Hero har 10600 chips, blinds 100/200.
avg = 13000ish
Jeg er mindste stack i denne hånd.
da strukturen i turneringen er meget blød, har UTG har spillet generelt tørt.
du sidder på knappen med K♠Q♠
UTG limper, 2 MPere limper, jeg limper SB completer og bb checker.
Flop: 3♣K♦Q♦ pot: 1200
BB siger 800, UTG siger 3000 foldet til dig? Jeg var meget i tvivl om det er godt at folde, calle eller pushe?
1000$ tourney
Udmiddelbart vil jeg sige fold. BB kan man sætte på alt fra tp til flushdraw. Men utg lugter langt væk af set. Evt en hånd hand ville limp-reraise, eller PP 3.
Skal dog siges jeg ikke spiller så dyre tours så jeg kan være helt i skoven.
Hvis UTG er mere end "generelt tør" er den i mit hovede 66% for et push og 34% for et fold.
Limpet AK/AA ( 66% ) er en option. 33 ditto ( 33% ). KK/QQ ( 1% ).
Den er svær:-S
Kan ikke se et call som en option. Hvad er UTG's stack ?
Og hvad er BB's stack ? Selvom han nu ikke generer mig så meget.
kommer an på BB's stack. han kan isolere med en fx. A♦J♦ we need more info :)
de dækker mig begge 2, beklager hvis det ikke var klart i første post:) bliver rettet nu.
@johnson12 :
Lad os antage at vi sætter BB på AJruder ( og han har os dækket ). Sætter du så ikke "turneringslivet" på spil i dette spot ?
Du er dækket ja. Men hvor store er deres stacke ??
faktisk er jeg gået død i en stor tour på nøjagtig samme board.. bare med 4'er i stedet for en 3'er... i dette tilfælde callede BB med 44 på hånden og UTG foldede... og jeg ramte ikke mine 4 outs :(
det ville have hjulpet med noget reads...
men den er sku svær... den hælder mod både et call og et allin.. toptwo pair passer mig fint normalt at gå allin med.
Syntes at den lugter meget af at UTG har limpet ind med et par.
Jeg tror dog jeg ville have valgt at raise preflop med den hånd når der nu er limpet rundt til mig.
Dog må jeg samtidig indrømme at jeg hader at spille to par, så her er jeg nok 50/50 for fold/push alt efter hvordan bordet har spillet tidligere.
Jeg er enig med RunningDucks her, ind med stakken. Stinker langt væk af AA/AK, især når han better den så hårdt. Std. spil for floppet stort set er vel at siger 2500 eller deromkring, og ikke så hårdt som 3000.
kan man slippe fra top to med 50bb på et non straight/non flush board, imo- NEJ! All in...
Friis
Jeg er helt enig med Mandelir her.
Den skal skubbes. Der er gode muligheder for at UTG er limpet ind med AK, AA eller sågar JT, evt. noget AX i ruder. Den mulighed skal han have lov at betale for. KK og QQ vil være meget usædvanligt, når du selv sidder med en af hver - så er der kun 33 tilbage og den risiko må du så tage.
Skillingerne til midten. Folder villains, har du øget din stack med 30%, caller villains med en svag hånd er du godt inde, caller villain med 33 har du stadig outs til at sucke ud.
Denne hånd illustrerer meget godt den gamle sætning "dont go broke in an unraised pot".
Ethvert råd du søger i denne hånd vil være givet delvis i blinde, idet du ikke søger den information du bør søge preflop.
Limp fra knappen med KQ suited duer ikke, sæt et solidt raise ind - til ca. 1300, så får du al den besked du skal bruge for at tage en mere kvalificeret beslutning.
Generelt ses det ofte herinde, at der laves tråde, hvor OP spørger hvad han skal gøre i en situation, hvor hånden er spillet "anderledes". Alle råd der gives i sådanne situationer vil være mangelfulde, og der er derfor stor sandsynlighed for at rådgivningen bliver forkert med tab til følge.
MVH
Carl