Spillet er full table. Jeg openraiser til 35 fra MP m.8♥8♣ og bliver callet af knappen.
Flop: A♦ 10♦ 8♠ (pot 85)
Jeg byder 70 og bliver click-raiset. Modstanderen er en solid spiller. Hvilken linie er bedst ud fra de hænder vi kan sætte ham på?
1000NL set på drawheavy board
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på FR, men i 6max er solid spiller = spiller der 3-better TT og AA i position.
Raise.
@Rooger: Jeg sætter absolut heller ikke modstanderen på et set og hvis han har det taber jeg bare mine penge. Han har enten et godt draw el. top par med en god kicker. Tror absolut ikke han caller en raise m.A10.
stacksizes går jeg ud fra er 100bbs siden du ikke skriver noget. Raise til 380-440. Men forstår absolut ikke hans click, hvis du siger han er en solid spiller. J♦9♦ havde vel sagt 210ca.
ChrisJ
Jeg kan godt klare at miste noget value til de gange villain smider to par, for at give dårlige odds til draws.
Bordet er fyldt med mulige draws og combodraws, og der er rigtig mange potentielle kort der kan ramme villain (hvor kun få af dem giver os hus). Ved at calle bliver vi hverken meget klogere på hans holdings, giver gode odds, og er stadig OOP.
stacksizes = 100 bb
Hvad med selv at gå all in og repræsentere et draw?
@Ahle: Han er dygtig nok til at smide top par til en reraise.
Push sounds good. Ellers er et 3 bet vel nødvendigt med alle de forbløffende mange kort du ikke vil se på turn.
@Rooger - Hvad betyder FR?
FR = full ring = full table
Altså, at villain folder alle gange, vi har ham slået, hvis vi 3better, er mere vigtigt end at beskytte vores hånd. Hvis du mener han er rigtig tør og stram, så nøjes med at kald. Det her ligner meget noget AK-AQ værk, som han hurtigt drysser, hvis han er tør.
Men normalt giver jeg renakke her, nøjagtigt ligesom jeg gør med en masse draws.
Jeg kunne også sagtens pushe combo-draws osv, men vil vi blive kaldt af noget ringere end to par her? - næppe, og måske ikke engang to par.
Det kommer meget an på hvor solid han er.
Som Ahle, er han meget tør, så caller jeg blot, ellers skubber jeg ind over ham. jeg synes et re-raise giver akavede stacks ift. pot-size. og vi bliver comitted. ½ stack i puljen med set, så slipper jeg den aldrig.
Meget tør= call, og se turn an
Ellers = push
Du skal have noget mere information om villain, for at vide om du skal check-raise turn AI, eller bare skubbe med det samme. Givet clicket (og ikke et standard raise), hælder jeg dog til et 3bet.
- AB
@Asger_b:
Sådan som jeg ser det er der et kæmpeproblem med at forsøge at ch-ra turn AI. Han vil højst sandsynligt checke turn m. alle de hænder jeg kan sætte ham på og jeg giver ham gratis træk til sine draws.
Mod en meget aggressiv modstander på et 6 max bord ville et turn ch-ra nok være bedre, men her hælder jeg til et flop push.