Næsten lige sat mig ... Villain virker meget tight
------HAND 12------
Game #965862644: Texas Hold"em No Limit ($0.50/$1) - 2005/09/23 - 20:38:13 (UK)
Table "Iona" Seat 6 is the button.
Seat 1: Kitt007 ($41 in chips)
Seat 2: petstop30 ($19 in chips)
Seat 3: HaliFire ($133 in chips)
Seat 4: pjevsen ($187 in chips)
Seat 5: rikmic ($103.50 in chips)
Seat 6: Loony ($100.56 in chips)
Kitt007: posts small blind $0.50
petstop30: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to pjevsen [8♣ 9♣]
HaliFire: raises to $2
pjevsen: calls $2
rikmic: folds
Loony: raises to $4
Kitt007: folds
petstop30: folds
HaliFire: calls $2
pjevsen: calls $2
----- FLOP ----- [5♣ 8♠ T♣]
HaliFire: bets $4
pjevsen: calls $4
Loony: raises to $8
HaliFire: calls $4
pjevsen: raises to $25
Loony: calls $17
HaliFire: folds
----- TURN ----- [5c 8s Tc][5♠]
pjevsen: bets $158 and is all-in
Loony: folds
Kommentarer?? Skubber i hellere floppet her???
100 NL
Preflop er godt.
På floppet vil jeg nøjes med at calle. Et par med flushdraw er ikke nær så godt som kombineret straight- og flush draw. Det er let at sætte de to typer draws i samme bås og derved spille dem ens, men alt for ofte er der det problem at, man reelt ikke har så mange outs som man tror og derfor udelukkende har en nøjen flushdraw.
Din modstander i hånden raiser en preflopraisers flopbet. Det signalerer styrke. Derfor ville jeg bare calle i denne situation. Dit raise kan selvfølgelig forsvares, men jeg foretrækker et call her.
Jeg kan ikke lide dit turn bet. Det stinker langt væk af at være en draw. Hvorfor i alverden skulle en made hand bette sådan her. Du repræsenterer 2 hænder med dit flopreraise T8 og et set. T8 er lige blevet counterfeited ift. et overpar og et set er blevet til hus/quads og frygter derfor ikke flush/straight-drawen.
Du kan desuden risikere at være død i hånden lige nu.
Hvis du endelig vil bette i stedet for at tage et gratis kort bør du bare potte den; det har samme effekt.
Peter
Et potbet på turn sætter praktisk talt Villain all-in.
Jeg er desuden meget enig med Peter i turnbettet. Der er simpelthen overhovedet ingen linje i hånden. Hvilke hænder vil man calle-reraise floppet, som det giver mening at skubbe med på turn? Desuden tror jeg Villain var på en missed AcKc (eller lign.) siden han foldede, så du skal nok være tilfreds med kløren ikke dukkede op hér.
- Asger