1000NL - Jeg ved han ved, men ved..

#1| 0

Fik ikke tændt min PAhud, så jeg har ikke stats på villain. Men jeg ved, at han er ret LAG. Han er desuden Asger_b-agtig preflop.

Vi har desuden haft en del interne battles i denne session, og han elsker at udnytte sin position og komme over toppe på mig.

$1,000 USD NL Texas Hold'em

Table Table 126581 (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: l__MCMK__l ( $2,028 USD ) <----------- VILLAIN
Seat 4: LosingAddict ( $1,532.43 USD )
Seat 5: lastLazyGun ( $1,629 USD )
Seat 6: Humanity2 ( $1,917 USD ) <------------- HERO
Seat 2: ISplashFunds ( $1,057 USD )
Seat 3: xx__BLUFF__xx ( $1,000 USD )

LosingAddict posts small blind [$5 USD].
lastLazyGun posts big blind [$10 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Humanity2 [ 5 5 ]

Humanity2 raises [$35 USD]
l__MCMK__l calls [$35 USD]
ISplashFunds folds
xx__BLUFF__xx folds
LosingAddict folds
lastLazyGun folds

** Dealing Flop ** [ T, 6, J ]

Humanity2 bets [$77 USD]
l__MCMK__l calls [$77 USD]

** Dealing Turn ** [ Q ]

Humanity2 bets [$180 USD]
l__MCMK__l raises [$430 USD]
Humanity2 is all-In [$1,625 USD]

Kan I lide det?

Jeg ved han ved, at jeg kan sidde med AK her. Og jeg ved, at han sjældent kan være ret stærk her. Måske to par, måske den lille straight.

Men ved han, at jeg ved det?

26-07-2007 15:10 #2| 0

Jeg kan ikke lide det - jeg tror jeg ville vente på et bedre spot. Du risikerer 1600 for at vinde 800. Hvad er jeres historie?
Går den, så går den...

26-07-2007 15:13 #4| 0

kan heller ikke lide det. tanken er fin nok, men du risikere for meget for at vinde for lidt.

du skal dælme være stram før det her move er godt, han må jo nærmst aldrig betale dig af.

26-07-2007 15:13 #3| 0

Jeg kan godt li det, både og. tror desværre ofte du bliver kaldt ned af villain, men igen - alt afhængig af jeres history.

26-07-2007 15:19 #5| 0

som hahila

Har du et tight image ved bordet går det an (jeg tiltede 1 buyin på 5/10 på nogenlunde samme facon i går)

Du repper jo AK på turn, og den køber han så ikke, og hvad skal så overbevise en LAG til odds 3:1 om at du rent faktisk har den ??

26-07-2007 15:22 #6| 0

Jeg tror MCMK har QJ eller en lille straight med 89s her meget ofte og jeg er bange for at han ikke folder.

26-07-2007 15:24 #7| 0

Lidt løst regnet skal han folde 2 ud af 3 gange her før det kan betale sig. Det kan man så tænke over om han gør???

Tror nu nok den lille str8 betaler og måske et par hænder mere, men der er helt sikkert også mange hænder i hans range som ikke betaler.

Umiddelbart en marginal situation, men tror jeg hælder mest til at give op.

26-07-2007 15:49 #8| 0

MCMK folder ikke 2 par her. Men ellers havde det været godt.

26-07-2007 16:45 #9| 0

med forhistorie osv, tror du så han folder de hænder? Generelt når der har været dynamik plejer folk så ikke at calle forholdsvist light ned? :)

26-07-2007 23:39 #10| 0

Bump

26-07-2007 23:47 #11| 0

Med forhistorie hader jeg det spil her.

Han kalder vel light grundet forhistorien ?

26-07-2007 23:51 #12| 0

Jeg tror han folder, for ellers havde du vel ikke postet den her, da det vel så bare er et tabt semibluff?

Og da du så, hvis min teori holder, vandt hånden, er det jo godt spillet. Og så kan man vel ikke sige så meget?

Jeg lavede et lignende move i morges, dog havde jeg træk til en lille flush. Ham den anden kunne bare ikke finde ud af, at folde sine trips. Jeg ramte min flush med Q, der desværre gav ham et hus.....men han burde ha' foldet!!

26-07-2007 23:55 #13| 0

Tror næppe han laver et play med luft her, sådan nogle marginale spots undgår jeg helst.

26-07-2007 23:58 #14| 0

Hvis du har været meget tight ved bordet, så repper du vel AK til et 11-tal. Jeg synes det virker sane, selvom jeg aldrig ville lave move for 2-buy-ins.

27-07-2007 00:02 #15| 0

Hvad skete der viderehen i hånden? Jeg er nysgerrig :)

27-07-2007 00:04 #16| 0

Asger, Turbo, Tox? Comments...!?

27-07-2007 00:17 #17| 0

Nå, jamen så vil jeg da ikke skrive .......

27-07-2007 00:19 #18| 0

Det er et dynamik baseret move, ingen indikartorer for om det er godt eller dårligt...

Umiddelbart vil jeg tro at Villain betaler dig af... kan ikk se han skulle "Clicke" turn på et drawheavy board, uden intension om at få dig til at lave dette move...

27-07-2007 00:28 #19| 0

@ManCini

Golden.

27-07-2007 01:23 #20| 0

ManCini? :) Andre?

27-07-2007 01:44 #21| 0

Hej EP.

Hvad sidder villian med?

27-07-2007 02:47 #22| 0

Folder han 2 par her? Jeg går ud fra du ikke mener han lægger et set i 6'ere eller den lille straight?

27-07-2007 03:18 #23| 0

Kom nu EP, vi venter alle på den stort selv-iscensatte afsløring af, at villain folder her.

Det er stadig et -EV play imo

27-07-2007 03:46 #24| 0

@Puma

Skal vi blev enige om, at det er mig som bestemmer, hvornår jeg vil afsløre hånden?

Jeg kan afsløre, at jeg ikke føler at hånden er analyseret tilstrækkeligt. Jeg vil her om lidt komme med mine tanker om hånden.

27-07-2007 04:06 #25| 0

LOL

jamen så venter jeg da bare i spænding!

27-07-2007 04:09 #26| 0

Jeg vil gerne vide at villain jeg prøver at bluffe, som jeg blandt andet sætter på 2 par osv, rent faktisk kan finde ud af at folde den slags hænder. Som de andre siger skal villain folde virkeligt ofte, før det er profitabelt.

27-07-2007 04:29 #27| 0

@Puma

Når man har en ret provokerende attitude, så får man jo gerne igen af samme skuffe.

Det her drejer sig ikke om at iscenesætte mig selv. Det drejer sig om, at jeg gerne vil høre mange folks meninger.

Herefter kan jeg jo så lufte mine, og folk kan kommentere på det. Det er jo netop en analyse.

MHT. HÅNDEN:

Da jeg pushede var jeg i øjeblikket overbevist om, at det var det rigtige. Men jeg kom senere hen i tvivl. Og er det for såvidt stadig en smule.

Som Kalsen siger, skal villain folde ca. 2 ud af 3 gange før mit move kan betale sig.

Det analysen vel bør handle om er vel derfor, hvilke hænder som villain kan kalde med.

Er der nogen som har et bud?

Villain ser mig som rimelig LAG forstået på den måde, at jeg har åbnet ret meget preflop. Dog har han også set mig folde en del gange, hvis han er kommet over toppen på mig.

27-07-2007 04:47 #28| 0

hmmm

Villian elsker at komme overtoppen,og det kort der falder på turn er godt til at slå hammeren, så tror ofte han bare har en marginal handske her, så jeg kan god lide dit push

Men villian skal også kunne folde nogle Made hands før jeg gør det Ala 2 par og så videre før det bliver profitabelt

Men er ikke noget man skal gøre ofte hehe :D

27-07-2007 05:59 #29| 0

Den eneste motivation for at lave det move var, hvis villains bettingpatterns er så dårligt strømlinede, så han mini-raiser med QJ og andre 2par/Qx, evt. KQ -kombinationer, mens han raiser større med en made straight.

Hvis jeg kender EP's spil ret, så virker det push noget lumsk, hvorfor villain kan overveje at call tyndt med hænder KQ, Qx, men det kommer ligesom an på dynamikken, og hvilket level, I er på. Det er svært i denne hånd at give en vurdering af, hvor stor FE rent faktisk er (som tidligere pointeret).

Derudover vil jeg nok holde mig fra at lave den her slags moves på så drawheavy boards, da villains potoddsbetragtninger dels hvis de holder et draw selv (med par selvf), og deres vurdering af heroes' range, ofte er temmeligt skewet mod en call side. Det kan naturligvis udnyttes den modsatte vej.

- AB

27-07-2007 09:41 #30| 0

"Det analysen vel bør handle om er vel derfor, hvilke hænder som villain kan kalde med."

O rly? Ovenstående kræver et ret indgående kendskab til villain og det virker ikke til der er nogle på PN der har dette. Når du bluffer for 2 bi burde du selv vide det (du kan selvf også være i en situation hvor du ikke ved det, men så er det jo bare spew).

27-07-2007 10:12 #31| 0

Jeg forstår ikke rigtig hvad du vil have ham til at smide. Hvis jeg er villian tror jeg ikke jeg smider ret mange 2p kombo´s med jeres dynamik.

27-07-2007 10:46 #32| 0

@EP

Provokerende ? Jamen du har bumpet tråden 3 gange og der er kommet flere bud, der alle kredser om de rigtige ting, men lad mig da så uddybe en smule:

"Det analysen vel bør handle om er vel derfor, hvilke hænder som villain kan kalde med. "

No chit! Du har jo lavet hånden til et rent bluff for hele stakken - i bedste fald 0-2 outs

Men der er alligevel flere problemer i hånden end bare, hvad villain aktuelt holder:

1. Hero har åbnet liberalt med raises og villain har callet og raiset mindst ligeså liberalt (som jeg læser det)

2. Stack-sizes er ikke optimale til at skubbe villain af hånden - især ikke med forhistorie som her

3. Villain skal være i stand til at kunne håndtere en del "deep-level thinking" for at et push er godt (og jeg læser det lidt modsat i indledningen)

4. Du har foldet til hans raises nogle gange, men indebærer det, at Hero vil trappe eller tage et stand på flop eller turn for stakken ? Og hvis Hero hamrer til midten på turn er det så nødvendigvis med nuts ??? Hvorfor er det eksempelvis i hånden her, at en AK ikke venter til river med at shove ?

27-07-2007 12:34 #33| 0

Jeg kan ikke lide det.
Som de andre er inde på, er den svær at kommentere, da det jo handler om den indbyrdes historie vi ikke forstår.

Men jeg tror du bliver set meget light op på et så draw'ish board. Du har ihvertfald meget lidt FE mod 2 par. Han folder nærmere 1 ud af 3, end 2 ud af 3.

30-07-2007 19:23 #34| 0

@ElskerPiger
"Skal vi blev enige om, at det er mig som bestemmer, hvornår jeg vil afsløre hånden?"

Kan du så ikke snart bestemme dig?

30-07-2007 19:36 #35| 0

dont like it EP, samme som er blevet nævnt en masse gange.. han folder ikke nok hænder

31-07-2007 13:15 #36| 0

Jeg kan ikke lide skubbet. Man skal altid overveje den en masse tanke proceser. Det er for eksempelvis.

Hvad er chancen for at blive kaldt af en bedre hånd og vinde.
Hvad er chancen for at blive kaldt af en bedre hånd og tabe.
Hvad er chancen for at blive kaldt af en dårligere hånd og vinde.
Hvad er chancen for at blive kaldt af en dårligere hånd og tabe.
Hvad er chancen for han folder en enten bedre eller dårligere hånd?

I har begge 2 dobbel stack. Bordet er top connected. Mod en loose aggressive spiller. Hvad tror du han gør med 2 par, trips, AK, KQ, par + træk eller kombinerede træk.

Jeg elsker aggressive moves på turn. Specielt når pot oddsene han får er dårligere end 2-1. Men vent dog til du kommer til en bedre spot. Vent dog til du har et kæmpe træk, som jo så enten er knald eller. Vent til han formentlig enten har over par, trips noget han mener er super stærkt - eller ingenting. På sådan et connected bord som her, der trykker på pedalen i med nødderne. Med en suited connector som 85s, hvor du har både strit og fløde træk. Der trykker du også på pedalen. Men på sådan et bord her - det er der bare ikke mulighed for den slags træk. Fælles kortene er for høje.

Og læg for øvrigt mærke til hvordan sådan en tosse her spiller top par. Går han i bund eller ser du aldrig det ske?

Når du ikke har afsløret hans hånd endnu. Jeg vil have lov at gætte. Jeg tror han viste et pocket op som er lavere end de connectede kort. Jeg har set mine modstandere lave den slags syge calls. Også på 5/10 NL.

31-07-2007 13:30 #37| 0

Sry.. Havde fuldstændig svedt den ud. Efterhånden lang tid siden, og i går efter at have smidt 23K havde jeg ikke lige lyst til at skrive.

Villain foldede i hånden. Lige efter jeg havde spillet hånden, synes jeg selv jeg spillede hånden rigtig godt. Men senere hen blev jeg i tvivl om det var så godt, hvorfor jeg postede hånden.

Alle folks meninger er taget til efterretning. Jeg er stadig en smule i tvivl. Det hænger også sammen med - hvilket jeg har diskuteret med en anden PNer om - at jo højere man kommer op i limits, på 1000NL og specielt på 2000NL og 5000NL så er spillene og analyserne efterhånden så spillerread-afhængigt, og det kan være svært for tredjemand at sætte sig ind i, hvis han ikke 100 % kender til historik osv.

Tak for det.

31-07-2007 13:50 #38| 0

Så havde jeg jo ret.

Man skal ikke undervurdere en babybords-spiller.

Trist med de 23k. Så gider jeg ikke hyle over tumpen der i går knækkede mine lommekonger med sine J3o (all-in preflop. 3xx x 3).

31-07-2007 14:37 #39| 0

Som altid, it depends. Vil nok sige det kommer utrolig meget an på jeres image/historik.

Set isoleret og regardless of playing styles, ligner det -EV move imho. Vent til du har en real semibluffy hånd der kan ramme noget.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar