Den her har naget mig lidt fra igår på bwin.
136 spillere. 100$ buy in. præmier til top 10. Ret stejl struktur.
Historien:
Jeg er chipleader med 13 tilbage svagt foran Villain (38.000 vs. 36.000), men klart foran de fleste andre. avg. ca. 15.000
Jeg spiller naturligvis meget aktivt og ønsker en hersk og fordel med Villain. Han giver dog konstant mig på nakken og rør ikke de andre meget.
Jeg åbner 2 gange tyndt får raise begge gange fra ham og må folde. Han åbner i CO og jeg reraiser i bb med A9 hvorefter han igen re-reraiser. Jeg åbner med KQs til 3.000 og får reraise igen til 8.000 - kalder. Knastørt flop og folder til Cbettet. En anden spiller åbner til 3.000 - jeg giver selv på nakken til 8.000 med A-10o. Villain kommer igen over toppen all in. Her koster det mig 17.000 at kalde rest. Jeg vælger at folde. Wrong ?
Et par runder senere. Vi er nu 11 tilbage og altså penge til top 10. Villain, der nu er klart chipleader med 56.000 åbner i CO til 3.000. Jeg kigger i BB ned i A10s og har 15.000 bag.
Action? Fold- kald- rest?
Ekstra oplysning. Der er en del shortstacks og jeg ligger 6er med mine 15.000.
10.000$ g - bobbelspil
Nu er jeg ikke den store turnerings spiller.
Men er det ikke et spørgsmål om du går efter sejren og dermed all in eller om du "bare" spiller for at komme i pengene og dermed et fold ??
@Tony G
Jeg vil sige sådan hverken eller.
Jeg spiller for at optimere min forventede indtægt. Jeg synes det er lidt enkelt bare at sige, at hvis man spiller for at vinde går man all in. Det kommer vel an på forventninger til modspillerens holding, FE og meget andet.
Men det er jo også lidt tanken med spørgsmålet. Skal der spilles for at komme lidt videre, når mange af de øvrige er lowstack eller skal der gambles?
Tudetråd in disguise? :)
Svært spot, som du er kommet i. Havde det ikke været boblen, så rester jeg. Men tror jeg læner mest mod et fold, selvom jeg ikke er meget for det. Tror der bliver kaldt af små PP's samt QK og det er et klamt sted at tage et flip, når du ligger så fint i midten med avg stack.
Og nej, jeg folder altid ATo til repop.