SVINET viker donket og rimelig desperat efter at få bygget sin stack op lige nu og her, han har reloadet en enkelt gang så vidt jeg husker hvor han gik broke med noget værre lort.
Jeg har raiset en del preflop og taget ned der, ellers ikke det store.
Seat 1: misentosol (1356.92)
Seat 2: --SVINET-- (1027.00)
Seat 3: fishfork (2112.37)
Seat 4: HERO (1230.75)
Seat 5: Roswita (997.00)
--SVINET-- post SB 5.00
fishfork post BB 10.00
HERO [J♠, Q♠]
HERO Raise to 40.00
Roswita Call 40.00
misentosol Fold
--SVINET-- Call 40.00
fishfork Fold
Pot: 125$
*** Flop(Board): *** : [Q♣, 8♣, 2♥]
--SVINET-- Check
HERO Bet 105.00
Roswita Fold
--SVINET-- Raise to 210.00
HERO Call 210.00
Pot: 545$
*** Turn(Board): *** : [Q♣, 8♣, 2♥, 4♥]
--SVINET-- All-in 777.00
Hvad nu?
Other comments?
1000$ NL, TP semi kicker, all in?
hvis du siger han er meget desperat kunne han sagtens være på flush draw, men jeg ville ikke skyde all in på sådan en hånd med J kicker.. han kan os ha trips eller 2 par afhængig af hvordan han ellers har spillet sine små par..
Synes beslutningen oftere bør tages på floppet, men som i mange andre posts, handler det om hvor donket/tiltet han i virkeligheden er, og om han er god nok til at udnytte sit image, når han endelig rammer godt.
@GA
Vi får vel kun action fra bedre hænder, evt et draw, hvis vi moser floppet i dette spot?
tror han mener at du bør folde floppet eller calle all in på turn (jeg er ikke enig)
den er klam. call på flop og tjæk på turn er udtryk for svaghed. svært at folde til en gayraise, men det kan være rigtigt - specielt ude af position. du kunne også prøve det hemmelige våben at foretage en gayreraise på ham på floppet. så kommer det pres der lå på dig, over på ham. altså det kan være han får kolde fødder i resten af potten. så han enten folder her, eller tjækker ned, eller sætter et kæmpe bet ind, hvor han med det kæmpe bet udtrykker rigtig stor styrke.
Jeg er enig med GA. Beslutningen ligger på floppet. Ved at calle hans raise, skal vi være villig til at gå hele vejen med hånden. Jeg mener ikke, du selv skal pushe en så svag hånd på floppet. Men når der så fald en total brick, så jeg mener, jeg at vi har taget beslutningen og derfor skal calle hans all in bet. Ellers ser jeg dit call på floppet som meget -EV.
@allwind
Er du ikke fast NL 1k spiller? (jf. dine hænde til analyse herinde)
Du anbefaler simpelthen et reklik?
hvis du kan undvære pengene kan du calle, hvis ikke du kan undvære pengene kan du folde.
@HK
Jeg har nu ikke sagt at hvis jeg kalder flopklikket vil jeg også altid kalde tilbunds, men i dette tilfælde hænger det dog sådan sammen imo.
Turn er jo en brick, og når villain beskrives som semi desparat donk, spiller vi videre fra floppet fordi vi tror vi er gode her.Mod solide spillere er det indlysende at man revurderer ud fra action også, men her er jo tale om et muligt tilt, og det ved vi allerede da vi skal tage stilling til flopklikket.
Derfor synes jeg i denne hånd at de 2 ting hænger sammen.Klart at vi ikke vil se en ♣ og helst heller ikke et overkort, men turn er blank og som spillet og med beskrivelsen af villain bør turn kaldes når floppet kaldes.Som nævnt synes jeg den er meget 50/50 og kunne man fornemme præcis hvor donket han er, bliver det utvivlsomt lettere.
GA
Jeg folder. Skal nok finde bedre spots.
Er vi ikke enten slået eller imod f.eks. J♣T♣?
@Jungle
Ja, men alt muligt inkluderer vel også hænder der slår os. :)
Jeg synes bare det er meget read-afhængigt og da det ikke virker til, at han har de helt store reads, så folder jeg.
Hmm har i alle sammen overset at vi har ramt top par??
Hvordan kan man smide den?? der er jo ik mange hænder der slår os!!
Jeg ville instakalde altid. Tror jeg ville kalde så hurtigere, at villain ikke engang når at skubbe turn før jeg havde trykket KALLDDDDDD
FOLD...
fisk... du ser meget sjældent Jt .. og det er jo ikke ligefrem draw stærkt board... og mod ham får du tusinde bedre spots...!!
ps. btw hvad fuck laver han på 5/10... :D
@jungleras
Jeg spiller jævnligt 2-4, 3-6., 5-10.
Jeg anbefaler man her varierer sit spil. Det bedste forsvar mod en gayraise er nogen gange en gayraise. Ofte kræver dette position og en lavet hånd. Det er jeg ikke helt enig med. Og vi har alle vores sammen vores helt unikke stil. Men prøv det ind i mellem, bare lad være med at gøre det for meget.
@MagnusG
Er en luckbox der rammer for tiden ;)
Men spiller nu mest 3/6.
Call. Med dit read tror jeg oftest du ser 8x eller et eller andet sjov og desuden giver hans spil ingen mening hvis han har en haand med showdown value.
Caller også
Slutningen:
HERO Call 777.00
*** River(Board): *** : [Q♣, 8♣, 2♥, 4♥, 5♠]
*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 2106.00
--SVINET-- [10♠, 9♦] Highest card queen Win: 0.00
HERO [J♠, Q♠] Pair of queens Win: 2106.00