100 første hænder som fulltime

#1| 0

Jep har jo taget springet og ivrig efter at afprøve mit nye "legetøj" (pokertracker) så gik de første 100 hænder okay (57,22 BB/100 hænder).

Er stadig ved, at finde ud af hvordan jeg bruger pokertracker til at analysere mit spil...

Min ynkelige rating er pt. Tight-Passiv:
Hero: VP$ 26,60 PFR 4,26 AF-TOT 1,10

Man kan sige pokertracker gør lidt grin af mig da jeg gerne vil spille TAG dog er denne første session meget misvisende da vi har en maniac ved bordet som jeg vælger bare at calle og checke til selv når jeg rammer da jeg ved der kommer et all in/eller minimums 20 BB bet på river.

Villian: VP$ 89,25 PFR 26,88

Han har reloaded 4 gange inden for en time og er på tilt med 20 BB preflop raises med hænder såsom 94 offsuit etc. og på river er han næsten all in hvis man viser det mindste weakness både på flop og turn...

han har dog også doblet op på et par gode spillere ved at ramme de vildeste flops!

Derfor var min strategi at lade ham bette ud mens jeg prøver at se ynkelig svag ud... :)

Kan jeg få lidt feedback fra jer her om i mener jeg i stedet for skulle raise/bette mere på ham. Selv om han er på tilt kan han stadig godt finde på at folde selv efter et 20 bb raise preflop hvis du viser for meget styrke dog chaser han selv de sygeste runner runner draws!

Sidste spørgsmål er om nogle af jer med pokertracker gider give mig jeres regler for TAG og FISH :)

Takker

03-04-2006 03:01 #2| 0

Lige er hurtigt tip, 100 hænder siger _intet_ om dit eget spil... Når du kan tilføje to ekstra nuller til det tal, så kan vi kigge på det :)

03-04-2006 03:05 #3| 0

Ved det, ved det Orca men vil gerne have lidt feedback og du husker vel stadig din første dag som "fuldtids" spiller.

Kan sige jeg vil spille 30,000-50,000 hænder på dette limit før jeg anser mine stats for værende et klart syn af hvordan jeg spiller.

Lidt om min taktik over for denne maniac ville også være guld...

Mit mål er og blive en bedre spiller og ikke kun at vinde en million milliard selv om det da ville være top nice :)

03-04-2006 03:07 #4| 0

Jeg har aldrig spillet fuldtid, så det gør jeg faktisk ikke ;) Der er bare mange som forventer at vi kan analysere ud fra 1000 hænder eller færre, og det er simpelthen umuligt :)

03-04-2006 03:08 #5| 0

hehe kan jeg kun sige ja til.

Hvordan ville du personligt spille over for en type som den maniac jeg beskriver... min kammerat mente nemlig bare jeg skulle sparke til med re-raises.

03-04-2006 03:09 #6| 0

jeg forstår ikke rigtig hvad dit spørgsmål ang. hånden går på, kan du ikke poste en HH istedet?

Vi ved heller ikke om det er 6max osv :) der er en artikel her på PN som jeg har brugt og den virker helt fint..

100 hænder kan man ikke drage nogle konklusioner udfra, dog ser du ud til at spille en tand for mange hænder hvis det er Full ring, og en anelse for passivt.

Sorry to say, men i min PT ville du have fiske ikonet (loose passive passive)

03-04-2006 03:09 #7| 0

Enig med Orca. 100 hænder fortæller intet om noget som helst. Heller ikke din egen VP$IP siger den noget om, og endnu mindre om din AF-TOT.

Har spillet flere borde simulatant hvor min VP$IP efter 100 hænder har afviget med op til 35-40 %-point på forskellige borde.

03-04-2006 03:14 #8| 0

Full table 10 personer.

Mit spørgmål er til hvordan i personligt vil spille en sådan maniac på tilt med 20bb raises preflop på any 2 cards og all in på river næsten lige meget hvad.

Personligt mener jeg "passiv" passer perfekt da han jo gang på gang går all in hvis en spiller viser svaghed. Har ikke lige fundet helt ud af pokertracker endnu angående hand histories.

03-04-2006 10:46 #9| 0

Jeg har på et shorthanded bord ofte på de første 100 hænder spillet noget a la 43/33. Samtidig spiller jeg i nogle sessions 18/10 over de første 100. Jeg benytter mig sjældent af det bevidst at skifte gear som "nu vil jeg spille LAG" e.lign.

03-04-2006 18:21 #10| 0

En række analyser i Pokertracker bliver først meningsfulde, når du har et stort antal hænder i din database. Det gælder bl.a. BB/100 hænder.

Men der er ingen grund til blot at vente på at du får adskillige tusind hænder i dine database. Du kan sagtens begynde at bruge dit nye legetøj til at analysere og forbedre dit spil.

Din statistik viser f.eks. en VPIP på godt 26, hvor den for TAG vel bør ligge i størrelsesordenen 18-20. Din PFR ligger på godt 4, hvor den vel bør ligge i størrelsesordenen 8-10.

Selv om tallene er baseret på kun 100 observationer giver de allerede værdifuld information. Statistisk set er der omkring 95% sandsynlighed for at du spiller for mange hænder preflop og omkring 90% sandsynlighed for at du spiller for passivt preflop i forhold til en norm på 20/8. Selvfølgelig kan det blot være udtryk for tilfældige udsving (varians), men det er altså langt mere sandsynligt at tallene dække over at du faktisk ikke spiller TAG preflop.

Med dit nye legetøj har du ikke alene fået at vide hvor du bør korrigere dit spil, du har samtidig fået et effektivt middel som i praksis kan hjælpe dig med at korrigere.

Gør følgende: gå ind i PT og find de 10 ringeste hænder hvor du valgte at calle preflop samt evt. hænder hvor du har foretaget et cold call. Udvælg herefter fem hænder som du burde have foldet. Udvælg på tilsvarende vis fem hænder, som du burde have raised preflop.

Udarbejd en personlig "i tvivl-liste" med relevante oplysninger, såsom position og aktion før dig. For hver hånd anfører du hvad du rent faktisk gjorde samt hvad du burde have gjort. I løbet af forbavsende kort tid vil du være i stand til at opnå de "rigtige" tal for dit preflop spil. Du hænder hvor du nu vil være i tvivl vil typisk være hænder, hvor eksperterne ikke kommer med klare og entydige anbefalinger.

03-04-2006 20:57 #11| 0

Jævnfør din overskrift, stemmer det ikke rigtig overens med dit egentlige spørgsmål.

I overskriften skriver du "100 første hænder som fulltime", og det virker derfor som du vil have kommentarer til dette - hvilket netop Orca etc. giver gode svar på.

Men - såvidt jeg har forstået det, så er du ude efter at få svar på det spørgsmål du stiller i dit seneste indlæg:

"Mit spørgmål er til hvordan i personligt vil spille en sådan maniac på tilt med 20bb raises preflop på any 2 cards og all in på river næsten lige meget hvad."

... Hvis det er sådan det skal forståes, er det en meget misvisende overskrift, og du kan derfor ikke forvente, at folk ikke kommenterer ud fra det.

EDIT: Det var ikke for at sable nogen ned, men bare et indlæg med en pointe om at overveje sin overskrift.

03-04-2006 21:02 #12| 0

nu ikke så analt... mine første 100 hænder som fuldtids blandet sammen med et par spørgsmål til lige præcis denne type fordi pokertracker griner lidt af min spillestil... at jeg så er en torsk til at lave headlines så er det vel heller ikke så slemt at jeg skal saves ned.. svar eller lad være men drop den attitude jeg synes i har over for folk der ikke har været herinde så længe!

tilbage til det som det drejer sig om... Poker så tror jeg at jeg bare skal bruge pokertracker til at analysere mit spil og så skide på den ikon den giver mig for i sidste ende ved jeg jo godt at ddette ingen betydning har hvorimod jeg tror et program som pt kan hjælpe mig med at lukke de huller jeg nu egnang stadig har (ikke at udnytte position godt nok etc.)

03-04-2006 21:06 #13| 0

greekvik:

Takker for din analyse... klasse!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar