Jeg har ingen reads på villain, da han vidst lige er ankommet til bordet! Han er i øvrigt dansker, men jeg kender ham ikke umiddelbart.
$1000 NL Texas Hold'em - Monday, December 04, 22:48:37 ET 2006
Table Table 125489 (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 9
Seat 2: birdfish88 ( $1126.52 )
Seat 5: sammyracco ( $1537.75 )
Seat 4: ThePokerBody ( $1495 ) <------------------ HERO
Seat 7: snake770829 ( $930 )
Seat 3: PianoMan_ ( $995 )
Seat 9: thong115 ( $500 )
Seat 6: Randy_ACH ( $985 ) <------------------ VILLAIN
Seat 1: AceTwosy ( $605 )
Seat 10: luckygohppy1 ( $250 )
AceTwosy posts small blind [$5].
birdfish88 posts big blind [$10].
** Dealing down cards **
Dealt to ThePokerBody [ 8♦ 8♣ ]
PianoMan_ folds
ThePokerBody raises [$40]
sammyracco folds
Randy_ACH calls [$40]
AceTwosy folds
birdfish88 folds
** Dealing Flop ** [ 5♠, 5♣, 2♥ ]
ThePokerBody bets [$90]
Randy_ACH raises [$240]
ThePokerBody calls [$150]
** Dealing Turn ** [ 5♥ ]
ThePokerBody bets [$380]
Kommentarer til kaldet på floppet og bettet på turn, tak.
1000NL - 88 møder raise!
Er det et bluff? Kalder du hans shove?
Jeg forstår ik motivationen? Han raiser dig på et tørt bord, og du stop n go´er med et commiting bet på turn? Vil du folde JJ-99 ud, eller have value af 66-77 og protecte?
Han raiser mig på floppet, hvorfor jeg mener at kunne antage følgende:
1. Han kan måske have et monster, fx 22 eler 5x
2. Han kan måske lave et move på mig med nada eller måske 66 el. 77
3. Han kan måske have 99 eller TT
4. Han har højst sandsynligt ikke JJ-AA, da han i såfald ville reraise mig preflop.
Turn siger så 5, hvilket umiddelbart er et rigtig godt kort for mig, og jeg mener nu at kunne antage:
1. Det er meget usandsynligt, at han har 5x. Hvis han havde 22 har jeg ham nu slået.
2. Sandsynligheden for at han nu har lavet et move mod mig eller har 66 og 77 er nu større.
3. Han kan stadig have 99 eller TT.
Derfor beslutter jeg mig for at byde ca. 2/3 pot på turn. Det eneste jeg som sagt kan frygte er 99 eller TT, men ved at byde ud kan han stadig nå at folde hvis jeg skulle sidde med JJ-AA, hvilket jeg meget vel kunne have da jeg kalder hans raise på floppet.
@Goofy
Ja og samtidig beskytte min hånd, da han også sagtens kan have lavet et move med to overkort fx (jf. ovenover).
Vil du ikke vurdere det sandsynligt, at villain kan folde sine evt 99-TT til et sådan bet velvidende at han også får rest i hovedet på river? Eller?
Jeg synes den lugter langt væk af AK, AQ måske.
Hvis han havde "ramt" med overpair ville han vel calle og lade dig hænge dig selv på turn?
Han må være i tvivl om du har misset, så raiset ligner et move.
Randy er en af de største fisk på party, jeg checker caller ned fra turn af.
Andre?
Jeg kan ikke lide turn leadet. Hvis du mener du er bedst i den her situation ville jeg cr turn ai. Jeg tror dog ikke du er bedst her men det er selvfølgelig readbaseret. tror villian raiser allin og viser et bedre par.
Edit: så lige at han er button. Det kunne godt tyde på han er ude i noget sjov, men der ville et cr få flere penge ud af ham hvis det var tilfældet.
Hvilke andre hænder end et mid PP leader du turn med, efter at være blevet raiset på floppet? AA-QQ? AK/AQ? Probably not.
Synes din linie ligner meget hvad den er, så du giver villain mulighed for at spille hånden perfekt.
Du er oftest foran her, men villain har taget leadet. Hvis vi spiller her, er C/R AI at foretrække IMO.