1000NL, turn spot. 3bettet pot

#1| 0

Villain er regular og udmærket. Dog langt fra fantastisk. Han ligger et sted mellem lag og tag. Ingen spefikke reads.

Effektive stacks er 100bb.

Villain åbner fra CO til 30. Hero gør det til 90 fra sb(kan vi lide at raise den til mere??) med QT. Villain caller.

Flop: 67Q

Hero sender 125 til midten. Villian caller.

Turn: 8. Better vi ud her eller c/c c/r eller c/f?

07-11-2008 15:38 #2| 0

Der er fordele og ulemper ved at raise henholdsvis større og mindre, og jeg tror ikke nogen vil agitere kraftigt for hverken det ene eller andet bare det er konsekvent.

På floppet better jeg mindre, da villain alligevel ikke har de vilde implied odds til at drawe en masse(han raiser dem desuden nok) og det giver mig rum til at c/c turn, hvilket jeg synes er superior såfremt han har floatingtendenser i disse spot. Som btw er et fint play mod en løs 3-better som sløver ned på turn(et leak mange har).

Som spillet synes jeg du skal c/f turn eller c/r ai(grundet potsize) alt afhængig af dine og villains tendenser.

07-11-2008 16:58 #3| 0

Mit standard reraise OOP er potsize+en smule, 100-110 her.

Jeg byder som oftests turn igen, men varierer med check.

07-11-2008 18:33 #4| 0

Ovenstående indlæg omkring turnspillet er lidt upræcist.

Det er naturligvis ikke et mål i sig selv at kunne c/c. Min pointe er bare at det er lidt klamt at komme til midten for 100bb i dette spot og jeg derfor godt kan lide at give mig selv mulighed for at holde potten mindre uden dog at opgive turn.

Jeg er tilgengæld ikke pjattet med et turnbet, da vi blokerer for de fleste af villains floatplays og er han halvdårlig og callish(hvilket der i øvrigt er intet der tyder på) vil jeg hellere have bettet ind på river, da han helt sikkert betaler af der oftere.

Hvis jeg better mod en nogenlunde reg på turn er det under alle omstændigheder for at b/c.

07-11-2008 22:28 #5| 0

Jeg syns ikke dit reraise preflop er stort nok, 100-120 er mit foretrukne

Jeg byder turn en smule oftere end jeg checker og lader det komme an på feel/read eller lign hvorvidt den står på betcall og checkraise eller betfold/checkfold - tror dog sjældent mit read siger jeg skal folde :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar