Aaargh! Jeg er stadig ny i short-handede games. Jeg har ikke særlig meget erfaring, så poster lige nogle hænder de næste par dage.
Villain i denne hånd er 21,5/13/2,5 over små 300 hænder. Jeg har bemærket, at han eeelsker at squeeze preflop.
Jeg har ellers ikke noget specielt kendskab til disse short-handed spillere, da jeg normalt kun spiller full ring.
$ 1,000 USD NL Texas Hold'em - Sunday, April 15, 11:20:28 ET 2007
Table Table 125473 (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 3: x_AK_47_x ( $ 1,115.75 USD )
Seat 5: HERO ( $ 1,854.91 USD )
Seat 2: Torskbitare ( $ 1,014 USD ) <-------------- VILLAIN
Seat 4: Cappriccioso ( $ 1,323 USD )
Seat 6: MeTomTom ( $ 985 USD )
Seat 1: Tigerhans ( $ 1,000 USD )
MeTomTom posts small blind [$ 5 USD].
Tigerhans posts big blind [$ 10 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q♣ Q♠ ]
Torskbitare raises [$ 35 USD]
x_AK_47_x folds
Cappriccioso folds
HERO raises [$ 130 USD]
MeTomTom folds
Tigerhans folds
Torskbitare calls [$ 95 USD]
** Dealing Flop ** [ 2♠, 3♣, J♣ ]
Torskbitare checks
HERO bets [$ 200 USD]
Torskbitare is all-In [$ 884 USD]
HERO calls [$ 684 USD]
Er det standard - på et sådan board - mod en sådan villain taget hans stats i betragtning?
1000 NL - Mig i short-handed game!
Uden read er det svært, men med de stat, raiser han ca. pairs 66+, AK, AQ, suited aces, KQs, QJ
så du vil oftes se alt fra flushdraw med overkort, AJ, set.
Men tror ikke at du kommer væk med kun 100 BB, ret std.
Snoogs
Men dine reads spiller jeg den på samme måde. Kommer ikke fra QQ her.
Fint spillet - Hvis du ikke føler dig tilpas med SH endnu, så tag et skud på NL600, så er det ikke så dyrt. Bare et velment råd.
Betaler også anyday
Betalt - i øvrigt er bordet fyldt med regulars (x_AK_47_x, Torskbitare, MeTomTom,TigersHans), så jeg ville typisk finde et andet bord med mindre jeg kan sidde til venstre for x_AK_47_x eller Torskbitare. De øvrige 3 spillere er meget tighte (VPIP < 20-22).
Jørn
Hvordan har du selv spillet? 3better du light?
Jeg insta betaler i det her spot, men jeg er også sikker på at villain ved at jeg har en relativt bred range; villain er muligvis aggro (selvom jeg syns han er semi nitty ift mange af de andre party regulars) men han er ikke totalt retarderet så hvis du har spillet 9/2/0.5 kan du nok godt finde et fold.
Fuldt buy in selvfølgelig. Hvorfor?
Bare nysgerrig, fordi i begge dine postede hænder jeg lige har læst sidder du med mellem 140-190 BB...så du er godt oppe! :o)
Kunne godt være du var mest komfortabel med at sætte dig med 150 BB som standard...!
#Cheiron du kan da ikke sætte dig med mere end 100bb?
Hånden: Easy call
Ja ok, det er rigtig nok. Men her ved vi (regs. på pn) jo det er Party.
Hvilke sider tillader at man køber sig ind for over 100bbs
Full tilt på nogle border
Helt std. Kan ikk være anderledes
Som der er pointeret har du en syg dårlig tabelselection... Hvis du skal give Party's SH NL1000 et shot så vent til om aftenen. Spillene til middag og om eftermiddagene er ikke specielt gode og du skal være villig til at tage nogle ret store swings hvis du vil spille dem.
GL
/Klaus
Forresten så er hånden autobetalt på party...
@CountGrisnak
Den forstår jeg intet af, siger du at spillerene om middagen og eftermiddagen er dårligere end om aftenen, hvorfor han bør vente til om aftenen med at spille???
@Laur
Spillene ikke spillerne... Dvs spillene til middag og om eftermiddagen er ikke specielt gode = De stinker og det er som oftest -EV at spille der medmindre man kender modstanderne rigtig godt.
/Klaus
Jeg benytter SpadeEye til tableselection. Den scanner lynhurtigt alle borde, henter statistik fra pokertracker, og med simple filtre kan man finde interessante borde. Programmet koster vist 3 x BB (øh, jeg mener: $30) og de penge er IMHO hurtigt tjent ind igen.
www.spadeit.com/eyeindex.php
Jørn
Tak for svarene.
Jeg kaldte som sagt. Villain viser KK! En Q på river reder min numse!