1000 nl (6 mands)

#1| 0

Jeg sidder med lige knap 6 buy ins, så den får ikke for lidt preflop. MP1 er en fisk. Knappen har siddet ved bordet ca. 20 min. og jeg har ikke noget read på ham. De har begge ca 1100 hver. Jeg sidder i sb og får AA. MP1 og knappen limper om til mig, som gør det til 40. BB folder. Flop 48k (rainbow) Jeg skyder 120, MP1 caller, knappen tænker lidt og går så all in. Efter at have tænkt spillet lidt igennem folder jeg.. Nogen der mener dette er for svagt spillet?

19-10-2006 00:39 #2| 0

Du raiser til 4xBB ude af position mod 2 limpere?

19-10-2006 00:40 #3| 0

Jeg samler lige lidt citater fra din tekst:

"så den får ikke for lidt preflop"

"Jeg sidder i sb og får AA. MP1 og knappen limper om til mig, som gør det til 40."

:s

Håber selv du kan se det.

19-10-2006 00:44 #4| 0

Jeg spørger lige for Asger_b:

"Hvor spiller du henne?"

19-10-2006 00:48 #5| 0

Jeg kommenterer lige for Asger_b:

"Ryk ned i limit"

Mickey

19-10-2006 00:49 #6| 0

Ja, lad os også høre dit nick, så vi kan holde os fra dig.

19-10-2006 00:50 #8| 0

Asger_b siger: Raise mere PF!

19-10-2006 00:50 #7| 0

Indskyder en sætning Mickey har glemt:

"Læs venligst Phear's guide til opsætning af analyseindlæg!"

19-10-2006 00:54 #9| 0

@kongsgaard

citatet ; Du raiser til 4xBB ude af position mod 2 limpere?

Hvad er det rigtige på "jeres" level, som jo er langt over mit.

Jeg mener den skal have ca 7-8 x BB, eller AI, Korrekt ??

19-10-2006 00:54 #10| 0
OP

Hehe ved det godt. Den skulle helt sikkert have haft mere.. Med ordene " Den får ikke for....", mente jeg at jeg raisede preflop rigtig tit:-)
Kunne også godt selv se ( inden jeg postede) at preflop er noget RIGTIG hø..
Men vil stadig gerne have svar på mit spørgsmål..

19-10-2006 00:58 #11| 0

Er jeg den eneste der undrer mig over at du folder....?

19-10-2006 01:04 #12| 0

Jeg spørger lige for... Øhhh... Mig selv...

Skal vi spille HU? ;)

19-10-2006 02:23 #13| 0

Jeg syns dit fold er ok, jeg kan ik folde der personligt uden reads men tror meget ofte du er oppe imod to par+
Preflop er skidt.

OT syns jeg det virker idiotisk at sidde og udforde til HU når manden spørger efter råd til en hånd han har spillet, er efter min mening ved at blive en åndsvag trend at spamme "hvor spiller du henne????" så snart folk kommer med et lidt andet tiltag eller er uening i asger_b´s råd (no offense til ab's råd, er selv for det meste enig i dem)

19-10-2006 02:29 #14| 0

ALEX - nick på prima?

19-10-2006 02:30 #15| 0

@mikkmakk
Nu er jeg absolut slet ingen helt til cashgames, da jeg næsten udelukkende spiller tours, men den skal selvfølgelig raises til ~60

19-10-2006 02:37 #16| 0

Knægten spørger om noget hjælp og så hejler i ham fuldstændig ned tag jer sammen! Fuk i nogen idioter...

19-10-2006 02:47 #18| 0

@Pure
Jeg er enig i at behandlingen af knægten der oprettede tråden ikke ligefrem har været tilfredsstillinde.

19-10-2006 02:47 #17| 0

Ryk ned i limit, medmindre du ikke spiller for at vinde. Det siger jeg ikke for at være smart, men fordi jeg på ingen måde kan forestille mig, at du er en vindende spiller på 1k.

1) Din stacks størrelse bør ikke influere på din pf-raise-frekvens. Det bør derimod effektive stacks.

2) Preflop er ganske enkelt katastrofalt og et gigantisk leak.

3) At fuldpotte et flop, der ikke kan blive meget mere ragged, er også forfærdeligt.

4) Vi har ingen som helst mulighed for at afgøre, om du skal til midten her, og du bør vide hvorfor.

Jeg går ud fra, at de endte med at komme til showdown og vise et par lortehænder op.

19-10-2006 03:03 #19| 0

AUTOBETALT.
LIMP NÆSTE GANG.
SHIP IT.
HOLLA!

19-10-2006 03:14 #20| 0

@MikkMakk

"citatet ; Du raiser til 4xBB ude af position mod 2 limpere?

Hvad er det rigtige på "jeres" level, som jo er langt over mit.

Jeg mener den skal have ca 7-8 x BB, eller AI, Korrekt ??"

Er det ikke lige hårdt nok, AI er der helt hen i vejret, der er nu engang tale om cash game og ikke tourney..

5-6 x bb burde gøre tricket med at få mindst 1 af dem ud af potten pre.. IMO

Lundsgaard

19-10-2006 03:19 #21| 0

@ phearlezz

1) Din stacks størrelse bør ikke influere på din pf-raise-frekvens. Det bør derimod effektive stacks.

Tror altså, du fejlfortolker så dit 4-punktsangreb kan få lidt mere ammunition. Jeg tror, han mener, at siden han kan sidde med hele 6 buyins, skyldes at spillet er løst og juicy.

3) At fuldpotte et flop, der ikke kan blive meget mere ragged, er også forfærdeligt.

Det afhænger både af bordets dynamik og heros eget bydemønster.

@Jelle7

Uden reads vil jeg calle.

19-10-2006 03:47 #22| 0

@tåbeligt

Nu er jeg faktisk ikke ude på at angribe, men på at hjælpe.

Hvis spillet er løst og juicy, bør man dels skrive dette i sin første post, dels spille forholdsvist stramt ABC-poker (medmindre man er ret skrap postflop).

Desuden fremgår det jo tydeligt af formuleringen, at preflopspillet er en konsekvens af stackstørrelsen:

"Jeg sidder med lige knap 6 buy ins, så den får ikke for lidt preflop."

Jeg er altså nødt til at kommentere de kendsgerninger, som bliver fremstillet, og ikke hvad jeg muligvis kan slutte mig til ud fra mangelfulde oplysninger.

"Det afhænger både af bordets dynamik og heros eget bydemønster."

Delvist. Jeg kan dog ikke se noget i den oprindelige post om, at bordet har en dynamik, der retfærdiggør et potbet her, og hvis heros eget bydemønster gør et potbet her rigtigt, er den overordnede strategi forfejlet.

19-10-2006 03:55 #23| 0

LOL!

Godt at se, I kan overtage lidt når chefen er fraværende! ;-)

19-10-2006 03:56 #24| 0

"Bare vent, til AB kommer hjem..."

19-10-2006 09:32 #25| 0

Skal siges at jeg kun sjældent spiller nl1000 holder mig til det halve :-)

Men hvis ikke jeg havde et read på en af villans og det sagde at han caller rigtig meget, ville jeg aldrig raise 7-8xbb i den her situation. Det er cash-game og vi har 2 limpere, og så vil du blæse modstanderne ud preflop. Jeg raiser 4xbb (absolut max 5). Man kan diskutere det her meget, men da jeg for lidt tid siden spurgte hvor mange BB/100 folk vandt på deres AA, mindes jeg trods alt jeg lå i top, så tror ikke min måde at spille hånden på er helt skidt (man ja det afhænger jo utroligt meget af bordet)

Omkring postflop så tror jeg faktisk det er et fornuftigt fold, preflop agg. better pot, en caller................... sæt jer lige i den situation, hvad ville villan gå all in på.

1 Bluf:
Hvis jeg var ude på at bluffe, var det ikke her jeg ville gøre det (kan selvfølgelig tale for at gøre det, men alligevel, det kræver sku nosser at gøre det her). Og ville da slet ikke bette så højt, hvis det er et bluff, skal den bare have 3/4 pot, lidt voldsomt at risikere hele sin stack her.

2 Set:
Er vel selv på de her levels ikke usandsynligt at han har limpet med et lille pp. Godt nok noget af et overbet, så tror ikke lige det er det jeg vil sætte ham på, men bestemt en mulighed.

3 AK:
Ahh der er en limper før ham, ok en tricky spiller kunne godt finde på at limpe, men når sb så raiser og han igen bare caller preflop, er det altså en meget underlig spillet AK.

4 To par:
Ja han kan vel have limpet med mange forskellige hænder (og ja hero gør det jo ikke dyrt nok at calle igen) og syntes meget ofte disse overbets netop er 2 par og han så håber på at der er en af de andre der netop sidder med aa, ak eller lign. som de ikke kan smide. Han er glad for at tage den ned med det samme, men også ok hvis han får en caller med en af ovenstående hænder, frygter vel reelt kun KK.

Og glem ikke vi stadig har BB, hvad er det lige han har kaldt et pot-bet med, vi har trods alt kun et par!

Dermed ikke sagt jeg vil være i stand til at folde den, det er nok desværre lidt humør-bestemt :-)

19-10-2006 09:57 #26| 0

Jeg er enig med mange andre, ryk ned i limit og det kan ikke gå for hurtigt hvis du ikke vil ende op broke.

1) Du bliver nød til at raise mere preflop.

2) Jeg caller floppet..

Siden han sidder med fuldt buy-in må man regne med at det er en regular spiller på NL 1000. Jeg har aldrig set en regular spiller pushe sådan et gaveflop flop med set, eller 2 par. Der er stor sandsynlighed for han har KQ el. AK.

Desuden er der stor value for dig i at se hvad han pusher med. Du har ham stadig dækket bagefter med 2 buy-ins, og vil gerne se hvad en frisk fyr overbetter så vildt med. Der er stor value i at spille potter mod ham efterfølgende.
- Samtidig jeg skammer mig aldrig over at tabe et buy-in med AA.

Gutten der sidder i MP1 er jeg ikke bange for. Du siger han virker som en fisk. han vil ofte forsøge at floate dig i den situation når der sidder en mand bag ved, og han har possition på dig efter turn.

20-10-2006 15:20 #27| 0

Jeg folder forresten floppet, og giver knappen respekt denne gang. Lad os sige han sidder med set eller to par - hvad er så hans bedste linje for at blive betalt af overpairs eller AK? Well, et std. raise er makabert, og ville få de fleste til at sende AA/AK lige i mucken. Men som det fremgår i den her tråd, er der mange, inkl. en del 5/10+ regulars, der betaler uden reads med UI AA hér. AK må jo nødvendigvis være det samme (faktisk ville jeg være mere tilfreds med at betale med AK end AA hér, bortset fra at hero er lidt dårligere inde mod 2 par). Hvis villain når at tænke sig om, bør han genkende denne tankegang - og skubbe et set/2par.

- AB

20-10-2006 17:18 #28| 0

Jeg caller :) Hva faaan, du har jo 6000 ;)

21-10-2006 03:14 #29| 0
OP

Jeg er normalt 400 nl spiller (vindende). Det er anden gang jeg tager et seriøst shot på så høje borde (ca. 6 måneder siden sidst)
Mine største problemer med dette limit ligger psykisk. Jeg har svært ved at vende mig til de højere beløb og jeg tror at jeg tit giver nogle af spillernes moves for meget kredit. Derfor min post.

Når det er sagt begrunder jeg mit fold med, at hvis han kun har AK her er det et yderst sjældent set preflop spil ( jeg har ikke tidliger raiset i sb, så derfor burde han ikke forvente et raise her).

Som action er foregået tror jeg heller ikke at han er ude i et bluff, da 2 spillere der sidder i en dårligere position viser yderst meget interesse i hånden. Et sådan bluff her mener jeg er endnu dårligere spil end mit preflop spil:-)

Det mest sandsynlige jeg kan komme frem til her er at han har limpet med 44 eller k8. Da vi begge spillere viser interesse efter floppet prøver han at få max value ved at skubbe, da han sandsynligt har den bedste hånd her. Der er trods alt nogle kort der kan gå hen og dræbe action både fra hans side og vores (min).

21-10-2006 12:29 #30| 0

Lol normalt skal man have spillet 100.000+ hænder for at man kan sige noget generelt om en spiller...men nu vælter det frem med kloge hoveder, der lige fremlægger en "perfekt" analyse udfra 1 hånd ;)

Er det mig eller er folk en flok bagkloge "jeg-ved-bedst" verdensmestre!?

Kunne det tænkes at man måske har 1 eller 2 halvsløje hænder for hver 100.000 hånd?!

Kom dog med noget konstruktivt, og drop alt jeres bedrevidende intetsigende crap! Det ville højne niveauet og intellekten på PN med 200%!

Ha´en god lørdag.

21-10-2006 12:51 #31| 0

Automatisk kald IMO

21-10-2006 13:02 #32| 0

@Digger: Kan du uddybe: "normalt skal man have spillet 100.000+ hænder for at man kan sige noget generelt om en spiller" for mig?

21-10-2006 13:21 #33| 0

eks. har jeg et leak på AK iflg. pokertracker over 5000 hænder?!

Der skriger I alle tilbage, at vedkommende skal vende tilbage når han har spillet xxxxxxxxx antal hænder! Nu er der ca.10 personer der flæsker Jelle-drengen på baggrund af 1 hånd....modsigende??!

Og nej det er sikkert ikke dig, men alle de andre ;)

21-10-2006 13:26 #34| 0

@ Digger

Fordi der er meget fundamentale fejl i den her hånd der gør at han umuligt kan knække 5/10. Eftersom "40" preflop ikke er beskrevet som misclick fx må vi gå ud fra at det er sådan han spiller generelt.

PT stats != en rigtig hånd.

21-10-2006 13:31 #35| 0

Så hvis man postede stats på 1000 hænder fra PT + en enkelt spillet hånd, ville man også kunne give et helt præcist billede af den givne spiller?

Som sagt går jeg ud fra at hver eneste spiller herinde, har spillet en del sløje hænder i løbet af x antal hænder! At Jelle så poster den, gør jo bare at han skiller sig minimalt ud fra mængden. Alle andre flover sig, og ligger den laaangt væk, for hvis man poster den, risikerer ens facade som verdensmester jo at blive gennemskuet ;)

My 50 cent, og passer sikkert kun på en meget lille % herinde...eller ;)

21-10-2006 14:16 #36| 0

Enig med digger og andre, som mener at disse "ryk ned i limit" osv. kommentarere er latterlige, ukonstruktive og mange gange fejlagtige. Derudover er det interessant, at der sjældent, hvis overhovedet, bliver opfordret til det modsatte. Er der nogen som mener at en spiller skal rykke op i limit, fordi han spiller én hånd lige efter bogen?

Kan man afgøre om en spiller skal spille SH NL 1000 eller f.eks. SH NL 600 udfra om han raiser 4 eller 6-7 BB i én hånd med raketter i SB mod 2 limpere? Nej det kan man ikke. At det er hvad man kunne kalde en standard beslutning som kunne virke til ikke at være på plads er selvfølgelig problematisk, men det hjælper gevaldigt på det, at HERO indser (har set) sin fejl.

HHs er ofte hænder, hvor man er i tvivl om linien. I tvivl vil sige, at man ikke er sikker på at man har spillet den rigtigt, og er man ikke det, er der i modsætning til hænder, hvor man ikke er i tvivl, større sandsynlighed for at man har spillet den forkert, hvis man er en vindende spiller over mange hænder, med teoretisk balast. Som vindende spiller kan man stadig lave fejl, og selv hos rigtigt rigtigt skappe spillere, vil man kunne finde leaks i de mere subtile elementer af spillet.

Inkonsistensen på PN er ofte bemærkelsesværdig. De samme spillere kan sige to fuldstændigt modstridende ting.

Hvad der afgør om man skal rykke op eller ned i limits meget mindre spil end de fleste tror og meget mere penge og psyke. Hvis en spiller skriver "Jeg tør ikke bluffe her, da det er røv mange penge vi spiller om" eller "jeg sidder med et ½ buy in, som er hele min rolle, og de andre dækker", så kan vi tale om det.

Slutteligt vil jeg sige, at hvis HERO som det tyder på raiser mindre på højere limits gererelt (som det kan tyde på), så har vi fat i noget der er rigtig vigtigt at se på.

Kom nu lidt i omdrejninger drenge...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar