Villain har 110$, jeg dækker... jeg får J♥ 9♥ i BB.. en spiller limper og knappen siger 4$. Jeg caller og limperen caller...
Flop J92 - (to ♦).
Jeg better 7$ - limperen folder og PF raiseren raiser til 20$, jeg reraiser til 45 $, villain caller efter lang betænkningstid...
Turn 9 ♦
Jeg vælger så at checke til ham som ligeledes checker.
River A ♥
jeg skubber - villain folder...
Hvordan kunne jeg have spillet den anderledes for at maksimere min profit??? Villain har 45 $ tilbage efter flop callet, så måske skulle jeg bette 15$ på turn???
100 NL - FH
øh, du tager styringen på floppet, følg det op med et 1/2 pot bet på turn, call et skub?
Mickey
Bet ~$30 på turn, kan godt være det er nemt at se hvad du har hvis man kan læse hænder, men det kan de fleste NL100 spillere ikke så mon ikke han kigger på sin egen hånd og de potodds han får :)
Hey stive.
Bet mere på floppet. Du stikker 7 ud i 12,5 på et super koordineret flop. Så gå efter check-raiset eller stik mindst 10, gerne 12-13 ud. Dit 3-bet er alt for lavt.
Jeg fik her den anden dag en lille lektion af J_Knish om, at et flop-3-bet ude af position sjældent er vejen frem, hvis ikke alle pengene ryger ind i midten dér; især med så akavede stack-sizes som her (bemærk hvor meget lettere det havde været at få skillingerne ind, hvis du havde stukket større ud til at begynde med). Måske det så er bedre at stop and go"e så, dvs. calle hans raise og så stikke ud igen på turn og få pengene ind.
Som du spiller den på floppet, skyder jeg halv pot på turn og spiller resten af hånden på autopilot.
Peter
"Jeg fik her den anden dag en lille lektion af J_Knish om, at et flop-3-bet sjældent er vejen frem, hvis ikke alle pengene ryger ind i midten dér;"
Interessant. Kan enten du eller J_Knish uddybe, hvorfor bet/3-bet ikke er vejen frem?
Jeg synes preflopraisers har en kedelig tendens til at folde turn, når man laver stop"n"go, og checkraiset kan vel næppe være vejen frem her?
@ Hardgrove
Du skulle da nødig snakke om at være stiv sådan som du væltede rundt - eller kan det virkelig passe at du er så ringe til bordfodbold?? ;)
Som LOD er jeg interesseret i yderligere kommentarer ang. det at 3 bette sådan et flop.
På de lavere niveauer syntes jeg det fungerer ret godt...
3 bet på flop er i tilfælde med bare semi dybe stacks et skidt move af flere grunde:
1) Man afslører ofte styrken på sin hånd, da 3 bettet ofte kun sættes ind med meget stærke hænder. Ofte vil de hænder man kan få betaling af blive sorteret fra.
2) 3 bet er skidt med marginale hænder, da man bygger en stor pot, og kun får action af bedre hænder.
3) Man kan bringe sig selv i meget grimme situationer med dybe stacks, da man giver modstanderen initiativet.
Self kan 3 bet også være et godt move med dybe stacks, det kræver bare en situation, hvor flere faktorer skal harmonere simultant.
-eget image
-modstanderens image
-dynamik
-bluff frekvens
-stack størrelser
- osv........
Er blandt de faktorer der skal overvejes
Det er self klart at sidder man kun med et pot bet tilbage efter modstanderen har raised, så ryger de sidste skillinger self til midten med det samme.
Friis