NeoNutzzz is at seat 0 with $100.
tennisace62 is at seat 1 with $61.75.
upton1580 is at seat 2 with $111.40.
HERO is at seat 3 with $127.50.
Threapwood is at seat 4 with $236.80.
park425 is at seat 5 with $109.50.
The button is at seat 4.
park425 posts the small blind of $.50.
NeoNutzzz posts the big blind of $1.
NeoNutzzz: -- --
tennisace62: -- --
upton1580: -- --
HERO: 2s 4s
Threapwood: -- --
park425: -- --
Pre-flop:
tennisace62 calls. upton1580 folds. HERO calls.
Threapwood folds. park425 calls. NeoNutzzz checks.
Flop (board: 4h Ad 7h):
park425 checks. NeoNutzzz checks. tennisace62
checks. HERO checks.
Turn (board: 4h Ad 7h 2d):
park425 checks. NeoNutzzz checks. tennisace62
checks. HERO bets $4. park425 folds. NeoNutzzz
folds. tennisace62 goes all-in for $60.75. HERO
???
Kalder man her, eller...?
Jeg har ikke nogle reads på tennisace, da jeg ikke havde sat PT til at hente nogle hænder. Det er dog et move jeg ikke har observeret hos ham tidligere, så meget svært at tolke om han får en hjerneblødning, eller hvad der sker med det bet.
100 NL. 2 par mod all-in
Det er jo et fuldstændig vanvittig overbet som jeg ikke har lyst til at calle med en turnet bottom two uden specifikke reads.
Vi er jo langt bagud til andet end bluff. Tpgk bliver jo ikke spillet sådan.
Det der undrer er bare at der er checket rundt to gange, og så laver jeg et potsize bet, hvorefter han tredie gang han har muligheden skubber. Er ikke vant til NL, så det forvirrede mig maksimalt.
Det ligner set (oftest i toere) eller et stort draw med ruder. Jeg drysser i teorien.
Grande overbets på disse levels betyder i min bog monster, som regel. Uden reads folder jeg, det er også en unraised pot, så vil faktisk mene du har et easy fold...
Ok, jeg var dum nok til at kalde, og han sad med sættet i 7''ere
Blev dog lidt fristet af selv at afprøve den, og.........
HERO is at seat 3 with $188.30.
Threapwood is at seat 4 with $75.05.
zambla is at seat 5 with $80.35.
The button is at seat 5.
benthj posts the small blind of $.50.
Threapwood posts the big blind of $1.
HERO: Qc Ks
Threapwood: -- --
zambla: -- --
Pre-flop:
zambla raises to $3.50. HERO re-raises to $6.
Threapwood folds. zambla calls.
Flop (board: Qs Td Qh):
HERO checks. zambla checks.
Turn (board: Qs Td Qh 4s):
HERO checks. zambla checks.
River (board: Qs Td Qh 4s 9h):
HERO bets $170. zambla goes all-in for $74.35. (han insta-caller mig)
HERO is returned $95.65 (uncalled).
Showdown:
HERO shows Qc Ks.
HERO has Qc Ks Qs Td Qh: three queens.
zambla shows 9d 2d.
zambla has 9d Qs Td Qh 9h: two pair, queens and nines.
Hand #33598083-15024 Summary:
$1 is raked from a pot of $161.70.
HERO wins $160.70 with three queens.
@ Jensen
Hold dig til FL! ;) Men nice PF call Villian lige laver der! lol..
@ Mancini
Tror jeg også jeg gør :-) Nogle gange har jeg dog brug for at spille lidt NL pga den lavere varians ;-)
@Mancini
Du mener vel ikke han skal folde?
Når han nu raiser med en craphand og kun får et gayraise tilbage og han sidder i pos skal han da ikke folde!
@ Alex
Øhm.. Har jeg overset noget? Gayraise? Hvad snakker du om? Jensen turner Bottom two, potter og får alvorligt på nakken?!
EDIT: grammatik!
Forstår ikke hvorfor du limper i CO. Du kan lige så godt tage kontrol over potten preflop. Bryder mig faktisk rigtig lidt om det preflop spil. Raise 4-5 og ta'' potten ned på et CB.
Ryk ned i limits.
Tina"KRYDDS"
nting.blogspot.com/
@Mancini
Jeg tror AlexKP mener hånd nr 2
"Når han (zambla) nu raiser med en craphand (92s) og kun får et gayraise tilbage og han sidder i pos skal han da ikke folde!"
Han skal smide $2,5 ind i en pot, som bliver på $13.
Det er vel kun imod højere PP 99 og op, at dette er -EV.
Hånd 1:
Jeg havde ikke set preflop. Det er forfærdeligt.
Hånd 2:
Jeg forstår ingenting overhovedet. Minreraise preflop? Jeg stikker desuden ud på alle streets med trips i en reraised
Hånd 1:
@Jensen
Hans overbet lugter da, men husk at du først selv har check''et og nu better fuld pot. Du kunne altså godt ligne een, der slow player, og alligevel vælger han at raise dig (for at sige det mildt). Dvs. han er næsten 100 pct. monster stærk eller har ikke en skid (men vil ligne trips/str8. Med call fra UTG kan man dog oftest udelukke 53 - trods alt :-)).
@Phearlezz
Call med semi-crap med udsigt til multiway pots i NL er da ikke forfærdeligt spil. Den er nem at smide på et lorte flop og betaler s... godt på str8, to par, trips flop - og tildels hvis man får odds til at få en flush (evt. noget multi draw)
---
Hånd 2:
@Jensen
Pre flop: Fold, call ELLER re-raise som en mand. Ikke det der minimum raise pjat. Han smider aldrig sin hånd og du aner ikke om du er oppe mod en reel hånd ...
Efter flop: Om du efter flop slow player eller better ud afhænger af om du sætter modspilleren til en stærk hånd og om han normalt vil skyde, når du viser svaghed samt laver loose calls, når han først er med i pot''en.
@Andreasen
Bevares, med strit og trips får du ofte betaling. Farven og to par har dog voldsomme reverse implied, jvf. den postede hånd. Desuden skal man jo nærmest limpe any two efter en limper ifølge din argumentation. Det virker ikke ret profitabelt.
@Phearlezz
Jeg limper oftest med alt suited connected eller suited one-gab efter en anden limper i short handed NL. ... og ja: det er bestemt profitablet ved de fleste borde jeg spiller :-)
Er der to limpers foran mig og de tilbageværende sjældent raiser caller jeg endda med endnu ringere kort i ny og næ. Eks. en hænd som T4s, 92s.
Det er en væsentlig forudsætning at det er et short handed bord og nok også du føler dig rimeligt ovenpå mht. at sætte de andre på en hånd.