ret saftig tour, bordet virker ultra soft, med kun bb og en anden som rigtig kan spille, de andre er bare møgscared....
vi er 7 mand tilbage, 2 spillere med 280-300k, 2 med 100k også har vi 3 mand der sidder med mellem 50.000-20.000
forskel på like 1k$, på nr 7 og nr 6, så 2k$ mellem 6 og 5...anyways de 3 i bunden ultra nitter den, de sidder alle sammen til højre for mig, og har flere gange hvor der er foldet rundt til dem smidt...
bb er cl, og spillede virkelig aggro poker på boblen, og skaffede sig sin stack sådan...han raisede vitterligt hver hånd, også ca alle gange der blev limpet ind før ham, eller sb completede....men har på finaltable drosslet en smule ned...
hero har en stack på 119k, blinds 1.400, 2.800...
og sidder i sb med AJ♥♥, foldet til mig sb, vælger jeg så at limpe for at reraise ham hvis han skulle lave ballade...og obvs snappe et shove...
men bb checker
floppet slår K♥ 5♥ 7♣ (pot like 7.5k)
hero skyder 4.25k ud, bb betaler
turn Q♥ pot: 16k
hero skyder 11.5k, bb betaler
river: 5♣ pot: 39k
hero skyder 24.5k, bb allin
snap SHIPITHALLA, snap puke, overvejer faktisk fold?
100 rebuy FT, sick river spot...
Ville han mose her med 57 Q5 K5 ? jeg tror det ikke. jeg tror virkelig han har Q7 her måske en enkelt 5er.
Super ulækkert spot det der... meeh du har like 75k back ved fold right?
Jeg tror sgu jeg må mucke her... men jeg er sgu 90% sikker på vi har ham slået, men jeg kan ikke lide og kalde for mit liv her, og vi har trods alt stadig en stack tilbage her ved fold. der kommer nok andre spots...
Det er borderline sick at dobbelt floatbluffe her for villain, så forstår godt overvejelserne bag dit fold.
med det sagt, så mener jeg ikke du kan folde den. Din beskrivelse af villain som aggro gør at jeg mener vi med rimelighed kan antage at han raiser alle sine PPs i position i en BvB. Hvis dette scenarie viser sig sandt slår kun K5, Q5 og 75 dig. Jeg finder det desuden overvejende sandsynligt at villain raiser dig med any 2pair kombinationer før river, igen jf. din beskrivelse.
Problemet er at jeg har svært ved at gennemskue hvilke hænder villain kan gøre dette med. Mindre flushes har vi sikkert også tit hørt fra før river, og desuden giver det ikke vanvittigt meget mening at shove river her hvis han fx har 8høj flush, og derudover synes jeg det ville være mærkeligt at lave parkombinationer om til bluffs her.
Summa sumarum er at jeg vel nok synes at i begge er polariseret til nuts/air her, og derfor ikke rigtigt kan se hvad du slår, men samtidig heller ikke kan se hvad der slår dig, linjen givet.
Jeg betaler, selvom jeg nok engang imellem slår mig selv i hovedet og tænker "det vidste jeg jo godt" når han vender sin 75.
Rejser mig op fra stolen, udfører FT doblingsdansen, sætter mig ned, slowroller ham lige en smule endnu, og clicker så call:P
@ ville han mose her med 57, Q5, K5
ehh obviously :D?
@FlaskeW
tror ikke villian kan have 57 her, hånden er simpelthen for svage til at spille tricky på det flop, han bliver nød til at beskytte sin hånd...
de andre 2 muligheder jeg er bagud til (antaget også at han ikke checker KK,QQ, 55, eller 77)
K5 eller Q5, kan godt få mig selv til at tro på at han spiller K5 tricky engang i mellem, for at få et stort raise ind på turn hvis den blanker, og selvfølgelig for at få mig til at hænge mig selv de gange jeg bluffer flop...
den sidste af de hænder jeg er bange for at han kan have (da de sender mig på railen :D) er Q5, men det er godt nok lidt blehhhh, så skal han have haft en plan om at jeg sikkert bluffede ham på floppet
men min umiddelbare tanke i spottet var umiddelbart at hvis han havde mig slået, så var klart den mest likely holding det ville være med K5
@ hans range
det er jo tæt på umuligt for mig at sige, jeg skal jo tro på at han shipper T hi flush ind, eller at han sidder med fx 68 og shipper den ind som et bluff på et ultra kæmpe marginalt mini scarecard :D, eller selvfølgelig at han somehow shipper A5 eller KQ ind...
intet af det giver bare mening...
@ploven
du regner med at han vender en flush ret ofte her?
hmm har lige opdaget noget, tror sku bare det er en af dem der skal kaldes...
grundlaget der pludselig faldt mig ind er faktisk bare at jeg også selv moser et par flushes på river, med skurkens stack taget i betragtning...
@sayallin
Well, sidste linje med 75 var nu bare skrevet for at nævne en hånd, ikke fordi jeg mente den var mest likely. K5 er den eneste logiske "nuts" mulighed i mine øjne, da det virker usandsynligt at han peeler floppet med Q5 og dernæst ikke tør få det ind fordi flushen completer, ligesom vi også er enige om at han bør 'give lyd' fra sig med 75 allerede på floppet. Det er nok i virkeligheden mest af alt det der får mig til at ville betale, også selvom vi potentielt kan folde os til en del mere i payout / finde "bedre" spots.
Mht hans range lader det til at vi er overvejende enige, især sætningen: "intet af det giver bare mening...".
lækker hånd til analyse, håber der kommer nogle kompetente kommentarer ud af det :)
Snapcall. Som aggro spiller limpet til i en BvB raiser han helt sikkert alle PPs. Dvs. de mest likely hænder han kan sidde med er Q5 - K5 - 75 som har dig crushed. Jeg har virkelig svært ved at se ham ikke raise nogle af disse hænder på turn.
Derimod tror jeg ret ofte han sidder med en eller anden form for made hand han laver om til et bluff da du selv polariserer din range så kraftigt ved at skyde 3 tønder.
Egentlig har FlaskeW sagt det meget godt - hvad jeg gerne vil sige (hvilket er nok derfor jeg gentager det) :)
Hvis man vender det om - så er der i og med både K♥ og Q♥ ligger på bordet - heller ikke særligt mange flushdraws i din range og derfor kan han godt tro han valueshover hans mindre flush i dette spot.
Anyhow - jeg kommer aldrig væk.
Snapcall??
En tidligere aggro cl der har sløvet gevaldigt ned, og som checker sin bb, er nok ikke i kæmpe spewmode pt...
Bordet flusher, og parrer, og du skyder 3 tønder ind i cl, og han moser - altså du repper selv RET stærkt, og kan aldrig se ham mose en T høj flush her. Den SNAPPER han, men moser sgu sjældent hvis han som beskrevet er rimeligt dygtig...
Hvor hurtigt moser han riven?
Hvis han insta moser er det imo mere et call, end hvis han tænker lidt...
Men altså, den er ret syg at folde obv, men når han checker sin bb, ligner han altså ikke ligefrem typen der vil dobbeltfloat/bluffe eller moser 5x her, så det er sgu et ret klamt spot og kan aldrig være et snapcall imo...