Min modstander har været rimelig loose og har set ham fiske en enkel gang.
$100 NL Texas Hold"em - Tuesday, September 06, 13:24:55 EDT 2005
Table Table 36993 (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 10
Seat 1: droopdogg111 ( $133.27 )
Seat 2: KrisDk ( $103.50 )
Seat 3: cptkirks ( $82.55 )
Seat 5: GetitFixxed ( $93.40 )
Seat 7: JeffBoski ( $152.20 )
Seat 8: Pelle1970 ( $116.15 )
Seat 10: flickman38 ( $47.15 )
Seat 6: n72s36yn8ae4 ( $97.50 )
Seat 4: slabslayer21 ( $120.25 )
Seat 9: Motohead07 ( $50 )
cptkirks posts small blind [$0.50].
slabslayer21 posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to KrisDk [ Qd Qs ]
>You have options at 2 - Table(450949) Table #2 Table!.
Tell a friend about PartyPoker.com and earn $50 & 1000 Party Points. Your friend receives $25!
GetitFixxed folds.
n72s36yn8ae4 folds.
>You have options at Table 36646 Table!.
JeffBoski raises [$2].
Pelle1970 folds.
flickman38 folds.
droopdogg111 calls [$2].
>You have options at Table 12054 Table!.
KrisDk raises [$6].
cptkirks folds.
slabslayer21 folds.
JeffBoski calls [$4].
droopdogg111 calls [$4].
** Dealing Flop ** [ 6s, 5h, 4h ]
JeffBoski checks.
droopdogg111 checks.
KrisDk bets [$14].
JeffBoski folds.
droopdogg111 calls [$14].
** Dealing Turn ** [ Qh ]
>You have options at 2 - Table(450949) Table #2 Table!.
>You have options at Table 36646 Table!.
droopdogg111 checks.
KrisDk checks.
** Dealing River ** [ Jd ]
droopdogg111 bets [$25].
KrisDk calls [$25].
Fint spillet?
100 NL ok at checke turn?
Hvis du er bange for at du er bagud på turn, kan dit play være ok. Jeg ser tit folk med høje PP undervurdere lave koordinerede boards, men jeg bryder mig ikke om at du checker turn. Der er 2 draws han kan være på, og selvom du er bagud på turn, har du mange outs. Jeg ville meget hellere skyde på turn med mulighed for at checke river bag ham.
Raise noget mere preflop, med 1 caller af gayraiset får de gode odds til at calle med alle mulige underlige hænder du gerne vil have ud. smid den op på 8 eller 9.
Ellers kan jeg godt lide dit spil, jeg ville dog bette turn også, og checke den bag ham på river som nævnt.
Mickey
Jeg stemmer for at du er mere konsekvent i dine beslutninger. Enten sætter du ham på flushen(straighten måske) og folder til et riverbet eller også byder du turn + river fordi du har ham på et slowplayet set/to par. River ændrer INTET.
Turn check kan dog retfærdiggøres hvis en blank river udvider hans "bluff range." Problemet er at alle draws er på bordet allerede så derfor er det et riverfold. Jeg ser dig kun slå sådan noget som 97.
Uhm. Jeg forstår ikke hvorfor i ikke synes man bare skal spille den med fuld skrue. Jeg er enig i at der skal raises mere preflop. Så bliver hånden også lettere at spille.
Man giver et gratis kort til en flush/straight draw ved at checke på turn.
Hvis jeg skulle spille den havde jeg nok raiset 8$ preflop. Fuld pot på floppet. Med trips på turn havde jeg skudt fuld pot igen. Hvis han caller det kan det nok komme på tale at checke river, selvom jeg muligvis godt kunne skyde ½ pot på river også. Det er jo ikke sådan at hver gang der ligger 3 hjerter på bordet så har modstanderen automatisk 2 på hånden. Chancen er faktisk ret lille.
Man kan så sige at alt andet end flushdraw er ret dårligt spillet på floppet fra hans side af.
"Man giver et gratis kort til en flush/straight draw ved at checke på turn."
Du ser ham simpelthen calle med sådan noget som A♥ T♠ på floppet?
Ethvert overpair med en hjerter får jo en freeroll til flush her? Det er jo ikke nødvendigvis det eneste han har..
Tak for jeres feedback.
Jeg er ikke helt enig i jeres linje. Jeg gayraiser ikke preflop men raiser fra 2 til 6. På floppet giver jeg ham ikke odds til at trække, jeg har ført set ham fiske efter flushen.
Da flushkortet kommer og giver mig trips gør jeg følgende overvejelser. Han ku let have flushet og forsøge et checkrais så jeg bliver nød til at lægge mig grundet mit read. Derfor ville et check give mig chancen for at forbedre og holde potten lille.
Det vigtigste i hånden er dog er hvis jeg potter turn er det er en god chance for at han kun caller mig hvis jeg er slået med enten str8en eller flushen og selvfølgelig også et set, hvilket jeg har slået. Alt andet folder han sandsynligvis, derfor er der mest value i at se river for enten at forbedre eller calle et rimelig bet eller lade ham bluffe og dermed få mere ud af hånden.
Nogen der enig i nogen af overvejelserne?
Bet lidt mere preflop og på flop!
Turn: Fint at checke. Du vil ikke bygge en større pot med din marginale hånd, og vil helst billigt til river og se om du får huset. Ved at bette bliver du for committed til en pot hvor du med stor sandsynlighed kan være slået.
River: fint
"Jeg stemmer for at du er mere konsekvent i dine beslutninger. Enten sætter du ham på flushen(straighten måske) og folder til et riverbet eller også byder du turn + river fordi du har ham på et slowplayet set/to par. River ændrer INTET."
Denne her form for tankegang bliver dyr i længden.
- Kripke