Villain spiller udemærket, og har ikke lavet noget weird indtil videre, jeg har set ham bluffe enkelte gange i mindre pots.
No-Limit Hold'em Tournament, 20/40 Blinds (2 handed)
BB (t1590)
Hero (SB) (t1410)
[color=#009B00]Hero's M: 23.50
Preflop: Hero is SB with 8♠, Q♥
[color=#CC3333]Hero bets t60, BB calls t40
std.
Flop: (t160) 5♥, 6♥, 9♥ [color=#009B00](2 players)
BB checks, [color=#CC3333]Hero bets t120, BB calls t120
Villain checker, og vi har en inside sd + flushdraw til Q-høj, derfor skal der bettes. Nogle ville måske sige pot her, men jeg har det fint med at sige 3/4 pot.
Turn: (t400) J♦ [color=#009B00](2 players)
BB checks, [color=#CC3333]Hero bets t250, [color=#CC3333]BB raises t500, Hero calls t250
J rammer og vi har nu både outside sd og træk til Q-høj flush, og vi better lidt over halvt pot. Han laver et underligt click, og jeg ser ikke vi kan folde her, selvom det godt kan lugte?
River: (t1400) 10♣ [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]BB bets t700, [color=#CC3333]Hero ??
Vores straight completer og villain skubber for halvt pot.
Total pot: t2820
Er vi gode her 1 ud af 4 gange? Og hvordan vælger i at spille hånden?
100$ HUSNG - kombidraw
Jeg checker ofte bag på turn for potkontrol og deception. Leader han så stort på river call´er jeg bare som bluff catcher, C/R han river efter vi har checket bag på turn overvejer jeg fold.
På en god dag folder jeg turn til hans click. På en knap-så-god dag folder jeg river. På en semitiltet dag kalder jeg river.
Check/call, check/(click)raise er bare altid the stone cold nizzles.
Han tager aldrig den linje for value med en hånd, som vi har slået. Jeg tror derudover også sjældent at han tager den linje med en lav flush, da der trods alt er en væsentlig del scarecards. Det samme med to par, et set eller whatever. Så for at opsummere, så tror jeg du kigger ind i A♥4♥ sådan cirka hver gang.
Er i øvrigt dybt uenig i at turn ikke skal bydes. Men det er med henblik på at smide 3. tønde på en del rivers, som ikke forbedrer vores hånd. Dog byder jeg 300ish, så river passer bedre til et potsized shove, som jeg tror oftere vil få ham til at folde en hånd ala 67, A6, 77/88 eller whatever manden flatcaller så drawheavy et flop med. Og så byder jeg selvfølgelig også højere på turn for maksimal FE, når vi kun sidder med Q høj :)
Tak for svar, so far!
Jeg er helt enig i, at turn er nuts ret så ofte. Men kan vi virkelig folde til det click? I så fald skal vi pænt sikre på, at han har flush med A/K. Jeg tror vi bliver nødt til at kalde med en rigtig klam smag i munden.
Jeg prøver at sige 300-400 på turn "næste gang", og så er det måske lidt nemmere at folde til et lille raise, selvom det er klamt.
River er rigtig ulækker, men jeg synes alligevel den er lidt på grænsen, når vi kun skal være gode 1/4 gange. Jeg er enig i at der ikke er så meget han kan have, når han bare caller flop, men jeg synes tit man ser folk vise meget gejl op. Det kunne være en ringe spillet 78
No fucking way vi folder river, når vi har kaldt turn. Det giver ingen mening at all at kalde turn med et semiskidt draw og så folde når vi klonker perfekt.
Vi snapcaller, og stopper med at slowrolle modstanderne i fremtiden.
@ flyfly
Så fordi vi begår en fejl på turn, så skal vi også begå en på river?
Jeg synes virkelig at de der "når du xxx, så skal du yyy"-kommentarer er forfærdelige. Det er imo virkelig dårlig poker på forhånd at have besluttet noget, som man så agerer efter regardless af hvilke informationer man efterfølgende bliver præsenteret for.
@ PokerJack1/2
Jeg tror du er god noget der ligner 1/20 gange.
Jeg tror der er ret stor sandsynlighed for, at han fastplayer en hånd som 78 en del mere, end han gør i ovenstående hånd. Han kan have en hel masse random shit på river, som vi slår, og som han har besluttet sig for at slowplaye på floppet. En gang imellem ser vi også et retarderet bluff. Men overvejende stirrer vi altså ind i nødden.
De gange jeg er havnet i et lignende spot, har jeg altid taget mig selv til hovedet efterfølgende, når jeg har indset hvor åbenlyst det egentligt var, at jeg var slået.
Vi kalder vel på turn fordi vi ikke tror villain har nuts, men fordi vi tror at vi har et FD+GS der giver os den bedste hånd.
Når vi så rammer er det komplet hjernedødt at folde. Selvfølgelig er vi gode her laaaaangt mere end 1/20 gange. Og han v-better altså også en hel del som vi er foran imod.
@ flyfly
Helt enig. Men som sagt folder jeg senest turn, hvorfor jeg også mener at det er et fold på river. I teorien er det dårligt at kalde turn og så folde den river, ja. Men hvis jeg mener vi er slået 19/20 gange som spillet, så er det, om muligt, endnu mere elendigt at kalde river.
Hvor ofte tror du, at vi er gode? > 1/4 del af gangene? Muligvis er 1/20 gange lavt sat, men som den er spillet, mener jeg at det er vanvittigt usandsynligt at vi er gode. Hvad tror du han valuebetter river med, som vi slår?
Jeg synes du modsiger dig selv lidt MHau.
Det kan godt være at du syntes at det er en dårlig plan at kalde turn, for at stakke af når vi klonker river, men derfor bliver det ikke et godt råd at sige "Når nu du har begået en fejl på turn, så lad være med at gøre den værre ved at kalde river". Det er et råd der nærmest antager at hero kalder turn på grund af et miss klick, og det er ikke tilfældet.
Det ville være bedre at råde OP til IKKE at lægge en plan om at fiske efter en flush eller straight, og bare folde turn i stedet.
Det er åbenlyst at som spillet, kan man aldrig folde river, da det jo ellers ingen mening giver at kalde turn. Hvis vi folder her, hvilke river kort KAN vi så kalde på?
@ SteelChicken
Jeg er med på, hvad der er din pointe. Men hvis jeg mener vi er gode 1/20, skal jeg så sige: "Som spillet skal du kalde river"? Det vil jeg da netop mene er at modsige mig selv.
Er som sagt godt klar over din pointe, om at det er retarderet at kalde turn og så folde den river. Det er en fin pointe at sige til ham, at han ikke skal kalde turn, hvis han er i tvivl om, hvad han skal gøre når han klonker river - så langt er vi enige. Og yes, jeg er godt klar over, at det er semiselvmodsigende, men det er så tæt min hjerne lader mig komme på at forklare min pointe :D