Spillede i går en lang session, hvor jeg kommer op på 500$ på et PLO50 bord, hvor følgende hånd udspiller sig:
Jeg har siddet en del timer ved bordet ligeledes har skurken og vi har kun spillet 2 nævneværdi hænder som som begge var små pots hvor han har fanget mig i et bluff ligeledes har jeg.
Spillet er 5 handed, men da jeg ikke lige hh, kommer den lige fra hukommelsen.
Vi ser begge hinanden som tænkende men her kommer hånd:
Sidder utg med: K♦Q♠Q♦T♣
og jeg potter til 1.75$
Skurken sidder utg+1 med 500$ også, hvor han reraiser til 6$
Der bliver folded rundt og jeg kalder.
Flop 2♣2♠9♦. pot: 12.75$
Den går check check.
Turn Q♥ pot: 12.75$
jeg checker og han potter, jeg kalder.
River 7♥ pot: 38.25$
Jeg checker og han better 20$, jeg raiser til 40$ og han reraiser til 118.25$ på under 2 sec.
Kalder vi, folder vi eller smider vi resten af stacken ind(læg mærke til han også har 500$ stack)?
Håber hh er til at forstå.
1000 bb dybe. PLO50
Jeg sender resten til midten. 22 er så unlikely da de små pocket pairs ikke har nogen reél værdi i PLO. Og når han 3-better preflop er 2xxx, 99xx og 77xx langt oftere i hans range i forhold til 22xx.
Har han 22xx, brækker jeg mig og stopper for dagen.
Betaler blot i dette spot med mindre vi har et read på manden der siger han er dybt retarderet.
I må have den sygeste dynamik efter 5 timer spil.
Du må have en føgelse af om han har den 22xx hanske, kunne den være der, så call only.
@Kallefar
Ingen dynamik over hovedet, vi har spillet ganske få hænder mod hinanden, altså vi har holdt os fra hinanden hele tiden. Underligt nok.
Så det er første store hånd jeg spiller mod ham i sessionen.
Som du også kan se overvejer jeg både folde og smide resten ind. Så jeg mener kun han kan have 3 hænder: 99xx - 77xx - 22xx. Hvor jeg tvivler stækt på 77xx, så det er 99xx og 22xx sådan er mit read på ham.
Jeg rrai. Hvis han har 22 her er det helt sygt. Hvis han vælger at sløve 22 på floppet tror jeg ikke på at han potter den på turn.
Læg i øvrigt mærke til din egen linie. Du ligner like aldrig det superhus du har. Dit turn cc, dit river check klik tyder ikke på superhus.
Selvf er det klamt at han kommer over dig på river så hurtigt, men mener stadig vi har et shove.
Hvis du har en fornemmelse af at han er typen der folder 99 og 77 med den givne action, kan du obv ligeså godt calle. Men hvis han har lidt hjerne og kan søge value med andre hænder end absolute nuts, bør du også shove den her. Især pga din linie.
Nåri er så dybe som i er, vil du ca 100 af 100 gange forsøge at få proppet nogle skillinger i potten senest på turn og derfor er QQ i din range noget usandsynlig.
Det bet villain fyrer afsted er det pot eller er det bare rr? jo jeg er da en donk når jeg ik lige sev ved det:)
Nu ved jeg ikke om du multi tabler 10-15 stk.
Hvis du spiller 2-3 bordere så må du have afluret hans spille stil efter de 5 timer.
Enig med kallefar. Du bør simpelthen vide noget mere om ham efter så lang tid. Hvis ikke spiller du for mange borde eller fokuserer bare for lidt.
Hvorfor får du ikke flere penge ind før??
Reraise turn?
Lad være med at klikke river?
@Koller & kallefar
Jeg spillede 4 borde hvor 2 af dem var turneringer et PLO25 og så det bord der.
Som jeg skriver er vi nede på 3 hænder som han kan sidde med 22xx / 77xx / 99xx.
Jeg mener ikke han potter turn med 77xx, mens jeg mener han potter turn med AAxx, som jeg også mener han valuebetter på river, ligesom jeg mener han valuebetter 2xxx derfor jeg vælger den linie som jeg gør.
Jeg er ret sikker på han kalder et all in med 99xx, 77xx og selvfølgelig 22xx.
Jeg har ikke set ham reraise så hurtigt før, nok også det der gør mig i tvivl.
@Jungleras
Ville jo gerne have så meget værdi ud af mit hus. Så som jeg skriver i min forrige post, mener jeg han skyder på river med AAxx 2xxx og selvfølgelig et bluff.
Mit click kan vi hurtig blive enige om er donket, men da jeg var i situationen havde jeg ham på AAxx som jeg gerne ville have mere value ud af, og det var det eneste raise jeg kunne se AA kalde.
Når han så reraiser river, ændrede hele min opfattelse af hånden.
Ved godt at det ikke er den bedste spillede hånd i verden.
Hvis du er ret sikker på han kalder med 99 og 77 er det bare ind med dem. Obv er hånden mærkelig spillet fra turn af, men det er vel ikke det tråden handler om.
Jeg stikker skillingerne ind.
Fold er helt udelukket. Sick setup hvis han 3-better 22xx (22AA/KK?) og rammer så flot. Sender stakken på nakken og smider computeren ud af vinduet, hvis han har den - og popper champagnen, når han viser 77xx/99xx...
Til gengæld raiser jeg også turn... og clicker nok heller ikke river :)
@ Koller
Siden hvornår handler analyse hænder ikke om hele linien?
Jeg repotter obv river som spillet, og går nok stort set altid død for 1000bb med QQ i et spot som her - gør jeg ikke det er jeg skredet fra bordet for længst...
Raise turn, som langt de fleste er inde på.
River bliver også et shove herfra, hvis du mener han kalder med 77, 99. og obv den usandsynlige 22 der slår dig.
Hvis han kun kalder dit shove med NUTZ så dybe bliver det bare et kald. Du må have en idé om han stacker af med mindre efter 5 timers spil.
I øvrigt flot husket HH, når den bare kommer fra hukommelsen!
"Det bet villain fyrer afsted er det pot eller er det bare rr? jo jeg er da en donk når jeg ik lige sev ved det:)"
Det er et PSB.
@OP:
Hvis du er sikker på at han betaler med 77 og 99 sender jeg stacken ind, selvom det virker ret sygt at han skulle betale af med i hvertfald 77.
Som andre er inde på, er hånden ikke super godt spillet :)
Jungle
Det var ik for at være efter dig at jeg skrev det... Og obv handler det for det meste om hele linien. OP spurgte her bare kun ind til river og jeg havde fået det indtryk at han godt selv ved at hans linie er lidt alternativ. Derfor jeg mente det kun var river der var interessant at diskutere. Er obv ik efter dig for at diskutere mere end et street, hvis det så sådan ud.
Problemet er vel om han er i stand til at folde 99xx, 77xx hvis du skubber.
En anden ting er at normalt vil 22xx være super usandsynligt pga PF men 1000bb dybt skal han jo 3bette virkeligt bredt så 22xx bliver laaaaaangt mere sandsynligt end med 100bb stacks. For øvrigt er AA22, KK22, QQ22 vel rimelig standard at 3bette selv med 100bb stacks
Jeg c/r for øvrigt turn med en rigtig bred range så selvfølgelig skal det også gøres med top båd.
alt andet end skub må være tab af EV.. Han kan have så mange handsker. Syntes ikke om dit rivercheck eller dit river gayraise...
Svenningsen
At villain kan have mange hænder gør jo ik rigtig nogen forskel. Det eneste vi næsten kan bruge er viden om hvilke hænder villain kan calle et skub med og ikke hvilke hænder villain kan have.
Men enig i den skal skubbes som sagt længere oppe.
Vi kan ALDRIG komme væk på river her. Jeg reraiser river, som alle andre er inde på. Selvfølgelig kan han have 2erne i et yderst sjældne tilfælde, men det er Obv bare et sick setup then!
_Orty_
Gider du lige, hvis man har siddet i den situation med 1000bbs. Det er alligvel ikke hverdagskost for en NL50 spiller, at smide 10BIs efter en hånd, det er det forhåbentligt ikke for nogen.
Synse din kommentar er direkte dum.
Angående hånden, så tror jeg sådan set, at jeg på kollers plan her.
Men jeg ser umiddelbart kun 2 holdings, som betaler os, og det er altså 22 og 99. Så er spørgsmålet om, hvor tit han med de forskellige holdings.
@fissehans
Bevares, men at fold overhovedet overvejes er helt skævt imo.
Ind med butikken, har han som allerede nævnt reraiset pf med 22AA/22KK så er det ukristeligt latterligt at du skal ramme top boat.
Jeg tror langt mere på 99 og kan sådan set ikke se så meget andet der gir mening for hans spil her og tror samtidig han betaler et raise af.
Samme spot kostede mig 3000$ sidste gang jeg lavede det call mod quads, hvor jeg endda have slowet mit hus :-(
Der havde jeg så kun et et bet, mit raise og skulle overveje at calle resten. Det der setup er endnu mere tydeligt.
Som jeg ser det skal du bare calle ham. Ud fra dit read/hans stack, så skal vi nok give ham credit som tænkende spiller.
Re-raiser du all-in, så får du kun call af 22 og muligt fold af alle andre hænder. 22 er i hvert fald eneste hånd som du er SIKKER på at få betalt.
Mvh.
Eksplicit
@Jeller
Et reraise preflop, OOP, med de her stacks er imho skidt. Hvis den ene Q havde været en J kunne vi sagtens overveje et reraise - men ikke med denne handske imo...
Ahh okay, havde først set du er en troll nu Jeller, jf. www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=197026
Som Eksplicit.
pokerprince og eksplicit
OP siger han selv tror vi bliver betalt af 77 og 99 længere oppe, ik? Så at sige vi kun får betaling af 22xx hvis vi rester river er ik rigtigt.
Udfra OPs betragtning om villains calling range er det jo et shove så. Selvf er det kun et call, hvis villains calling range er som i har sat den op til at være.
Men i den her situation med det info vi har fra OP må det være shove.
Mod en helt random unknown uden reads kan jeg godt se at den bare skal calles, da vi kun tror vi får betaling af 22xx.
repot turn
Som spillet indtil river, cr fuldpot istedet for click, og call hans 3bet - hvis du 4bet potter burde han kunne folde 77 og ofte 99, da du ikke rigtig kan have andet end netop 22, QQ og 99.
Du risikerer at være i en situation hvor du kun bliver callet af bedre, og folder alle de hænder du slår.
En tænkende, nitty, spiller på PLO50 ved godt at en anden tænkende nitty spiller på PLO50 aldrig har <99 her for 10 buyins.
Hvis I har spillet så længe med de stacks må man antage at I er forholdsvis nitty (ikke at der er noget galt i det, der er masser af borde hvor en nitty stil er optimalt) og derfor kan man ikke forvente at du får et call af dårligere hænder.
@koller
Thja...jeg tror hero tager fejl i at hero caller med f.eks 77 og 99.
Hvad kan villain sætte hero på der?
77 er helt off, der er det jo obvious fold imod et shove.
Sådan som OP starter med at beskrive villain, så passer det ikke med at han skulle kunne calle 77-shove.
Eksplicit
Kan virkelig ikke se ham betale så meget ekstra uden nutboat (som du jo har) Jeg mener seriøst at et call her er helt fint. Ved at raise giver du ham mulighed for at folde alt andet end 22.
Jeg reraiser hvertfald for value.. og i har kun vist de 2 bluff op..
Du ser svag ud i hånden, og hvorfor skulle han ikke kunne reraise på river hvis han har:
2Q, 77, 99..
Han kalder med disse hånder hvis du reraiser til 260 ish
Synes et call mister for meget value, og han ville 99/100 gange lave et lille c-bet som mininum på floppet??
håber hånden gik godt! :)
Jeg mener godtnok, at det er vildt at tro, at man får noget ud af og sende stacken ind.... Han betaler da aldrig med 99 og over-hovedet-aldrig (endnu sjældnere) med 77... Hvad med bare at klikke den, og så evt. ligge sig til pushet - så har man jo stadig næsten 250 tilbage, men det er jo også 5 BIs? Og fuck han er kongen, hvis han laver en skæg på dig der....
Hvis jeg har forsået "reraiser til 118,25" rigtigt.
Angående skurken
Ja jeg mener han stacker af med 77xx og 99xx, og jeg mener kun han kalder mit click med en hånd som 2Qxx 2xxx og disse hænder. Det er jeg ikke i tvivl om.
De eneste hænder jeg kan se ham reraise mit click med er 22xx, 77xx og 99xx. Så sender jeg stacken til midten betaler han uanset hvad. Så spørgsmålet er jo hvilken en af de følgende hænder han har.
Der jeg er lidt i tvivl er hans instant repot, det er jeg lidt i tvivl om han gør med 77xx og 99xx, der ville jeg i hvert fald forvente han lige tænker lidt over det inden han potter her, men det har jeg ikke noget read der bekrafter eller afkrafter.
Lidt at træde i vande, men skurken vil ALDRIG vise et bluff frem her, det read har jeg i hvert fald på ham.
Må man spørge hvad der skete?
Så kan der vel ikke være meget tvivl. Ind med stacken.
@NoPokNoFun
Jeg vil ikke komme med noget resultat, før debaten er død, da jeg ikke vil have nogen som bliver "farvet" af at se resultatet.
Nu har jeg godt nok skrevet jeg både overvejede fold, call eller skub. Det er dog ikke helt rigtigt, kunne aldrig finde på at folde i dette spot. Så vil godt sige jeg enten lavede et kald eller et skub.
Håber du kan leve med at vente til debatten er gået død før jeg smider et resultat op.
Personligt ser jeg resultatet mindre vigtigt. :)
Han må som minimun selv ha en 2ér
den linie du laver ligner lidt en fisket 22 linie i hvert fald på 0.25-0.50--så at han ikke skal tænke et sekund på river da du check raiser-betyder i min verden han selv må have en 2ér-og så er holdings som AA22-KK22 pænt mere sandsynlige end noget der indebære 27xx 29xx 2Qxx
@Lakini9
Jeg er nede på 3 holdning 22xx, 77xx og 99xx.
Han nøjes med at kalde med hænder som 72xx 92xx 2Qxx 2xxx AAxx.
Så hvis han skal have en 2er på hånden, så er vi ude i 22xx 277x eller 299x, dog har jeg svært ved at se han ville lave et reraise preflop med 277x eller 299x.
Ser som der også bliver sagt i tråden han har reraised mig med en double parred hånd hvor 22/77/99 indgår.
Kan dog også sagtens se en T998 og den salgs hænder komme frem.
Intet svar de sidste 40 minutter, jeg erklærer hermed debatten for død. Resultat?
Helt enig i første del af Yskhyrs post som vist bedst beskriver hvordan vi maksimerer value/minimerer et evt. tab.
Men synes godt nok folk ser mange spøgelser her - ja, i terioen er det kun nuts der stacker af for 1000bb - men det her er altså PLO 50!
Det her er altså en spillet hånd!
Ikke verdens bedste eksempel, men i en tråd som denne:
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=197294
Dukker vildanden op med en handske INGEN ville kunne have forudset - min pointe er blot at ALLE laver fejl i poker! Alle! Så at mene at vildanden bare insta snap folder 77 i dette eksempel, ja sågar 2Q/whatever er altså at benægte emperien en del og KUN snakke teori - det holder sgu ikke helt imho...
Må jeg lige spørge hvis han siger rest, hvad vi så gør? Betaler vi eller folder vi så?
Altså hvis vi gør den til 260?
Betaler!! der er så lille chance for de 4 ens,
han kunne vel godt tjekke bag på dig med - 2,7,7,Q??
Og potter turn for at tage potten ned/for value..
jeg ser mig slået, hvis han rester, men jeg er som sagt også donkaaaay
Nå men som dem der gerne ville høre resultatet.
Jeg bruger min timebank, og er MEGET i tvivl om jeg skal skubbe eller kalde. Tvivlen gør jeg ender med at kalde og som mange er inde på sidder han med 22AA.
Men poker vindes jo i længde og jeg smider den herind for at få at finde ud af, om jeg overhovedet skal sidde så deep, når jeg ikke er villig til at risikere stacken her.
Tak for alle de mange inputs der har været.