Villains stats er 21/7,5/2,5 over ca. 150 hænder.
$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, December 17, 14:49:43 ET 2006
Table Table 126855 (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 10
Seat 2: HALLIE999 ( $230.76 )
Seat 6: VILLAIN ( $1525.35 )
Seat 1: BOCXOD ( $524.25 )
Seat 7: ThePokerBody ( $1653.47 ) <------------ HERO
Seat 8: IinmateX ( $347.64 )
Seat 5: Doc_RIP ( $1140 )
Seat 9: BollstaKid ( $1070 )
Seat 10: qarahamra ( $860 )
Seat 3: nail29 ( $990 )
Seat 4: rackso ( $407 )
VILLAIN posts small blind [$5].
ThePokerBody posts big blind [$10].
** Dealing down cards **
Dealt to ThePokerBody [ A♣ A♠ ]
IinmateX folds
BollstaKid folds
qarahamra folds
BOCXOD folds
HALLIE999 folds
nail29 folds
rackso folds
VILLAIN calls [$5]
ThePokerBody raises [$10]
VILLAIN calls [$10]
** Dealing Flop ** [ 2♦, J♠, 8♣ ]
VILLAIN checks
ThePokerBody bets [$20]
VILLAIN raises [$80]
ThePokerBody raises [$130]
VILLAIN calls [$70]
** Dealing Turn ** [ 6♦ ]
VILLAIN checks
ThePokerBody bets [$337]
VILLAIN is all-In [$1355.35]
Jeg ved, at jeg spiller den lidt svagt, da jeg gerne vil have VILLAIN med. Men som hånden er spillet, kalder jeg så?
1000 NL - AA, skal jeg kalde!?
Nej, men raise da lidt mere end det klamme click pf! Du sætter dig selv i en svær situation.
check turn.
Se river an.
Som spillet: FOLD!
Raise ordenligt preflop...?
Reraise ordentligt på floppet hvis du vil reraise....?
Ikke mange draws på floppet, som kan spilles sådan her, så jeg tror vi har et fold her...
@LOD
Ok. Skal jeg kalde eller folde?
LOD: Nej, ikke nødvendigvis. Svært at bedømme efter en hånd.
TPB: Husk at lægge presset på modstanderen og ikke unødigt på dig selv. Det var jo sådan et flop, du gerne ville se, ikke? - jo, men du har ingen info om hans hånd nu! Han kunne calle PF med 28s (nok ikke), J2, 22 eller J8. Normalt ville du med et raise kunne indsnævre til J8(s) og 22...
Re-raise rewind
LOD er en klovn at høre på.
Poker spilles forskelligt. og det er derfor vi elsker spillet.
LOD har sgu ret i denne situation, det der er virkelig dårligt spillet imo.
Som spillet, fold!
Lad os lukke den her, og afsløre det med det samme! Der er BYTTET om på HERO OG VILLAIN!
Der er ingen tvivl om, at den RIGTIGE VILLAIN spiller hånden dårligt. Spørgsmålet er så om mit all in move på turn er godt, hvilket er sagens kerne - dette vil jeg komme ind på senere!?
Lad mig først afsløre min hånd: J ♦ 4 ♦
Normalt raiser jeg eller folder jeg en sådan hånd preflop i en sådan situation - jeg limper meget sjældent (specielt ikke på 1000 NL), men da jeg er begyndt at multitable 9 borde går det lidt hurtigt.
Umiddelbart ville jeg sige at mit ALL IN-MOVE er godt. Netop fordi villain har spillet hånden ad helvede til (som flere også nævner), og på ingen måder kan sætte mig på en hånd. Der er heller ingen draws ude. Så godt så langt.
På den anden side kan man også argumentere for, at mit all in-move er skidt. Netop fordi vi kan konstatere, at villain har spillet hånden dårligt, kan vi (måske) også konstatere at villain er dårlig, og derved ikke kan folde sin AA, KK eller QQ, som han jo tydeligvis repræsenterer, og derved vil kalde NO MATTER WHAT!
Hvad siger I?
P.s.
Godt set, AlexKP (godt at der er nogle som har tiltro til mig, he he!)
@-Lod-
Hvis du har et problem med dig selv, så synes jeg at du skal opsøge din egen læge i første omgang. Så kan det være, at du kan få en henvisning til en speciallæge.
Det kan jeg varmt anbefale, og så længe det foregår i det offentlige regi, bliver det betalt via Sygesikringen.
Held og lykke!
@EP
En villian der clikcer sine esser preflop og 3-pubæbetter dem på floppet, er ikke i nærheden af at være dygtig nok til at lægge dem på turn.
Jeg c/c turn og openpusher river hvis jeg spiker. Ellers c/f jeg.
Jeg kan ikke lide dit checkraise på floppet. Hellere leade og få besked.
"En villian der clikcer sine esser preflop og 3-pubæbetter dem på floppet, er ikke i nærheden af at være dygtig nok til at lægge dem på turn.
Jeg c/c turn og openpusher river hvis jeg spiker. Ellers c/f jeg"
-Enig.
"Jeg kan ikke lide dit checkraise på floppet. Hellere leade og få besked"
-Uenig. Både CR, CC, lead er fine løsninger i en blindwar og en 4xbb pot.
Du har 15 outs, så hans folding equity skal ikke være ret stor før det er et rigtig godt move :)
@Alle
Det er nok også det jeg mere eller mindre er kommet frem til. Altså at et all in-move mod denne modstander ikke er hensigtsmæssigt.
I den aktuelle situaion kalder villain også, og han viser AA, som sagt.
KONKLUSIONEN:
Et godt move mod en dårlig modstander, er et dårligt move!
TIL HÅNDEN:
River: en lille fræk 9♦ titter frem, og jeg indkasserer 1500 dollars. Jaaa tak! :-)
@EP
Jeg synes stadig du spiller hånden dårligt, men som spillet er det et fint move :)
@neozy
Ja ok. Kan du være en smule mere præcis...!?
Hvad sætter du villain på? er du overbevist om at han har et overpar? og er du slet ikke bange for set?
Hvis du ved han har et overpar, mener jeg det er et fint move mod en standard NL1000 spiller, da han vel strengt taget sagtens kan folde et overpar i det her spot. Mod et set er du derimod væsentligt større underdog, og hans FE vil være nul, og det vil være et ret skidt move.
@kalsen
Som jeg skriver ovenover er jeg næsten overbevist om, at han sidder med overpar (AA, KK eller QQ).
Umiddelbart synes jeg også, at all in er et godt move jf. ovenover 17-12-2006 21:57.
Men som jeg også skriver:
"På den anden side kan man også argumentere for, at mit all in-move er skidt. Netop fordi vi kan konstatere, at villain har spillet hånden dårligt, kan vi (måske) også konstatere at villain er dårlig, og derved ikke kan folde sin AA, KK eller QQ, som han jo tydeligvis repræsenterer, og derved vil kalde NO MATTER WHAT!"
@Phearlezz
Læs venligst hele tråden. Der er byttet om på villain og hero.
@lezzzzzzz
Jf. indlægget af 17-12-2006 22:04.
@ED
Alle tiders. Så ryk da op i limit, så du kan tage mine penge. Du spiller den drøngodt!
@zzzz
Prøv at hør her, mester. Jeg har på intet tiidspunkt talt om at rykke op eller ned i limits.
Jeg poster en hånd til analyse, og håber på en positiv debat.
Hvis du mener, at DU kan være konstruktiv og medføre denne debat noget positivt, så synes jeg du skal gøre det.
Hvis du keder dig, så undlad venligst at skrive her.
På forhånd tak!
@ESmåD
Jeg har heller ikke talt om, at du har talt om at rykke op eller ned, jeg kommer bare med en anbefaling - ryk op - der i længden vil hjælpe dig, og, nå ja, måske mig.
Jeg kan på ingen måde forestille mig, at jeg kan bidrage med noget konstruktivt. Mine ganske få indlæg på denne side begrænser sig til spørgsmål om raked hands og bad beat-posts.
Når det er sagt, så spiller du den fejlfrit.
ZzzzZZzzzzzzzzz
Godnat Phearlezz. Hav det godt, ik? Hej hej.