sig,de 2 kort man får i egen hule(hånd),er aldrig dårlige--ikke før man har set (riverkortet)men spil så lidt på riverkortet som mugligt-de 3 første hedder(floppet)hvis ikke der er noget der passer der-så-er den tvivlsomt-dan dig dit egen billede af spillet-og tro på det-hold di væk fra de Pokerbøger,prøv det på egen krop-det gi`rygrad--og husk der skal også held til,særlig i de afgørene spil--held,og lykke med det-op på hesten igen
Mvh. HunterenDK
@Hunteren
LOOOOOOOOOOL
@ TheDuke
Surt - men spiller du en god gang sund poker så skal det nok lykkes...
Joe
@2h3c
sikkert nok.. Men når man har startet på en bankroll builder og spiller efter de opsatte "rammer" og smider når man ved man er slået, så er det virkelig demoraliserende at miste 100$ på $0,5/$1 FL borde på 2 dage!!
@TheDukeDK
Hvis du er broke efter 2 dage, så har du IKKE fulgt bankroll builderen
(det vil sige... rykket ned i limit når det var påkrævet)
Lad være med at høre efter hvad 'Hunteren' siger ...Det er direkte forkert!!!
Selvfølgelig er der gyldne regler i poker !!!
Selvfølgelig hjælper det at læse poker-bøger !!!
Resten af det han siger i sidste afsnit er OGSÅ noget sludder...
@ TheDukeDK
Må sige det lyder utroligt....
Men det lyder som om du jo bare har været en lille smule uheldig...
Vent til du har 100$ igen, og prøv så igen. Der er vel ikke andet for.
Nogen gange oplever man bare nogen slag, er nogen ringere spillere...
Op på hesten igen.
GL :)
(regner selv med at skulle igang, inden ikke så længe)
Temerario
@Apprentice
Så har jeg IKKE fulgt bankroll builderen????
Eftersom jeg har spillet efter de regler der er blevet sat op omkring spillet preflop og har bettet hvad det har været muligt (FL) når jeg har haft den bedste hånd (preflop+postflop osv) så er det at jeg HAR rykket ned i limit ikke haft betydning på det overordnede resultat. Jeg har fået tæsk og er blevet flatcallet hele vejen af donks der har haft deres gutshots og deres latterlige lave farvetræk og så ramt dem...
Udtrykker ikke min utilfredshed med bankroll builderen! Udtrykker min utilfredshed med at jeg bliver straffet for at spille de bedste hænder og tabe dem konsekvent og konstant. Eftersom det er FL har det været en lang omgang jo.. det er ikke noget der er sket over 2 hænder som det kan på NL hvis man ikke spiller efter sin rulle!
@TheDukeDK
Hvis det er tilfældet at du har spillet fejlfrit, så er du jo ganske simpelt bare ramt af negativ varians, hvilket btw. umuligt kan undgås.
I så fald er der ikke andet for end at komme op på hesten igen, og give det et forsøg mere. Hvis du spiller optimalt, som du selv skriver, så må det jo give pote i sidste ende.
Hvor meget erfaring har du med FL?
---
www.bimbampoker.wordpress.com
En del af af bankroll builder'en er bankrollmanagement, og det har du ikke fulgt. 100$ på et 0.5/1 FL bord er altså = 100BB, hvilket er forsvindende lidt.
Varians gør at man ikke kan (bør) nøjes med 100BB uanset hvilket niveau man spiller på og uanset hvor god man tror man er.
@skizomick
PNBB foreslår faktisk en startrulle på 100$ til 0.5/1$, hvilket imo. også er i underkanten, men det kan faktisk lade sig gøre at gennemføre det første level ved hjælp af lidt sund fornuft.
@TheDukeDK
Glem heller ikke vigtigheden af god table selection. Vælg borde med minimum 30% s/f og en høj average pot.
---
My bad...
Men mener det er meget i underkanten med 100BB.
Jeg mener ikke man kan beskytte sig mod varians & beats med 100BB uanset hvor meget sund fornuft man har.
@BimBam
Havde besluttet mig på at starte helt på en frisk efter jeg havde tabt min originale rulle på at spille NL der var langt udenfor hvad min rulle egentlig tillod.
Der var 2 aktive FL 10 mands borde på paradise igår og i forgårs.. sååå table selection = not an option
Min erfaring fra FL fik jeg ved at overvåge 2 borde og spille et bord på stars for nogen $ jeg havde til at stå derinde. Dette gjorde jeg i 3 dage i januar. Samlet set 15 timer. Spillede ikke mange hænder! Jeg lagde mærke til betting-mønstre, hvilke hænder folk så raises med preflop og hvordan den generelle tendens var med hensyn til buy-in, aggresivitet og lign. Forberedte mig så godt som jeg følte jeg kunne.
@skizomick
Jeg har gjort som bankroll builderen anbefaler. Længere er den ikke!
@Ducktor
Når man kun har 100 $ at spille for så er det demoraliserende. Vi kan ikke alle være highrollers ;)
@ Alle
Jeg understreger endnu engang at jeg ikke udtrykker min utilfredshed med PNBB, men med hvordan det er gået efter jeg begav mig ud på mit nye "eventyr" mod en ny, større og mere "sikker" rulle.
Indlægget er skrevet kl. 3.25 i nat. Var træt, irriteret og sur over resultaterne efter 2 dages konstante tæsk!
@TheDukeDK
"Der var 2 aktive FL 10 mands borde på paradise igår og i forgårs.. sååå table selection = not an option"
Så er det ikke nemt med table selection må jeg give dig ret i. Tjek altid hvor meget action der er på et givet site inden du laver deposit.
Imo. er iPoker et optimalt netværk at starte ud på fordi:
1. Der findes nogle attraktive bonuser, hvis man kigger lidt omkring
2. Der er OK action på alle levels, altid minimum 7-8 borde på FL 0.50/1$ = Table selection kan benyttes.
3. Der er en fiskedam af betragtelig størrelse
4. God software
---
@TheDukeDK
Sakset fra PNBB:
'Bankroll til fixed limit holdem
Kan du bedst lidt at spille fixed limit holdem, vil vi anbefale at du til enhver tid har 500 BB (BB = big bet altså det der i et limit game må bydes på turn og river) til det level du spiller. Dette betyder rent faktisk, at du kun må spille 10c/20c limit holdem med din startkapital på 100$, hvis du spiller uden en bonus i ryggen. Programmet du er ved at gennemgå skulle dog i løbet af få måneder gerne få bragt din bankroll op i nærheden af 500$, så det er muligt at spille på 0,5$/1$ niveauet, selvom man i en periode er uden bonus'
Du har ikke fulgt retningslinjerne i PNBB! Længere er den ikke!!
@skizomick
"Dette betyder rent faktisk, at du kun må spille 10c/20c limit med din startkapital, hvis du spiller UDEN en bonus i ryggen"
Også sakset fra PNBB:
"TILBUD 1
Paradise Poker - 100% bonus op til 100$
Kræver 2000 - 3000 hænder for 100$ og bonussen udbetales løbende med 10$ for hver 100 raked hænder der spilles.
Dette tilbud er specifikt designet til, at der skal spilles fixed limit holdem. Mange af jer der benytter Bankroll Builderen har ganske givet en drøm om at spille no limit holdem, men her i starten er det simpelthen for risikabelt. Hvis en bonus som denne skal spilles fri via no limit holdem vil det kræve, at man har 50% af sin bankroll på spil fra start af og dette er alt for risikofyldt.
Denne bonus er dog perfekt til at blive spillet fri på 0,5$/1$ fixed limit niveauet. Efter indskuddet på 100$ er foretaget skal der spilles 1.000 raked hænder. Dette vil kræve ca. 10 timers spil, hvis man spiller 2 borde af gangen eller ca. 20 timers spil, hvis man kun spiller et bord af gangen. Kan man overskue det kan man sågar gå op til at spille 3 borde på samme tid og så kan bonussen spilles fri på et par dage."
Andet du vil snakke om mate???
@BimBam
Har ikke selv erfaring med at lede efter disse tilbud, og da det allerede er sat op i PNBB så vælger jeg bare at spille ud fra det som der er blevet sat op i denne.
Det er jo ikke forbudt at bruge hjernen...
Hvis man ikke selv kan regne ud at, man ikke har rulle
til at spille 0,5$/1$ når man starter med $100
Så kommer man aldrig i nærheden af at vinde på det limit.
RYK NED I LIMIT
Helt ned på laveste limit
Er det forkert af mig at spille efter de instrukser der bliver stukket ud i PNBB?
"TILBUD 1
Paradise Poker - 100% bonus op til 100$"
"Denne bonus er dog perfekt til at blive spillet fri på 0,5$/1$ fixed limit niveauet."
????? Er det mig der læser det forkert?????
Ja du læser det Lidt forkert, der står jo ikke at den skal spilles med 100$
vi sakser lige igen:
Sakset fra PNBB:
'Bankroll til fixed limit holdem
Kan du bedst lidt at spille fixed limit holdem, vil vi anbefale at du til enhver tid har 500 BB (BB = big bet – altså det der i et limit game må bydes på turn og river) til det level du spiller. Dette betyder rent faktisk, at du kun må spille 10c/20c limit holdem med din startkapital på 100$, hvis du spiller uden en bonus i ryggen. Programmet du er ved at gennemgå skulle dog i løbet af få måneder gerne få bragt din bankroll op i nærheden af 500$, så det er muligt at spille på 0,5$/1$ niveauet, selvom man i en periode er uden bonus'
@kramix
"uden bonus i ryggen"
Der er jo bonus i ryggen. Det er det første "step" i buideren. Og i teksten der står at dette tilbud er ideelt til at blive spillet fri på $0,5/$1 FL.
Ydermere siger PNBB at det ideelle er at starte det hele med 100$.
Jeg læser det altså sådan at når de skriver at bonus i tilbud 1 er 100 % på op til 100 $ så giver det mening sætte 100$ ind! Efterfølgende bliver der skrevet i tilbud 1, at denne bonus er ideel at spille fri på $0,5/$1 FL.
@ Skizomick
Det er korrekt det du skriver og bankroll builderen anbefaler også at man kun spiller på de små borde som man har bank roll til. Der står dog også at man kan spille på et højere limit når man er ved at spille en bonus fri. Det står faktisk ret præcist i det du selv har citeret
"Dette betyder rent faktisk, at du kun må spille 10c/20c limit holdem med din startkapital på 100$, hvis du spiller uden en bonus i ryggen."
Han har jo netop en bonus i ryggen og spiller derfor efter principperne i bankroll builderen. Det er først når bonussen er spillet fri at han skal gå ned i limit, og hvis ikke han gør det følger han ikke principperne.
@ theduke
Jeg har selv fulgt builderen. Dog kun det første tilbud, men jeg fik alligevel spillet det op i en pæn størrelse go fandt så selv nogle andre tilbud som jeg er igang med at spille fri nu, så det kan lade sig gøre. Det er bare at prøve igen. negativ varians forekommer og hvis du virkelig har spillet efter skemaet som du siger, så vil du vinde i det lange løb. Jeg har også oplevet negativ varians, men heldigvis først efter at jeg havde opbygget en rulle der kunne holde til det.
Jeg vil dog anbefale dig at læse en bog omkring limit spillet. Jeg læste selv "Winning low limit poker" af Lee Jones, som løftede mit spil meget. Jeg har dog hørt fra andre herinde at der er andre bøger som kunne være bedre. Small stakes holdem af Ed Miller skulle også være god.
@Blobber
Okay.. Rart at høre at du er godt undervejs med rulleopbygningen!
Jeg vil helt sikkert kigge på et par bøger, da jeg jo nok kommer til at spille FL et stykke tid.
Det giver kun en meget begrænset beskytelse at spile med en bonus i ryggen.
Variansen i FL er meget høj, selv for experter.
Jeg har spillet omkring 500.000 FL hænder det sidste halvandet år.
Jeg har oplevet dage hvor der ryger 100bb på under 2 timer.
Ingen bonus kan opveje den slags varians. De bedste bonusser giver omkring 3 bb pr. 100 hænder. Det rækker ikke langt på de dårlige dage.
@Blobber
Med en 100% bonus i ryggen, så antager PNBB at man har en 200$ bankroll. Dvs nok til at spille 20c/40c FLH.
Selvom der står, at det er perfekt at spille bonussen fri med 0.5/1 FLH, så står der ikke noget om, at man kun skal have en rulle på 100$, når man begynder på det.
For at føre dette videre, så skal man (jvf. applikation af retningslinjerne i PNBB) have en 250$ BR + en 100% match bonus for at spille 0.5/1 ELLER 500$.
Det kunne måske være skrevet mindre snørklet i PNBB, men meningen burde være rimelig klar.
Edit: Stavebøf
Jeg må have misforstået en del.. Det er sku hårdt at være rookie og lære på den hårde måde :P
Men heldigvis kommer der en måned mere og et nyt forsøg. Denne gang på billigere limits :)
Jamen, held og lykke med pokeren.
Lige et velmenende råd på vejen. Skru ned for arrogancen i svarene, når folk prøver at komme med råd/vejledning/konstruktiv kritik. Vi gør det i bedste mening.
@ TheDukeDK
Jeg ville nok spille NL istedet for FL.
Al respekt for bankroll builderen her på sitet, men dem der begiver sig ud på ruten, må spænde selen godt fast. Det er en bumpy ride...
Problemet med FL på de små limits er rake!
Selv experters edge i FL er så begrænset, at det er svært på de små limits blot at spille breakeven uden rakeback/bonusser.
På sites som f.eks. crypto, hvor rakeback sammen med bonusserne, er ganske fornuftig, er det faktisk utrolig flot hvis man kan spille breakeven og dermed have rakeback/bonusserne som overskuddet hver måned.
På lang sigt er det dog temmeligt kedligt, og svært at komme videre op i større limits.
Derimod kan en god NL spiller opnå 5 til 8 BB/100, hvilket klart overstiger din rake.
Problemet er selvfølgelig bankroll.
Med 100 dollars bør man højst spille NL$5, hvilket kan være så lavt at mange finder det ligegyldigt om man taber eller vinder.
Nogle vælger derfor at betragte de 100 dollars som blot en del af en større bankroll.
Hvis du planlægger at kunne indsætte 100 dollars hver måned i et år, er din bankroll faktisk $1.200 og du burde kunne spille NL25.
Klart, er du total nybegynder vil det være som at smide penge ud af vinduet at spille NL25, men hvis du er en habil NL spiller, og har råd til at satse 100 dollars hver måned, vil NL25 være et godt limit.
@ Theduke
Der er et par af indlæggende jeg ikke er enig i og som jeg ikke mener at du bør følge. Det kan ihvertfald nemt komme til at koste dig 100 $ mere...
Det hunter anbefaler virker bestemt ikke som en god ide. Det kan afgjort betale sig at læse pokerbøger. Det har jo som sagt været direkte til at se på min bankroll om jeg fulgte det jeg har læst mig til eller ej. Det er muligt at denne måde har virket for ham, men det er bestemt ikke en metode der kan anbefales. Bankroll Builderen er opbygget som den er, for at man ikke skal smide mange penge efter at lære det på den hårde måde og det er den hårde måde Hunteren beskriver!
Angående det han skriver om at man aldrig kender styrken af sin hånd før riverkortet er vel i princippet rigtigt nok, men det er bestemt ikke noget du må spillet efter i Fixed Limit!! Det vil afgjort koste dig mange penge! Så ignorer det.
Angående det Kicker1 skriver, er det ikke helt korrekt hvad angår den edge man kan opnå. Det er i høj grad muligt at vinde på de lave limits! Det har jeg da gjort med fin succes. Det er jo også der hvor de dårligste spillere er og derfor der hvor det er nemmest at vinde. Det kræver dog at man har styr på positionsspillet, hvilke starthænder man skal spille og at man spiller efter potodds!
jeg kan bestemt ikke anbefale at spille på crypto!! Selvom man får en heftig rakeback er det simpelthen for tørt. Det var det ihvertfald til mig og det kostede mig lige næsten 100 dollars i løbet af et par dage. Dem der spiller på crypto går typisk efter at spiller bonus fri og optjene rakeback og spiller derfor knastørt og kun når de har super hænder = ikke nogen der er til at vride en krone ud af.
Mine anbefalinger er klart at investere i en pokerbog og få den læst. Start med at få dit preflopspil på plads og begynd så at tage bogen lidt af gangen og få de forskellige strategier implementeret i dit spil lidt efter lidt.
Lidt om table selection. Prøv om du kan finde nogle af de dårlige regulars. Jeg har selv spillet på paradise og de er afgjort til at finde! Det kan også betale sig at gå efter syd og øst europæiske spillere. Nogle af dem har simpelthen ikke begreb om poker lader det til.
Noget andet jeg prøvede var at sætte mig ved et pund bord på niveauet lavere end det jeg normalt spillede. Spillerne skelnede åbenbart ikke mellem forskellen i valuta, hvilket gjorde at jeg kunne komme til at spille om beløb der minede om dem jeg normal spillede på mod dårligere spillere. Super +ev.
Endelig prøvede jeg ofte at åbne et nyt bord, hvilket tiltrak de utålmodige spillere som ikke vil vente på at komme til ved et fuldt bord. Disse utålmodige spillere er ofte også dem som spiller mere løst, hvilket er guf for dig hvis ud spiller TAG.
Det sidste råd er noget jeg først er begyndt at anvende nu. Prøv ligge mærke de enkelte spilleres stil. Hvem smider til et raise, hvem spiller dårlige hænder i tidlig position. Hvem smider til steals fra knappen osv. Der kan hentes mange penge ved det og samtidig udvikler du dit spil og bliver bedre til at læse spillerne.
@ blobber
Flot lang indlæg. Vi er bestemt ikke så uenige her.
Min erfaring med FL er netop Crypto, hvor jeg har gjort mine folder igennem længere tid som bonushunter.
Som du beskriver er det knastørt, og temmelig kedligt i længden. De fleste gode spillere der, er næppe mere end breakeven spillere før bonusserne, så tørt bliver der spillet.
Klart, der findes sites hvor der er meget nemmere modstand, men jeg føler bare det er svært at vinde mere end de 2-3bb/100 det koster i rake.
I det mindste får du det meste tilbage på Crypto.
På NL er raken betydelig mindre, da du typisk har mange små pots, og ganske få enorme, hvor FL er mange midsized pots, hvor raken er værst.
Din edge i NL er også meget større hvis du er habil, specielt på de små limits.
Alt i alt, vil jeg mene at variansen på small stakes NL derfor er mindre end på FL.
Get over it!
@HenrikH
HVAD????
Må jeg ik kommentere flueknepperi?
Du knytter bare kaje knold!!
@HenrikH
HVAD????
Må jeg ik kommentere flueknepperi?
Du knytter bare kaje knold!!
Tjae - jeg tabte selv omkring 500 dollars på 4/8 på omkring 1,5 time og grunden var simpel. Jeg havde fundet et megafiskebord på SH hvor der er 3-4 på floppet SH også selv om der bliver raiset. Når man så raiser sine gode hænder og ikke rammer så kan man godt glemme alt om valuebetting postflop - vi er ikke foran. Så hvis man ikke rammer under disse forhold vinder man intet. Når man så har en aggressiv stil så bliver variansen nødvendigvis stor.
Når man er begynder i FL fokuserer man typisk meget på at vinde ved at have en preflopfordel. Når preflopfordelen er stor så har vi et meget snævrere range end vores modstandere - dette betyder også at vi er i mange flere/større multiwaypotter og dette øger indtjeningen for den tighte spiller, men opså variansen.
Angående crypto som går for at være tight så har man således ikke en stor preflopfordel her og er det ens edge bør man nok starte et andet sted. Tilgengæld gør crypto det lettere at isoraise en løs spiller så crypto kan godt være en start via nøje seatselection.
@Svenningsen
Hvad flueknepperri er der ved en ny der prøver at bygge en rulle op, for sådan et kvaj som dig skal komme og spille smart, du er indbegrebet at totalt idiot, som aldrig bidrager med en skid, men kun prøver at ødelægge en ellers udmærket og seriøs tråd, så hop tilbage til dit sorte hul, du er intet værd for den her tråd.
@ Kicker1
Ja det blev vist lidt langt. Jeg fik mig åbenbart skrevet varmt :-)
Jamen når det er der du har gjort dig dine erfaringer, så kan jeg sagtens forstå din holdning. Så er vi ikke så uenige, som du selv skriver. Det er drøn kedeligt og frustrerende, fordi man sjældent får god betaling for sine gode hænder. Man kan dog stjæle masser af blinds, men det bliver sikkert opdaget, hvis man bliver ved med at gøre det. Prøvede dog på et tidspunkt at raise 4 gange i træk, startene fra utg og hele bordet foldede alle gangene...
Jeg mener klart det er muligt at slå raken på andre sites. Jeg fik mit start indskud spillet op i omkring 650 ¤ på paradise og det var uden rakeback og stort set kun med fokus på preflop spillet.
Jeg ved ikke om der er mere eller mindre varians på FL i forhold til NL. Der er nogen som mener at der på længere sigt er mere varians i FL pga. at mange kalder hele vejen til river med draws og lignende, men jeg skal ikke kunne sige noget om det.
@HenrikH
Ka vi lige få kammertonen :o)
36 år og skriger op som en på 13....
Læser du de første 10-15 indlæg er der ik tale om andet end "you said, he said, she said"....
Get over it Henrik!!! The Duke må indse at han har været uheldig og at BRB kræver at man kan spille "break even"...